Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Nova GT - trepideaza cand accelerez
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
catalin666
Buna,
Sunt nou pe aici cu toate ca urmaresc de mult problemele aparute pe la novele noastre, probleme de altfel care se posteaza aici...
Iata ca a venit si randul meu sa am probleme cu ea iar acum va cer ajutorul;

Problema mea este cam asa; cand accelerez incepe sa tremure toata masina. Tremuratul insa apare numai atunci cand schimb in a 4-a si am mai putin de 70 km/h. Nu conteaza rtm, trebuie doar sa am peste 70-80 km sa nu mai tremure din toate incheieturile. Precizez faptul ca intr-a 1-a, a doua si a 3-a se manifesta normal, doar intr-a 4-a si a 5-a face astfel de probleme, cand schimb a 5-a trebuie sa am peste 100 km/h sa nu tremure, abia la 120 km/h isi revine si se manifesta perfect normal.
Am schimbat f multe la ea dar aceeasi problema, cand o scot din service tremura toata...
Poate fi si de la sistemul rotilor (planetara, rulmenti, amortizoare, etc) ?
Multumesc si astept pareri
apollo
eu zic sa duci rotile la echilibrat.
catalin666
Cred ca ai dreptate, si eu m-am gandit la asta...
Maine le echilibrez si vad exact daca de la asta era
Multumesc pentru raspuns
Executron
Corect, primul lucru care trebuie facut trebuie echilibrate rotile (aici eventual observi daca ai jante indoite desi la nova nu prea am vazut daca mergi cat de cat normal, dar nu strica sa verific).

Daca le echilibrezi si nu se schimba nimic sau in totalitate verifica bielete, rulmenti, de obicei in ordinea asta (le poti verifica si tu ridicand masina pe cric).

DAR daca zici ca peste o anumita viteza scapi de trepidatii/vibratie sunt aproape sigur ca e de la dezechilibru la roti sau (dar mai putin probabil) un rulment.

Din experienta proprie la o bieleta trepidatia va creste direct proportional cu viteza.
iryss31
sal! si eu aveam trepidatii mari intre 85 - 105 km /h au disparut dupa ce am rectificat planetarele. Inainte schimbasem cauciucuri, bucsi etc. Intre timp s a tocit un cauciuc si tremura doar volanul peste 100. Deci pot fi si Planetarele. Inainte de planetare am schimbat si bucsi bratz dar nu am facut teste pentru ca foarte repede am fost nevoit sa umblu la planetare.

precizez ca aveam trepidatii numai cand acceleram. deci, planetare!

P. S. nu merita rectificate, e 170 - 180 una noua cu totul.
apollo
unde ai vazut tu cu 170-180 ron o planetara, ca eu sub 350 n-am gasit.
iryss31
La piese auto in dragasani e 170 planetara scurta si 200 cea lunga intreaga. Au si capetele sub 100 dar nu gasesti separat bara care din pacate se uzeaza si ea. nu stiu insa de ce firma s facute.
catalin666
Revin din nou cu o noua problema.....am rezolvat-o cu problema tremuratului cand accelerez, mi-a schimbat asa;
- bieleta fata dreapta
- amortizor fata dreapta
- toate bucsele
- rulmenti
- bujii (poate din cauza asta era, adaug faptul ca mecanicul mi-a spus ca una din bujii nu lucra deloc)

Nu stiu pana la urma din cauza la ce aveam probleme dar eram fericit ca s-a rezolvat, cand bag piciorul in acceleratie la a 4-a zboara biggrin.gif

