Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aer Conditionat pe nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
refuz
Stiu ca s-a mai discutat in delung pe aceasta tema, dar vreau sa redeschid discutia la indemnarea lui Executron biggrin.gif

Am citit mai tot ce era posibil pe forum despre AC, dar majoritatea erau pentru 1310 sau 1300, si ma gandeam poate pe nova, se poate adapta mai usor o instalatie de AC de la SN

Cu sistemul peltier m-am lamurit, e nu se poate cu un singur dispozitiv si consuma foarte mult, trebuie sa iti pui un alternator mai mare, si alte chestii de astea,

"Masina" mea e un nova GTi din 2000 am interior de SN, bord de SN, ce e diferit sau poate ma insel eu, e motorul si inchiderea de la haion, am cartea de la SN, dar nu vad cum s-ar putea instala asa ceva pe o nova.

A reusit cineva sa faca asa ceva? Avetii idei concrete despre asa ceva?

Nu pretul ar fi problema, la "dezmembrari" as putea gasi asa ceva, sau un AC de matiz, intrebarea e, cum se adaptea, cum vin modificarile la bord ?!?!

Ce spuneti va bagati ?smile.gif)
scania
Suna tentant dar unde sa`l mai pui si pe ala?, dupa ce e ea asa inghesuita, trecand peste asta unde am putea monta "caloriferul" ar fii frumos daca se poate monta langa cel de caldura cumva fara a face modificari majore in interior zic eu ca nu ar da bine, si radiatorul in fata ar merge fii pus inaintea celui de apa, iar pompa ar putea fi pusa langa pompa de apa langa evacuare:) ce ziceti?
Cred ca ar fi mai usor de modificat o instalatie de solnitza seamana cat de cat la aranjamentul caroserriei.
refuz
problema la GT e urmatoarea, cand pornesti AC-ul si cuplezi compresorul, scade turatia motorului:) aici ar fi o problema, in rest nu prea ar fi probleme, cum ai spus, radiatorul in fata radiatorului de apa, si mai e cu adaptarea din bord, aici ar mai putea fi o problema .... astept idei ...
scania
Ai dreptate cu scazutul relantiului dar nu cred ca`i asa de grav, se poate rezolva dat putin mai mare si cred ca se rezolva problema, asta ar fi la relantiu, ca in timpul mersului sta altfel treaba, bine ca se pierde putin din putere, creste putin consumul dar asta e, nu poti sa le ai pe toate:)
refuz
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=62085

ar fi schema de la logan luata dupa forum, de la dacia 13xx acolo se vb tot de AC..... nu stiu ce sa spun nu pare prea complicat, dar cand ajungi la fata locului ....
C a t a l i n
Ia zii repede unde pui compresorul...

Sunt poze cu poziția compresorului montat pe Berlină, puse de mine pe forum, dar la Nova n-ai loc...
scania
asta e partea cea mai dificila amplasrea compresorului:(
refuz
bine zis, o sa ma uit azi, o sa studiez, si o sa va zic daca vad vrun loc cat de cat bun pentru amplasarea lui biggrin.gif
C a t a l i n
N-ai ce vedea, că nu e...
refuz
nu ma dezamagi, mai am o ora jumate de program, si cand termina direct ma duc sa ma uit, adik cand ma duc sai mi schimb filtru de aer.. biggrin.gif
Executron
Intrebare, poate aiurea si cu raspunsul evident. Supernovele care au venit cu AC unde au compresorul? Fiind practic aceeasi masina.... Nu ar merge tot p-acolo?
C a t a l i n
Motorul de SN este mai mic!
cosmin_2300
Dsn are motor de 1390 de cm3 .... si ramane loc suficient smile.gif
mihai0070
cosmin_2300 ai dat cu bata-n balta.

ce treaba are capacitatea cilindrica cu marimea motorului ???????? blink.gif

catalin vrea sa spuna ca BLOCUL MOTOR este mai mic din constructie.

Dacia 1300 are blocul motor mai mic ca 1310 ? si 1310 mai mic ca Nova ? Tu ce zici ?


loc pentru compresor ai avea la Nova GT. in partea stanga cum stai in fata motorului (opus bateriei) langa far , in asa fel incat compresorul sa poata fi antrenat de cureaua de accesorii
MIHAI8888
si care-i faza cu motorul de 1390cc
ca doar blocul de nova e la fel ca ala de 1300 ,1400 ,etc
motorul de sn e renault si de asta e mai mic adica altfel decat de dacie
nu are legatura cu capacitatea cilindrica
ca si solutie ma gandeam la un arbore care sa duca miscarea spre o alta zona decat zona alternatorului
apollo
daca iei dsn sau slz fara compresor si ii cumperi unul, parca 2 sau 3 suruburi iti trebuie ca sa-l prinzi.pe motor sunt gaurile cu filet gata facute, doar ca nu are aerul in dotare.

am vazut dsn cu aer si fara.

pe cand la nova trebuiesc facute adaptari.
cosmin_2300
QUOTE(mihai0070 @ 20 Mar 2008, 22:34)
cosmin_2300 ai dat cu bata-n balta.

ce treaba are capacitatea cilindrica cu marimea motorului ???????? blink.gif

catalin vrea sa spuna ca BLOCUL MOTOR este mai mic din constructie.

