Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum faci un e-magazin?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
adso
Cum poti sa iti faci un e-magazin?

Imi e clar cum inregistrezi un domeniu, dar pe langa asta mai ai nevoie de vreo autorizatie? - vorbim de chestii in plus fata de cele de la o activitate comerciala "offline".

Cum faci sa accepti plati electronice? care ar fi cea mai simpla solutie, asa ca de inceput?

ce altceva mai puteti sa-mi spuneti?

Multumesc mult
bj
Incerc sa fac un tutorial succint pt ca ma grabesc (ma duc sa imi schimb un far la SRN biggrin.gif )

1. Iti trebuie SRL cu obiect de activitate comert ( + eventual comert electronic, sau computer related). Cel mai bine intrebi un avocat sau consulti catalogul codurilor CAEN.
2. Pe respectivul SRL iti iei numele de domeniu (nu trebuie sa fie la fel, dar... parca da mai bine...)
3. Iti trebuie asa:

3.a. Ori hosting profesionist (cineva care sa iti tina respectivul magazin virtual pe serverele lui) + legatura la net bunicica (pentru update de produse si primire de comenzi)
3.b. Hosting-ul pe un server al tau + o legatura la internet beton (care sa stii ca nu te lasa). De obicei se foloseste si o legatura la internet mai slabuta (la un alt provider) care functioneze cand pica prima

ambele variante au avantajele si dezavantajele lor

4. Soft-ul de magazin online (facut in house adica de tine, cumparat sau un proiect open source, recomandabil unul de pe www.sourceforge.net)

5. o persoana tehnica care sa stie cu ce se mananca softul de magazin online (pentru a-ti putea face "customizarea" precum si suportul ulterior

6. o persoana la relatii cu clientii si cu furnizorii

7. pentru plata cu card au aparut deja vre-o doua firme intermediare care faciliteaza acest lucru. Am sa le caut si am sa ti le spun. Din cate stiu eu la ei functioneaza un principiu ca la plasarea comenzii clientul face plata catre ei, in contul tau. La o anumita suma in sus poti sa scoti (de ex. minim 20$).

Am sa mai revin cu amanunte.
sstanescu
GeCAD ofera solutie de-a gata de e-payment. www.epayment.ro.

Chiar daca aparent iti reduci profitul apeland la o solutie "de-a gata", pe termen lung cred ca e o investitie buna. Iti minimizezi riscul, nu te chinui tu sa-ti faci aplicatia, oferi credibilitate potentialilor clienti. Iti va fi destul de greu sa faci singur un sistem de prelucrare de carduri, mai ales ca probabil nu te va baga nimeni in seama pe la banci, ca proaspat SRL care vrea sa afle cum merge treaba.

Parerea mea.
MariusI
Iti recomand cu caldura sa treci pe langa epayment si sa iti implementezi solutia cu romcard.
Daca vrei detalii de ce e mai bine asa, da-mi un PM si iti explic .
B31AYZ
QUOTE(bj @ 3 Dec 2004, 17:37)
Incerc sa fac un tutorial succint pt ca ma grabesc (ma duc sa imi schimb un far la SRN  biggrin.gif )

1. Iti trebuie SRL cu obiect de activitate comert ( + eventual comert electronic, sau computer related). Cel mai bine intrebi un avocat sau consulti catalogul codurilor CAEN.
2. Pe respectivul SRL iti iei numele de domeniu (nu trebuie sa fie la fel, dar... parca da mai bine...)
3. Iti trebuie asa:

3.a. Ori hosting profesionist (cineva care sa iti tina respectivul magazin virtual pe serverele lui) + legatura la net bunicica (pentru update de produse si primire de comenzi)
3.b. Hosting-ul pe un server al tau + o legatura la internet beton (care sa stii ca nu te lasa). De obicei se foloseste si o legatura la internet mai slabuta (la un alt provider) care functioneze cand pica prima

ambele variante au avantajele si dezavantajele lor

4. Soft-ul de magazin online (facut in house adica de tine, cumparat sau un proiect open source, recomandabil unul de pe www.sourceforge.net)

5. o persoana tehnica care sa stie cu ce se mananca softul de magazin online (pentru a-ti putea face "customizarea" precum si suportul ulterior

6. o persoana la relatii cu clientii si cu furnizorii

7. pentru plata cu card au aparut deja vre-o doua firme intermediare care faciliteaza acest lucru. Am sa le caut si am sa ti le spun. Din cate stiu eu la ei functioneaza un principiu ca la plasarea comenzii clientul face plata catre ei, in contul tau. La o anumita suma in sus poti sa scoti (de ex. minim 20$).

