Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Chiulasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Muttley
Ma intereseaza:
- supape (chiulasa de 1.6);
- ghiduri;
- scaune.

Ce producatori de renume (se intelege ca straini) fac reperele astea?
ydaniel
pai ghiduri supape-TRW,simmeringuri-Goetze.
Muttley
Excelent! Multzam!

Pt supape si scaune?!!?
payty
inteleg ca vei pastra doar "coaja" de la chiulasa aia ?

era in stare destul de buna, nu stiu daca are rost. singura supapa care nu inchidea era una de evacuare din una din extreme, nu mai stiu exact care.
Muttley
Ma crezi ca nici n-am apucat sa ma uit la ea? tongue.gif
Nici inaltimea n-am masurat-o.

Habar n-am ce ramane. As face-o toata, ca am gasit unde.
CriSTI68
aveam eu un numar de telefon, undeva in baneasa care se ocupa cu dastea
razvannn
parerea mea si sfatul unui specialist e ca scaunele daca umbli la ele adio chiuloasa am eu un nr de tel daca vrei 0766455514 omu a lucrat o viata la asa ceva .. cica nu se schimba scaune sau cine schimba o face asa la misto
sobolan
la chiulasa de dacie nu se schimba scaunele dar se pot "aleza" ....stie el muttley ce face wink.gif
Muttley
Ti-ai gasit! Habar n-am...

Am ramas fixat p-o chestie ce am auzit-o. Si anume ca se pot schimba scaunele originale cu altele din otel. Mai rezistente si care le pun "meseriasii" la motoarele ce merg pe GPL. Nu prea stiu ce sa spun de supape, daca vor fi foarte incantate sa calce pe otelul ala dur...

Dar daca se dovedeste ca inlocuirea scaunelor nu este o operatiune tocmai indicata le voi lasa pe cele originale si le voi freza doar.

Repet, chiulasa e de 1.6 si voi monta tot supape de 1.6. Nu cred ca merita sa ma risc cu supape de admisie mai mari...

sobolan
nu te lega de scaune....lasa-le in pace biggrin.gif ...asta daca vrei sa mai spui ca ai chiulasa.....
supapele de topolveni is bune wink.gif ,simeringuri goetze
pasta de lustruit si multa rabdare si iese beton cool.gif
ydaniel
ai dreptate:)
Muttley
Supapele de Topoloveni sunt o gluma proasta.

Odata cu chiulasa, payty mi-a dat si 4 supape de admisie noi. Pana si aspectul lasa mult de dorit. El spune ca ar fi probleme si la cozi (au mai putin de 7 mm diametru), dar n-am apucat sa masor nimic.

Pentru supape am un prieten care se ocupa de comercializare piese. Mi-a spus sa-i dau cotele supapelor si mi le cauta prin cataloagele lui de la producatori straini. Sa vad cand oi avea timp sa ma ocup ce iese si din asta...
ydaniel
icon_mrgreen.gif pai poate supapele alea nu or fi bune.du-te si cauta la magazine. rolleyes.gif
sobolan
asa zic si eu ydaniel....eu stiam ca-s cele mai bune de topoloveni...acuma depinde si de unde le cumperi....de ambalaje albastre putem face rost toti wink.gif
Muttley
La asta cu ambalajele m-am gandit si eu, sa stiti. Am sa trec de curiozitate prin Mioveni sa vad cum arata "alte" supape de Topoloveni. Ca p-alea mi le amintesc prea bine, bleah...
sobolan
eu stiam ca mai mici in diametru la coada si putin mai scurte,parca, sunt cele turcesti....alea de topoloveni is bune....
ydaniel
unsure.gif cel mai bine e sa alegi din mai multe cutii cu supape cele mai bune icon_mrgreen.gif
Muttley
Intrebare grea!
Care e lungimea ghidurilor de supapa???
Intr-un manual de reparatie Renault apare 45mm, intr-un catalog de piese 41mm, iar ce am masurat eu pe chiulasa de 1.6 da 36mm. Deci???


Apoi, am nevoie de cote supape pentru a le cauta pe catalog. Diam taler si coada am, apar in manualul Dacia. N-am lungimea supapei. Masor o supapa noua de Topoloveni... 91mm. Masor una uzata de pe chiulasa... 89mm!!!! Nu pare tocita la capat, unde calca culbutorul. Deci iar, ceata totala.


