Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema pinion vitezometru D1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gaby-cta-ro
Salut !
Problema se manifesta in felul urmator : vitezometrul merge bine pana la viteze de 80-90 kmh; la drum intins functioneaza 10-20 min dupa care incepe sa coboare lent pana la 0 kmh si nu isi mai revine decat daca revin la 40-50 kmh, urmand ca indata ce am depasit 80 kmh sa coboare la loc.
Cablul e schimbat recent si degeaba. De la indicatorul din bord nu e sigur (am verificat). Ramane pinionul din cutie.Poate sa faca asa de la ala ?! Si cum se inlocuieste ?
mihai0070
se inlocuieste foarte simplu , se scoate cu tot cu bucsa aia care il inconjoara si se inlocuieste cu una noua , (incerci pe margine incet incet cu surubelnita si iese), dupa care cel nou se preseaza usor si intra putin fortat
sobolan
vitezometru din bord e buba...parerea mea....daca era pinionul nu mergea deloc sau facea figuri mereu....
gaby-cta-ro
Pe cablul nou scos din indicator (adica pe profilul patrat) am pus un magnetel iar solidar cu mantaua senzorul de la un vitezometru de bicicleta. Simptomul era Identic. Deci nu este indicatorul.
Oricum ideea cu vitezometrul de bicicleta e bine de retinut. Poti seta in milimetri distanta parcursa la 1 rotatie a cablului, calculeaza dist totala parcursa, viteza medie etc.
MECCA
am facut si eu un transplant de cutie de la una cu 4 trepte la una cu 5.La cutia cu 4 vitezometrul mergea perfect.La cutia cu 5 trepte i-am schimbat in spate la capac piulita aia cu plastic care invarte pinonul de la kilometraj.Am pus cutia sus am bagat cablul si dai drive test ma uit in bord kilometrajul mort.Ajung iar pe rampa scot cablul il bag inapoi totul era OK.Ma duc la ala de la care am cumparat cutia si il intreb daca la el merge kilometrjulsi mi-a zis ca da.Ce sa se fi intamplat oare in cutia mea?? Sa nu se pasuiasca pinionul de pe arborele CV cu pinionul de pe capac sau ce???
kalyyyyyy
QUOTE(gaby-cta-ro @ 4 Mar 2008, 17:08)
Pe cablul nou scos din indicator (adica pe profilul patrat) am pus un magnetel iar solidar cu mantaua senzorul de la un vitezometru de bicicleta. Simptomul era Identic. Deci nu este indicatorul.
Oricum ideea cu vitezometrul de bicicleta e bine de retinut. Poti seta in milimetri distanta parcursa la 1 rotatie a cablului, calculeaza dist totala parcursa, viteza medie etc.
*




Poti sa te uiti pe topicul asta daca vrei sa treci pe "digital". : http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=27&t=57613 >Functioneaza de cand l-am facut ,adica de la data topicului.Daca ai intrebari sau nelamuriri nu ezita sa lasi mesaje.
argon
cum se scoate lagarul(chestia aia de plastic) din cutie fara sa-l strici?

Apropos de asta, ieri mi s-a oprit brusc vitezometrul, nu se mai invartea in partea dinspre ceas, asa ca nestiind daca e de la cablu sau melc, am schimbat si una si alta, acum vitezometru nu mai topaie deloc, nu mai scoate nici un chitait la rece, merge la fel de cursiv ca alea electronice, si puteam sa jur ca ceasul e de vina, bine ca nu am luat altul rolleyes.gif
gaby-cta-ro
"Melc" = ??

Multam' kalyyyyyy !!!
argon
am confundat eu, ii ziceam melc la lagarul ala cu pinion unde sta cablul de kilometraj, melcul cred ca e in cutie, ala ce antreneaza pinionul lagarului.
ydaniel
bucsa din cutie se scoate greu de tot-e 6 lei una:) cam greu sa o scoti fara sa o schimbi.
masalko
dar care este principiul vitezometrului?poate cineva sa faca o schema ca sa ne putem lumina si noi si sa putem identifica defectul mai repede atat timp cat stim care este rolul fiecarei componente? mellow.gif
argon
Cum va explicati faptul ca , dupa ce am schimbat cablul de km 2 zile a mers vitezometrul perfect, fara nici o vibratie, nici un hop, nici un zgomot, si a treia zi face galagie si rontaie, topaind voios(acul), nu mult, dar vibreaza, cel mai mult ma deranjeaza zgomotul...daca avea ceasul ceva, de ce a mers perfect 200 km? cablul e de SRL..SC Autolife SRL..pareri? sa iau alt cablu?
Minel
QUOTE(argon @ 17 Mar 2008, 07:29)
Cum va explicati faptul ca , dupa ce am schimbat cablul de km 2 zile a mers vitezometrul perfect, fara nici o vibratie, nici un hop, nici un zgomot, si a treia zi face galagie si rontaie, topaind voios(acul), nu mult, dar vibreaza, cel mai  mult ma deranjeaza zgomotul...daca avea ceasul ceva, de ce a mers perfect 200 km?  cablul e de SRL..SC Autolife SRL..pareri? sa iau alt cablu?
*



