Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema electromotor sau baterie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
ireedeejay2
Salut! revin cu un nou topic...de nevoie...ultimul a fost cel cu firele care mi-au luat foc la electromotor...SI SUNT DISPERAT,VA ROG SA MA AJUTATI!!!
Va rog sa aveti rabdare, stiu ca am scris cam mult,dar sper sa va ajute ceea ce o sa descriu, sa-mi dati un sfat.
Deci de atunci,cu firele am mai schimbat un electrician, am mai trecut si pe la un service,i-am mai vizitat si pe cei de la garantii Caranda...si toate de la aceeasi problema veche...MASINA PORNESTE CAND VREA EA...mentionez ca am o Nova GTI 1.6, an 2000
Poblema este ca atunci cand este frig, si dau la cheie, nu invarte si zici ca am bateria descarcata...baterie pe care am cumparat-o anul trecut in primavara...am fost la un electrician(1) care mi-a schimbat bendixul,si rotorul...si o perioada n-am mai avut probleme...cand a venit toamna, si a dat nitel frigul, intr-o seara n-a mai pornit,ca de obicei...am gasit un alt electrician(2), care mi-a zis ca sunt bucsile duse,si dupa ce mi-a montat electromotorul,la loc, pe drum mi-a luat foc un manunchi de vreo 5 fire, care s-au atins de galerie,fiindca boul nu le-a legat strans...problema persista...am cautat alt electrician(3)..recomandat si asta...mi-a masurat el pe-acolo, si m-a trimis s-o pun pe tester, ca nu vedea nimic, nici consumatori, nici furat curent...asa ca m-am dus la service Nicogel de la Plopeni, si am pus-o pe tester, dar afara nu era asa frig, si pornea la cheie indiferent de ora, asa ca nu prea am avut ce sa le arat...doar ca mi-au vazut alimentare slaba cu benzina, si mi-au curatat rezervorul,si sita de la pompa de benzina, care cica si asta nu baga suficient...ma rog mai trag de ea...dar in rest,pe tester,nu s-a vazut nimic, senzori dusi,bla bla bla...electricianul de acolo(4), mi-a masurat iar cu motorul oprit, pornit, cu faza mica/mare pornite...si a ajuns la concluzia ca nu baga alternatorul,ca ori releul sau diodele sunt duse...neavand bani la mine,suficienti am plecat cu gandul sa revin...l-am sunat pe electricianul nr 3, sa-i spun ce am facut la service, si el mi-a schimbat carbunii la alternator,a facut masuratori, a curatat nu stiu ce...si mi-a zis ca alternatorul incarca bine,chiar un pic mai mult, si ca de vina este BATERIA!
Aste era ultima veriga,ca bateria nu tine incarcata...tin sa specific,ca aceste drumuri zilnice,le-am facut cu bateria pusa pe redresor regulat, deoarece atunci cand vroiam sa plec, bineinteles ca nu pornea, dar dupa ce tineam 4-5 ore bateria la incarcat, masina pornea la cheie, dar a doua zi nu mai pornea...electricianul,m-a trimis la garantii,la Caranda,sa le spun ca nu mai tine bateria...nenea ala de acolo,mi-a facut masuratorile de rigoare, mi-a gasit-o nitel descarcata,dar cica era ok...i-am spus ca de-abia o luasem de pe redresor...el mi-a recomandat"calduros" s-o las minim 12 ore la incarcat, si sa vad dimineata,cum se comporta...asa am facut, dimineata nu mai aveam probleme, chiar o lua la cheie, si toata acesta minunata poveste a durat fix O LUNA, cand atunci cand am vrut sa plec, n-a pornit, afara fiind nitel ger...am incercat a doua,a treia zi,degeaba...nu pornea si pace...gata,zic, bateria nu tine si ma pregateam sa ma duc iar la Caranda, sa le pun bateria in brate...dar surpriza,azi dupa-amiaza, a pornit la cheie,de parca nimic nu s-ar fi intamplat...si nu mai pornise de cateva zile...
Oameni buni, nu va suparati pe mine,ca am lungit-o atata,dar ca sa fiu mai explicit, a trebuit sa fac un scurt istoric, sa vedeti ce s-a intamplat, sau ce se intampla, ca mi-a ajuns cutitul la os, nu mai stiu ce sa fac,unde sa ma mai duc, am dat o gramada de bani,pe la meseriasi si tot nu pot sa folosesc masina cand vreau...daca cineva cunoaste un electrician bun,si vrea sa ma ajute,il rog sa-mi spuna aici,sau pe mess, la id-ul "ireedeejay2"
Va multumesc pentru rabdare, si nu radeti,atat m-am priceput eu sa descriu problema mea... blush.gif

