Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: circuitul de retur
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
scania
Salut mi`a venit zilele trecute o idee in cap si anume, cand merg pe gpl pompa de benzina sta tot timpu in presiune deoarece pe furtunul dintre pompa si carburator se afla electrovalva de oprit benzina cand masina merge pe gaz, si m`am gandit daca as putea pune returu la fel ca la dacia berlina si anume din pompa sa plece returu si nu din carburator asa cum e la nova:). M`am gandit sa astup furtunu de retur care vine de la carburator si sa`l mut direct la pompa pana in electrovalva si astfel ar pompa nu ar sta mereu in tensiune si automat nu se mai strica ca am schimbat vreo 3 pana acum pt ca stateau in presiune, ar cricula benzina din rezervor la nesfarsit, ce zice`ti merge smecheria?
apollo
in cazul asta te-as sfatui sa iti pui carburatore 32 IRMA.

scania
sincer nu vreau alt carburator pt ca sunt multumit de asta, cu asta original papa 8-9%extern si 11%in oras asta pe benzina, iar pe gpl 9 iin oras si 7la drum intins:)
C a t a l i n
Ce e în desen nu va funcționa corect.
scania
poi de ce? lamurit`ma si pe mine:)
apollo
in primul rand toate sunt facute cu cap.nu au fost puse de un om nepriceput.

cum ai facut tu in desen o sa se intample asa :
-cand ai sa mergi pe benzina o parte din benzina de pe tur se duce in carburator si o parte o ia pe acel retur de pana-n carburator.gandeste-te ca o sa ramai fara benzina in camera de nivel la 2500 RPM.
scania
poi bun e foarte posibil sa se intample ca tine:) dar la berlina de ce nu se intampla asa pt ca la berlina returu pleaca direct de le pompa la acel "T" , la asta de ce nu ar merge? ca eu am pompa de berlina pe ea si am acel "T" direct pe corpul pompei a trebuit sa astup partea de retur ca nu aveam unde sa`l pun smile.gif
gabi1
astupa acum tevusca de retur de la carburator,ca pe acolo o sa arunce benzina iar la iesirea din pompa pui teu s-au legi returul direct la iesirea de retur din pompa.Mare grija la pierderile de benzina pe la carburator,faci o verificare vizuala cu motorul pornit.

Singura problema s-ar putea sa fie la gaura calibrata a teului sau a returului din pompa care e prea mare(dar se poate rezolva) si e posibil sa nu bage suficienta benzina in carb.
apollo
eu a trebuie sa maresc diametrul acelei gaurele de la returul din pompa. biggrin.gif

gti98
Daca ati fi avut curiozitatea sa cititi descrierea functionarii pompei de benzina (o gasiti si in Mondiru) ati fi inteles ca solicitarea pompei CRESTE la marirea debitului de retur si nu SCADE, cum ati presupus - in mod ERONAT!!!!
La atingerea valorii presiunii pentru care se realizeaza comprimarea arcului de revenire, membrana ramane in pozitia "de jos" iar parghia balanseaza in gol; la valori intermediare, cursa este partiala (nu mai urca pana sus).
Solicitarea pompei nu apare de la "statul in presiune" (care oricum e de ordinul a 0,2 bar) ci de la oboseala materialului membranei si mai ales uzura supapelor.
Dacia 1100 NU avea retur!
De alfel, parerea mea e ca returul are rost doar pentru injectie, unde regulatorul de presiune "descarca" excesul prin retur.
vet
QUOTE(gti98 @ 13 Mar 2008, 16:21)

De alfel, parerea mea e ca returul are rost doar pentru injectie
*



Cred ca aici gresesti. Incearca sa mergi cu o masina pe carburatie cu returul infundat. Vei remarca o crestere dramatica a consumului. Carburatorul nu e in stare (din fericire) sa pape tot ce-i aduce pompa....asa ca tre sa mai dea si pe retur ceva benzina.
apollo
pai pompa de benzina cu retur pe ea debiteaza 60l/h.masina la ralanti consuma in jur de 700-800gr/h.

restul e intors pe retur.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.