Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Acceleeraza greu
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
mr4
Am observat in ultimul timp ca masina mea, Dacia Logan Laureat 2007 2600 KM, accelereaza destul de greu atunci cand este incalzita bine ( 4 linii la temperatura). Pleaca destul de greu de pe loc si in treptele 2, 3 abia urca turometrul. La celalalt Logan, pe care l-am avut (tot fabricatie 2007) nu se intampla asa ceva. Ma poate lamuri cineva?
Multumesc anticipat.
AR-18-MOS
Pai pot fi mai multe probleme.
Oricum, am observat faptul ca nu ai atins cei 3000Km, pentru a obtine performante maxime. Deci sa nu ai asteptari de BMW. Si nici dupa cei 3000Km. tongue.gif
Poti sa studiezi aici, desi nu cred ca la tine ar fi din cauza subturarii. Totusi, la ce RPM schimbi vitezele?
mr4
Le schimb de la 2500 rpm in sus, I - 2500 rpm, II - 2500 -2800 rpm, III - 2800 rpm, IV - 3000 rpm, V - 3000 - 3500 rpm. Oricum la cealalta masina nu imi facea asa nici la kilometrii acestia de acum.
Marso
poate aveau motorizari diferite tongue.gif
AR-18-MOS
Nu conduci subturat ... Si ce masina ai avut inainte cu ce motorizare?
mr4
Aceeasi cu actuala, Laureat 1.4 MPI 2007.
Kojak
QUOTE(mr4 @ 18 Feb 2008, 20:01)
Dacia Logan Laureat 2007 2600 KM,
*



...in primul rand ca la 2600Km, nu stiu ce pretentii ai de la motor? dry.gif
...asteapta sa si tu "sa-si mai dea drumul" si abia dupa aia eu zic sa faci comparatii. wink.gif
AR-18-MOS
Eu zic ca ai tu prea mari pretentii de la motor ... Ai condus si altele acuma/recent cu kilometrii asemanatori, si nu au aceiasi problema?
mr4
Cu cealalata masina am facut rodajul + 4000 KM in afara orasului si mergea de rupea comparativ cu asta la care am facut rodajul in oras. La aceeasi kilometri masina actuala trage prost iar cealalalta se misca nu gluma.
AR-18-MOS
Pai se misca ca aia e rodata deja ... Si totusi performantele maxime reale le atingi de fapt pe la 6.000-7.000Km.

<span class='edit'>18 Feb 2008, 20:52:</span>
Si apropo, e mult mai bine sa faci rodajul in regim extraurban, pentru ca motorul merge mai constant.
BZN
Pune mana pe jante, poate e vreuna calda...
mr4
AR-18-MOS, vroiam sa zic ca: pe la 2600 KM prima masina avuta se misca mult mai bine decat actuala tot la 2600 KM.
AR-18-MOS
Incearca sa faci ce a zis @BZN, dupa un drum mai lung, preferabil mers contant, opreste-te si verifica daca sunt calde jentile. Daca sunt calde, inseamna ca ai probleme cu placutele de frana.
De la ce benzinarie alimentezi, si ce benzina bagi?
Kojak
QUOTE(mr4 @ 18 Feb 2008, 21:03)
pe la 2600 KM prima masina avuta se misca mult mai bine decat actuala tot la 2600 KM.
*



...da-mi voie sa ma-ndoiesc nedumerire.gif
mr4
Benzina numai de la Petrom de 95. Am sa vad daca se incalzesc jantele dupa un drum mai lung maine.
Kojak, mai avea rost sa mai intreb atunci ce se intampla cu masina asta daca cealalta facea la fel.
AR-18-MOS
Incearca OMV Carrera 100. (parerea mea), si poate va fii o schimbare in bine.
Kojak
...carrera, ne-carrera, asteapta sa iasa din rodaj, da-i talpa, urc-o-n ture si vei vedea ca masina trage (cum trage un 1.4, nu altfel tongue.gif ) wink.gif

...ptr. linistea ta sufleteasca (desi nu cred ca e cazul) desfa capacul filtrului de aer si vezi daca e imbacsit sau nu filtrul de aer...dar repet, la 2600Km, cu siguranta ca e aproape curat.