Am sa mai revin cu amanunte.
*




Salut ,

Sunt si eu interesat de asa ceva . Am incercat sa caut cam cat ma costa un e-magazin cel mai simplu si am primit o oferta in jur de 400Euro . Daca are cineva si alte oferte, sunt binevenite .

Ma intereseraza punctul 3.b.Crezi ca poti sa dai mai multe detalii ?Chestia cu plata electronic e ok. Stie cineva mai multe detalii? Cum se implementeaza si cat costa ?

Alta problema este urmatoartea :

Vreau sa pun un program facut de mine pe un site si sa fie descarcat de cine doreste dupa ce a platit o anumita suma (electronic daca este posibil). Vreau sa stiu ce cadru legal trebuie indeplinit si daca pot sa am control total de la mine asupra site-ului ? Adica daca pot sa fac modificari online asupra respectivului soft , etc ?

Multumesc .
bj
Pentru punctul 3b cea mai buna solutie e un server hardware de firma (Fujitsu-Siemens, HP, IBM, Dell, etc) pe care sa ruleze un Linux.

Pentru dezvoltarea magazinului ai mai multe variante:
- fie il faci in PHP si iti pui un webserver Apache (cea mai intalnita varianta)
- fie il faci in Java cu un application server gen Tomcat sau Resin

Ca baza de date pentru un magazin cu pana in 10000 de produse poti folosi cu incredere servere SQL gratuite. Recomandarea este MySQL.

Ca legatura la internet recomand ori linie inchiriata ori fibra optica, canal garantat (si nu minim garantat) si eventual cu uptime garantat (a.k.a. providerul iti garanteaza ca linia va functiona 99,99%/luna). Cred ca undeva la 64 kbps ar merge bine, luand in considerare faptul ca conexiunea va fi folosita atat de clienti (pentru a accesa magazinul) cat si de angajati (update-uri, browsing, mail, etc).
Daca vrei redundanta poti sa iti mai faci un abonament ieftin de internet prin cablu (de exemplu), dar pentru inceput nu e necesara.

Pentru server va trebui sa platesti o persoana care sa iti faca setarile de securitate (firewall, configurare server web, configurare server SQL, recomandare si instalare antivirus) astfel incat sa fii ferit de atacuri.

Pana acum la costuri intra:
1. Serverul hardware
2. Antivirusul (s-ar putea sa existe si antivirusi de linux gratuiti, dar iti recomand sa cumperi unul serios, avand in vedere ca afacerea ta sta in siguranta serverului asta)
3. Specialistul in linux care sa configureze serverul

Este bine ca persoana care iti face configurarile pe server sa o pastrezi pentru a-ti face update-urile de securitate. Un contract de 4-6 ore pe saptamana va fi avantajos atat pentru tine cat si pentru el.

Si acum ar fi:

AVANTAJE:
1. Serverul e la tine in firma si ai acces direct la el in caz de dezastru
2. Poti oricand sa mai adaugi un HDD sau altceva in server

DEZAVANTAJE
1. Trebuie sa te descurci singur in cazul atacurilor informatice
2. Legatura la internet este incarcata atat de clienti cat si de angajatii tai
3. Daca nu este cineva langa server cand pica tensiunea sau o siguranta, serverul va astepta pana cand cineva isi va da seama de asta (=eventuali clienti pierduti)
4. Serverul fiind in firma este mult mai usor sa fie accesat de unul din angajati (de un necunoscator in general) si de aici un risc crescut de a strica ceva pe el.

Dupa cum vedeti trebuie ca persoana care se va ocupa de magazin sa fie tehnica astfel incat sa poata folosi AVANTAJELE prezentate, fata de DEZAVANTAJE.

Iata si cateva exemple de softuri de magazine online:
http://sourceforge.net/projects/zencart/
http://sourceforge.net/projects/phpay/
http://sourceforge.net/projects/ig-shop/
mil
eu stiam niste baieti care faceau e-magazine mais simplu...cu o lista de caracteristici de carti de credit si o adresa de fiu de colonel...dar sasta mai demult, acum vad ca e mult mai complicat smile.gif
MariusI
...aaaa, mil, verbul 'a face' are ca sens principal a construi, nu a tepui.. huh.gif
teodor
Si dpdv al stocului, cum faci?Eu cred ca trebuie sa ai si un stoc fizic, ca ala faptic e usor de facut....Apoi problema decontarii facturilor, a cumpararilor de pe un site e greoaie.
Trebuie sa rezolvi partea cu securitatea datelor...
BAFTA MULTA.
WUB
http://q1w2e3.xhost.ro/catalog/index.php

Uite un exemplu de site. Daca vrei detalii PM.
B31AYZ
QUOTE(bj @ 6 Dec 2004, 10:26)
Pentru punctul 3b cea mai buna solutie e un server hardware de firma (Fujitsu-Siemens, HP, IBM, Dell, etc) pe care sa ruleze un Linux.

