zodiak
10 Mar 2008, 14:56
Am o Dacia 1310 cu cutie in 4 trepte, si la parcari si in viraje luate strans cu viraj maxim se auzeau niste zgomote ca niste lovituri de ciocan pe partea dreapta. Astazi cand am vrut sa intorc masina s-au auzit zgomotele respective urmate de un poc tare. Si cand dau sa plec cu ea a inceput se aud pocatele si parca sare masina. Am impins-o intr-o parcare si impinsa la fel se auzea. Ce sa fie? o pot tracta fara probleme? pot schimba planetara singur? am ceva experienta la demontat si montat piese.
Tiberiu-Andrei
10 Mar 2008, 15:13
Da a trosnit o planetara
.Cand se uzeaza si capata joc incepe "sa bata",se aud mai ales in viraje.O poti schimba singur fara probleme,nu e mare filozofie,numa verifica in prealabil ce tip ai-lung sau scurt.
Bafta.
zodiak
10 Mar 2008, 15:27
ms de sfat. De tractat o pot tracta fara sa risc ceva....face f urat si cand o imping
renotgo
10 Mar 2008, 16:28
Cand se rupe o planetara ,nu mai poti pleca de pe loc .Ma tem sa n-ai altceva ...O poti tracta fara probleme !
10 Mar 2008, 17:30:
In cazul in care numai planetara este rupta .
SSilent
10 Mar 2008, 18:12
inca nu s-a rupt dar mai mult ca sigur e planetara (vineri am scos masina din service, shcimbat planetara, aceleasi simptome), si daca vrei sa te convingi insista sa pleci cu ea de pe loc, cum am facut eu, si la un moment dat o sa cada de tot, daca ai cutie in 4 trepte ai planetare lungi.
succes
kalyyyyyy
10 Mar 2008, 19:01
QUOTE(SSilent @ 10 Mar 2008, 19:12)
daca ai cutie in 4 trepte ai planetare lungi.
Ssilent,din pacate gresesti,exista cutie in 4 si pe planetare scurte(asa am eu).O indicatie mai precisa este anul masinii(mai ales daca stii ca nu s-a schimbat cutia),pana in 80 si ceva(3 parca) se puneau cutii cu planetare lungi,care daca nu ma insel erau de Franta,dupa au fost romanesti,cu planetare scurte.Cel mai sigur e de verificat vizual,nu de alta dar sunt destul de scumpe planetarele,chiar si reconditionate fiind.
SSilent
10 Mar 2008, 19:34
pei a mea e din 86, si are cutie in 4 cu planetare lungi,imi pare rau pentru afirmatia de mai devreme dar credeam ca se aplica la toate cutiile in 4 tr. in legatura cu pretul este 3 mil o planetara noua!
sobolan
10 Mar 2008, 20:48
din 84...e lunga....
Merced
11 Mar 2008, 09:39
Citisem pe undeva ca s-au pus lungi pana prin '88, dar se faceau si cu scurte in perioada respectiva. Deci nu e o regula, oricum suntem offtopic.
Sorin_18
11 Mar 2008, 10:10
urco pe o rampa (elevator capre da planetarele amandoua jos si pornesteo si da incearca sa pui in miscare masina(ca si cum ai pleca cu ea) daca nu se aude nici un zgomot ai scapat cutia e ok.... mai raman planetarele si rulmentii bafta aprpo planetare refacute 50 ron cu alta la schimb si 80 fara in targ la vitan cu garantie
dacia mea ii din 98 si am planetare lungi, am si primit o planetara de la un vecin care avea o dacie 1300
Tiberiu-Andrei
12 Mar 2008, 14:57
Nu poti avea una scurta si alta lunga
.Dupa anu masini e evident ca sunt scurte,doar daca n-a fost schimbata cutia.