...mai poti face ceva, insa daca NU se constata nici o anomalie vei plati contravaloarea testului clip, de diagnosticare (cca. 50ron in orice service autorizat dacia - reno).
...in cadrul acestui test (clip), se observa toti parametri de functionare ai motorului si daca e ceva in neregula, va aparea (injectoare infundate, etc.) cu siguranta.

Cam asta e ce ai putea face deocamdata...insa repet, posibil sa fie doar o impresie...pentru buna functionare a masinii tale, sper sa am dreptate smile.gif
mr4
Kojak, la asta ma gandesc si eu, poate este doar o impresie, dar totusi este destul de ciudat. Are vreo relevanta felul in care faci rodajul?
AR-18-MOS
Sau daca chiar ai facut testul CLIP, si nu a iesit nimic in neregula, poti incerca o resoftare.
BZN
Chestia cu performantele dupa un anumit nr de km , in acest caz, pica dupa parerea mea..., omul nu e la prima biggrin.gif La mine a fost insesizabila treaba.
AL
nu, nu e relevant in acest caz modul in care ai facut primii 2-3 mii de km (urban/extraurban)...

poate fi placebo.... un exemplu concret la mine: pedala de acceleratie la masina mea a inceput sa miste mai greu... senzatia a fost ca nu accelereaza masina desi, in fapt, depuneam mai mult efort sa apas pedala... mi-am dat seama cand am fost nevoit sa conduc un alt Logan (de acelasi tip cu al meu)... dupa ce am uns parghiile de langa corpul clapetei si axul pedalei, mi se pare acum ca accelereaza la fel... deci placebo!
mr4
Am facut astazi un drum mai lung de vreo 20 kilometri pe europeana penntru a verifica daca nu cumva sunt probleme de la placutele de frana. Jantele nu erau fierbinti. Problema este alta acum. La drum s-a auzit o pocnitura ca de un cauciuc spart in zona oglinzii din dreapta si apoi un fasait. Nici un martor in bord aprins. Masina nu a mai vrut sa urce normal in ture, am prins foarte greu 80 - 90 KM/H. Cred ca se ingroasa gluma. Ce a pocnit?
sinaxis
Nu stiu de ce nu fugi la un service?! Crezi ca stand pe net rezolvi problema?!
mr4
Pai maine am plecat la service, numai ca eu nu sunt asa de cunoscator intr-ale masinilor la un nivel macar de mijloc. De asta apelez la voi inainte de-a merge ca sa nu ma ia drept stalp.
sinaxis
Nu trebuie sa fi la nici un nivel. Ca si conducator auto trebuie sa respecti doar ce scrie in cartea de intretinere a masinii: verifici niveluri la lichide, verifici vizual integritatea elementelor de legatura de la motor (furtune, tevi), integritatea cablurilor electrice (conectica lor), verifici vizual martorii de bord... si cam atat. In rest preziti simptomele defectului...
Succes!
AR-18-MOS
Eu zic sa te duci imediat la service. La tine se-ntampla ceva ciudat ...
razvy82
Salutare. Stiu ca nu este aceeasi situatie ca a colegului de forum , insa am zis ca ar putea fi incadrata aici intrebarea mea. La voi apar momente cand vi se pare ca motorul nu mai urca asa repede in turatii , ca merge putin "retinut" si daca scoateti cateva secunde capacul de la rezervor si il puneti la loc( cat sa ia aer) , motorul se simte ca trage altfel? Sper ca nu am pus o intrebare prea penibila blush.gif
Serje
razvy82 problema ca si a ta are un prieten cu un Opel Astra, si el o renuntat la garnitura de la busonul de benzina si nu mai are nici o problema acuma.
AL
haideti sa nu amestecam problemele!
mr4
Am fost astazi in service cu masina. A venit un nene i-am explicat problemele si s-a urcat la volan sa facem o plimbare. Dupa aproximativ 2 kilometri a intors masina si a spus ca trebuie de urgenta sa ii se faca o analiza completa si m-a programat Vineri la ora 12:30. Am incercat sa il intreb ce se intampla si mi s-a spus ca voi afla Vineri. Pe langa faptul ca nu trage masina mi-a dat de inteles ca am niste probleme de stabilitate cu ea, ceva legat de amortizoare parca (vorbeau intre ei cei de la service). Acum nu vreau sa fiu paranoic, dar cum imi pot da seama daca am bara stabilzatoare pe fata sau nu. Pentru ca acei domni au spus ca se cam balangane masina in mers si in curbe.

