Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am nevoie de putin mai mult ajutor...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
Solenzul
Eu sunt incepator pe aici si imi cer scuze daca postez gresit. Am luat de curand o solenza clima din 2003 cu aer conditionat, inchidere centralizata, servodirectie si geamuri electrice si am cateva intrebari... Ce trbuie sa verific sa vad daca este totul ok la ea? Ma refer nu stiu nimic despre trecutul masinii, nu stiu daca i-a fost schimbat uleiul, nu stiu daca aerul conditionat are freon in ea, nu stiu starea placutelor de frana... Nu stiu nici macar care ar fi turatia optima la care sa schimb viteza... 1zhelp00.gif In rest ce sa mai zic... E prima mea masina. sofer1.gif Imi place tare mult si as vrea sa am grija de ea si sa o pastrez cat mai bine ca sa nu raman cu ea in pana pe undeva. (Nu ma pricep nici la mecanica)
mubongo
Bine ai venit printe Solenzari! Sa o stapanesti sanatos, fara evenimente biggrin.gif
Pentru inceput, verifica daca are Ghid (carte) de service, in care ar trebui sa fie trecute toate reviziile, si reparatiile...Daca nu are, treci la schimbarea consumabilelor ( ulei, filtru ulei, filtru de aer, in primul rand ), Pt. frane dai rotitele jos si verifici starea placutelor, urmeaza schimbul tuturor fluidelor ( antigel, lichid de frana, ulei in cutia de viteze...), buji...Cati km are masina ?

cat87
Stiu cum e cu prima masina wink.gif Si eu tot din 2003, "full options", ca sa zic asa...smile.gif)
In primul rand vezi cati Km are masina... dak are pana in 60.000 te-ai scos... nu trebuie sa dai prea multi bani.... adik trebe schimbat un ulei, ceva consumabile (filtre ulei, aer, placute frane) si nu iti face griji de freonu din unitatea AC.... ala doar se verifica si se umple cand e nevoie... sunt servie-uri care fac chestia asta pentru cateva sute de mii.
Iar in ceea ce priveste turatia la care sa schimbi vitezele... poti sa o duci pana in 5000 de ture dak vrei...... da nu te tine motoru mai mult de un an smile.gif) Just Kidding... in mod normal pe la 3000 de ture se schimba, da iti garantez k nu o sa stea cineva cu paru in spatele tau sa iti dea dupa cap cu el dak schimbi vitezele la peste 3000 de ture =)). K sa te simti bine, pentru inceput poti sa le schimbi la 2000-2500.. asta pana te obisnuiesti un pic cu masina. In rest.. ce pot sa zic... S-o porti sanatos si fara evenimente.
mark``
Nu te lua dupa cat87 ca glumeste. Poti sa duci masina in ture cat vrei ca nu moare motorul intr-un an. Merge linistit de mult inca, doar e masina din 2003. Sa schimbi doar ce ti s-a spus pana acum si anume consumabilele si nu o sa ai probleme. Singura problema ce ar putea aparea ar fi nr de km care, in functie de cati sunt, iti pot spune daca trebuie schimbata distributia sau nu. E cea mai costisitoare revizie sa zic asa, in rest trebuie sa fie ok.
YR-ZBG
Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente.
In primul rand asteptam sa ne spui nr de km....ca sa putem spune cam ce revizii ar trebui facute si cam la ce sa te astepti.
Zici ca nu stii nimic despre ea...deci eu consider ca o geometrie a rotilor ar fi obligatorie....asa poti afla starea articulatiilor, tinuta de drum si mai ales daca a avut un trecut tumultos (accidentele serioase lasa urme asupra geometriei rotilor)

Daca vrei sa aflii cat si ce poate masina iti recomand cu caldura functia "search" in locul unui drive test.