Insa problema nou aparuta este cam asa;

mecanicul dupa ce a schimbat bieleta si toate chestiile alea de mai sus mi-a zis sa ii fac geometria....
am mers prin toate gropile din Bucuresti tocmai din Colentina pana la piata Ramnicu Sarat pt geometrie deoarece nu am gasit deschis la ora 20 la nici un service de roti....m-am chinuit sa ajung pana acolo datorita faptului ca masina se comporta ca o barca, tragea in stanga si in dreapta
am ajuns pana la urma, am facut geometria, dupa ce am plecat parca isi mai revenise putin dar nu se simtea mare diferenta, trage ba stanga ba dreapta atunci cand trec de 50-60 km/h....
m-am dus si la echilibrat....m-am gandit eu ca ar putea fi de la asta, degeaba, la fel, baietii de la echilibrat mi-au spus ca am ovalizat cauciucurile....
La fel si dupa ce am echilibrat face, inainte de toata problema asta nu facea asa, aveam directie foarte buna si nu tragea nici stanga nici dreapta, oare de ce s-au ovalizat cauciucurile ma gandesc eu ? dar oare ar putea fi altceva ? exista posibilitatea ca bieleta, bucsele sau rulmentii si ce a mai schimbat mecanicul sa nu fie montate cum trebuie ? sau sa fie doar din cauza ca sunt ovale pneurile ?

<span class='edit'>18 Mar 2008, 19:36:</span>
inca ceva....tin sa precizez faptul ca atunci cand trag stanga de volan se aude un zgomot ciudat din partea dreapta fata a rotii, mecanicul mi-a spus sa schimb cat de curand si placutele de frana....
ma gandesc de ce totusi se aude zgomotul acela f incet daca ar fi doar de la pneuri ... ? poate fi de la placutele de frana ?
apollo
cum sa fie ovale cauciucurile?

nu cred.la gropi te arunca stanga sau dreapta.asa simti, nu?e clar ca unghiul de fuga nu a fost facut.

baietii s-au prefacut ca ti l-a facut.

are vreun fel de joc roata daca tragi de ea cu mana in toate directiile?daca nu e unghiul 100%.

ridica roata pe cric si invarte de ea.vezi daca are balans, cu toate ca nu cred.

cand te duci iar la aceeasi baieti unde ai facut unghiul de fuga, nu uita sa iei si OPC-ul cu tine.nu de alta, dar sa fii sigur ca ti-l face.
anndi
unghiurile! tre sa mergi la nesimtitii care ti-au facut unghiurile si sa le spui sa le refaca!
gabi1
Era mai bine daca schimbai ambele amortizoare,acum diferenta dintre ele o sa se simta la drum.
apollo
QUOTE(gabi1 @ 19 Mar 2008, 12:55)
Era mai bine daca schimbai ambele amortizoare,acum diferenta dintre ele o sa se simta la drum.
*




oricum cred ca si amortizorul care l-a schimbat, l-a schimbat degeaba.asa se procedeaza.

trebuie sa schimbi o piesa ca zice mecanicul ca-i stricata si el pe partea celalalta o vinde, ca de fapt nu e stricata(doar te-a pacalit) si banii ii revin lui.

Foarte multi fac asa.Daca si magazinele de piese auto au inceput sa bage piese made in china in cutii de piese de dacie de origine.

la ce sa ne mai asteptam? Sandero made in China?nu m-ar mira, ca deja chinezii astia au facut o masina, copie exacta dupa Peugeot 206(la caroserie) numai ca era in 3 roti.1 pe fata si 2 pe spate.
catalin666
Da....am umblat toata ziua cu ea astazi...
am fost schimbat jantele impreuna cu pneurile si degeaba.
Am fost in alta parte sa imi faca geometria....au verificat baietii si au spus ca geometria este foarte buna....
La fel face, nu stiu ce sa ii mai fac...parca zici ca merg cu o barca sad.gif
Inainte de toate astea aveam directia excelenta....incepe sa imi para rau ca am schimbat toate astea degeaba....am rezolvat o problema si am dat de alta
Cei de la service-ul cu geometria au spus ca ar putea fi din cauza faptului ca nu am schimbat ambele amortizoare.
Caseta de directie este buna....tot sistemul de directie de fapt este Ok...voi ce ziceti ?