21 Feb 2008, 10:04:
Mai am o intrebare: exista posiblitatea ca , computerul de bord sa "inregistreze" parametri in functie de stilul de conducere? Adica, daca eu conduc intr-un anumit fel sa foloseasca acei parametri pana in momentul in care (sau dupa un anumit numar de kilometri) masina este condusa in alt stil? Si dupa acesta sa foloseasca setul nou de parametri pana urmatoarea schimbare?
denwer
Nu cred ca te-au programat pentru vineri la 12:30 pentru a-ti schimba stilul de conducere.
klaus
Raspuns la a doua intrebare (cea cu inregistrarea de parametrii diferiti de conducere): Nu.
dacotec
Computerul de bord iti afiseaza doar tie informatiile referitoare la stilul tau de condus, calculatirul de injectie are niste adaptivi ( o modelare a matricei de injectie dupa stilul tau de condus)care nu au nimic de a face cu computerul de bord.Tocmai din aceasta cauza tabloul de bord nu poate fi diagnosticat cu CLIP, reprezinta un modul separat care nu are legatura cu injectia
AL
oricum, modelarea matricei de injectie nu inseamna ca masina se transforma in Ferrari si nici ca va avea mai mult cuplu sau putere... inseamna o mai buna optimizare a regimurilor, cu efecte in zona consumului si a poluarii...
IRONICK
QUOTE(dacotec @ 21 Feb 2008, 12:41)
calculatirul de injectie are niste adaptivi ( o modelare a matricei de injectie dupa stilul tau de condus)
Pe asta de unde ai scos-o?
klaus
O ce are loganul?
Niste adaptivi de modificare a tabelelor de injectie in functie de stilul de condus?
Permiteti-mi sa: rofl1.gif radmasa.gif

Poate (zic poate) o fi la meganus_bicorpus, dar nu la logan ...
AL
cree ca amicul dacotec se refera la astea:

QUOTE
Corectare adaptivă turație ralanti
PRINCIPIU
În condițiile normale de funcționare la cald, valoarea Raportului Ciclic de Deschidere ralanti variază între o
valoare ridicată și o valoare scăzută pentru a obține turația de ralanti nominală.
În urma unei dispersii de funcționare (rodaj, înfundare motor,...), valoarea Raportului Ciclic de Deschidere ralanti
se poate găsi aproape de valoarea ridicată sau scăzută.
Corectarea adaptivă asupra Raportul Ciclic de Deschidere ralanti permite să se compenseze variațiile lente ale
necesarului de aer al motorului, pentru a recentra Raportul Ciclic de Deschidere pe o valoare nominală medie.
Această corectare nu este efectivă decât dacă temperatura apei este mai mare de 80°C, 20 s după pornirea
motorului și dacă suntem în faza de reglare ralanti nominal.
INTERPRETAREA ACESTOR PARAMETRI
În cazul unui exces de aer (priză de aer, tampon clapetă fluture dereglat,...), turația de ralanti crește, valoarea RCO
ralanti scade pentru a reveni la turația de ralanti nominal; valoarea corectării adaptive a RCO ralanti scade pentru a
recentra funcționarea reglării ralanti-ului.
În cazul unei lipse de aer (înfundare, etc.), raționamentul este inversat, RCO ralanti crește și corectarea adaptivă
crește de asemenea, pentru a recentra funcționarea ralanti-ului la o valoare nominală medie.
IMPORTANT
După ștergerea memoriei calculatorului, porniți obligatoriu motorul apoi opriți-l pentru a permite recalajul motorului
pas cu pas. Reporniți-l și lăsați-l să funcționeze la ralanti până când atinge turația de ralanti nominal, pentru ca,
corectarea adaptivă să se poată recala.