Ca sa primesti o lista completa de sfaturi si indrumari ai putea sa mai dai detalii referitor la:
- zgomotele "ciudate"
- trepidatii
- fum (alb, negru...ideal lipsa)
- are cauciucurile originale (Matador)
- starea jantelor

A..si ca sa nu uit...eu in oras schimb vitezele undeva la 2000-2200 ture si masina merge lin si frumos...dar daca ma grabesc nu tuseste sa o duc in 4000-4500...
psychoo
imi cer scuze ca ma bag si eu in vorba...dar tinand cont ca nu se stie nimic despre istoria masinii, nr de km afisati in bord pot sa nu fie cei reali...se poate sa fi fost schimbat bordul, se poate sa fi mers fara cablul de la cutia de viteze (taximetristii stiu) asa ca eu in locul tau as schimba si distributia sau macar as inspecta starea curelei de distributie sa nu aiba defecte vizibile. asta pe langa schimb de ulei, filtre, bujii, lichid frana, lichid servo, antigel, verificare placute frana.
din cate am inteles la freon daca pierzi presiunea in instalatie nu mai porneste compresorul. cel mai bun test pentru A/C este sa il pui in functiune cand este mai cald afara si sa vezi daca da aer mai rece decat ce este afara. un test mai amanuntit doar in service.
mark``
Asa usor vorbiti de verificarea curelei de distributie de parca ar fi simplu ca verificare placutelor de frana. Mai trebuie demontat motorul inainte si dupa aceea se vede deci... nu mai recomandati asa usor. E drept ca e bine sa se verifice dar nu se prea poate decat desfacut din cate stiu eu si cine e dispus sa-ti desfaca motorul doar pt verificat?
psychoo
mai bine desfac sa verific decat sa desfac sa schimb pistoane si supape, sau daca dispun de bani desfac si inlocuiesc direct (distributia). nestiind trecutul masinii este un risc pe care eu nu mi l`as asuma.
nu se zicea nimic despre operatiuni simple ci despre ce ar trebui verificat. daca iei o masina ca sa o ti in fata blocului o lasi asa cum ai cumparat`o...daca vrei sa o misti din loc o poti face fiind sigur ca nu iti pusca motorul sau poti merge asteptandu`te oricand la probleme.
adicorbos
mark` , cine ti-a zis ca trebue desfacut motoru ca sa te uiti la cureaua de distributie? eu am asistat atunci cand mi-am schimbat cureaua de distrbutie, si nu chiar asa complicat, trebuie sa desfaci cateva suruburi, dar trebuie sa stii care. daca vrei sa te uiti la pompa de apa, tot la curea ajungi
psychoo
adicorbos la modelele cu aer conditionat si servodirectie cureaua de distributie nu este mascata doar de capacelul acela de plastic si trebuie intr`adevar demontat destul pentru a putea inspecta cureaua
romanvs
Dupa parerea mea,cand cumperi o masina careia nu ii cunosti trecutul este bine in primul rand sa ii schimbi distributia pt nu a avea surprize neplacute.In rest ca la orice masina ii schimbi uleiul, filtrele,placutele de frana(daca e cazul),verifici nivelul lichidelor,verifici jocurile suspensiei si directiei,inlocuiesti bujiile,etc.
In legatura cu A/C-ul il poti verfica dandu-i drumul si vazand daca raceste.Instalatia de A/C se verifica o data la 4 ani.
corbex
vrei sa stii numarul real de km? pipaie putin discurile de frina. daca urma lasata de placutele de frina are 1 mm sau mai mult adincime, atunci masina e mai batrina de 100 k. km. biggrin.gif
mubongo
Rezista discurile de frana loa Solenza 100 k ?!
daniM
nu cred
romanvs
Da rezista dar au o uzura de luat in seama .Eu le-am schimbat la 103000 km pt a avea frane mai bune.
corbex
Fiecare dintre cele doua foi ale discului (ventilat) de frina are o grosime de min. 5 mm. Pina sa le subtiezi cu 2 mm, trebuie sa faci multi kilometri si sa schimbi multe placute de frina. Placutele de frina sint si ele de mai multe feluri. daca puneti numai din cele de tip "piatra de polizor" si mai sinteti si frinangii, atunci discurile nu va tin 100 k. daca folositi placute de frina de calitate si nu dormiti cu piciorul pe frina, va tin si 200 k.
sabinmq
Salut!
Dupa parerea mea....de schimbat ulei motor, filtru de ulei si de aer. Daca are factura de service cu schimbarea distributiei poti sa nu schimbi distributia...dar vezi daca a schimbat kit-ul intreg sau numai cureaua de distribuite... Eu am vazut cum se pun stampile pentru unele revizii contra cost. Apoi se inlocuieste filtrul de particule/polen. De verificat discurile de frana si placutele. Eu as schimba si lichidul de frana. Nu cred ca trebuie sa ai incredere in vanzator ...si actele este bine sa le verifici cu atentie...pietarii au relatii unde nu te astepti. Iti recomand sa faci rost de manualul de service unde poti afla multe privind masina...cunostinte care te pot ajuta cand ajungi in service...sa nu te traga un piept vazand ca nu stii unele sau altele...In rest multe informatii le iei de aici de pa site....Mult succes si bafta..S-o stapanesti sanatos
marius80_eugen
Ca idee : eu am peste 60.000 km si nu am schimbat nici placute , nici discuri , nici saboti !
Consumabile care trebuiesc schimbate : antigelul , lichidul de frana , uleiul din cutie si chiar cel de la servo-directie . Astea mai mult de 2 ani nu prea tin . Antigelul deja iese din garantie si scrie si in carte ca sa nu le tii mai mult de 60.000 km sau 2 ani .
Mare grija la distributie , la curelele de la accesorii si alternator , la rola intinzatoare de la accesorii si la pompa de apa .
NU te inhama la lucruri pe care nu le stii , pentru ca majoritatea necesite un elevator si pricepere !
mark``
QUOTE(adicorbos @ 20 Mar 2008, 13:33)
mark` , cine ti-a zis ca trebue desfacut motoru ca sa te uiti la cureaua de distributie? eu am asistat atunci cand mi-am schimbat cureaua de distrbutie, si nu chiar asa complicat, trebuie sa desfaci cateva suruburi, dar trebuie sa stii care. daca vrei sa te uiti la pompa de apa, tot la curea ajungi
*