Nu cred ca acel cablu sa se fi uzat in 200 km ca sa il schimbi ,parerea mea

Asa a facut si la mine , dupa ce l-am schimbat a mers ca la o masina straina cateva zile apoi a inceput sa joace , ce am facut eu , chiar daca ,cablul are profilul patrat ,l-am montat decalat de pozitia anterioara ,am insurubat piulita de prindere si fuctioneaza ok de cateva luni bune ,

Bafta !
argon
nu inteleg ce se intampla acolo...profilul e bun, nu se pune problema ca scapa cate o tura, doar ca miscarea de rotatie nu ajunge uniform in partea cu ceasul....atunci nu e cablul de vina? ma gandesc sa iau unul de "uzina" poate e mai bun..
Minel
QUOTE(argon @ 17 Mar 2008, 07:54)
nu inteleg ce se intampla acolo...profilul e bun, nu se pune problema ca scapa cate o tura, doar ca miscarea de rotatie nu ajunge uniform in partea cu ceasul....atunci nu e cablul de vina? ma gandesc sa iau unul de "uzina" poate e  mai bun..
*



Si atunci de ce ti-a mers 200 km fara probleme ?? blink.gif
Mi-s curios cu o sa iti mearga si cat cu unul de uzina ....
Gheorghedracu
De unde se stie (sunt mai multe maturii aicea) ca ceasul de bord e bun?

Cablul e destul de clar, desi daca "sare" (vitezometrul) e posibil sa fie rupt la mijloc (cablul) si cele doua capete se antreneaza pina la o viteza oarecare dupa care nu le mai tine frecarea (se rupe cuplajul intre ele) si apare simptomul descris mai sus.

Singura metoda de verificare corecta a ceasului de bord este sa decuplezi cablul din el si sa il invirti cu ceva pina viteza maxima. O bormasina variabila e ideala. Se poate folosi (ca sa nu demontati tot bordul) un cablu verificat (nu cumparat si luat pe incredere) ca e bun pentru a transmite miscarea la ceasul de bord.

Daca testul asta iese ocai, atunci puteti spune ca ceasul e bun. Altminteri eu as avea dubii.

O alta posibilitate e ca cuplajele cablului in pinionul cutiei si in intrarea ceasului sa fie proaste, uzate, etc, astfel incit miscarea se transmite pina cind viteza devine prea mare si cablul scapa in cuplajele alea si apare acelasi simptom.

Cind aveam R10 am scos ceasul de bord si am folosit un cui cu capul pilit patrat in bormasina ca sa verific vitezometrul. Numai asa am vazut ca era cablul de vina. Altminteri suspectezi in continuare toate alea, fara nici un rezultat.
argon
intreb si eu...daca ceasul nu ar fi bun, nu trebuia sa topaie din momentul in care am pus cablul nou? o alta idee ar fi ca ungerea dintre camasa si arcul ala si-a pierdut din proprietati, si a trebuit 200 km pentru asta.. unsure.gif
ydaniel
@marius: em scris undeva SA NU CUMPARATI de la autolife srl timisoara!!!! si mie mi-a facut asa ceva.sunt proaste da ieftine.am luat din asta atunci ca nu am gasit de EP sacele.cauta unul de sacele si nu vei mai avea probleme.
argon
pai ai scris, dar nu am citit, deci zici sa iau de Sacele, cam cat costa?

Inca o chestie, la asta de autolife, profilul patrat din capete e pur si simplu arcul comprimat in patrat, nu mi se pare normal, cel de dinainte avea profil metalic separat si adaugat la arc wacko.gif


EDIT:

am dat o tura la toate magazinele de piese, nu se aduce altceva inafara de autolife, au EP dar cu piulita mare, deci nu se potriveste.

Am bagat niste wd40 pe asta, si nu mai rontaie, doar topaie putin, nederanjant, sa vad cat tine...
masalko
TOCMAI AM PUS EU TOATA INSTALATIA DIN CUTIE PTR CABLU SI DUPA CE PARCURG 10/20 KM FACE UNZGOMOT CIUDAT IN BORD SI IMI INDICA MAX 20 KM/H INDIFERENT DE CE VITEZA AM!
MECCA
Am schimbat ieri pinionul din CV cu tot cu bucsa din interior dar se pare ca imi arata cam mult vitezometrul cred ca cam cu 20 km/h in plus.Oare problema sa fie din ceas, acesta sa nu fie calibrat pentru cutie cu 5 sau unde sa fie problema??Mentionez ca la cutia cu 4 arata perfect.Am ceas de bord model fara turometru dar nu din acelea de 1300 vechi model din ala mai evoluat sa zic asa.Astept si eu un raspuns va rog. rugaciune.gif
ionut.tanase
Problema este in felul urmator:
- tablou de bord perfect functional; 100% sigur;
- cablu de kilometraj nou (aveam unul de EP nou si am mai cumparat si unul facut de ELECTRIC LIFE); 100% bune; probate pe alte masini.

