Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu roata din dreapta fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
scania
Salut, sunt fericitul proprietar al unei nove gt care a mers super pana acum o saptamana si iata cam cum sta treaba, a inceput prin a curge uleiul din telescop asta mai demult vreo 2 luni cred , dar acum o saptamana a inceput sa faca niste figuri cu mine pe drum, si anume la cea mai mica denivelare peste care trece roata din dreapta ma trage in dreapta, cu aprox o luna am schimbat capetele de bara le`am schimbat singur si am tinut cont de cate ori am desfiletat celalt capat si tot atata l`am infiletat si pe cel nou stiu ca nu`i corect si urmeaza sa o duc la echilibrat, a mers bine o periaoda, dar cand a inceput problema cu trasu in dreapta am schimbat bucsi anti ruliu, bucsile de la bascula/brat sau cum ii zice, si roata tot se misca inainte si inapoi pe orizontala are un joc cam de vreo 1cm si am observat ca si capatul de bara e dus din nou, care ar putea fii cauza, mai schimb odata capatul de bara si o echilibrez si bineinteles si telescopu` mentionez ca momentan am strans si caseta de directie am reglat surubu de la impingator atata cat sa merga numai bine volanu pt ca inainte sa fie problema cu trasu in dreapta vreo 2 zile merge bine directie daca o lasam vreo 2 zile cand plecam din nou cu ea mergea super greu volanu si nu mai revenea in totalitate dupa ce luam virajul, acum am reglat caseta destul de bine cred incat la cea mai mica miscare de volan masina reactioneaza, dar ramane problema cu trasu in dreapta la denivelari, sa fie din telescop si se va rezolva dupa ce il schimb sau e din caseta? si din ce poate sa aiba jocul ala pe orizontala de 1cm ?, ar mai fii de schimbat pivotul ala de tine fuzte de bascula si e totul nou si ea tot asa face
apollo
Cand dai cu roata intr-o groapa si simti ca te arunca stanga/dreapta de vina e unghiul de fuga.Faza cu numaratul "de cate ori am invartit" nu mai tine.Productia din ziua de azi nu mai e cum a fost odata.Nu se mai respecta acel STAS.De asta apar si problemele.

QUOTE
si tot atata l`am infiletat si pe cel nou stiu ca nu`i corect si urmeaza sa o duc la echilibrat


Ce treaba are echilibratul cu unghiul de fuga?

QUOTE
si roata tot se misca inainte si inapoi pe orizontala are un joc cam de vreo 1cm si am observat ca si capatul de bara e dus din nou

Dar de ce nu schimbi bieleta cu totul?Nu cumva ai joc si in acea "nuca" a bieletei?Daca ai unghiul inchis, e clar ca o sa-ti strice multe bielete(incluzand si capatul de bara).

QUOTE
dar ramane problema cu trasu in dreapta la denivelari, sa fie din telescop si se va rezolva dupa ce il schimb sau e din caseta?


Rulmentul e bun?Cred ca si rulmentul s-a dus din cauza unghiului de fuga.

Nu e din niciuna.E UNGHIUL DE FUGA

QUOTE
si din ce poate sa aiba jocul ala pe orizontala de 1cm ?


scania
rulmentu l`am verificat si e bun nu are joc si nici nu scoate sunete ciudate, deci din capetele de bara sa fie? ok si atunci cum ramane cu trpidatia cand dau in denivelari, adica se simte asa ca si cum roata sare prin acele denivelari si nu mai amortizeaza corect si atunci ma trage dreapat eu am mai zis ca poat5e fii si din telescop ca nu mai amortizeaza corect si deaia sa fuga masina in dreapta, iar jocul ala al roti e din capetele de bara din moment ce am bagat bucsi noi la brat si am schimbat si cele de la antiruliu:)
P.S poate sa fie si din cauciuc ca pana sa pun montana asta parca nu trepida asa, si de cand am schimbat capetele de bara am observat ca am cauciucurile mai tocite pe interior:)
apollo
ok.Roata sare ca nu ai bun amortizorul, dar nu are voie sa traga dreapta din cauza amortizorului.

Amortizor stricat + unghi de fuga nefacut = trepidatii mari la gropi si tras dreapta sau stanga.

ooofff.... tot zic aici ca e unghiul de fuga si cel de bracaj.Doar de la astea se roade cauciucul.

Fa ce ti-am zis si ai sa vezi ca am dreptate.
scania
maine ma duc la service sa vad, mie si frica de nota de plata:D, dar tot trebuie sa o fac multumesc pt ajutor
MIHAI8888
eu stiam ca unghiurile nu pot fi refacute cu exceptia paralelismului
mihai0070
QUOTE(MIHAI8888 @ 4 Mar 2008, 21:21)
eu stiam ca unghiurile nu pot fi refacute cu exceptia paralelismului
*




parerea ta ph34r.gif
MIHAI8888
pardon ,reglate ,
scuze!!
mihai0070
QUOTE(MIHAI8888 @ 4 Mar 2008, 22:29)
pardon ,reglate ,
scuze!!
*





Din nou Parerea ta ... zici tu ca nu pot fi reglate blink.gif
MIHAI8888
da , consulta manualul
Eu Alex
.....Si atunci......unghiul de fuga cum se regleaza????? unsure.gif
scania
ma programat maine dimineatza cu ea sa vedem ce va fi:)
MIHAI8888
QUOTE(Eu Alex @ 4 Mar 2008, 23:54)
.....Si atunci......unghiul de fuga cum se regleaza????? unsure.gif
*


nu se regleaza , e din constructie determinat
reprezinta ungiul dintre axul amortizorului si verticala
scania
back de la service . si a costat cam asa: 107lei amortizor, capat bara 25lei reglat unghiuri 50 lei si manopera 70 de lei total 252 lei, si acum sa vedem la drum cum se comporta

<span class='edit'>6 Mar 2008, 19:54:</span>
inapoi la service:((((, de data asta cu roata din stanga bate si la aia ceva
nu mai suport:(, mai bine i`mi iau un camion ca sa nu mai stresez mereu, la cat alerg masina pe care lucrez si nu am avut probleme cu telescoape sau minuni o singura data mi` sa spart o perna de aer
mihai0070
si ce camion ai avut ? sau doar cap tractor ?
scania
Am o scanie topline V8 de 480 CP, nu`i a mea lucrez pe ea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.