Tot despre ghiduri, am gasit AE la 2 mil setul si nu mai stiu ce producator italian cu 800 mii setul. De bronz... Nimic sad.gif Toate fonta.

Macar cu simeringurile am lamurit-o, am gasit Victor Reinz...


Edit: stau cu chiulasa-n brate si subleru-n mana de-o ora happy.gif
Desi pare a avea ghiduri "scurte", cotele din desenu' de jos sunt respectate.
Concluzia - la montarea ghidurilor noi trebuie avuta grija mare daca au alta dimensiune. Presupun (nu cunosc procedura) ca la montaj se folosesc niste bucse calibru. Deci trebuie facute niste masuratori si cateva calcule pentru a stabili inaltimea acestor bucse...
As fi curios sa aflu daca meseriasii au grija de treaba asta... unsure.gif[attachmentid=1627454790]

LLE: m-am uitat in manual si chiar exista o bucsa limitatoare blush.gif
Doar ca se aseaza in partea dinspre bloc, nu in cea dinspre culbutori. Astfel sunt excluse erorile.

Dar... ALTCEVA...

[attachmentid=1627454791]

Abia astept sa vad daca gospodarul la care ma duc respecta treaba asta sau ii dau cu chiulasa de cap... rolleyes.gif


LLLLLLE: ce parere aveti de scaunul asta?

[attachmentid=1627454793]
driverx
....
payty
ai sters, driverx, dar eu totusi am sa dau un raspuns:


Scaunul ala se poate repara foarte bine. La chiulasa mea toate de pe evacuare erau asa. Le-am facut la un meserias si inchid absolut toate supapele fara probleme.
CriSTI68
chiuloasa o curat cu motorina sau benzina ?
tzepesch
motorina sau alcool tehnic
CriSTI68
QUOTE(tzepesch @ 12 Jun 2008, 21:49)
motorina sau alcool tehnic
*



Merci, urmeaza sa ii fac operatia de capital si al a mea, am luat noua rapa de cublutori si cublutorii, supape noi, arcuri noi, totul lucios dar chiuloasa in sine neagra smile.gif
payty
eu am spalat-o intr-o galeata cu benzina, cu o perie de dinti. a mers destul de repede, dar a trebuit sa o tin intai in benzina cam o ora.

Ca sa nu trebuiasca cantitati prea mari de benzina, se gasesc galeti dreptunghiulare, din cele pt spalat mopul. Asta s-a potrivit perfect cu chiulasa. se spala pe rand prima jumatate si apoi a doua.
Muttley
QUOTE(Muttley @ 12 Jun 2008, 18:43)
ce parere aveti de scaunul asta?

[attachmentid=1627454793]
*



Mda, banuielile-mi fura confirmate. Respectivul scaun de pe evacuare a fost candva rectificat prost. Asta desi meseriasu-mi spune ca e uzura. In fine...
Important e ca am vrut sau nu, ori ca e indicat sau nu... am schimbat toate scaunele de evacuare! Chestie pe care as fi preferat sa n-o fac, de vreme ce-i atat de riscanta.

Asa am ajuns eu la un baiat dintr-un sat din AG, renumit in zona ca mare reparator de chiulase.

Ziua de azi a fost dedicata-nlocuirii scaunelor. S-au montat scaune de F8Q (diesel 1.9), chestie f buna oricum, de vreme ce benzina cu Pb sau cu inlocuitor nu mai pupam de vreo doua luni.

Cum operatiunea asta nu e explicata-n manuale (cel putin eu nu am gasit nicaieri), iata etapele...

1) scaunele vechi se alezeaza pentru a deveni subtiri, moi si fragile, si pentru a putea fi usor extrase.
[attachmentid=1627455064]

2) cu o dalta ascutita, scaunele se taie pe generatoare (find de fonta mai mult se sparg), astfel putand fi usor "saltate". Poza 1 - extragere, poza 2 - ce a ramas din ele
[attachmentid=1627455065] [attachmentid=1627455066]

3) cu o freza cilindrica si un centrator plasat in ghidul de supapa, se alezeaza locasurile-n care se vor presa noile scaune.
[attachmentid=1627455067]

4) chiulasa se pune la rumenit p-o plita-ncinsa si se lasa... mult, nu mai stiu, 30 min - o ora. Cert e ca dup-aia frige cu draci (saracele mele degete, is pline de beshici... daca-s bou...)