QUOTE
Corectare adaptivă îmbogățire
PRINCIPIU
În faza de buclare (consultați 17 "Reglare îmbogățire"), reglarea îmbogățirii corectează timpul de injecție pentru a
obține o dozare cât mai aproape posibil de îmbogățirea 1. Valoare de corectare este apropiată de 128, având drept
limite 0 și 255.
Totuși, dispersii pot să intervină pe componentele sistemului de injecție și să determine decalarea corectării spre 0
sau 255, pentru a obține îmbogățirea 1.
Corectarea adaptivă permite să se recaleze cartografia injecției pentru a recentra reglarea îmbogățirii la 128 și a-i
păstra o autoritate constantă de corectare spre îmbogățire sau sărăcire.
Corectarea adaptivă a reglării îmbogățirii se descompune în două părți:
– corectarea adaptivă preponderentă pe sarcini medii și ridicate motor "indice de adaptare îmbogățire
funcționare",
– corectare adaptivă preponderentă pe ralanti și sarcinile reduse motor "indice de adaptare îmbogățire ralanti".
Corectările adaptive iau 128 drept valoare medie după inițializare (ștergere memorie) și au valori limite:
Parametru / Motor K7J / Motor K7M
PR030: Indice de adaptare îmbogățire funcționare / 64 < x < 192 / 64 < x < 192
PR031: Indice de adaptare îmbogățire ralanti / 64 < x < 192 / 64 < x < 192

Corectările adaptive nu funcționează decât cu motorul cald în fază buclare și pe un interval de presiune colector dat.
Motorul trebuie să fi funcționat în mod buclare și pe un interval de presiune colector dat.
Motorul trebuie să fi funcționat în mod buclare pe mai multe zone de presiune pentru ca, corectările adaptive să
înceapă să evolueze pentru a compensa dispersiile de îmbogățire a funcționării motorului.
În urma reinițializării calculatorului (întoarcere la 128 a indicilor de adaptare îmbogățire), procedați obligatoriu la un
test rutier specific.
IRONICK
QUOTE(AL @ 21 Feb 2008, 17:00)
cree ca amicul dacotec se refera la astea:
Nu au legatura cu stilul de mers al soferului.
klaus
Ci cu stabilirea limitelor senzorilor (ca nu toti au aceleasi limite, variaza oarecum).
Dar limitele senzorilor nu au nimic de-a face cu stilul de condus.

Si nu mai intru in detalii la ce se mai refera textele citate (care tin mult de sonda lambda)
IRONICK
Ecu se invata cu motorul ...
mr4
Am fost azi in service cu masina si dupa 2 ore de teste a venit nenea si mi-a spus rezultatul: directie reglata (diferente mici de parametri intre valoare masurata si cea normala), si surpriza: presiune pneuri fata: 3.2, spate 3.5. Am zis cum naiba ca eu nu am facut pana acum presiunea la pneuri? Au spus ca baietii care mi-au pregatit masina atunci cand am cumparat-o au uitat sa faca presiunea. I-am spus omului ca daca , doamne fereste, se intampla cu am patit cu cealalta masina? Asa cum a facut presiunea nenea de la spalatorie? A facut presiune prea mare pe roti. Iar ma rasturnam? Raspuns : bine ca nu s-a intamplat. Ma rog...i-am mai spus ce se intampla de nu accelereaza, iar el mi-a spus ca am fost obisnuit cu cealalta masina. Aici nu stiu ce sa mai cred.
AR-18-MOS
Pai, de acuma mai bine verifica TU presiuna in pneuri sa nu o patesti din nou ...
Iar, in legatura cu ce a zis mecanicul, cu accelerarea, eu ii dau dreptate.
PaulT
QUOTE(mr4 @ 22 Feb 2008, 20:02)
Am fost azi in service cu masina si dupa 2 ore de teste a venit nenea si mi-a spus rezultatul: directie reglata (diferente mici de parametri intre valoare masurata si cea normala), si surpriza: presiune pneuri fata: 3.2, spate 3.5. Am zis cum naiba ca eu nu am facut pana acum presiunea la pneuri? Au spus ca baietii care mi-au pregatit masina atunci cand am cumparat-o au uitat sa faca presiunea. I-am spus omului ca daca , doamne fereste, se intampla cu am patit cu cealalta masina? Asa cum a facut presiunea nenea de la spalatorie? A facut presiune prea mare pe roti. Iar ma rasturnam? Raspuns : bine ca nu s-a intamplat. Ma rog...i-am mai spus ce se intampla de nu accelereaza, iar el mi-a spus ca am fost obisnuit cu cealalta masina. Aici nu stiu ce sa mai cred.
*




E neplacut sa ai rotile prea umflate,ptr ca simti fiecare neregularitate a drumului.Dar sa nu exageram,ca nu te poti rasturna din cauza presiunii in roti la 3,2 in loc de 2,2-2,4....In cel mai rau caz pierzi aderenta mai repede daca e suprafata alunecoasa,dar atat.La capitolul acceleratie,mai acorda-i cateva mii de km si o sa vezi ca isi revine.
eXtenSion
Totusi, daca ai condus doua masini la fel, ai auzit acea pocnitura, trece greu de 90 etc, nu cred ca ti se pare doar ca accelereaza mai greu.

