Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Modificare chiuloasa dacia 1.4 carburator.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
lucian_v
In primul rand scuze daca nu am postat unde trebuie sau daca s-a mai discutat (eu nu am gasit).
Problema mea este urmatoarea :
Vreau sa alezez(parca asa se spune) chiuloasa masinii mele, cu 1.5 mm.
Acum intrebarile :
1. E buna valoarea 1.5 sau trebuie alta si de ce?
2. Cum va influenta aceasta modificare consumul?
3. Cum va influenta performantele ?
4 Mai trebuiesc si alte chestii schimbate sau modificate daca fac asta?

Va multumesc anticipat celor care veti raspunde.
AAlpine1
eu zic sa alesezi din chiulasa maxim 0,5 mm ca la vara sa nu ai probleme cu chiulasa. poti sa montezi supape de 1.6cm3 pe chiulasa de 1.4cm3 si poti sa pui arcuri de supape de la cielo in locul celor de dacie.
vierme_ha
tot la capitolul chiulasa vreau sa ma bag si eu.am facut rost de una la care imi permit sa ii fac niste modificari.
supapele de admisie(astea sunt buba)->de care merg?ca as vrea sa bag de care a bagat pustiul ala din timisoara(TM-10-NOS) de Ford Escort de 1.6L.daca fac rost de ele,ce modificari ar mai trebui facute(arcuri,etc)
si daca nu gasesc de astea,de care ma sfatuiti sa bag(adica care au mers puse si au si functionat).
mi-a zis cineva ca ar merge de cielo.
si aveti vreo idee cam cat m-ar duce ca pret alezarea scaunului?(pentru toate supapele)
zzero
Omule, in legatura cu supapele.....vezi ale tale ce diametru au(atat cea de admisie cat si cea de evacuare) precum si lungimea tijei.Vezi apoi cat de mult iti permite chiulasa sa mai largesti din gauri.Fii foarte atent...distanta dintre ele sa nu ramana mai mica de 1-1,5 mm.Ca risti sa se crape.Apoi tu hotarasti ce supape pui, in functie de marimea gaurilor.Chiar daca tija e un pic mai lunga poti sa mai tai din ea si sa ii faci canalul ala la un strung.Scaunele nu se alezeaza...se fac altele noi.Dar vezi ca nu ti le face asa...oricine, trebuie sa se priceapa....se monteaza la cald...si cand chilasa se raceste se va strange pe ele ca sa ramana intepenite.
vierme_ha
ohmy.gif mi-ai dat de gandit...astea ce mi-ai zis tu, zzero...ar fi niste hint-uri.mersi pentru ele.dar eu sunt cam putoare sa experimentez.asa ca cred ca o sa ma apuc de cautat prin dezmembrari supape de escort.daca stie careva ce alte supape merg puse pe chiulasa de 1.4 e binevenit sa graiasca.
poate m-oi apuca si de calcule...ma mai gandesc.toata iarna o sa lucrez la chiulasa.d-abia in primavara o sa o montez.acuma nu mai are nici un haz(vezi frigu care vine)
cristidb
Pune la admisie supape de 1600. E cam maximul la care se poate ajunge. La 1600 supapele sunt foarte apropiate. Nu cred ca se pot pune supape mai mari de atat.
Marirea raportului de compresie creste randamentul, deci scade consumul si creste performantele. Daca exagerezi nu vei mai putea merge decat cu benzina cu cifra octanica mare, altfel va detona.
Arcurile la supape merita sa le schimbi doar daca intentionezi sa duci motorul peste 6000 ture (ceea ce presupune sa il echilibrezi bine). Cu arcuri mai tari vei uza mai repede axul cu came si culbutorii.
Incearca sa elimini toare neregularitatile ramase din turnare in spatele supapelor, pe intrarile in chiulasa si pe galerii. Rotunjeste toate muchiile pe traseul carburator-cilintru. Motorul va merge mult mai rotund. Din cauza acestor neregularitati se creeaza turbulente, si pe langa ele se depun straturi groase de mizerie, care micsoreaza traseele cu timpul.
B-34-SGM
Se pot face o gramada la chiulasa de Dacie, nu-i asa AAlpine1 smile.gif? Supape se pot pune de cielo, se schimba scaunele.
Numai bani sa fie, ca se poate face o chiulasa foarte performanta.
lucian_v
Din ce am citit mai sus am hotarat sa ma rezum doar la a lua din chiuloasa 0,5 cum spunea cineva mai sus ca ar fi recomandat. Spuneti-mi va rog ce diferente vor fi dupa ce o sa fac asta ? (ma refer la consum si la performante). Va multumesc.
B-34-SGM
O sa iti scada un pic consumul, si o sa se imbunatateasca acceleratia 0-100 cu 0.3-0.5 secunde.
vierme_ha
cum afecteaza alezarea chiuloasei motorul?
eu zic ca ar trebui sa afecteze fiabilitatea lui.adica vreau sa stiu ce se intampla nebenefic pentru bloc,arbore,biele etc.
si supape nu cred ca o sa imi pun de dacie...cred ca de la vreun cielo sau escortul sus-numit(sa vad preturile).ca in caz de ceva vreau sa ma tina mai mult de cateva liniute smile.gif
lucian_v
Va rog frumos, imi explica si mie cineva de ce nu e bine sa iau 1 sau 1,5 mm din chiuloasa. Am vazut ca mi s-a recomandat sa iau 0.5 (asa o sa fac pana la urma) dar vreau sa stiu si io de ce dry.gif
vierme_ha
pentru ca daca iei prea mult apar detonatii.adica dupa ce scoti cheia din contact s-ar putea ca motorul sa ramana pornit.adica e prea mare comprimarea
daca faci asa si vrei sa nu iti mai apara detonatii vei fi nevoit sa bagi numai benzina cu cifra octanica mare si cu cifra(de pe bancnota) mai mare wink.gif
B-34-SGM
Offtopic!
Chiulasa nu se alezeaza! nu mai folositi termeni de care nu aveti idee ce inseamna.
Alezajul este "o gaura" A aleza practic insemna a marii diametrul unei gauri. (explicatie cam infantila, dar sper ca a inteles toata lumea)
Arborele este acela care intra in alezaj (dopul care intra in gaura!)