5) se preseaza noile scaune cu un dorn adecvat si cu ciocanu'. Nu m-a-ncantat initial ideea "intelijentului" da' nu cred ca are cu ce dauna. Dornul era dintr-un metal moale, so no harm done. (aici n-am mai facut poza, ca dracu m-a pus sa tin de chiulasa ca se misca. Si cum am zis mai inainte, era fierbinte cu spume, deci fiind cu mainile pana la coate-n galeata cu apa rece (ca matzele 'cele proaste din desene animate), numai grija telefonului n-am mai avut-o)


Rezultat - o chiulasa cu scaune noi si cam indistructibile pe evacuari (cele mai chinuite).
[attachmentid=1627455068]
79_BMS
Ti-a iesit bine.
Acum poti s-o aduci langa BTL
mai e loc destul in curte biggrin.gif
Muttley
Eu nu stiu cum sa fac cu cainii aia multi, ca tare se uitau suspect la masina mea. Cred ca deja e pisata toata pe jante plange.gif
argon
si cam care-i diferenta de la vechile scaune de Dacie de pe motorul de 1400 si cele de 1,9D? Oare astea din urma tin mai bine la GPL? ca la banzina fp merg oricare bine mersi...
Muttley
Materialul. Astea de 1.9D sunt din otel.
einstein1984
S-ar putea chiar din stelit.
Muttley
Ce-i aia?
argon
ar fi perfect sa fie din stelit...ar merge numa bine pe GPL unsure.gif
Merced
Ce atata discutie despre GPL daca omul nici n-are asa ceva? sleep.gif
argon
scuze, eu am adus vorba, pentru ca am de gand , si piedica consta in scaunele de supapa clasice. blush.gif
Merced
Doar nu vrei sa-ti desfaci motoru'? icon_mrgreen.gif Pune linistit GPL zic eu, cand o fi sa ai nevoie de r.k. pui si scaune de supape dintr-un material care sa "mearga" cu GPL. rolleyes.gif
Muttley
Eu n-am si nu vreau s-aud de GPL in viata mea, oricum imi va papa 20 la suta pe benzina, de ce sa ma mai amagesc... happy.gif

Dar la atelierul respectiv era plin de chiulase merse pe GPL, toate cu scaunele facute flenduri. Si toate beneficiau de acelasi tratament cu schimbarea scaunelor.
Merced
Adica scaune de 1.9D?
Muttley
Da
einstein1984
QUOTE(Muttley @ 15 Jun 2008, 18:11)
Ce-i aia?
*


STELÍT s.n. Aliaj de cobalt, crom, molibden, tungsten, fier etc., dur și inoxidabil, din care se fac instrumente chirurgicale sau piese cu care se lucrează la temperaturi înalte și în medii oxidante. – Din fr. stellite, germ. Stellit.
CriSTI68
QUOTE(Muttley @ 15 Jun 2008, 09:16)
Eu nu stiu cum sa fac cu cainii aia multi, ca tare se uitau suspect la masina mea. Cred ca deja e pisata toata pe jante plange.gif
*



lasa ca ai ulei pe ea de la praguri tongue.gif
ydaniel
si cat a costat manopera+scaunele>
Muttley
Manopera pt schimbat scaune evacuare (scaune incluse, rectificat asemeni), inlocuire ghiduri, planat - 1.5 mil.

La mine sunt si alte chestii, deci e alt pret.

Si ca sa-mi termin contributia la topic (ca l-am facut pt a afla care ar fi cele mai bune piese), eu am optat pt urmatoarele:
- ghiduri supape Metelli - aprox 12-15 RON/buc, deci pana-n 120 RON toate 8;
- simeringuri de supapa Victor Reinz. Vreo 300 de mii setul de 8 bucati;
- rampa culbutori SH de Renault.

Supapele se pot comanda la orice magazin cu piese import. Sa fie pt motoare renault. Producatori sunt destui.
volint
Sorry de interventie dar io am luat de aci: http://www.mecaparts.com/index.php
Preturi pe masura dar cred ca merita.

