Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bieleta directie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
danutsb
Am constatat ca pivotii bieletelor de directie au joc (Logan Lautreate 1.4 din 2006, 38000km). Am fost la un magazin de piese auto sa vad cat m-ar costa unul, am cerut sa imi arate bieleta de directie si am cnstatat ca in capul surubului pivotului exista un loc de strangere (cu un imbus stelat). Intrebarea mea este daca se pot strange sau nu.

P.S. Masina nu mai e in garantie.
AR-18-MOS
Mai bine le schimbi ... smile.gif
Kojak
QUOTE(danutsb @ 2 Mar 2008, 11:55)
Am constatat ca pivotii bieletelor de directie au joc (Logan Lautreate 1.4 din 2006, 38000km).
      P.S. Masina nu mai e in garantie.
*



...cum anume ai constat? "simptome", ceva?

...am si eu aproape 34000km, poate n-ar strica sa verific.

...eu mai am garantie (extinsa), ai idee in caz de belele, se schimba pe garantie?
danutsb
Pai acum ceva vreme cand mergeam pe drum denivelat simteam o usoara bataie in podea. Initial am crezut ca sunt etrierele, dar si cand puneam frana se simteau bataile usoare in podea. Cand mi-am schimbat rotile de iarna cu cele de vara am constatat ca rotile fata au joc lateral (nu mare, dar il au).Atunci am dat telefon la un amic de-al meu (mecanic) sa-l intreb ce poate fi si mi-a spus ca sunt 2 cauze: 1. bielete directie (pivoti); 2. rulmentii. Am miscat cu mana de bielete si am observat ca ele au joc (si cand trag lateral si cand apas sus si jos, sunetul este asemanator cu cel pe care il aud in masina).
Cel mai simplu este sa tragi stanga dreapta de roti, chiar si cand masina nu e suspendata si se simte daca sunt probleme.
De garantie nu stiu ce sa raspund, eu am facut rost de 2 bielete (dar amandoua pe stanga, si acum ma chinui sa fac schimb cu una pe dreapta). Ce am constat la un magazin de piese auto (unde am vrut sa fac schimbul) este ca burduful de cauciuc de la pivot are diametrul mai mic decat la bieleta pe care am primit-o. Nu pot spune de unde am primit-o,ca nu vrea omu' sa spun, dar e o sursa sigura (astea se pun la masinile noi). Se pare ca in comert sunt piese mai slabe.
Oricum eu le schimb, eram curios dace se pot strange ptr ca nu prea imi place sa schimb piese originale de pe masina cu cele de la magazinele de piese de schimb.


marius_grad
biggrin.gif astazi le-am schimbat si eu: garantie extinsa=> am scapat de niste bani dati din buzunar. cand am fost la constatare saptamana trecuta mi s-a spus sa las masina in garaj... deci nu era tare roza treaba oricum dupa reglaj directie si montat pivoti noi am eu impresia sau masina chiar merge mai bine wink.gif
Kojak
@danutsb:

Mersi de info! smile.gif

Am verificat si nu am probleme (inca). dry.gif
Geox16v
Inbusul stelat pe care l-ai vazut se cheama torx si este ca sa tii contra in cazul in care se invirte in fuzeta la desfacere sau la montaj Nici o legatura cu stringerea jocului
danutsb
QUOTE(Geox16v @ 5 Mar 2008, 17:31)
Inbusul stelat pe care l-ai vazut se cheama torx si este ca sa tii contra in cazul in care se invirte in fuzeta la desfacere sau la montaj Nici o legatura cu stringerea jocului
*




Multumesc mult!
logan1.5dci
De la ce se tot strica bieletele astea ca am schimbat la 40k si acum la 90k iar , noroc de garantia extinsa.

Intrebari de nepriceputeanu:
Asa se strica si la alte masini?
Nu merg puse mai mari , groase sa nu se mai strice? De raba? Daca le pui mai groase se strica sigur altceva, nu?

Parca ar fi consumabile, la 40k le schimbi.