Poate ma inveti si pe mine ca m-as uita si eu daca se poate!
marius80_eugen
"trebuie sa desfaci cateva suruburi, dar trebuie sa stii care. daca vrei sa te uiti la pompa de apa, tot la curea ajungi " - fraza asta e criminala ! icon_mrgreen.gif
Solenzul
OOO!!! Mi-ati dat o groaza de raspunsuri, multumesc frumos. Scuzati intarzierea dar nu am mai avut acces la net. Am revenit cu raspunsuri si probleme noi... frustrat.gif Masina are rulati 45.000 km (asa apare pe bord) nu stiu daca s-a schimbat ceva la ea. Acum incep problemele: 1. Deschid usa dreapta spate, se deschide km vreo 30 de cm apoi intampin o rezistenta apoi se deschide pana la capat... e ca si cum undeva ar freca, nush ce ii pot face. 2. Alta problema azi in timp ce mergeam am dat sa semnalizez stanga si surpriza! Semnalizarea nu mai mergea, nici stanga nici dreapta, cred k nu facea ceva contact bine la manetutza aia de semnalizare, dupa un timp si-a revenit de la sine a scapat.gif Ce e de facut? 3. Am ajuns cu bine acasa, am oprit motorul, am asigurat masina, si cand sa ma dau jos am pus mana pe portiera si am simtit un soc electric si m-am speriat un pic... emotionat.gif frustrat.gif Care ar fi cauza acelui soc? Ce pot face sa remediez problemele? Pls help...
corbex
1. usa.
Asa trebuiau sa se deschida toate.
2. Semnalizare
verifica (sau pune pe cineva sa verifice) contactele becurilor (praf, coroziune, etc)
3.Curentare
Apuca-te de bioenergie. Te incarci electrostatic.
b34uen
1. pt semnalizare verifica si siguranta
2. pt curentare - probabil ca de fapt erai incarcat electrostatic (posibil de la hainele cu continut sintetic) si atingand caroseria te-ai descarcat (se mai intampla) dar chiar de sensibil sa fi ca sa te sperii?
apostuviorel
Eventula mergi si u cu masina in linie drepata si baga de seama daca trage dreapta sau stanga.
dj_ALExxx
in legatura cu semnalul ca nu iti mergea stanga/dreapta , nici casetofonul nu iti mergea si nici aeroterma/AC, un caz des intalnit cel putin eu cunosc destui cu problema asta trebuie sa dai putin de cheie inapoi . Nu sa opresti motorul doar sa o atingi putin (spre inapoi) !
Solenzul
Am mai observat o problema... De fapt sunt mai multe dar le voi scrie pe rand,
1. Cand merg pe un drum drept, mai dau drumul la volan si vad ca masina o ia usor catre dreapta. Chestia asta am observat-o de mai multe ori. Nu este normal ca atunci cand merg pe drum drept si dau drumul la volan masina sa continue mersul drept si sa nu aiba tendinta sa o ia la dreapta?
2. Am gasit intr-un magazin un spray cu vopsea de nuanta albastru azur, nuanta solenzei mele este tot albastru azur. L-as putea folosii sa acopar cateva zgarieturi pe care le am pe capota? Imi e teama sa nu dau cu spreiul si sa am surpriza neplacuta ca pe capota sa apara doua nuante wacko.gif
3. Care este presiunea normala la care ar trebuii sa am umflate rotile?
deconectat
1. Probleme geometrie, roti neechilibrate, o roata mai grea ca alta, merge infranata etc.
2. Stai cuminte. Daca totusi nu vrei sa stai cuminte, probabil va trebui sa vopsesti toata capota ca sa iasa acceptabil. Da' mai bine stai cuminte.
3. Deschide usa din stanga fata si uita-te pe stalp, ca ai o eticheta (probabil 1.9 bari pe fata si 2 bari pe spate).
marius80_eugen
1. majoritatea drumurilor au o inclinatie specifica pentru scurgerea apei si evitarea fenomenului de acvaplanare . ( a se citi printre randuri : romanii oricum nu sunt in stare sa faca o strada la nivel asa ca prefera sa o faca stramba si sa dea vina pe tehnologie icon_mrgreen.gif )
- daca banuiesti ceva si te uiti si la cauciucuri si le vezi tocite mai mult pe o parte atunci fugi si fa-ti geometria si o echilibrare daca iti tremura volanul sau funduletul masinii la viteze mari sau chiar si mici .
- inainte sa dai banii pe geometrie verifica-ti si umfla rotile corect . ( eu le umflu pe fata intre 2,1 - 2,2 , iar pe spate 2,0 - 2,1 , asta pentru ca am 175/65/14 si ar sta mai botoase cauciucurile , apoi m-am obisnuit cu rotile umflate bine )