Ontopic
Nu imi spune nimic valoare de 0.5, 1, 1.5 mm. Poti ajunge la un raport de compresie de 10.5:1 si poti merge cu benzina de 95, iti spun din experienta,dar trebuie modificat avansul centrifugal, sa nu apara de tonatii deloc!.Motorul 1300 are raport 8.5:1, 1400 are 9:1, 1600 are 9.25:1 standard
Acum o sa ma intrebati ce e ala raport de comprimare. smile.gif

Cat subtiezi chiulasa pt a ajunge la acest raport de compresie iese din CALCUL, si din MASURAREA camerei de ardere. Nu se face nimic asa "dupa ureche" ca asa am auzit eu la unu si la altul.

Ce usor pare totul la prima vedere!
vierme_ha
my bad... blush.gif ma gandeam la altceva...
stiu ca alezarea se refera la gauri(vezi scaunele supapelor la care m-am referit mai sus)
recunosc ca mai bine foloseam termenul de subtiat,rectificare etc. biggrin.gif
SiloS
Si mai ales sa nu confundati RAPORTUL DE COMPRESIE cu COMPRESIA DIN CILINDRI .
dudy
poti sa mergi cu comprimarea pana la 69mm. dar te sfatuiesc sa ramai pe la 72, ca sa nu ai probleme apoi.(masori grosimea chiuloasei si alezezi pana la 72). bafta
lucian_v
Cred ca am uitat sa mentionez ca eu sunt mai incepator asa... ca te rog daca binevoiesti sa imi explici mai pe intelesul meu ce ai vrut sa spui.
AAlpine1
dute la dacoserv militari (service dacia autorizat) si acolo sunt niste baeti care lucreaza la chiulase care se pricep la dastea. ce poti sa modifici :
- 0,5 mm luat din chiulasa
- supape de chiulasa de motor de 1.6 (o sa fi mai multumit decat de cele de cielo iar cele de ford nu se merita oboseala)
- arcuri de supape de cielo (am vazut si doua arcuri de dacie puse per supapa)
- unghiul supapelor sa fie de 30 de grade
- buji bosch de superRnova cu 4 capete (merg foarte bine daca ai si aprindere electronica si iti mai comprima foarte putin chiulasa pt ca intra pana in mijlocul camerei de ardere; se ia la strung putin din filet)
asta in cazul in care vrei sa mearga totul bine
B-34-SGM
0.5 e putin daca vrei sa alergi cu ea.
Eu luasem 2.5 mm din ea, m-a intrebat cel care a frezato daca sunt intreg la minte smile.gif Avea un raport de comprimare destul de mare.
Pe admisie avea supape de 1.6, iar peretele de langa supapa l-am frezat un pic in lateral pentru a demasca supapa.
Eu nu am gasit si nici nu stiam ca merg arcuri mai tari de la alta masina,dar am bagat saibe din bronz de 1.5 mm sub arcuri, pentru a sta mai tensionate.Ajuta la o mai buna sinclonizare a supapelor la turatie mare.Am marit si am lustruit canalele de admisie si de evacuare.
Inca nu aflasem de supape in 30 grade,care ajuta foarte mult la curgerea amestecului.Acum ca am aflat, o sa imi fac si eu la actuala chiulasa
Acum pe chiulasa de Alpine am doua arcuri pe supapa, din fabrica.
Chiulasa de dacie a ramas in garaj, sta si astepta. Am mers cu ea 2000 km dupa ce am rectificata, pe urma am trecut la cea de 5 Alpine.
BLK
asadar se pot face modificari si pentru imbunatatirea consumului, adica pentru scaderea lui... cam ce se mai poate face in sensul asta? (nu ma refer la aprindere el, preincalzitor pt benzina sau ce se mai discuta prin forum ci strict la modificari mai grele sa le zic asa)

