Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Set motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
ALPU
salut din nou!
Setul motor de 1.6 de pitesti merge pe o dacia nova?
Ce contine un set motor?
mihai0070
Merge frate ca doar nova tot la pitesti este facuta, setul de pitesti este cel ORIGINAL , ce gasesti de import made in Germania si Franta sunt ALTERNATIVE ...


un set contine :

4 pistoane
4 bolturi
12 segmenti
4 camasi
apollo
Mihai,cat costa un set?

Cat dureaza montarea daca se tine mecanicul de ea si mana de lucru?
sobolan
QUOTE(mihai0070 @ 7 Mar 2008, 22:04)

4 pistoane
4 bolturi
12 segmenti
4 camasi
*



si 4 garnituri etansare cilindru radmasa.gif ....

ontopic: MERGE.....
Anonim5
chiar cat costa si unde gasesc sa cumpar. altceva mai trebuie schimbat la motor in afara de setul propriu zis??.. mie-mi merge bine masina dar are 115 000 de km si daca o sa dispun de niste bani o sa fac si setul motor ca sa stiu ca nu o sa mai am prea curand probleme cu motorul...biggrin.gif
ALPU
Ce tip de etansare e la dacia nova GT model 1998? Cauciuc sau cupru?
mihai0070
CORECT 4 garnituri cilindru tongue.gif uitasem de ele

Un set motor de 1600 costa in jur de 450 ron ,

acum si preturile difera in functie de firma , cel de uzina costa ~ 450 ron

dupa mine masina poate fi gata in 2 zile de 8 ore munca , cu tot ce inseamna si reglaje si tot, poate si mai repede, ca pui piese noi si nu este nevoie sa cureti pe cele vechi.

Nova din 98 mai mult ca sigur are cupru , eu stiu ca doar seturile motor de 1600 facute pana in 96 au garnitura de cauciuc.


de preferat sa nu cumparati nimic pana nu desfaceti , poate ca setul nu este uzat (nu a facut guler) si atunci mai merge inca 50 sau 60 mii , daca ii faci o segmentare .

ALPU
merc de sfaturi.
Sa va intreb ceva in legatura cu alta problema.la relanti nu-mi sta exact la 1000 rotatii ci imi oscileaza.cand stau la vreun semafor ba e la 1000, scade pe la 600 apoi brusc cateodata creste pana la 1400 si ramane asa , iar mai scade, deci nu am o turatie constanta.care o fi cauza?
Georginho
post-336-1110552475.gif Mizerie pe instalatie, jiglere infundate, electrovalva sau are bujiile innecate / afumate. Ultima varianta are cele mai slabe sanse pt ca la mers constant bujiile se curata singure.
mihai0070
Sau carburatie reglata prost , ce carburator ai pe masina ?

face asa si la cald si la rece ?

cand l-ai curatat / reglat ultima data . daca il ai pe cel de 1.6 iti recomand un schimb cu cel de 1.4 dacie clasica. cu ala chiar o sa ai un relanti stabil
ALPU
Am carburator de 1.4 si masina face asa si la cald si la rece.Chiar si dupa ce se incalzeste daca stau la un semafor imi oscileaza turatia.
Asta acum in ultimul timp a inceput sa faca asa.
mihai0070
cand ai curatai ultima data carburatorul? capacul delco este plin de praf , cand l-ai schimbat ultima data si pe asta, verifica tot fise , bujii, si nu uita sa verifici si sa sufli sinclusiv sita de la carburator si filtru de benzina ,

si o mare probabilitate ar fi cuiul care nu mai etanseaza bine , cauze sunt multe , ia pe rand la desfacut si incerci pe loc , daca functioneaza , ai gasit problema
Anonim5
va intreb si eu aici ca am o problema asemanatoare... mie stand la semafor sau oriunde la relanti imi scade turatia de la 1000 pana la 600.. poate chiar si mai mult.. am schimbat recent bujiile fisele si filtru de aer... stiti cumva ce ar putea sa aiba?biggrin.gif
anndi
Din ce spui tu acolo trage aer fals si mai poate sa fie si din cauza carbului simplu, daca ai jiglere de 1,3 in el. Cauta un carburator nu te mai chinui ca ala de 1,4.
mihai0070
Aer fals , jocloarele nu au nici o legatura , in cel mai rau caz doar cel de relanti , desi nu cred , dar aer falc mai mult ca sigur , vezi incluziv la servo frana si la galeria de admisie sa fie bine stransa , nu te limita doar la carburator.
sobolan
QUOTE(mihai0070 @ 11 Mar 2008, 22:09)
Aer fals , jocloarele nu au nici o legatura ,
*