P.S. am schimbar de curand, senzorul de temperatura si motorasul pas cu pas Bosch de la clapeta ralenti,si spun asta, ca sa le exclud.
variable_dynamics
ireedeejay2, la tine ori e o problema de contact electric prost....ori cineva in tot lantul de electricieni,mecanici,etc nu si-a facut treaba cum trebuie. Iti recomand sa iti indrepti atentia in primul rand catre manunchiul acela de fire de la demaror(aha....acum imi amintesc de tine....biggrin.gif)

"am gasit un alt electrician(2), care mi-a zis ca sunt bucsile duse,si dupa ce mi-a montat electromotorul,la loc, pe drum mi-a luat foc un manunchi de vreo 5 fire, care s-au atins de galerie,fiindca boul nu le-a legat strans...problema persista...am cautat alt electrician(3)..recomandat si asta...mi-a masurat el pe-acolo, si m-a trimis s-o pun pe tester"

Pai...stimabile...ti-a remediat cineva(electrician #3) chestia cu firele?!??! Adica papuci noi, izolatie noua, curatate bornele demarorului, etc??? Sau te-a trimis doar la tester?

Ai remediat problemele de la acele fire? DA sau NU

Numai bine.
bygy007
eu am berlina nu stiu cum vine instalatia electrica la tine , in primul rind ar fi bine sa verifici densitatea electrolitului din baterie inainte sa o pornesti ca sa vezi cum stai , apoi legaturile pe cablurile mai groase alternator baterie , borne , cabluri electromotor papucii , sa nu fie incinse sau slabe pe undeva , alternatorul daca baga bine (intre 14 - 14'4V cu aparat de masura) mai poate fi de la electromotor posibil rotor strimb (excentric ) cum am eu , la fiecare an trebuie sa schimb bucsile ca altfel invirte greu , legaturi pe la masa nasoale sau releu de incarcare defect , daca ai incorporat se poate schimba cu unul normal dar cu modificari in alternator
ireedeejay2
se pare ca de vina ar putea fi cd-ul instalat prost si imi consuma bateria ...daca nu plecam 2-3 zile cu ea,si nu luam borna, ramaneam fara curent...si imi instalase cd-ul un tip,contractor al unei firme renumite care instaleaza sisteme de alarma,sisteme supraveghere video,etc...am inteles ca un condensator al cd-ului consuma curent cat timp masina sta, chiar daca am scos fata...nu stiu cum l-a legat, oricum nu era legat la contact...am pus o baterie proaspat incarcata, cca 8 h pe redresor, si am scos mufa cd-ului, sa fac teste cateva zile, pornind-o dimineata, sa vad cum se comporta (plec la serviciu cu o conventie, deci nu se merita sa traversez orasul cu masina personala, si la ore de varf)...
daca se dovedeste ca asta este cauza, ori refac legaturile la cd, ori pun pe firul de "+" un intrerupator , fixat pe bord, si in felul asta o sa fiu sigur ca-i tai alimentarea, astfel scutesc de uzura si slotul fetei detasabile...sa vedem, oricum va tin la curent, si va multumesc pentru sfaturi. toate cele bune!
djasu82
Si zici ca tipul lucreaza la o firma renumita doamne cati prosti sunt in tara asta , frate cum sa consume un condensator energie ??? tu ti-ai pus intrebarea ? Un condensator filtreaza si se incarca si mentine tensiunea eletrica la valoarea bateriei wink.gif nici decum sa descarce curent. Alceva consuma din cd , sunt surse care consuma energie pentru a mentine memoria la aparat tot ce ai memorat tu si finali sunt in st-by. Asadar per total adunat la curent rezulta cam 50-100 mA/h. Ori iti o carcasa cu sina in care sa introduci cd-ul in el pentru al loa cu tine ori daca nu montezi un mic intrerupator pe alimentare de preferinta cea de curent mic .
C a t a l i n
Poate mai ai alți consumatori activi, de exemplu alarma...
variable_dynamics
ireedeejay2, asa cum am vorbit, gasesti pe cineva care sa iti lege cum trebuie RCD-ul. Iti explic putin despre ce e vorba ca sa stii ce sa ii spui respectivului.