2.spray-ul se face la comanda , pe nunata masinii tale ( nu pe azur-ul a alte zeci de masini ) , pe codul culorii tale . Poti sa faci in targ la Vitan ( sau unde au atelier de preparare pe calculator de vopsele ) , la spray , cam 35 ron .
- mai intai cureti si degresezi zonele vizate , apoi cu spray-ul dai pe un plastic de pe care iei cu o pensula si apoi cu pensula dai pe ciupiturile respective sau pe zgarieturi . Sa NU dai cu spray-ul direct pe reperul pe care il doresti retusat ca nu iese bine . ( se gazeaza , se vede pata unde ai dat cu spray , ... )
romanvs
1.probabilitati:-inclinarea drumului(drumurile sunt inclinate de regula spre exterioare,adica mijocul este mai sus);
-presiune incorecta in pneuri;
-geometrie roti incorecta(asta se poate vedea si prin observare benzii de rulare a pneurilor,daca sunt tocite uniform);
2.Nu este recomandat sa faci retusuri pe capota cu sprayul pentru ca nu iasa aceeasi nuanta(se vede urat).Daca zgarieturile nu sunt prea pronuntate se poate rezolva cu pasta de polisare.Daca sunt prea pronuntate ,recomnand a se vopsi toata capota cu pistolul de vopsit nu cu sprayul.
3.presiunea in roti: la gol 2.0 pe fata si la fel si pe spate,incarcat 2.2 pe fata si 2.1 pe spate.
pskint25
cu azot e mai bine, fiind un gaz mai "inert" (decat aerul) care nu se dilata/contracta in functie de temperatura ca aerul
andr3y_yoo
eu cand merg drept am volanu putin spre dreapta(asa l-a facut "mecanicu" ala mad.gif )
chiar asa iti e frica ca te corentezi sau ca strici motoru daca il turezi?
ai incredere in solenza e rezistenta dai cat vrei in ture
daca vrei sa conduci mai economic nu ii da peste 3000-3200 rpm wink.gif
eu conduc sportiv cam 3500-4000 uneori happy.gif nici chiar la blana ca se duce toata benzina
eu umflu rotile la 2 bar fata,spate
Solenzul
OOO! biggrin.gif Multumesc frumos de raspunsuri. M-am bucurat f.mult cand am observat ca cineva a mai scris pe primul meu topic deschis aici. laugh.gif
andr3y_yoo, la mine volanul tre sa il tin catre stanga. sleep.gif Si chiar imi era frica cand ma "corentam" deoarece credeam ca un fir neizolat face atingere cu caroseria masinii. mad.gif Imi e frica sa testez masina sa vad cat de rezistenta e, dar sunt sigur ca inginerii care au proiectat-o au testat-o cat pt noi toti la un loc. tongue.gif
83_vly
salut!sa o stapanesti sanatos!LA SOLENZA AI INTOTDEAUNA DE FACUT CATE CEVA,asta daca vrei sa mearga ceas.Nu intervenii unde crezi ca te depaseste!!!
Pentru sfaturi si eventual ajutor:nightspirit_80@yahoo.com
Ne vedem prin oras!!! wink.gif
andr3y_yoo
QUOTE(Solenzul @ 28 Dec 2008, 20:05)
OOO! biggrin.gif  Multumesc frumos de raspunsuri. M-am bucurat f.mult cand am observat ca cineva a mai scris pe primul meu topic deschis aici.  laugh.gif
andr3y_yoo, la mine volanul tre sa il tin catre stanga. sleep.gif  Si chiar imi era frica cand ma "corentam" deoarece credeam ca un fir neizolat face atingere cu caroseria masinii.  mad.gif Imi e frica sa testez masina sa vad cat de rezistenta e, dar sunt sigur ca inginerii care au proiectat-o au testat-o cat pt noi toti la un loc. tongue.gif
*