Spor!!..
Muttley
blink.gif
Ce ai luat de acolo?
ydaniel
e f bun pretul pt reconditionarea chiulasei.prin bucuresti e minim 200lei.
volint
@ Muttley
- set motor, biele, garnitura de chiulasa, ghiduri, simeringuri, si ulei.
Dar le-am luat de "acolo" pe bune (am avut drum). Am cam 30k km si inca nu innegreste uleiul (acum am un 10-40 de la Elf "in varsta" de aproape 4000 km).
Restul componentelor sunt "de origine", mai bine zis sunt ale motorului (nu le-am schimbat ca n-aveam de ce). O singura precizare: La mine scaunele supapelor sunt din otel, iar supapele de evacuare sunt "marite", adica le-am schimbat cu cele de admisie de 1,4 (33.4 mm diametru). Volumul camerei de ardere a fost micsorat prin alezare (1.2 mm) si de-aci am ceva pb cu detonatiile. Am marit si canalele de curgere ale admisiei cu circa 5-8% prin frezare (n-am lustruit nimic).

Spor!!..
Muttley
1) Exista la mecaparts garnitura de chiulasa pt 1.6 (alezaj cilindru 77mm)??? blink.gif
Sigur n-ai luat de 1.4?

2) Umbland la supapele de evacuare ai gresit de doua ori:
- materialul supapelor de evacuare e mai bun (regim de functionare mai sever). Cele de admisie puse acolo nu vor rezista mult;
- n-ai castigat absolut nimic punand supape mai mari pe evacuare.
djasu82
QUOTE(volint @ 23 Jun 2008, 20:51)
@ Muttley
  - set motor, biele, garnitura de chiulasa, ghiduri, simeringuri, si ulei.
Dar le-am luat de "acolo" pe bune (am avut drum). Am cam 30k km si inca nu innegreste uleiul (acum am un 10-40 de la Elf "in varsta" de aproape 4000 km).
Restul componentelor sunt "de origine", mai bine zis sunt ale motorului (nu le-am schimbat ca n-aveam de ce). O singura precizare: La mine scaunele supapelor sunt din otel, iar supapele de evacuare sunt "marite", adica le-am schimbat cu cele de admisie de 1,4 (33.4 mm diametru). Volumul camerei de ardere a fost micsorat prin alezare (1.2 mm) si de-aci am ceva pb cu detonatiile. Am marit si canalele de curgere ale admisiei cu circa 5-8% prin frezare (n-am lustruit nimic).

Spor!!..
*


peste 5000 de km il vei avea negru si eu il am in motor de peste 6300 de k si inca mai mere. Dau masina ca altfel era schimbat...
volint
QUOTE(Muttley @ 23 Jun 2008, 20:50)
1) Exista la mecaparts garnitura de chiulasa pt 1.6 (alezaj cilindru 77mm)??? blink.gif
Sigur n-ai luat de 1.4?

2) Umbland la supapele de evacuare ai gresit de doua ori:
- materialul supapelor de evacuare e mai bun (regim de functionare mai sever). Cele de admisie puse acolo nu vor rezista mult;
- n-ai castigat absolut nimic punand supape mai mari pe evacuare.
*




1 : Exista orice pt orice!!! Ca sa fi sigur ce comanzi, faci o schita cu piesa care-ti trebuie si o "atasezi" comenzii.

2 : Cele de evacuare provin de pe o chiulasa "de fabrica" si sunt din materialul care trebuie; si am castigat destul ca s-a umblat la chiulasa, galerii si evacuare (acum e de 60mm diametru). Partea cea mai "grea" e ca a crescut "galagia" in turatii.

QUOTE(djasu82 @ 24 Jun 2008, 11:09)
peste 5000 de km il vei avea negru si eu il am in motor de peste 6300 de k si inca mai mere. Dau masina ca altfel era schimbat...
*



Am cu motorul vreo 5 schimburi de ulei (cam 30000 km) si la 6000 km rulaj (cam atunci il schimb) inca apare curat.

Spor!!..
andrei041
Pentru inlocuirea scaunelor supapelor la chiulasele unor motoare navale, acestea se scot sudand supapa de scaun si ciocanind in tija supapei pe partea cealalta (evident ca supapele respective se arunca o data cu scaunele biggrin.gif)

Iar pentru montare: chiulasa incalzita sau macar scaunul supapei tinut 15-30 minute la congelator (daca e nevoie de ciocan ... neaparat sa fie cupru sau alt material moale)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.