Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Chiulasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Muttley
Si finalul, in ce ma priveste, ca initiator... wink.gif
Am bolduit elementele care se gasesc in magazine.
Precizare: supapele de admisie puteau foarte bine sa fie de renault 5 turbo GT (se potrivesc pe chiulasa de Dacie si au diametrul talerului de 34mm, cod motor C1J).

QUOTE(Muttley @ 5 Jul 2008, 21:28)
sa fac totusi o trecere in revista a pieselor si a costurilor...
- chiulasa 1.6 second - 160;
- scaune evacuare de Dacie 1.9D - pret inclus in manopera;
- ghiduri supape Metelli - 100;
- simeringuri supape Victor Reinz - 25;
- supape de evacuare Renault - mi le-a dat baiatu' cu 50;
- supape de admisie Freccia pentru Daihatsu Charade, scurtare si canale - 200;
- rampa culbutori Renault din dezmembrari (desi n-am folosit-o) - 20;
- arcuri, talere arcuri, semiconuri, rampa, prezoane rampa, etc - pret inclus in manopera (cadou);
- maruntisuri (glass-papier, diluant, etc) - nu mai stiu;
- manopera - cum habar n-avea ce-l asteapta, mi-a cerut 150. I-am dat 250.
Total ~ 8 milioane.

*



Pentru detalii COMPLETE in ce priveste refacerea unei chiulase, clic pe patratelul rosu. Lucrul la chiulasa a-nceput pe prima pagina a acelui topic. Intrebari daca exista, DOAR aici va rog.
krapcarasu
din ce material e facut un ax cu came? merge de scaune de supapa la gpl?
krapcarasu
dintr-o qlasa de 1.6 cit sa rabotez? 2-3mm?
Muttley
Axul cu came e fonta.
Merge la scaune, da' nu pentru GPL (parerea mea).
Din chiulasa de 1.6, maxim 1mm pentru siguranta (tot parerea mea). Altii declara c-au luat 3.5mm si merg cu 180 la ora.
SSilent
nu ma prin de o chestie, de ce ai schimbat scaunele? chiar nu mai mergeau rectificate? unsure.gif
Muttley
Scaunele de evacuare sunt cele mai solicitate. Temperaturile acolo ajung pe la 700*C. Cum aveam un scaun destul de mancat (am pus poza-n primele posturi), iar meseriasul avea scaune de schimb de o mai buna calitate decat cele originale... le-am schimbat.
SSilent
sincer aici am vazut ca se schimba scaunele prima oara, habar n-aveam ca exista si operatiunea asta unsure.gif
daca esti amabil la urmatoarea demontare a chiuloasei sa ne spui in ce stare se alfa scaunele noi smile.gif chiar sunt curios ce iese rolleyes.gif
Minel
Rampa de R 11 curatata si spalata rolleyes.gif ,las pozele sa vorbeasca , tinand cont ca nu are uzura mai mult de 10 % am tinut sa o "ingrijesc"cat mai bine inainte de montarea pe masina ! wub.gif
nelu_1985
nais... rolleyes.gif
Muttley
Uzura rampei se evalueaza in functie de starea axului.
Fenomenul e urmatorul: culbutorii nu-s perpendiculari pe ax. Adica, fiind usor intr-o parte, culbutorii "freaca" axul cu marginile, cumva pe diagonala. Uzura axului o reprezinta niste santuri discontinue. Daca aceste santuri nu exista, ori sunt neglijabile, atunci rampa e ok.

Cu axul trebuia sa pui poze.

Cat ai dat pe rampa?

PS: stai fara grija, se potriveste perfect smile.gif
argon
ce stie aia sa faca in plus fata de cea de Dacie? unsure.gif
Minel
QUOTE(Muttley @ 3 Jun 2009, 21:15)
Cat ai dat pe rampa?

*



Pe rampa am dat 10 lei , iar axul ( sau "fluierull " cu se zice in popor ) uzura abia se simte la mana, mai muuuult decat okey .

QUOTE(argon @ 3 Jun 2009, 21:22)
ce stie aia sa faca in plus fata de cea de Dacie? unsure.gif
*



In afara de un material net superior din care sunt executate piesele rampei ( de aici si uzura foarte mica ) ,executia , cat si fiabilitatea este net superioara pieselor romanesti ...... dry.gif
volint
@ Minel

Cred ca trebuie sa schimbi si tijele. Sau in orice caz comparate intre ele (Dacie vs R). Din cate-mi amintesc cele de R sunt ceva mai groase.