Recunosc, am bagat-o pe tot felul de drumuri, iar la denivelari incetinesc, dar nu trec in "varful pneurilor", cum fac altii. Prefer sa schimb mai des piese, decat sa incetinesc aproape de 0 km/ ora la liniile de tramvai(de exemplu).
Da, scuze, m-am plans degeaba, tine de stilul meu de condus, bine, in mare parte de starea soselelor.
florinel_lva
nu merg de alt fel, mai ales de raba smile.gif
astea cad si in functie de ce drumuri frecventezi
wrcristi
cred ca depinde si de lotul de fabricatie
eu le-am schimbat la 7000 km in garantie bine-nteles ;jocul in caja era numai intr-o singura pozitie ;cei de la garantii nu au avut nimic de obiectat ceea ce a lasat de gandit pt ca pe ele este stantata data de fabricatie a lotului respectiv
tkx
[editat]
SorinXp
Daca capul de bara are joc -> Remediera : se schimba, dupa care se face geometria...

Daca nu mai aveti masina in garantie, cumparati cap de bara marca Lemforder (au 2 inele de otel care tin acel burduf si in felul acesta nu se poate pierde vaselina. De exemplu la TRW (sunt si de origine) dupa un nr de ani si de km, imbatraneste cauciucul ala si nu mai etanseaza -> nu are joc initial, dar ramanand fara ungere va capata...

Bieleta se stica de la gropi, de cate ori se simte in volan o zmucitura cand treci prin groapa - bieleta sufera si ea un pic, ca doar prin ea trece aceasta forta.
Loganul fiind inalt, foarte multi merg cu viteza pe drumurile cu gropi si sunt foarte multi care umfla rotile la o presiune un pic mai mare cu 0.2; 0.3. Anvelopa in loc sa preia din soc cat ar trebuii, ea sare ca o minge si preluarea socului o va lua suspensie, asta inseamna o cursa mai mare a rotii deci si bieleta e miscata mai mult ... si uita asa pe drumurile tarii roata face milioane de miscari sus, jos ...
Roata are miscari sus jos, dar ea se misca si putin in stanga-dreapta (cat permite bucsa de la brat - in gropile mai mari sigur se misca) si uite asa bieleta iar sufera.

Deci autoritatile astea ne rup de bani pe mai multe cai:
1. Taxa de drum...
2. TVA-ul de la piese, manopera...
3. Si drumurile sunt mai proaste de la an la an.
concurent
Ma puteti ajuta cu un sfat va rog?
Doresc sa fac schimbul de bielete si capete de bara dar nu stiu pentru ce sa optez intre Febi, Delphi, TRW, Lenfoder si Sidem.
Exista si difernta de pret dar nu este hotarator in luarea deciziei.
Va multumesc.
voiniku
Salut. Sunt nou pe aici si as dori daca se incumeta cineva cu o recomandare.
In conditiile unei utilizari a masinii de genul 63000km in 6 ani fara a fi nevoie sa schimb nimic, am schimbat recent placutele de frana si un rulment pe spate. Trebuie sa schimb o bieleta si o pipa bieleta.
Oferta: - bieleta-130lei si pipa -130lei (Lemforder)
- bieleta -50lei si pipa -65lei ( Talosa) , si daca puteti sa-mi spuneti ceva despre TALOSA
ydaniel
ia bufnita(lemforder).
ioonell
lemforder cu siguranta daca vrei sa te mai tina 60000
danutsb
Va salut!
A venit vremea sa schimb iar bieletele de directie (mai precis cea de pe dreapta a inceput sa bata si sa se auda in masina).
Cum data trecuta aveam de unde lua, ei de data asta va trebui sa merg la service (vreau sa faca si geometria).
A schimbat careva recent bieletele ca sa poata sa-mi spuna pretul cu tot cu manopera? - in service Dacia
Merci!
zfmflorin
in vara, m-am interesat eu la servis dacia:
bielete=250lei/buc
reglat directie=95lei
manopera schimbat bielete=65lei/buc

Mai bine cauti sa le cumperi tu, iar directia poti sa o faci si la un alt atelier, dar cu un cost mai mic, la fel si cu inlocuitul piesei.
danutsb
Merci mult!
Asa am facut prima data, dar acum nu mai am timp si parca nici chef smile.gif
zfmflorin
poate iti vine cheful daca scutesti 350-400lei (cca 2 plinuri)
GoGu
Tre' sa schimb si eu bieletele si capetele de bara. Dupa preumblarile mele prin magazine m-as opri la bielete Delphi (48 lei) si captete bara Febi (72 lei). Cum va par ca pret si calitate?
PS: alea de origine, cat si capetele Lemforder mi s-au parut cam scumpe...
PS2: sa iau si burdufuri? Cele vechi par OK...
tkx
Ia Lemforder. E pacat sa repeti geometria dupa cateva mii de km. Adica tot acolo vei ajunge cu banii.

