intravenos
2 Mar 2008, 10:13
Salut, poate ma ajuta si pe mine cineva. Prima problema ar fi ca atunci cand iau piciorul dupa acceleratie....se produce o deccelerare prea brusca si se aude un zogmot ciudat la roata din dreapta... parcada sa se rupa. PS... ca sa schimb amortizoarele e nevoie de presa ?
Pentru a schimba amortizoarele iti trebuie o presa pentru a comprima arcurile.
e o bataie la una din bucsile de la bascule.
Trebuie verificat.Acea bataie o am si eu.
intravenos
2 Mar 2008, 17:52
Pe spate nu e nevoie de presa...eu le`am schimbat fara presa. Pe fata sigur imi trebuie. Cele de le`am schimbat erau Bilsteain ...cum imi dau seama daca sunt pe gaz...si ca sunt uzate...ca acum parca nu par uzate
)
intravenos
3 Mar 2008, 20:54
Revin cu o problema, care imi poate spune cu ce desfac si eu bieleta.. cu ce fel de cheie... si cum desfac piulta de la amortizorul fata ..cea de sus !!!
Bieleta cu o cheie si un mox
dar dupa aia trebuie sa faci unghiul de fuga.
desfaci cele 2 suruburi de pe port-fuzeta apoi desfaci din partea de sus a amortizorului(mai exact pe "oala" de pe fata) cele 2 suruburi.nu desfaci surubul amortizorului ca nu va iesi bine deloc.
dupa ce ai desfacut toate astea, scoti ansamblul de arc cu amortizor cu totul.
Acum poti desface acea piulita in mai multa siguranta.Oricum iti trebuie presa .
eu am folosit o menghina si 2 spalieri
Cel mai bine slabesti intai piulita de la amortizor,cu roata pe pamant.Eu m-am chinuit o gramada prima data si nu am scos piulita decat cu dalta si ciocanul.Ai nevoie si de un inbus de calitate.
QUOTE(gabi1 @ 3 Mar 2008, 21:10)
Cel mai bine slabesti intai piulita de la amortizor,cu roata pe pamant.Eu m-am chinuit o gramada prima data si nu am scos piulita decat cu dalta si ciocanul.Ai nevoie si de un inbus de calitate.
e prea periculos, atat pentru tine cat si pentru masina.gandeste-te ca e comprimat arcul ala acolo.mai bine il desfaci din acele 2 surubele de sus , il dai jos si-l duci intr-un loc sigur.
intravenos
3 Mar 2008, 23:20
Treba e cum desfac bieleta..ca din brat nu are rost ca se invarte in gol in nuca aia ....???? exista vreo cheie speciala...peunde se gaseste ?
Pai tocmai cum a spus si Apollo, iti trebuie un mox si prinzi cu el "nuca", oricum e o pozitie foarte nasoala o sa te chinui putin, dupa ce o montezi pe cea noua sa mergi sa ti faci unghiurile.Vezi ca la amortizor(dupa ce l dai jos cu arc cu tot), sus la piulita, axul are loc pentru imbus, poti tine contra cu imbusul si desfaci usor piulita.
cateva poze.in caz de am gresit, sa faca cineva un "edit" la ele.sper sa va ajute.
intravenos
4 Mar 2008, 18:20
Merci mult. Am reusit sa le dau pe alea vechi ...printr`o metoda ciudata ... am sudat nuca.. si din partea dinspre capatul de bara cu un mops. La strans am reusit cu mopsul.
) .. zgomotul ala ciudat tot nu a disparut poate sa fie din planetara ??
C a t a l i n
4 Mar 2008, 18:26
moX.
intravenos
4 Mar 2008, 21:10
MOPS - S.n. Clește cu fălci curbate folosit la strângerea țevilor, a vanelor etc. În cadrul operațiilor de montare. – Din germ. Mops.
Sursa: DEX '98
..... deci MOPS
mihai0070
4 Mar 2008, 21:21
apollo iti curge ulei din cutie pe la axele de comanda ,
cat despre bieleta aia se strange numai cu cleste mox , (vorba lui catalin)
MIHAI8888
4 Mar 2008, 21:26
mops
mersi Mihai.Voi face exact cum mi-ai zis.Sper sa reusesc.
Cat de chior pot fi sa nu observa asta
APOLLO...tot timpul intelegi pe dos.Am spus ca se slabeste piulita,adica e bine sa te asiguri ca ea se desface dupa ce dai amortizorul jos.Eu m-am chinuit la primul cu N mox-uri,dalti si alte minuni.Era cat pe ce sa il pun la loc dar pana la urma am reusit.La al doilea am reusit sa slabesc piulita direct pe masina si treaba a mers super.
de ce nu ai zis asa de prima data?merge si cum ai zis.
Nu inteleg pe dos.Inteleg ceea ce zici.Specifica, ca sa nu ajungem in discutii contradictorii
cristidb
7 Mar 2008, 17:46
Cand schimbi amortizorul se desface piulita de sus cu o inelara de 22 si un inbus bun. Obligatoriu se va folosi o presa de arcuri.
Singurul unghi reglabil este convergenta. Unghiurile de fuga si de cadere se corecteaza prin schimbarea basculei. Eu am dat jos caseta cand am schimbat bielete, e mai comod asa.
Daca amortizorul e pe gaz (gaz+ ulei de fapt)se ridica singur axul. Daca e pe ulei axul ramane in amortizor. Nu cred ca mai gasesti amortizoare pe ulei. Monroe sunt putin mai moi si le recomand. Bilstein sunt mai tari. Ambele tin destul de mult.