Apropo de intrebarea lui apollo voi explica exact simptoma;
dupa cum am mai precizat si aseara in jur de 50 km/h incepe sa ma arunce dintr-o parte in alta de parca zici ca merg pe un drum denivelat de alte autovehicule de mare tonaj
a....si volanul se misca mai greu, plus de asta nici nu se mai blocheaza cand scot cheile din contact de cand cu problema asta, in special cand cand stau pe loc si virez stanga simt ca volanul se misca mai greu....
anndi
ridica masina pe cric si asigura-te ca e telescop de nova pe masina, cine stie ce marsavie au facut mecaniciurile. si cu fiecare roata suspendata pe rand, bagi in vit 1 si o lasi la ralanti sa mearga, tu fugi sub masina si vezi daca planetara se invarte in jurul axei proprii sa nu iti fi schimbat(pe dreapta) odata cu amortizorul si planetara. sa faci la fel cu ambele roti.

Alexito
mi-e frica de mecanici ca de hotii cei mai periculosi, si acest topic mi-a intarit convingerea, toti sunt numai dupa "furat"
Am si eu o problema intre 1000-1200 de rotatii/min. tremura masina de zici cai tractor, dupa ce depasesc cele 1200 rot/min masina merge frumos
Nu m-ar deranja atat doar ca la traficul din Buc. masina este f solocitata, multe opriri, multe ambuteiaje, este imposibil sa nu scad sub 1200rot/min stie cineva care ar putea fi cauza?
poantou74
La banii care i-ai dat pe planetara vezi ca e sigut reconditionata si e posibil sa fie un pic mai lunga,mergi in cerc cu rotile virate la maxim(si stg si dr) si viteza mica si vezi daca simti ca ti se smuceste usor volanul din mana,in acest caz e de vina planetara schimbata
mihai0070
daca zmuceste in bracaj maxim nu este neaparat planetara de vina , poate fi o deregalre a paralelismului , sau o bieleta slabita care in viraj maxim da peste cap planetara.
MIHAI8888
QUOTE(Alexito @ 24 Mar 2008, 18:24)
mi-e frica de mecanici ca de hotii cei mai periculosi, si acest topic mi-a intarit convingerea, toti sunt numai dupa "furat"
Am si eu o problema intre 1000-1200 de rotatii/min. tremura masina  de zici cai tractor, dupa ce depasesc cele 1200 rot/min masina merge frumos
Nu m-ar deranja atat doar ca la traficul din Buc. masina este f solocitata, multe opriri, multe ambuteiaje, este imposibil sa nu scad sub 1200rot/min stie cineva care ar putea fi cauza?
*


eu nu le las piesele defecte decat daca sant vizibil terminate
incearca sa nu mergi asa ''turat''
gameover
Nu am ajuns inca la mecanic pentru ca nu mai am bani dar face cam asa apropo de volan;
plec incet cu volanul pe centru, de fapt sta putin in stanga volanul dar rotile sunt drepte, dupa ce prin putina viteza (5km/h) volanul trage in stanga, ramane pozitionat pe centru, abia atunci volanul este drept dar masina se duce in stanga.
Am zis ca imi schimb masina....nu o mai suport....
Banuiesc ca e de la bieleta, pe ea banuiesc si eu, cred ca pe partea dreapta mi-a pus bieleta de super nova.
gameover
Am rezolvat-o....am fost la un alt service si ghici ce au descoperit ?;
bieleta era pusa invers
mihai0070
si care este diferenta intre bileleta de nova si cea de DSN ?

montaj invers cum ? bieleta nu ai cum sa o montezi invers si nu exista nici diferenta intre stanga si dreapta.