Un coleg de servici si-a luat pt Escort bascule ruville si dupa 2000km s-au dus bucsile (sau dezlipit de pe ax). Apoi si-a luat lemforder. A facut 5000 de atunci si nici o p[roblema.

Am schimbat si eu un cap de bara (am dat 130 de lei cica de origine...), dar data viitoare voi lua Lemforder.
GoGu
Dar Moog cum sunt? Ca marca tin de Federal Mogul...

BTW, bieleta si capatul de bara trebuie sa fie de acelasi producator? Adica pot exista combinatii care sa nu se "pupe" pe la lungimi/filete?
tkx
Nu stiu cum sunt moog. Cat despre cealalta intrebare nu-i bai daca sunt producatori diferiti. Ideea e ca idiferent ce ai pune tot trebuie reglata geometria chiar daca pare ca noul cap de bara, de ex, vine la fix.
god
Eu am luat cap de bara SWAG si bieleta MOOG(Lemforder vroiam initial dar nu era pe stoc si nu puteam sa mai astept).
Nu am facut decat vreo 2000 km de cand le-am pus dar totul este ok, nu mai zgrangane ca un cazan cum facea inainte sa le schimb smile.gif
(cap de bara dreapta si bieleta stanga, astea au fost schimbate la mine)
danutsb
Ei bine, dupa schimbul de antigel si lichid de frana (la 4ani) am cerut mecanicului sa constate si bataia de pe dreapta. A gasit : joc rotule axiale (mai tare pe dreapta) si brat dreapta (joc pivot). Am intrebat de pret si am aflat cu uimire ca o rotula axiala costa 360lei cu TVA, am uitat sa intreb cat costa bratul, dar cica toata operatiunea, cu reglare de unghiuri, ajunge la 1000lei.
GoGu
Rotula axiala e cumva bieleta de directie?
Daca da, cauta niste preturi aici (marfa serioasa, Lemforder, Moog, Swag, Febi...)

Pe mine ma costa manopera de schimbare a ambelor bielete si ambelor capete de bara + bucsele de la bara stabilizatoare 50 lei, iar geometria o sa fie cam 60 lei. Tu cred ca te-ai cam dus la reprezentanta, asa-i?
Dsign
o articulatie axiala Lemforder nu sare de 100 lei, capetele de bara Lemforder sunt la oferta, 100 lei, iar bascule se gasesc de la 150 pana la 300 lei, complet echipate.

Cine are joc in pivot, in scurt timp va avea joc si in bucse, deci nu renteaza sa schimbe doar pivotii, mai ales ca trebuie presati/depresati. E mai scumpa manopera pt demontat pivotul din bascula decat pt inlcuit bascula completa.

Cand mai aveti probleme cu articulatiile, intrebati in mai multe locuri ce puteti face, nu dati ascultare unui singur "mecanic" de ocazie.

De asemenea, ascultati sfaturile oamenilor avizati, nu ale celor interesati de un profit rapid...


Nu in ultimul rand, aveti mare grija ce si de unde cumparati. Piata este invadata de piese contrafacute si ambalate in cutii de origine. Pentru articulatii, puteti alege din aftermarket producatori ca Lemforder, SWAG, Moog, TRW

Personal, am avut buba cu capetele de bara QWP/Mapco, s-au uzat repede, asa ca nu reomand, desi pretul lor este incitant.