QUOTE(argon @ 3 Jun 2009, 20:22)
ce stie aia sa faca in plus fata de cea de Dacie? unsure.gif
*




post-336-1110552475.gif

Cand se deregleza (maresc) jocurile p-acolo, tzacanitul caracteristic s-aude mai "dulce"
argon
QUOTE(Minel @ 3 Jun 2009, 22:21)
In afara de un material net superior din care sunt executate piesele rampei ( de aici si uzura foarte mica  )  ,executia , cat si fiabilitatea este net superioara pieselor romanesti ...... dry.gif
*




pai a mea de Dacie asa proasta cum e, la cati km are trebuia sa schimb 3 pana acum dupa algoritmul tau?! ca am verificat-o de curand si mai merge inca o data pe atat, care e ideea, sa tina 300 000 km? nu conteaza ca ii faci in 32 de ani si 4 luni...nu ar merita timpul pierdut sa o schimb cu alta, dar sunt sigur ca tu o faci din placerea surubaritului rolleyes.gif
Minel
QUOTE(argon @ 4 Jun 2009, 07:27)
pai a mea de Dacie asa proasta cum e, la cati km are trebuia sa schimb 3 pana acum dupa algoritmul tau?!  ........
.....dar sunt sigur ca tu o faci din placerea surubaritului rolleyes.gif
*




Nu am calculat dupa nici un algoritm , adevarul este ca rampa mea actuala ii cam uzata, ( de la uleiul de foarte prosta calitate cu care a circulat fostu' proprietar ) erau culbutorii fara ungere, canale infunadate la rampa , dezastru .

Degeaba am facut-o pe actuala ( cam acum vreun an ) ca si pe asta , ca , are uzura pronuntata la ax de mers ar fi mai mers , dar daca am gasit si am gasit buna, ar fi fost chiar o jignire adusa masinii mele laugh.gif sa nu "o imbunatatesc " wub.gif

Si , intr-adevar, facem si ceva surubareala , nu strica deloc ..... happy.gif
Muttley
Vrei algoritm argonel? Ete aici

_ if rampa culbutori stricata then:
_________if cumpar rampa din magazin then: dat bani multi and belit rampa noua in mijlocul drumului;
_________if cumpar rampa renault second then: toate bune.


volint, nu-i trebuie alte tije.


Minel
Tijele sunt okey, verificate cu ocazia ( curatarii actualei rampe ) iar tijele de pe Renault si mie rusine sa scriu,, una am indoit-o la demontarea rampei .... blush.gif

Mai ramane, cand am timp sa fug la Remat sa fac bucati motoru ala.... icon_mrgreen.gif, daca mai este pe acolo ... unsure.gif , sa vad in ce stare sunt tachetii , lantul de distributie, patina , pinioanele ,pompa de ulei .... sper sa nu zic prostii si se potivesc pe motorul de dacie , 1,4

Oare se potriveste si arborele cu came pe motorul de dacie de 1,4 .... huh.gif
Muttley
Se potriveste absolut tot!

- tachetii - DA! Daca-s neuzati pe suprafetele ce calca pe came, ii iei;
- lantul de distributie - nu. Cumperi unul nou, de firma. Eu am pus Febi, 50RON;
- patina - nu. Cumperi una noua, de firma. Mi-am luat Febi, 100RON;
- pinioanele - DA! Daca dintii-s neascutiti si nu au bavuri pe fetele ce trag lantul, ia-le!
- pompa de ulei - cel mai probabil e debit normal. Dar nu se va compara in veci cu una romaneasca, fie ea debit marit. Daca n-are joc in ax, o iei;
- adaug pinionul delcou. Daca dantura inclinata-i in regula, il iei "la pachet" cu pompa;
- arborele cu came se potriveste ca montaj, dar aici depinde de ce-ti doresti tu de la masina. Fazele camelor NU sunt ca la Dacie. Sunt fie orientate spre consum redus si relanti stabil la 700rpm si cuplu bun la 2000rpm, fie ceva mai performante ca la Dacie. Aici te pot lamuri eu, in functie de codul inscris pe placuta de pe blocul motor.

Tot ce am scris mai sus e-n ipoteza ca-n motor nu s-a umblat niciodata, iar piesele enumerate sunt Renault.
Minel
Am montat rampa, rezultat , reglaj mult mai fin si mai exact al culbutorilor , motor mai silentios si mai placut la "ureche ".... icon_mrgreen.gif
sumi_nos
sfatul meu foloseste semeringuri victor reinz,supape AE,freccia,si osvat,ghiduri trw,AE sau freccia
cele mai bune sunt AE si la gemeringuri REINZ si PAYEN
Muttley
QUOTE(sumi_nos @ 6 Jun 2009, 21:12)
ghiduri AE
*


Da, insa pretul e de peste 2 mil setul.
panter1
salutare, am si eu o intrebare, este adevarat ca:

-scaunelele de EVACUARE sunt de aceias marime la chiulasele de 1.3; 1.4; 1.6 ??
-Scaunelele de admisie si supapele de admisie de la 1.6 sunt mai mari decat la 1.4???

Si felicitari lui muttley pentru chiulasa reusita smile.gif
SGM.MYKE
Da, evacuarile sunt la fel, iar admisiile sunt diferite.
Kiraly
Se mai gasesc scaune diesel? Un cod nu stie cineva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.