MIHAI8888
7 Mar 2008, 18:01
inteleg ca bieleta de directie mai are o articulatie in partea dinspre caseta
ce fel de articulatie e? elastica ? e o rotula ?
ce efecte are uzura ei asupra directiei si modului de comportare al masinii ?
cristidb
7 Mar 2008, 18:06
Bieleta are 2 articulatii tip rotula, una spre caseta si una la capatul de bara. Ambele dau joc la directie cand sunt uzate. Desteptii au facut partea dinspre caseta a articulatiei rotunda, nu ai cum sa o strangi cu cheia. De asta trebuie folosit un cleste mops. Multa minte au avut cand au proiectat asa o piesa.
MIHAI8888
7 Mar 2008, 19:45
eu nu percep un joc la directie
nu trage in nici o parte cand iau mainile de pe volan nici la franare nici la accelerare
problema mea e ca , dupa ce am schimbat bucsele si pivotii (cu exceptia bieletelor de directie) simt denivelarile la fel (adica zgomotos cumva) si ma gandesc ca un joc la bielete e posibilul vinovat
in alta ordine de idei la un anumit unghi de viraj, doar pe loc, apare un hop (in axul volanului se simte cred)
ce parere aveti?
cristidb
7 Mar 2008, 20:13
Zgomot la denivelari - verifica scutul. Are prostul obicei sa se slabeasca si face zgomot.
Volanul se roteste cu hopuri - crucea de la axul volanului sau rulmentii de la amortizoare.
mihai0070
7 Mar 2008, 21:05
Bieleta are o singura articulatie tip rotula , si este gacuta torunda pentru ca se poate strange bine cu clestele mox , mops , si cum mai vrei sa i spui , si are o saiba de blocare ale carei margini se deformeaza , deci nu vad rostul strangerii ei la un cuplu foarte mare , a doua articulatie nu este a bieletei este exact cum se aude a capului de bara separat de bieleta , se monteaza separat de bieleta se uzeaza separat de bieleta , si doloseste la reglarea paralelismului
intravenos
7 Mar 2008, 22:10
Unde sunt rulmentii de la amortizoare ???? ca eu am vazut in partea de jos a arcului .. doua garnituri... mai ciudate de plastic...sus nimic
sus sunt.acolo pivoteaza.
acum nu mai sunt sigur, dar parca sunt cu rulment si fara rulment.
cristidb
8 Mar 2008, 08:59
Sunt in partea de jos a arcului, intre flansa pe care se sprijina arcul si amortizor.
QUOTE(cristidb @ 8 Mar 2008, 08:59)
Sunt in partea de jos a arcului, intre flansa pe care se sprijina arcul si amortizor.
mersi
intravenos
8 Mar 2008, 12:05
Ok ..jos acolo.. da numa rulmennti nu imi par aia mie. E posibil sa fie fara ?
mihai0070
8 Mar 2008, 18:30
Amortizoarele pe fata la nova au in partea inferioara a arcului un rulment axial , talerul inferior, si tamponul de cauciuc parca. Pe spate nu mai au rulment.
MIHAI8888
9 Mar 2008, 17:28
QUOTE(cristidb @ 7 Mar 2008, 20:13)
Zgomot la denivelari - verifica scutul. Are prostul obicei sa se slabeasca si face zgomot.
Volanul se roteste cu hopuri - crucea de la axul volanului sau rulmentii de la amortizoare.
aveai dreptate cu scutul era prins in niste suruburi de 6 pe jumatate desfacute
am pus suruburi de 10 si nu mai face galagie
totusi cu rulmentul asta de la amortizor , se gaseste separat de amortizor ?
daca da cam cat costa ca de schimbat am inteles care e treaba
cristidb
9 Mar 2008, 17:52
Daca vrei sa ramana prins bine pune inca o pilita autoblocanta pe suruburile de 10 si verifica cel putin o data pe an.
"Rulmentii" de la amortizor sunt de fapt doua flanse cu niste bile intre ele. Nu prea seamana cu cei de la roata. Se gasesc separat si nu sunt scumpi. Acum 2-3 ani cand i-am schimbat erau 30Ron bucata. Neaparat ai nevoie de presa de arcuri cand ii schimbi. Eu am luat cu mult timp in urma din Vitan cu 30Ron o presa.
Sa fii sigur daca sunt rulmentii de la amortizor de vina, pune pe cineva sa vireze si uita-te la arcuri. Daca vezi cum "agata" si nu se roteste uniform amortizorul in raport cu arcul atunci clar sunt dusi. Problea lor e ca ajunge praf si apa la ei si le scurteaza viata. La montare baga vaselina in exces acolo.
MIHAI8888
9 Mar 2008, 17:56
chiar piulita autoblocanta am pus (suruburile vechi de pivoti)
stiam de presa , ma gandeam sa imi confectionez eu una (dispun de materiale si scule dar nu am vazut nici una in afara de poza din manual)
cristidb
9 Mar 2008, 17:58
Asta e:
MIHAI8888
9 Mar 2008, 18:05
mersi mult
e chiar mai simpla de cat credeam
intravenos
30 Apr 2008, 08:21
are idee cineva cum desfac suruburile de la puntea fata? ... mai ales ala dupa dreapta .. ca de acolo facea zgomot la deccelerare ...e joc acolo.. Vine si vreun tampon acolo sau se strange fier pe fier ca sa zic asa ?
mihai0070
30 Apr 2008, 21:46
fier pe fier ca acolo nu trebuie sa existe joc
petre_andreiv
3 May 2008, 16:05
Exista posibilitatea ca acea bataie sa se auda si la hopuri? Pentru ca am si eu o bataie atunci cand decelerez dar la mine mai apare si la orice denivelare. Si mai nou a inceput sa se simta si in volan putin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.