poate strangerea capului de bara invers , normal de prinde de jos in sus si piulita se strange sus.
gameover
Nu stiu exact ca nu ma pricep....asa mi-a spus mecanicul, ca a fost montata invers si plus de asta mai era si stransa foarte putin
mihai0070
stransa foarte slab in caseta de directie este normal ca iti zmuceasca la bracaj dar montarea invers nu prea vad cum se poate realiza la BIELETA , la capul de bara este altceva , dar ala nu influenteaza paralelismul.
poantou74
D-le Mihai paralelismul nu da peste cap planetara.Unghiul de cadere defectuos poate duce la "sarirea " planetarei .De asemenea un joc bieleta de directie(nu in cap bara)adica partea dinspre caseta duce la senzatia de instabilitate pe drum dar nu da smucituri in volan la viteze mici si bracare maxima.Acest simptom descris de mine si anume smucituri la viteza mica si bracare maxima e SPECIFIC numai cazul planetarelor mai "lungi" .
Oricum ma bucur ca ,colegul nostru si-a rezolvat problema
mihai0070
ia explica-mi tu mie cum vine asta "planetare mai lungi"

si din moment ce ai joc in bieleta (nestransa in caseta ) sau cap de bara slabit , excludem articulatiilt tip bile , cum poti tu sa imi spui ca paralelismul este corect ?
Alexito
QUOTE(MIHAI8888 @ 25 Mar 2008, 20:57)
eu nu le las piesele defecte decat daca sant vizibil terminate
incearca sa nu mergi asa ''turat''
*


pai daca as putea sa sar peste rot de 1000-1200 as sari , dar masina mea merge bine reglata la 900-1000 rot daca scade, tremura, daca creste iar nu e bine iar trremura, pana la 1200, dupa 1200 isi revine, probelema este ca de cate ori ajung intre aceste valori (1000-1200 rot/min ) tremura din toate incheieturile
mihai0070
tu chiar stii la plecarea de pe loc cand ai 1200 pe bord? vorba colegului de mai sus , nu mai merge asa turat laugh.gif
Alexito
QUOTE(mihai0070 @ 2 Apr 2008, 21:37)
tu chiar stii la plecarea de pe loc cand ai 1200 pe bord? vorba colegului de mai sus , nu mai merge asa turat  laugh.gif
*


cum sa va spun mai pe intelesul vostru cand masina ajunge intre 1000-1200rot/min tremura indiferent daca plec cu ea dupa loc sau sunt in miscare, tremura oricand se afla inrtre aceste valori, si mai tremura si intre vitezele 100-120km/h, dupa ce depasesc 120 isi revine, stiti care ar fi "buba"
apollo
Tremuratul la viteza e din cauza neechilibrarii rotilor sau janta indoita.Mai e posibil ca pe interior sau exterior(trebuie sa verifici) sa ai o gâlma la un cauciuc.
smecheras
aceeasi buba o am si io ca alexito
stau pe loc cu masina pornita si tremura
pisc un pic acceleratia si trece de 1200 nu mai are nici pe naibi
asta nu se intampla mereu
in general dupa ce accelerez 2000-3000 si las libera apoi acceleratia
acelasi lucru si in mers
insa nu mereu
am mai observat ca se misca turometru singur, oscileaza 2-3 mm in sus 2-3 mm in jos...atunci incepe sa tremure (asta pe loc)
apollo
acel tremurat il avea si eu.la mine atingea capacul de la cutie in cadrul motorului.in lonjeron mai exact.verificati treaba asta.
smecheras
apollo si cum verific treaba asta??
sunt mai aneu la mecanica
si daca ma duc la mecanic mi-e sa nu imi zica...."e na ce sti tu nu are cum sa atinga" dupa cum multi "meseriasi" fac
trebuie sa o urc pe rampa?
cum ai rezolvat situatia?
ma gandeam sa nu fie cumva de la toba...care imi atinge in spoiler...adica sta lipita de spoilerul spate...i-am pus un ornament dinala si ma gandesc la faptul ca trepideaza toba si da trepidatul mai departe...e posibil ??
apollo
Deci..in cazul meu stiu ce a fost.O toba nu are cum sa produca vibratii ci doar zgomot,daca zici ca atinge undeva.

La roata stanga fata,daca iei viraj maxim stanga, ai sa vezi lonjeronul(sa zic asa) si cutia de viteze care vine deasupra lonjeronului la cativa centimetri(asa ar fi normal)

Vezi ca acea distanta sa nu fie mult mai mica.ar trebuie sa observi niste semne ca s-ar atinge cutia de lonjeron.