LAUREL
15 Mar 2008, 06:29
si eu am patzit la fel,am dat cu spatele si nu m-am zgarcit cu acceleratia si cand am luat strans de volan...poc-poc mi s-a rupt o petala de la lalea.Dar uite eu itzi dau un sfat:daca ai reprezentanta REMAT la tine in oras du-te pana acolo si ai sa gasesti ce piese vrei u.Eu de acolo mi-am luat si planetare si carburator,alternator si ceasuri de bord si multe altele
zodiak
15 Mar 2008, 09:52
planetara era de tip lung, am cumparat-o cu 60 lei de la dezmembrari auto, insa inca nu am reusit sa o schimb. Prima data am mers intr-o seara si in partea dinspre cutie nu se suprapuneau gaurile de la stiftul de siguranta, apoi am citit ca trebuie intoarsa 180 de grade si acum se suprapun perfect. Nu am reusit sa dau jos pivotul inferior sa o pot prinde in butucul rotii. Aveti vreo idee cum? Am fortat cu o teava dar exceptand o teava indoita nu am reusit nimic. Aveti vreo idee cum as putea destepeni pivotul acela? Mersi mult de sfaturile date pana acum, mi-au fost de real folos.
Adrian_Boy
16 Mar 2008, 08:15
Se ajunge si la flex, la treburi dastea, daca nu ai loc panza de bomfaier
mitu2002
16 Mar 2008, 08:58
ca sa depresezi pivotii de pe fuzeta fara prese sau alte distozitive e destul de greu dar nu imposibil
ai nevoie de o ranga ;bara ,solida si de un prieten solid care sa te ajute si 2 ciocane unu mare de 1 kil si altul mai mititel de 500gr ; operatiunea se desfasoara cam asa se da roata jos se scoate bieleta de directie (daca bati in surub pune o bucata de lemn de fag sa nu strici filetul si adu piulita in jos pina la nivel cu filetul),
desfiletezi piulita pivotului superior si bagi ranga sub bratul superior si o proptesti in lonjeron ,atentie la furtunele de frina
in timp ce amicul tau salta in disperare de cauza de ranga respectiva sa comprime arcul tu pui ciocanul mic pe bratul pivotului si cu cel de 1 kg bati cu incredere (fara frica nu se rupe nimic )dar atentie la discul de frina sa nu-l atingi
la pivotul inferior trebuie pus un popic solid pe care sa stea btatul inferior si abia dupaia te apuci de batut
dar in general planetara iese si numai cu un singur pivot scos ,cu oleaca de chinuiala dar iese
spor
QUOTE(zodiak @ 15 Mar 2008, 09:52)
planetara era de tip lung, am cumparat-o cu 60 lei de la dezmembrari auto, insa inca nu am reusit sa o schimb. Prima data am mers intr-o seara si in partea dinspre cutie nu se suprapuneau gaurile de la stiftul de siguranta, apoi am citit ca trebuie intoarsa 180 de grade si acum se suprapun perfect. Nu am reusit sa dau jos pivotul inferior sa o pot prinde in butucul rotii. Aveti vreo idee cum? Am fortat cu o teava dar exceptand o teava indoita nu am reusit nimic. Aveti vreo idee cum as putea destepeni pivotul acela? Mersi mult de sfaturile date pana acum, mi-au fost de real folos.
M-a indoi sa nu existe presa de pivoti de cumparat sau sa aiba vreu amic de-al tau , nu te chinui cu rangi baroase s.a.m.d si mai ales poti sa o faci singur toata treaba (iti spun din proprie experienta,doar in parcare am lucrat la ea ) daca ai cateva cunostiinte de mecanica
BAFTA !
Daca vrei sa lucrezi corect iti vei cumpara o presa,care e destul de ieftina si se gaseste usor.Nu e normal sa dai cu ciocanul in componente ale suspensiei...De asta a ajuns Dacia asa cum este...toti o lucreaza cu barosul,dupa care se plang ca nu e masina,nu e fiabila,etc....Planetarele scurte au aparut incepand cu 1987.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.