Pentru dezvoltarea magazinului ai mai multe variante:
- fie il faci in PHP si iti pui un webserver Apache (cea mai intalnita varianta)
- fie il faci in Java cu un application server gen Tomcat sau Resin

Ca baza de date pentru un magazin cu pana in 10000 de produse poti folosi cu incredere servere SQL gratuite. Recomandarea este MySQL.

Ca legatura la internet recomand ori linie inchiriata ori fibra optica, canal garantat (si nu minim garantat) si eventual cu uptime garantat (a.k.a. providerul iti garanteaza ca linia va functiona 99,99%/luna). Cred ca undeva la 64 kbps ar merge bine, luand in considerare faptul ca conexiunea va fi folosita atat de clienti (pentru a accesa magazinul) cat si de angajati (update-uri, browsing, mail, etc).
Daca vrei redundanta poti sa iti mai faci un abonament ieftin de internet prin cablu (de exemplu), dar pentru inceput nu e necesara.

Pentru server va trebui sa platesti o persoana care sa iti faca setarile de securitate (firewall, configurare server web, configurare server SQL, recomandare si instalare antivirus) astfel incat sa fii ferit de atacuri.

Pana acum la costuri intra:
1. Serverul hardware
2. Antivirusul (s-ar putea sa existe si antivirusi de linux gratuiti, dar iti recomand sa cumperi unul serios, avand in vedere ca afacerea ta sta in siguranta serverului asta)
3. Specialistul in linux care sa configureze serverul

Este bine ca persoana care iti face configurarile pe server sa o pastrezi pentru a-ti face update-urile de securitate. Un contract de 4-6 ore pe saptamana va fi avantajos atat pentru tine cat si pentru el.

Si acum ar fi:

AVANTAJE:
1. Serverul e la tine in firma si ai acces direct la el in caz de dezastru
2. Poti oricand sa mai adaugi un HDD sau altceva in server

DEZAVANTAJE
1. Trebuie sa te descurci singur in cazul atacurilor informatice
2. Legatura la internet este incarcata atat de clienti cat si de angajatii tai
3. Daca nu este cineva langa server cand pica tensiunea sau o siguranta, serverul va astepta pana cand cineva isi va da seama de asta (=eventuali clienti pierduti)
4. Serverul fiind in firma este mult mai usor sa fie accesat de unul din angajati (de un necunoscator in general) si de aici un risc crescut de a strica ceva pe el.

Dupa cum vedeti trebuie ca persoana care se va ocupa de magazin sa fie tehnica astfel incat sa poata folosi AVANTAJELE prezentate, fata de DEZAVANTAJE.

Iata si cateva exemple de softuri de magazine online:
http://sourceforge.net/projects/zencart/
http://sourceforge.net/projects/phpay/
http://sourceforge.net/projects/ig-shop/
*



Multumesc pentru raspuns.Solutia cu server-ul personal e momentan scumpa pentru mine . Nu pot sa tin site-ul pe server-ul pe care am site-ul ? Ce probleme pot avea ? Stie cineva si alte oferte pentru e-magazin?Ce buget mediu implica ?
bj
QUOTE(B31AYZ @ 6 Dec 2004, 16:19)
Multumesc pentru raspuns.Solutia cu server-ul personal e momentan scumpa pentru mine . Nu pot sa tin site-ul pe server-ul pe care am site-ul ? Ce probleme pot avea ? Stie cineva si alte oferte pentru e-magazin?Ce buget mediu implica ?
*



Bineinteles ca poti sa tii magazinul unde ai site-ul.
Ai nevoie de:
- Spatiu (pozele in special vor ocupa mult)
- Suport pentru script-uri (cel mai probabil PHP)
- O baza de date

De exemplu la myx nu poti face asa ceva pentru ca nu iti acorda suport de script-uri si nici baza de date.

Costurile pentru hosting sunt cam de 6$ pe luna la http://www.softhost.ro/ (care pot sa il recomand fiind un fost coleg wink.gif ).

Probleme pot apare la conexiunea cu serverul si preluarea comenzilor, sau la uptime-ul acordat de provider (daca el are o problema majora si tu ai o problema majora; de fapt depinzi de cineva in plus).

Da-mi te rog mai multe detalii (eventual pe PM) despre ce volum de produse si de vanzari estimezi pentru a-ti putea face recomandari mai la obiect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.