Mai bine fa un test drive cu o masina la fel, iar daca tot observi diferente mergi la alt service.
dydycom
fa un test si spune aici cum se comporta...in treapta a 3-a...accelereaza pana iti limiteaza injecctia...si sa ne spui te rog pana la ce turatie a urcat....am experienta acum.. sad.gif
stanila
sa va spun si eu o constatare.
am un logan promotia iulie 2006 cu 9000 km, de care sunt foarte multumit.
zilele trecute am condus loganul unui prieten care avea Logan promotia ianuarie 2007 cu 10.000 km. masinile identice ca si dotare.
am constatat urmatorele diferente: inca de la plecarea de pe loc masina nu avea forta....eu invatat cu a mea am dat repede pedala acceleratie si ridicat putin mai repede piciorul de pe ambreiaj...dar motorul pleca greu....prinzand abia spre ultima cursa a ambreiajului.
apoi la drum intins urca greu catre 100, in conditiile in care schimbam la 3000 rpm. in treapta a 4-a la 3000 rpm sa schimb a 5-a lasat repede ambreiaj, masina parca se supratura o secunda apoi lua forta..(o fi din cauza ambreiajului?)
m-a intrebat de ce schimb asa de tarziu si atunci am inteles una din problemele lui.
a zis sa oprim sa alimentam si a alimentat de la o pompa "no name" de pe sosea, si atunci am inteles a doua pronlema a lui.
in trafic la 100 km/h cand treceam pe langa tiruri masina intampina o forta (normal) dar in acelasi timp balansa putin, trebuind sa strang binisor de volan (la a mea intampin doar o forta dar nu am senzatia de barca). aici nu stiu care o fi problema, o fi de la presiunea in pneuri? nu stiu.
tot mergand am ajuns la 120, turand-o am facut niste depasiri mai stranse, dar cu turatie mare, la care el imi spune eu nu credeam ca masina mea poate merge asa.
Concluzii: i-am spus asa: dute la un service si vezi de cursa ambreiajului, baga benzina efix de la rompetrol, tureaz-o pana in 3000 rpm la schimbat treptele, verifica presiunea in pneuri.....
Nu m-am putut gandi ca exista diferente intre motoare identice la masini identice (doar din ani diferiti). Atunci am realizat ca masina mea e tare.
hash
sa-l intrebi si de consum wink.gif s-ar putea sa ai o surpriza
mr4
Ce vrei sa spui hash legat de consum? Pot sa spun in continuare ca masina mea trage la fel de prost. Consumul la mine este destul de ridicat.
simbad
o problema similara am si eu la Loganul meu Ambition 1,6 MPI, nov 20007, 1000 km la bord, benzina doar de la Petrom.

La inceput masina era foarta sprintena, abia mangaiai acceleratia si nu stiai cum sa iei piciorul de pe ea sa nu depasesti cele 3000 de turatii permise. De la kilometrajul de 980 de km a inceput brusc sa fie mai puturoasa. Adica tre sa apesi pedala de acceleratie pana la fund aproape sa mai obtii un 3000. Practic si turatia si viteza cresc mai lent decat inainte.
Pe loc, scoasa din viteze, ajunge la 5000 de turatii. Insa in timpul mersului, in treapta a II-a si a III-a ajunge greu la 3000. Nu am condus decat intraurban si prin ambuteiajele din Bucuresti e greu sa ajungi intr-a patra.

Mie mi se pare cam dubioasa aceasta "schimbare la fata" brusca. A mai patit cineva ceva similar (adica la inceput sa traga foarte bine si la putin timp sa inceapa sa se leneveasca?)
PaulT
Nu exista "lenevire".Exista probleme tehnice.Iar la o masina noua fenomenul ar trebui sa fie invers,adica de la 0km la 3-4000km sa se simta o imbunatatire a performantelor,nu o scadere a lor.Du-o la service.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.