Produse de calitate puteti gasi si aici
danutsb
Multumesc de raspunsuri!
Am vazut ce ati scris de aceea am hotarat sa merg la un alt service, altul decat reprezentanta Dacia.
Am verificat toate articulatiile si singurul defect gasit (am fost si eu acolo) a fost pivotul de la bascula dreapta, care era "praf" smile.gif
Inlocuit doar pivotul, asta dupa ce am verificat bucsile de la bascula.
Pret: 50lei pivot, 40lei manopera.

Acum e din nou liniste pe piatra cubica smile.gif
tribunul
Ce parere aveti despre bilete de directie Delphi? si despre capetele de bara Delphi.
Cica ar fi facute in Anglia, si ar fi piese PREMIUM la fel ca Lemforder.
tkx
Cred ca-s mai bune ca alea de origine. Plus ca alea se falsifica la greu.

Apropo de asta: mi-a povestit cineva care lucreaza in uzina la incercari ca o bieleta contrafacuta a rezistat mai mult ca una de origine radmasa.gif
YRX
Ar trebui sa fie bune, dar vezi si de unde le cumperi.
GoGu
@tribunul: eu am luat bielete directie Delphi (erau cele mai ieftine, vreo 50 de lei), insa e prea devreme sa ma pronunt (le-am montat in februarie). Ce am remarcat e faptul ca metalul era cam "natur", nu parea a avea nici un fel de acoperire (nu ca ar avea vreo relevanta)...
tribunul
Toate 4, Delphi (2 capete + 2 bielete) erau la oferta 180 lei, erau cu factura, din magazin.
Am ales Lemforder, sunt duble la pret, dar nu am chef de exeprimente pe masina mea, mai ales ca trebuie sa-i faci unghiul de fiecare data.
zeus-iulian
Merita diferenta de pret Lemforder fata de SWAG/Febi Bielstein/ MOOG strict la bieleta directie?


Vreau sa iau asa
cap de bara -Lemforder- 85 ron
bieleta directie - SWAG/Febi Bielstein/ MOOG -65 ron

Bieleta directie Lemforder am gasit-o la 130 ron
Winy
Am schimbat dupa 51000km:
2buc cap de bara Lemforder-made in Turkei??-cele de origine erau..LOT 2505???
Set placute frana TRW..cele de origine erau Ferodo
Facut directie si daca tot eram cu masina la service am schimbat si consumabilele..ulei,filtre..
Concluzii-dirctie:parca trage usor stanga-neconfirmat de mecanic
Concluzii-frana:mai moale,un pic de dozaj mai mare la calcarea pedalei,un pic incalzire jante(~500km de la schimb)
Ce poate fii in legatura cu directia,am vazut pe aparate ca era 06 si 03,pe verde,mecanici nu au dat prea multe explicatii,au spus ca e ok
vdnick
De ce se tot schimba bieletele?

Sunt asa fragile? Ce anume cedeaza la ele? La capetele de bara, inteleg...

Multumesc
EUGEN2008
pai tot o articulatie are si bieleta doar ca e montata orizontal nu vertical , la fel si bieleta preia toate "suturile" luate in roti lucru care in timp le deterioreaza.
cosmintr
Salutare, pai se tot strica si nu ar trebui, in familie mai am o masina cumparat-a tot odata cu loganul din semnatura si nu am schimbat nimic la suspensie, directie pe ea si are 105.000km, dacia mea mcv are 45.000 km si am schimbat o bieleta pe fata la directie si culmea pe parte cu soferu. Gropile le iau pe dreapta de obicei.
Dar si pretul celeilalte masini a fost cat 3 mcv-uri.
P-A-C-O
QUOTE(EUGEN2008 @ 11 May 2011, 11:12)
pai tot o articulatie are si bieleta doar ca e montata orizontal nu vertical , la fel si bieleta preia toate "suturile" luate in roti lucru care in timp le deterioreaza.
*


mai conteaza si burduful de cauciuc, daca se deterioreaza e normal sa se strice articulatia axiala (bieleta)... la capatul de bara (articulatia sferica traversa ax), pe langa burduful de cauciuc, "problema" dateaza inca din faza de proiectare deoarece e montata cu tija filetata in sus iar la trecerea prin apa, aceasta trece printre tija si burduf ajungand in articulatia propriuzisa rezultand rugina
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.