ce inconveniente sunt? se pot face modificari sa ai un motor mai bun, care sa consume putin si fara sa pierzi din fiabilitate? nu e importanta puterea, ar fi o idee pentru mersul in oras... cam cu cat ar putea scadea consumul si care ar fi costurile modificarilor?
B-34-SGM
Marind raportul de comprimare scade consumul putin, si creste puterea.
Pe mine nu m-a interesat niciodata nici consumul, si nici fiabilitate, doar puterea.
Sa raspunda cei interesati de acest aspect.
Trebuia sa postezi in alta parte, aici se vorbea de modificarea chiulasei.
BLK
pai tocmai la chiulasa ma refeream si eu, ca am vazut ca despre asta se vorbeste si mai sus chiar tu ai scris chestia legata de consum.

oricum s-a vorbit si de supape si de alte chestii.

stie cineva sa raspunda la intrebarile mele, legate de consum, fiabilitate si ce mai implica modificarile propuse mai sus. repet nu ma intereseaza neaparat cresterea puterii ci mai mult scaderea consumului fara a pierde prea mult din fiabilitate. ma gandesc ca daca ar fi mai bine slefuit pe ici pe colo ar merge mai bine si probabil ar consuma mai putin, nu?
Ciumonk
si eu am luat 2 mm din chiuloasa (1289 cm3).avea raportul de compresie original de 8.5 acum nu stiu cat e da stiu ca se simte .imi pare rau ca de data asta scriu asa de dezorganizat si cu lipsa de profesionalism dar am prins o mare raceala.
Radduu
Si cat costa sa imi fac si eu chiuloasa asa si supapele si arcurile si cu totul cat ma costa? wink.gif
cc_silviu
salut
vad ca nu s'a mai scris demult pe topicul asta.
Sa va spun ce am facut io (poate ii sunt de ajutor cuiva informatiile mele) :
din chiulasa de pe motorul de 1289cmc am luat 2,5mm, lustruit camerele de ardere (oginda), marit si lustruit gauri admisie si evacuare, lustruit supape admisie si evacuare, rectificat supape pe scaunele lor cu pasta abraziva, montat simeringuri de supape goetze.
Dupa ce am montat chiulasa am observat o imbunatatire a performantelor, da era loc de mai bine. Si am pus un vechi set de buji eyquem cu filet lung (polizat la capat). Acum masina merge si mai bine, cu avansu cat se poate de mare fara rateuri am un cuplu mult mai mare la turatii joase, da se cam plafoneaza peste 4000; cand las avansu o idee mai mic trage bine pe toata plaja de turatii, da nu mai am acelasi cuplu pe la 1500-2000 (cred ca am arcurie de la avansu centrifugal prea moi)
Am uitat sa zic ca am carburator si galerie de 1,6 si filtru de aer "sport"
Scopu era sa ajung la un raport de compresie de 10,5/1 sa pot merge cu 95 fara plumb fara detonatii.