toti am trecut prin asta dar nu toti eram asa speriati biggrin.gif
iti dai seama cei 12v treceau prin toata caroseria si te corenta pe tine numai cand te dadea jos din ea radmasa.gif (scz daca te-am luat pe sus)
solenza_scala
Umpic de asistenta si aici, va rog!
http://www.daciaclub.ro/Silicon-la-parbriz-t134996.html
benkenobi
QUOTE(mubongo @ 20 Mar 2008, 22:28)
Rezista discurile de frana loa Solenza 100 k ?!
*




categoric nu.
poate doar daca 90% din rulaj il faci extraurban. personal le-am schimbat la 49000, mers foarte mult in oras.
Solenzul
andr3y_yoo, blush.gif In fine, sa zicem ca sunt mai sperios dar pana atunci nu m-am mai curentat la nici o masina. Ai dreptate, trebuia sa realizez ca numai cand ma dadeam jos din ea aparea senzatia. blush.gif
83_vly , ms la fel. wink.gif Vezi ca ti-am dat add, poate ne vedem la o bere (fara alcool ca soferii) biggrin.gif cheers.gif

Apropo de postul de mai sus despre discurile de frana, cand imi dau seama ca sunt uzate si necesita schimbare? Cati mm in adancime trebuie sa aibe buza aceea de la marginea discurilor de frana care apare in urma uzurii lor? unsure.gif