Mai poate fi si din tampoanele de la motor-cutie.Mult prea moi.
Am rezolvat problema , bagand o bucata de cauciuc intre cutie si lonjeron.

La mine s-a micsorat distanta din cauza ca am dat cu roata intr-o bordura, dar tampoanele sunt bune.
variable_dynamics
@Smecheras:"ma gandesc la faptul ca trepideaza toba si da trepidatul mai departe...e posibil ?? " Da,este posibil.

@Apollo:"O toba nu are cum sa produca vibratii ci doar zgomot".

O toba ARE cum sa produca vibratii! Totodata ea este mediul de transmitere al vibratiilor motorului.
Toba PRODUCE vibratii datorita circulatiei gazelor fierbinti de esapament, in mai multe cazuri(toba sparta, site sparte in toba finala, etc).

Deasemenea toba poate intra in REZONANTA cu alte elemente ale caroseriei datorita modurilor de vibratie atat a grupului propulsor cat si a caroseriei. La fel, zgomotul produs de o toba poate produce REZONANTA cu elementele de caroserie ale masinii, determinandu-le pe acestea sa vibreze.


Asta asa, in mare, fara a insista pe anumite notiuni.

Numai bine.
Alexito
la mine s-a opritul tremuratul, intre 1000/1200 rot/min, au fost bujiile de vina sau, carbunele de la delcou, asta e singurul lucru care l-am schimbat de cand v-am spus de vibratii
La 100 km/h inca nu am mai ajus ca mi-a expirat asigurarea de 1 sapt, astpept sa fac rost de bani smile.gif
C a t a l i n
N-ai avut bani de platină, și ai pus cărbune?
mihai0070
Poate carbunele din capac delco sofer8.gif
Alexito
QUOTE(MAERSK @ 11 Apr 2008, 21:59)
N-ai avut bani de platină, și ai pus cărbune?
*


era vb binenteles de carbunele de la capacul delcoului, cat despre platina, nu stiu cat costa, si sper sa nu am probleme cu ea, vreodata,
sambata viitoare schimb garnitura de chiuloasa , ca azi iar am "fiert" motorul, mi sa dus termocupla sad.gif numai probleme am cu masina asta
iryss31
Sal! Ma bag si io pentru ca si la mine tremura, lovea si cutia in lonjeron, am rezolvat o cu 2 buc. de furtun si mastic siliconic sa nu mai cada de acolo, intre lonjeron si capac, dar a mai fost o problema mai mare, motorul avea un mers instabil... de galop.... am gasit supapele de evacuare intrate in scaun destul de mult si am schimbat chiulasa, dupa care mersul s a imbunatatit considerabil. Culmea e ca am schimbat segmentii si acum dispare din ulei mai mult decat inainte.

Termocupla am legat o printr un releu sa nu se strice sonda din radiator pentru ca releul are consum mult mai mic. Bineinteles ca am pus si un buton interior in eventualitatea ca urca temperatura iar termocupla nu si face datoria.
mihai0070
Dece ai schimbat chiuloasa ??????? si nu ai dus-o la rectificar si schimbat scaun supapa blink.gif si cum ti-au intrat in chiuloasa ? mergi pe GPL ? ca scaunul supapei merge frezat cam de vre-o 3 ori pana sa ajunga sa iti intre in chiuloasa asa mult.

apropo cat ai dat pe chiuloasa noua tongue.gif imi trebuie si mie una de 1400 macar orientativ ca pret
iryss31
Acum fac un an de cand am masina, atunci am pus instalatie cpl si nu stiu in ce stare era inainte. Am dat 185 ron pe una de 1400 SH. Supapele erau cam la 2mm sub nivel. Probabil erau rectificate ca nu aveau cum sa intre in 25000 de km atat de mult.
mihai0070
la cat de intrate zici ca erau , cred ca cel putin 2 rectificari la scaun si cel putin 80.000 k m ca altfel nu se explica
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.