Concluzia dupa multe incercari: nu se transmite miscarea de rotatie de la CV la ceasuri deoarece in mers am constatat ca sarma din cablul de km nu se invarte la
nici unul dintre cabluri).

Intrebare: am inteles ca mai este ceva in CV sau ma rog .... acolo unde intra cablul in CV care trebuie schimbat dar nu stiu ce pentru ca nu am mai reparat asa ceva. Puteti sa imi explicati despre ce este vorba si cum se poate schimba?

Este vorba de dacia mea din semnatura, CV cu 5 trepte.

Astept raspunsuri din partea voastra.

Multumesc!

18 May 2008, 21:17:
Nu stie nimeni?
thedragon
Este un pinion, care se scoate foarte greu. Cel mai bine sa te duci la un mecanic cu rampa/groapa. Daca nu poate nici el trebuie dat capacul cutiei de viteze si te ajunge undeva la 70 roni, depinde ce noroc ai ca cine stie poate iti iese usor din CV
ionut.tanase
Cat costa si cum cer la magazin aceasta piesa?
PS: se scoate prin tragere/desfiletare etc?
thedragon
Se scoate prin tragere, costa in jur de 5-7 roni si ii ceri persoanei un pinion de kilometraj pentru cutie de viteze in 5 trepte smile.gif, eu asa i-am cerut si mi-a dat
argon
Daca nu-l mai refolosesti se scoate usor, daca nu vrei sa-l strici se scoate greu...
mircea.a
QUOTE(ionut.tanase @ 17 May 2008, 22:51)

Concluzia dupa multe incercari: nu se transmite miscarea de rotatie de la CV la ceasuri deoarece in mers am constatat ca sarma din cablul de km nu se invarte la
nici unul dintre cabluri).

Intrebare: am inteles ca mai este ceva in CV sau ma rog .... acolo unde intra cablul in CV care trebuie schimbat dar nu stiu ce pentru ca nu am mai reparat asa ceva. Puteti sa imi explicati despre ce este vorba si cum se poate schimba?



O asemenea problema mi s-a intamplat si mie. Am schimbat pinionul cu pricina si dupa catava zile nu a mai mers deoarece s-a desprins pinionul de plastic de pe axul de metal. Altceva nu cred ca poate sa fie pentru ca este greu de crezut ca se poate strica pinionul de pe arborele secundar.
ionut.tanase
QUOTE(thedragon @ 19 May 2008, 09:14)
Se scoate prin tragere, costa in jur de 5-7 roni si ii ceri persoanei un pinion de kilometraj pentru cutie de viteze in 5 trepte smile.gif, eu asa i-am cerut si mi-a dat
*



Cu ce se poate extrage de acolo acel pinion? Exista vreo scula speciala sau se poate folosi o surubelnita de exemplu?

PS: Pinionul de care vorbim este situat in gaura unde intra cablul de km. in cutie, nu?
thedragon
Da, pinionul este situat in acel loc. Nu ar exista un instrument special dar mi s-a recomandat sa folosesc un cleste (am lapsus, acel cleste care apesi pe manere ii ies in exterior falcile) dar se poate si cu o surubelnita totul depinde de noroc si cat de intepenit este pinionul acolo smile.gif
argon
pinionul e atasat de angrenaj, iasa cu totul..asta daca nu s-a desprins...
ionut.tanase
Am schimbat aseara pinionul de kilometraj si as mai avea o precizare de facut: nu poti sa scoti pinionul pana nu scoti bucsa in care este bagat ... de fapt asta este partea cea mai grea: sa scoti bucsa (de bucsa nu mi-a spus nimeni!!).

Intr-adevar, dupa ce am scos bucsa+pinion am constatat ca pinionul este blocat in bucsa si ca avea dantura distrusa paft pentru care nu mai antrena cablul.

Am schimbat ansamblul (bucsa + pinion = am pus noi) si am introdus si cablul in el dupa care am facut o proba: indica viteza dar pana la 80 km/h trepideaza acul ... dupa 80 se stabilizeaza.

Acum suspectez urmatoarele:
- cablul de kilometraj (din comoditate l-am pus tot pe cel vechi ... acesta are mantaua smulsa din bucsa care intra in cutia de viteze dar se invarte).
- pinionul tahometru din CV (din moment ce bucsa de kilometraj am gasit-o distrusa ma gandesc ca intr-o mai mica sau mai mare masura e si asta afectata ... sau poate nu).
- in cele din urma chiar si ceasul de kilometraj de la tabloul de bord cu toate ca la invartirea cablului cu mana acesta se ridica frumos fara sa aiba vreo trepidatie.

Pareri ... sugestii?

Va voi tine in continuare la curent cu noutatile!

PS: o sa mai incerc sa scot (din ceas si CV) si sa bag inca o data cablul de kilometraj ca este posibil si sa nu-l fi bagat cum trebuie ...
ionut.tanase
Am remediat problema din postul anterior.
Am pus cablu de kilometraj nou si acum nu mai sunt probleme: acul indicator se ridica lin si nu mai are nici un fel de trepidatie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.