deci pt un motor de 1289, raport de compresie de 10,5/1 se iau 3mm din chiulasa; pt 10,75/1 se iau 3,5mm.
Sper ca am fost de folos celor care vor sa isi comprime motoru si nu stiu cum.
AAlpine1
am si uitat ca exista topicul asta smile.gif))))))))))))))

arcurile din delco poti sa le schimbi cu cele de delco de oltet (olcit) care sunt mai dure...
de ce nu ti-ai bagat set motor de 1.6 + vibro de 1.6 (pt carcotasi) .... sa vezi atunci cuplu ......
Supapa_jR
a intrebat cineva mai sus cam cat ar costa....schimbarea supapelor,planarea... cati cc are camera de ardere de la 1300?
AAlpine1
vezi ca e din 2004 topicul...
te duci la service-ul mai sus mentionat de mine (inca exista) si te interesezi si ne zici si noua....
cc_silviu
treaba cu set de 1,6, pistoane usurate (gen ford fiesta) tacheti usurati, biele lustruite si bolturi pistoane scurtate, axa cu came pe 320 de grade si un weber sincron 36/36 urmeaza la vara cand o sa am bani ca acum e cam greu (24 lei alocatia biggrin.gif )

mersi de ideea cu arcurile de oltici... o sa caut, sa vad cum merg

planarea chiulasei 30 - 40lei
supape de admisie de 1,6 10 lei/buc
pentru supape de 1,6 trebuie sa schimbi scaunele care nu stiu cine ti le face. Mai bine cauti o chiulasa de nova sau papuc 1,6 si iei din ea cat e nevoie.
marimea camerei de ardere la un motor de 1289cmc si un raport de 8,5/1 rezulta din calcul si da fix 37,91cmc
AAlpine1
QUOTE(cc_silviu @ 30 Jan 2007, 15:28)
treaba cu set de 1,6, pistoane usurate (gen ford fiesta) tacheti usurati, biele lustruite si bolturi pistoane scurtate, axa cu came pe 320 de grade si un weber sincron 36/36 urmeaza la vara cand o sa am bani ca acum e cam greu (24 lei alocatia  biggrin.gif )

mersi de ideea cu arcurile de oltici... o sa caut, sa vad cum merg

planarea chiulasei 30 - 40lei
supape de admisie de 1,6 10 lei/buc
pentru supape de 1,6 trebuie sa schimbi scaunele care nu stiu cine ti le face. Mai bine cauti o chiulasa de nova sau papuc 1,6 si iei din ea cat e nevoie.
marimea camerei de ardere la un motor de 1289cmc si un raport de 8,5/1 rezulta din calcul si da fix 37,91cmc
*



poate pistoane usurate gen setcar racing......
tacheti usurati (prea extrem ce castigi?)
bolturi scurtate radmasa.gif radmasa.gif vreau sa vad biggrin.gif
andutzu
Se gasesc scaune de supa "la set",(8buc) pret 7 ron. Eu le-am cumparat "sa fie acolo". Numai ca sunt de 1,3(4). Sigur sunt si de 1,6. eu n-am intrebat ca nu mi-au trebuit. Nu trebuie sa ti le faca cineva.
Supapa_jR
sa ma lamureasca cineva si pe mine....am gasit o chiulasa de 1.6 cu 29 cc in camera de ardere....cum poate o chiulasa neplanata de 1310 sa aiba 3x? daca planezi chiulasa sa zicem 4 mm...cum drq mai prinzi pompa de apa?
madmaxtata
vezi ca sigur nu ai masurat bine cc. ai incercat sa masori cu ulei(parca asa se masura) si pui ulei cu seringa pana incepe sa dea afara. vezi ca se formeaza un fel de cupola(deasupra chiuloasei cand pui ulei bla bla bla ca tot nu o sa se inteleaga). am facut un desen . vezi ca nu e chiar asa sa iei 2-3 mm. 1300 are 8.5 rc poate la aia dar la 1310 1400 sunt cu 9 sau 9.2 deci cu mai mult de 1.5 mm cred ca treci de 11 si dupa-aia o sa mergi numai cu benzina de avion. cauta in topicul cu motor 1300(1400) trecut la 1600 ca facuse muttley niste calcule p-acolo cu rc.(dupa pag 4).
eu am luat 1,4 din chiuloasa de 1.4(care vine peste motor de 1,6) si imi tacane avansul al benzina de 99+ acum nu stiu daca e de la delcou sau de la rc.
un sfat cand rabotezi din chiuloasa ne-a mester sa ti-o ia treptat si spunei sa ti-o ia cu 0,01-02mm mai putin decat iti propui(pt ca la trecerea frezei peste 0.2mm iti apare spanu) si dupa ii zici sa iti mai treaca cu 0,01 de vreo 2 ori, asta in cazul in care mergi la extrem( eu am vrut sa ajung la 10,85).
sobolan
QUOTE(Supapa_jR @ 30 Jan 2007, 19:23)
daca planezi chiulasa sa zicem 4 mm...cum drq mai prinzi pompa de apa?
*



tot la fel tongue.gif ...da 4mm blink.gif bre?