PS: scuzati daca nu ma exprim in termeni mecanici. Daca nu intelegeti intrebati-ma si voi reformula.
Solenzul
biggrin.gif In sfarsit am rezolvat cateva din vechiile probleme:
Cea cu turometrul (era defect si indica in plus), am schimbat tabloul de bord si acum arata super. Cea cu turatiile am rezolvat-o curatand corpul clapeta, motorasul pas cu pas si injectoarele. sleep.gif Injectoarele le-am curatat cu acetona. smile.gif Iar in urma acestor operatii de curatare am observat ca masina este mult mai vioaie. Singura problema care mai trebuie sa o rezolv este ca uneori acul de la vitezometru cade pe 0. Acest lucru e datorat captorului de viteza. Aveti vreunul din voi idee daca el trebuie curatat (asemanator senzorului de turatie) sau trebuie sa il schimb cu altul nou? Daca trebuie schimbat cat costa unul nou? unsure.gif
Solenzul
Salut din nou. Scriu iarasi aici deoarece am o noua problema destul de ciudata la care nu ii gasesc o rezolvare sad.gif
Acum cateva zile cand mergeam la drum lung cu Solenza, eram in treapta a 3-a de viteza si am dorit sa depasesc un tir. Am apasat acceleratia, a accelerat pana pe la 4000-4500 si deodata turatiile au inceput sa scada ca si cum as fi dat drumul la acceleratie cu toate ca eu aveam apasata acceleratia aproape de podea. Am apasat mai tare pe acceleratie dar nu a avut nici un efect. Turatia scadea in continuare ohmy.gif M-am speriat destul de tare blush.gif Nu ma asteptam la asa ceva din partea Solenzei, mai ales k toate reviziile si schimburile i le-am facut la timp.
Am mai observat ca atunci cand o turez pe liber trece de 4500-5000. Dar cand motorul este in sarcina mai mult de 4000 de ture nu urca. Este ca si cum pe la 4000 i s-ar taia alimentarea. Nu mi-a mai facut niciodata asa ceva si am observat ca de atunci aceasta problema se repeta si in treapta a 3-a si in a 4-a si asa mai departe. Mentionez ca am curatat injectoarele, am schimbat bujiile, corpul clapeta si motorasul pas cu pas e deasemenea curat. blink.gif
Cunoasteti care ar fi cauza problemei si ce as putea face sa o rezolv? wacko.gif
ramsen
pompa de benzina...verifica presiunea care o baga
psychoo
verifica pompa de benzina in sarcina nu doar la relanti. ar fi bine sa ia mecanicul laptopul in masina si sa plecati la o forja si sa verifice parametrii de functionare ai motorului.
daca pompa de benzina baga presiune ok verifica si evacuarea. daca este infundat catalizatorul nu mai urca in ture.
bafta
Solenzul
Nu am avut timp sa o duc la service. Sper sa fie pompa de vina. Nu stiam ca stie sa dea o anumita presiune pe liber si alta in sarcina. Azi am mai mers cu ea si nu a mai facut figuri. In ultimele zile cand se amorsa se mai auzea un zgomot ciudat... Nu cred ca ar fi catalizatorul infundat, urca rapid in ture. Am fost azi in service si cu un furtun si o banala sticla de 1 litru au constatat ca pompa de benzina nu debiteaza suficient. S-a hotarat schimbarea ei cand voi avea una noua sleep.gif . Operatia de verificare cu furtunul si cu sticla m-a usurat de 25 lei. Asta e sad.gif Va descriu mai jos cum s-a facut operatiunea ca sa puteti sa testati si voi pompele in caz ca patiti ceva similar .
Mecanicul a desfacut capacul din portbagaj, apoi a bagat un furtun la iesirea din pompa, celalalt capat al furtunului l-au bagat intr-o sticla de un litru. Am amorsat pompa si am observat ca pe furtun curge putina benzina si fara presiune. Mecanicul mi-a spus ca ar fi trebuit ca in cateva secunde sticla sa fie plina. Cam asta a fost...
Ramane sa caut pompa si sa incerc sa o montez singur. O seara buna tuturor si multumesc celor care mi-au raspuns! happy.gif
Solenzul
Salut solenzari smile.gif Acum cateva zile am observat la coloana volanului (cred ca asa se numeste) o bucata de cauciuc situata deasupra casetei de directie care se misca in voie acolo. blink.gif Nu inteleg unde trebuia sa stea si in ce pozitie. As dorii sa o fixez in pozitia ei initiala deoarece am impresia ca acea bucata de cauciuc protejaza ceva. Atasez cateva poze ca sa vedeti cum se prezinta situatia si sa imi dati cateva sfaturi ca sa stiu ce sa ii fac. sad.gif Am incercat sa o sucesc in fel si chip dar nu ii gasesc pozitia sau cum ar fi stat ea initial acolo. Astept raspunsurile voastre happy.gif
canea_dragos
salut