iar ai citit in carte? radmasa.gif daca e jiclorul supapa sau cel de aer?daca era doar aer fals nu mergea prea bine nici in turatie....
Paul Gabriel
si mie imi facea asa, chiar cand am fost la verificare, si o bujie nu era buna sad.gif lucra in 3 pistoane numa
Anonim5
adevarul e ca nici la turatii mari nu se descurca prea bine.. de fapt nu stiu daca depasteste 4500 de rotatii/minut.. am carburator de 1300 si cred ca ar putea sa traga aer fals pe la flansa aia.. cum sa fac sa etansez sa nu mai traga aer??biggrin.gif
apollo
alte garnituri si strans bine.dar nu prea vad cum sa traga aer pe acolo.
Anonim5
eu banuiesc ca pe acolo trage.. prin alta parte nu vad pe unde ar putea trage..eu am crezut ca trebuie sa-i fac setul motor avand in vedere ca nu mai are puterea pe care o avea odata.. am sa ma uit si la servo frana si la galeria de admisie.. sper sa ii dau de cap.. daca nu apelez iar la voi..:Dms pt ajutor:D
mihai0070
sobolane dai cu praf de mers ca esti in plus.



Aer fals pe la galeria de admisie sau flansa carburatorului , sau carburator ne strans bine in cele doua prezoane

sobolane tie chiar trebuie sa iti fac desen ca sa intelegi ? ce spui tu nu este nici decum gresit dar implica demontare carburator si verificat nu numai etanseitatea la nivel de joclor dar si cat de bine sunt calibrate , si cu ce verifici tu asta ? aaaaaaaaaaaa mi-am adus aminte ... cu un set nou luat de la magazin care presupui tu ca este calibrat ... hai da-ti cu parerea la CLT, cat despre parerea ta ca daca era aer fals nu mergea bine nici in turatie , o consider parerea ta personala , si ramai tu cu ea.


sobolan
QUOTE(mihai0070 @ 12 Mar 2008, 22:02)
sobolane dai cu praf de mers ca esti in plus.

*



creca tu dai cu praf sa astupi porii ca sa nu mai traga aer fals radmasa.gif ....iti schimbai avataru' mai drace...sa nu te mai recunosc si nu alta,ca sa nu mai zic si altceva my old friend...
inca ceva:eu nu am afirmat nik despre jicloarele de la magazin decat ca sunt de doi lei radmasa.gif si bune de aruncat.....alea bune le gasesti cand iei carb. nou...."calibrat" in ce sens? uite ce e: urasc teoreticienii,oameni ca tine....doar simpla "gaura" de la jiclorul de ralatin creeaza probleme si nu in sensul ca nu ar fi calibrata,doar ca nu e perfect axiala...eu am demontat un weber dublu corp si i-am pus jicloarele(aproape toate) pe al meu carfil-weber...prin incercari multe reusesti wink.gif ....daca te rezumi doar la citit pot sa iti urez lectura placuta si vezi cum si in ce context "te bagi".....

on topic: pentru etansare flansa carburator se face asa: se cere la magazin piese auto o garnitura de etansare intre carb. dublu corp si galerie...e din clingherit....eu am gasit la magazinele oltcit....aia se pune intre flansa si galerie si daca tot o faceti se poate pune si un pic de silicon rosu(de ala de temp) intre ele,se strang bine cele 4 prezoane.....nu o sa mai aveti nici o problema...asa am eu la a mea dacie cool.gif de 1,6 ca nu se mai putea cu rabla aia de solex radmasa.gif
atentie la stutul filetat in galeria de adm(cateodata mai trage aer fals si pe acolo)
atentie la stutul lateral(de pe adm de sub carb....eu l-am infundat cu un dop filetat)
am patit-o eu mai demult cu supapa unisens de la servo...treaba era ca nu avea nimic doar ca "juca furtunul pe ea"....
mai poate fi talpa carburatorului "deformata"...se ia carbul si se da pe o piatra fina de polizor pana obtii o fata perfect plana....
cam astea ar fi punctele de aer fals.

daca tot o arde aiurea pb. nu e de acolo radmasa.gif...incerci aprinderea.....vezi delcoul si arcurile de la contragreutati...verifica jocul contragreutatilor pe axul delco(e f. important),verifica jocul axial al axului delco.....