atentie cu chiulasa de dacie...ma refer la scaunele de supapa....sa n-o aruncati dupa aia....nu oricine face asa ceva......
sobolan
eu , la a mea, am planat chiulasa cu 3 zecimi(0,3mm)....am slefuit canalele alea de adm/ev din chiulasa cu smirghel...le-am facut "sticla"sau "luciu" ....si daca tot am dat chiulasa jos am slefuit si supapele chiar daca nu era cazu(erau caramizii la culoare)...merge de rupe...asta +un filtru de aer performant a facut masina un pic mai nervoasa....urca un pic mai rpd in ture.... biggrin.gif ....am dat jos elicea aia de pe pompa de apa si am pus elv....sa fi castigat macar 2 cai oare ??? blink.gif ...oricum merge de rupe.....


acu nu mai am elicea aia...am elv..poza e mai veche.... biggrin.gif
vali vtk
Daca tot ai pus filtrul macar lasa-l sa respire aer rece si rotestel catre radiator si pune-i o aripa dintr-o tabla subtire sa iti dirijeze aer rece spre el ca in desenul de mai jos.Am reeditat desenul pentru o mai buna intelegere attachmentid=43959]
sobolan
QUOTE(vali vtk @ 30 Jan 2007, 22:28)
Daca tot ai pus filtrul macar lasa-l sa respire aer rece si rotestel catre radiator si pune-i o aripa dintr-o tabla subtire sa iti dirijeze aer rece spre el ca in desenul de mai jos[attachmentid=43940]
*


ideea e buna...super...da e nasol ca tre sa gauresc contra ,din ce arati tu acolo....mai bine cu filtru de aer de ala cu carcasa de tabla(stock de dacia) cu un furtun in git care sa iasa pe la grila in fata direct........si trage aer rece....oricum filtrul l-am dat jos momentan ca e frig afara si l-am pus pe ala de tabla al ei...la vara de acu....
AAlpine1
QUOTE(sobolan @ 30 Jan 2007, 20:29)
eu , la a mea, am planat chiulasa cu 3 zecimi(0,3mm)....am slefuit canalele alea de adm/ev din chiulasa cu smirghel...le-am facut "sticla"sau "luciu" ....si daca tot am dat chiulasa jos am slefuit si supapele chiar daca nu era cazu(erau caramizii la culoare)...merge de rupe...asta +un filtru de aer performant a facut masina un pic mai nervoasa....urca un pic mai rpd in ture.... biggrin.gif ....am dat jos elicea aia de pe pompa de apa si am pus elv....sa fi castigat macar 2 cai oare ??? blink.gif ...oricum merge de rupe.....
acu nu mai am elicea aia...am elv..poza e mai veche.... biggrin.gif
*



filtrul e mai mare ca, carbu radmasa.gif radmasa.gif
ydaniel
eu cred ca am un bolt scurtat.sau 5 chiar:(
cc_silviu
io la chiulasa mea am masurat camera de ardere cu apa, dupa ce am pus un strat subtire de vaselina in jurul supapelor sa nu se scurga pe acolo.
1ml de apa = 1cmc (am folosit o seringa)