aia este protectia cauciuc de la caseta de directie...banuiesc ca ermetizeaza locul pe unde intra axul care se infileteaza in caseta in masina...pentru apa/praf e pus acolo...e ceva similar micilor burdufe dintre usi si caroserie prin care trec cablurile de la boxe,geamuri,alarma...etc

vezi ca la tine e scos tot afara si nu e bine...o sa te chinui sa-l bagi inapoi pentru ca trebuie impins de jur imprejurul axului inauntru...il bagi pana cand o sa-ti ramane afara doar 3 urechi sa le spun asa de cauciuc pe care le legi cu un soricel(sper ca intelegi ce spun,o sa-ti dai seama la fata locului) de axul care intra in caseta

daca acel manson e scos inseamna ca fostul proprietar a avut probleme cu caseta...vad ca ai servo...ori a schimbat-o(ceea ce nu cred),ori a schimbat ceva pe la ea gen bucsa teflon....etc
Solenzul
Multumesc frumos pentru raspuns. happy.gif Am inteles pentru ce e acel cauciuc. Acum o sa ma chinui sa il bag la loc. Nu stiu ce urechiusi trebuie sa ramana in afara, singurele pe care le-am vazut sunt de la partea aceea fixa care sta lipita de tabla masinii. unsure.gif Daca poti face o poza sa vad cam cum ar trebuii sa vina acel cauciuc ar fi perfect. Imi poti lasa un ID de messenger pe privat daca doresti ca sa iti spun ce am reusit sau ce nu am reusit sa fac. E de ceva timp in situatia asta si vreau sa il pun ca sa nu apara probleme in viitor. Salutare peacefingers.gif
canea_dragos
id-ul meu de mess e exact ca nick-ul de aici: canea_dragos

maine am sa fac cateva poze ca sa te lamuresti...am sa fac si unde ai facut tu,dar si din masina sa vezi cum sta in interior

bineinteles cu explicatiile de rigoare:D

bafta

18 Mar 2010, 13:45:
salut

uite si pozele...prima din masina, a doua de afara cu urechile de care ziceam

daca ai nelamuriri te ascult

bafta
Solenzul
Multumesc canea_dragos pentru poze. Cu ajutorul lui 83_vly si a catorva arici cu care se prind cablurile in unitatile de calculator mai vechi am legat tare frumos acel burduf. E atat de bine de zici ca asa e din fabrica. biggrin.gif

Acum doresc sa schimb uleiul din cutia de viteze deoarece am din acela standard Dacia, nu e nici macar Elf. Nu stiu ce sa aleg dintre atatea marci si ma bazez pe experienta voastra.

Asa ca un sondaj de opinie doresc sa va intreb:
Ce ulei imi recomandati pentru cutia de viteze sau ce ulei ar fi mai bun pentru cutiile de viteze ale Solenzelor noastre?
velceani
salut,

tot respectul pentru modul in care ai grija de masinuta ta respekt.gif

La cutia de viteze Dacia recomanda : Dacia Extragear SAE 75W80
Eu am pus de curand ELF Tranself NFJ 75W-80 si sunt multumit de el..
Cost ar fi cam 25 ron/L, depinde de unde il iei.

Iti intra cca. 350 ml. Ca sa il schimbi desfaci busonul la cutie(cel de scurgere) si apoi ii bagi prin lateral(are un fel de dop de plastic) pana cand incepe sa se scurga uleiul din ea. Iti trebuie o pompa altfel nu il poti baga.

Multumesc,
sofer1.gif
tita
probabil ai gresit cand ai scris cantitatatea....
intra aproape 4 litri.
Maskatu
De unde debitati prostiile astea? Mai vede careva care nu se pricepe deloc si zice ca asa o fi. In cutia de viteze intra fix 3,5 litri de ulei, nici mai mult, nici mai putin.

Mai era unu pe aici care tipa in gura mare cum ca in circuitul de franare ar intra 1,5 litri de lichid si nu 0,650 cat este defapt in realitate.

Pentru lamuriri complete, link.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.