LE: nu sufar Iveco....recomand un Actros sau un FH12...mult mai fiabil....cei care conduc,stiu wink.gif
ALPU
Azi am observat ca turatia creste la ralanti pe masura ce se incalzeste motorul.Dimineata imi sta la 900-1000.Azi cand veneam de la serviciu,la un semafor aveam la relanti 1500 turatii. wacko.gif
apollo
QUOTE(ALPU @ 13 Mar 2008, 18:19)
Azi am observat ca turatia creste la ralanti pe masura ce se incalzeste motorul.Dimineata imi sta la 900-1000.Azi cand veneam de la serviciu,la un semafor aveam la relanti 1500 turatii. wacko.gif
*



pai tu ai ralantiul reglat ca sa iti tina la rece.normal ca iti creste cand se incalzeste motorul
ALPU
Creste dar asa de mult?
De la 900 la 1500? dry.gif
mihai0070
sobolane sunt dezamagit , credeam ca stii cu cine vorbesti tongue.gif

ca sa nu mai continuam aici consider raspunsul tau suficient de bun (in completarea a ce am spus si eu ) initiatorul poate sa traga o concluzie si sa rezolve problema (sa speram ca primim si un raspuns)


ALPU mai desfa surubul de actionare al clapetei cam 2 ture cred ca este prea strans , clapeta sta mult prea deschisa.



sobolane, daca lucram la mercedes puneam o poza cu un Actros asa ca intelegi ideea
sobolan
ce sa faci....asta e....eu lucrez la DACIA daca nu mi-a placut cartea radmasa.gif
mihai0070
ba ti-a placut si tie cum mi-a placut si mie doar ca alta firma (tot service , tot auto , aceasi mancare de peste cu alt nume)


apropo de garnitura aia de clingherit , unde ziceai ca ai gasit-o mai exact la ce magazin ? ca imi trebuie si mie una tongue.gif
sobolan
am gasit-o la un magazin de piese oltcit din galati....daca nu gasesti nicaieri da-mi PM...
cannis88
QUOTE(apollo @ 13 Mar 2008, 20:28)
pai tu ai ralantiul reglat ca sa iti tina la rece.normal ca iti creste cand se incalzeste motorul
*


pai si cum fac relantiul sa tina "la cald"?!?ca am cam aceeasi problema, numai ca al meu este stabil iar cand motorul e cald imi tine undeva la 1100-1200 rpm, mai ales vara...exista vreun reglaj anume?!?astept explicatii
apollo
reglezi distanta la platina si avansul cand e cald motorul.inclusiv si carburatorul(amestecul, surubul pentru ralanti).

numai la cald se regleaza.sigur tu ai reglat-o cand era rece.
argon
carburatorul da, la cald se face, dar platina ce treaba are? avansul la fel..daca il faci dupa carte..la ureche, e clar, se face la cald..
sobolan
QUOTE(cannis88 @ 14 Mar 2008, 09:50)
pai si cum fac relantiul sa tina "la cald"?!?ca am cam aceeasi problema, numai ca al meu este stabil iar cand motorul e cald imi tine undeva la 1100-1200 rpm, mai ales vara...exista vreun reglaj anume?!?astept explicatii
*



asa pateam si eu odata.....schimba garnitura dintre corpul carburatorului si flansa"pata calda" su una cu miez de textolit si etansare pe clingherit(asa cum se faceau odata) si ai sa ai o surpriza placuta....

LE : argoane ,nu neaparat wink.gif daca pui strobo merge si la rece....cu urechea la cald se face....
argon
ce nu neaparat?
apollo
QUOTE(argon @ 14 Mar 2008, 10:15)
carburatorul da, la cald se face, dar platina ce treaba are? avansul la fel..daca il faci dupa carte..la ureche, e clar, se face la cald..
*




asa am fost invatat asa zic.la cald reglez aprinderea si carburatia biggrin.gif
m-am exprimat gresit cand am zis ca "platina se regleaza la cald" (ca asta se intelege).

ma refeream la avans , ralanti, carburator... biggrin.gif
Anonim5
salve.. se pare ca am rezolvat problema cu relantiul si nu a fost nevoie sa demontez nimic.. biggrin.gif dupa ce am ridicat capota si m-am uitat la carburator am vazut furtunul care face legatura dintre capacul de la tacheti si carburator ca era rupt acolo unde intra in "T"-ul de la carburator.. din cate stiu pe acolo circula un aer cald.. mai multe despre furtunul ala nu stiu... biggrin.gif.. era o ruptura de vreo 3 cm asa ca am schimbat imediat respectivul furtun..
acum nu stiu daca aia era cauza dar se pare ca nu-mi mai scade relantiu deloc.. am scapat foarte usor de data asta... biggrin.gif
va multumesc pt ajutorul acordat.. smile.gif
cannis88
QUOTE(apollo @ 14 Mar 2008, 11:36)
reglezi distanta la platina si avansul cand e cald motorul.inclusiv si carburatorul(amestecul, surubul pentru ralanti).

numai la cald se regleaza.sigur tu ai reglat-o cand era rece.
*




problema e ca surubul din spatele relantiului este desurubat de tot, adica nu il mai pot desuruba, ca sa dau relantiul mai mic...Iar chestia aia mai tine doar in tija aceea....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.