si da bolturile se pot perlucra un pic pentru reducerea greutatii. (am un manual de tuning pt un ford fiesta in care sunt explicate ce forte sunt in bolt )
Supapa_jR
eu am in plan sa cumpar o chiulasa....cu modificarile astea si sa o montez pe un motor de 1100 smile.gif
-28 cc vol camerei de ardere
-lustruita si marite traseele de admisie si evacuare
-planata....
Asta ca sa inteleaga toata lumea...eu eram curios ce volum are pentru ca daca o montez si are compresia mai slaba decat chiulasa originala nu am castigat nimic sad.gif
madmaxtata
cc silviu tu crezi ca daca tu ai pus vasilina pe langa supape ai facut o treaba buna??? daca tie iti curge apa dapa-i amestecul carburant(care e gaz) mai ales la presiune, ala ce mai face? cu benzina se si verifica daca ai probleme cu supapele: intorci chiuloasa cu supapele in sus si pui benzina in ca daca iti curge pe la admisie si evacuare nu e buna treaba si tre sa o vada un meserias. etanseitatea ar trebui sa fie si la supapele fara arc pe ele.
AAlpine1
QUOTE(cc_silviu @ 31 Jan 2007, 11:06)
io la chiulasa mea am masurat camera de ardere cu apa, dupa ce am pus un strat subtire de vaselina in jurul supapelor sa nu se scurga pe acolo.
1ml de apa = 1cmc (am folosit o seringa)

si da bolturile se pot perlucra un pic pentru reducerea greutatii. (am un manual de tuning pt un ford fiesta in care sunt explicate ce forte sunt in bolt )
*



vezi ca ai dacie.....nu ford fiesta
tare faza cu vaselina in jurul supapelor .................. asa verifici u ce ai vrut sa verifici acolo ? dar supapele inchid ?
sobolan
daca supapele inchid bine bagi benzina intr-o seringa gradata si torni in camera si vezi sa nu fie diferente intre cele 4 camere...tot asa testezi daca supapele inchid bine sau nu....oricum se vede dupa culoarea lor(a supapelor) daca au lucrat bine sau nu ...cenusiu cu caramiziu adica ADM/EV fara a fi ancrasate....
ptr. aalpine1 :filtru ala e mare dar are un efect benefic....testat de mine multi km...
Supapa_jR
pai nu am chiulasa de 1100 sad.gif am inteles ca ar fi ca aia de 1300....de aia intrebam poate are cineva smile.gif
sobolan
QUOTE(Supapa_jR @ 31 Jan 2007, 17:05)
pai nu am chiulasa de 1100 sad.gif am inteles ca ar fi ca aia de 1300....de aia intrebam poate are cineva smile.gif
*


are un cod de cifre pe ea...mai exact 6 cifre....zi-le si iti spun eu de care e !!!
AAlpine1
QUOTE(sobolan @ 31 Jan 2007, 17:03)
daca supapele inchid bine bagi benzina intr-o seringa gradata si torni in camera si vezi sa nu fie diferente intre cele 4 camere...tot asa testezi daca supapele inchid bine sau nu....oricum se vede dupa culoarea lor(a supapelor) daca au lucrat bine sau nu ...cenusiu cu caramiziu adica ADM/EV fara a fi ancrasate....
ptr. aalpine1 :filtru ala e mare dar are un efect benefic....testat de mine multi km...
*



la desing are efect benefic........
payty
supapajr, de ce nu iei o chiulasa de 1100, sau 1300 si ii schimbi scaunele la supapele de admisie, ca sa montezi supape mai mari, frezezi un pic peretele camerei de ardere in dreptul supapei de admisie ( cauta in sectiunea tutoriale, parca, un topic facut de fivethreefive - se numeste tuning cu buget redus, parca) si dupa aia poti sa cresti lejer raportul de compresie, fara sa te mai complici cu chiulase de papuc sau mai stiu eu ce, la care dupa cate cred eu nu prea ai cat sa le frezezi ca sa obtii raport mare de compresie pe 1100.

Faza cu schimbatul scaunelor cu unele de 1600 nu stiu 100% daca merge, dar cred ca poti afla sigur daca te duci la un meserias. Sincer nu cred ca cei de la dacia s-au complicat prea mult sa reproiecteze radical chiulasa de 1300/1400 cand au facut motorul de 1600. difera un pic camera de ardere, dar nu cred ca distanta dintre supape difera vreun pic.
Supapa_jR
supapa pusa de pe 1.6 pe 1.3 e cam fortata...si la 1.6 sunt f apropiate d-apoi pe 1.3...si in plus...castig mai mult decat cu chiulasa stock oricum...
payty
nu am zis sa pui direct supapele. Schimbi si scaunele. nu vad de ce ar fi asa fortata din moment ce diferenta de diametru e doar de 1.1 mm intre cea de 1.3 si cea de 1.6. Daca diametrul e mai mare cu 1.1 mm, atunci raza talerului e mai mare doar cu 0.55 mm, deci e aproape insesizabil.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.