Deci,RCD-urile au doua fire de "+" Unul permanent, care de obicei are culoarea galbena(dar NU intotdeauna!!!) si care trebuie legat la "+" permanent al masinii(ai fir de "+" permanent in tabloul de sigurante, culoarea lui este ALBASTRU(dar la fel,cine stie cate tipuri de cablaje au facut astia de la Dacia,deci....)) Oricum, la capatul acestui fir este un papuc care se conecteaza in tabloul de sigurante in parte dinspre motor Acolo trebuie legat "+" permanent! Celalalt "+"(care scoate finalii din Stand-By si alimenteaza restul RCD-ului este de obicei ROSU(la fel, culoarea NU este batuta in cuie) si trebuie legat la "+" Accesorii. Firul de "+" accesorii il gasesti tot la tabloul de sigurante...parca are culoare maro-verde(gen fir de impamantare...la fel NU e batuta in cuie culoarea)

Sper ca nu te-am zapacit....in principiu, sa masoare electricianul care "+" vine unde si sa le conecteze corect!!! Nu e mare scofala, bunavointa sa fie. smile.gif Spor la treaba!

Quote djasu82:"Asadar per total adunat la curent rezulta cam 50-100 mA/h. "
huh.gif
Of Of...stimabile,pe unde postezi dai informatii aiurea. Chiar daca asta nu are un impact asa de mare....eu o sa te corectez,din 2 motive:
1. poate mai inveti si tu ceva!
2.Ca altcineva care citeste ce scrii tu, sa nu faca calcule aiurea sau sa retina chestii gresite!!!

Deci, ce masori tu cu ampermetrul inseriat este CONSUMUL INSTANTANEU! SI nu ne exprima in mA/h ci in mA si atat! Daca vrei sa exprimi ceva in miliamperi/ora ala ar fi consumul orar de curent(adica, asa orientativ ca sa intelegi si tu despre ce e vorba - media valorilor curentilor masurati de tine/ unitatea de timp(adica 60 minute sau 3600 secunde,etc) Asta cu media se aplica mai ales in cazul alarmelor, al caror consum variaza intr-o anume unitate de timp.

Numai bine!


bygy007
QUOTE(ireedeejay2 @ 16 Feb 2008, 18:45)
se pare ca de vina ar putea fi cd-ul instalat prost si imi consuma bateria ...daca nu plecam 2-3 zile cu ea,si nu luam borna, ramaneam fara curent...si imi instalase cd-ul un tip,contractor al unei firme renumite care instaleaza sisteme de alarma,sisteme supraveghere video,etc...am inteles ca un condensator al cd-ului consuma curent cat timp masina sta, chiar daca am scos fata...nu stiu cum l-a legat, oricum nu era legat la contact...am pus o baterie proaspat incarcata, cca 8 h pe redresor, si am scos mufa cd-ului, sa fac teste cateva zile, pornind-o dimineata, sa vad cum se comporta (plec la serviciu cu o conventie, deci nu se merita sa traversez orasul cu masina personala, si la ore de varf)...
daca se dovedeste ca asta este cauza, ori refac legaturile la cd, ori pun pe firul de "+" un intrerupator , fixat pe bord, si in felul asta o sa fiu sigur ca-i tai alimentarea, astfel scutesc de uzura si slotul fetei detasabile...sa vedem, oricum va tin la curent, si va multumesc pentru sfaturi. toate cele bune!
*


poate te ajuta cu ceva acest topic masoara si curentul absorbit in stationare (fara contact ca si cum masina ar sta nepornita)
paulica
Deejay fii atent.
Bygy stie dar i-a fost lene sa zica, si iti cam trebuie 4 mâini pentru treaba asta.
Se desface o borna (de preferat -) a bateriei, se inseriaza ampermetrul, parca + pe clema si - pe borna bateriei, (daca e digital stie sa arate si cu minus) dupa care clema aia de pe cablu "se aseaza pe borna", apasând ferm. Se lasa 10-20 sec si se armeaza alrma.
Deci borna + amp; borna - amp; apasare clema pe borna baterie; actionare telecomanda; cam rezulta 4 mâini.
Dupa alte 10-20 sec de la armarea alarmei, se departeaza usor clema cablului de pe borna bateriei, având grija ca sondele ampermetrului sa ramâna in contact una cu clema de la cablu cealata cu borna bateriei. De preferat prima masuratoare sa o faci pe o scala mai mare a ampermetrului si in functie de ce arata la a doua masuratoare selectezi scala potrivita a ampermetrului.
Dupa ce vezi consumul in gol o iei prin eliminare:
1. Elimini becul din portbagaj si iar masori. Daca e cam la fel pui becul la loc.
2. Deconectezi RCD-ul si iar masori. Daca e doar cu 10 mA mai putin pui RCD-ul la loc.
3. Deconectezi centralizata si iar masori.
Si tot asa cu toti consumatorii care iti vin tie in cap.
FII ATENT! Toat procedura aia cu 4 mâini e necesara sa suntezi ampermetrul pt. ca la armare alarma poate sa suga si 9 A daca "flashuie" pozitiile. Iar masuratoarea pe scala de 10 A nu da precizie buna deloc dupa ce s-a armat alarma ca devine curentul prea mic.
Bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.