Dacia 1300 are blocul motor mai mic ca 1310 ? si 1310 mai mic ca Nova ? Tu ce zici ?
loc pentru compresor ai avea la Nova GT. in partea stanga cum stai in fata motorului (opus bateriei) langa far , in asa fel incat compresorul sa poata fi antrenat de cureaua de accesorii
*


Am crezut ca daca are motor de 1600 are si alt bloc motor smile.gif Scz pt dezinformare atunci smile.gif

Asa cum am mai scris si pe celalalt topic , un prieten avea nova cu AC ... dar a vandut masina si nu stiu cum avea smile.gif
refuz
Ma bacur ca aveti idei si spuneti ca se poate MAERSK ma dezamagise, oricum, m-am uitat si eu, adevarul e ca nu prea e loc, e foarte greu sa adaptat un compresor cat ar fi el de mic, si asta ar fi doar una din probleme, mai e radiatorul chiar daca ar fi ceva loc in fata radiatorului de lichid de racire, si bordul unde sa vina evaporizatorul..... unsure.gif
C a t a l i n
Ai uitat canistra pentru deshidratare, încă un ELV...
mihai0070
o idee simpla ar fi o pompa de apa electrica care sa circule apa in circuit, un radiator in fata care sa o raceasca la mers (cu aerul rece primit in bot) si un ventilator care sa trimta aerul in cabina prin niste coloane asta dupa ce a fost preluat prin acel radiator de racire. metoda este eficienta la mersul in afara orasului , in oras ca bucuresti diferenta este cam inexistenta intre ce am scris eu cu un ventilator normal .


am vazut asta pe o dacia 1310 , in vara am de gand sa un si eu in practica tehnica

costuri :

calorifer de DSN (intern dar montat afara)
tubulatura FI 6
un electroventilator de papuc (are 2 trepte si este mai puternic)
o electropompa pentru a evita complicatiile adaptarii uneia de mecanica care implicit ar si langa motor deci ar incalzi apa care teoretic ar trebui sa stea rece

montajul este relativ simplu
C a t a l i n
Îmi pare rău să-ți spun, dar e o prostie!

Nu poți obține prin sistemul descris de tine o temperatură mai mică decât cea a aerului din fața mașinii!!!

Și asta echivalează cu un geam deschis, sau o gură de admisie pusă pe capotă, în dreptul compartimentului aerotermei...

Temperaturi mai mici poți obține numai printr-un sistem cu freon, presiune, destindere endotermă etc...
mihai0070
stiu ca este o prostie , dar am mers cu acea masina si pe autostrada chiar se simtea un aer mai rece, decat un simplu ventilator , adica era placut , in schimb in oras nu prea se simtea diferenta, o sa incerc , macar asa sa imi satisfac curiozitatea


"Nu poți obține prin sistemul descris de tine o temperatură mai mică decât cea a aerului din fața mașinii!!!" nu chiar , stim cu totii ca viteza de deplasare influenteaza in mod direct temperatura aerului, care va fi mai mica intr-un mod direct proportional cu viteza.

40 grade afara nu este tot una 40 g la 90 km la ora tongue.gif plus ca ai si o apa care se misca si se tot raceste prin radiator princiupiul de racire al motorului doar ca nu exista nimic care sa incalseasca acea apa
refuz
el se referea ca mai are un electroventilator care raceste radiatorul ala, dar nu cred ca prea tare, nu cred ca la 45grade ai sa racesti prea mult apa aia smile.gif e complicat, m-am gandit si eu la asta.
Eu si asa mi-am mai pus un electroventilator pentru la vara, sa nu mi se incalzeasca prea tare apa din motor, iti dai seama cat trebuie sa racesti apa aia sa iti faca putin racoara in masina smile.gif
tot freonul ramane baza, dar unsure.gif unsure.gif
C a t a l i n
E doar o senzație de aer rece, dată de viteza lui! Exact ca un ventilator.

Mai ușor forțezi să intre mai mult aer în compartimentul aerotermei, și izolezi cu cheder muchiile compartimentului față de capotă... Efectul e același - minuscul.

Cu freonul e altă poveste... E vorba de presiuni mari, acea diuză unde se destinde, iar apoi ABSOARBE caldura prin vaporizator...

Cu apa învârtită nu se va obține nimic... Acea apă nu se va răci, se VA ÎNCĂLZI, încet dar sigur!
refuz
QUOTE(MAERSK)
Cu apa învârtită nu se va obține nimic... Acea apă nu se va răci, se VA ÎNCĂLZI, încet dar sigur!


se va incarzi pe parcursc asta e una, dar cand te sui in masina si afara sunt 45 de grade oara apa aia ce temperatura are ?smile.gif
mihai0070
QUOTE(refuz @ 21 Mar 2008, 00:00)
QUOTE(MAERSK)
Cu apa învârtită nu se va obține nimic... Acea apă nu se va răci, se VA ÎNCĂLZI, încet dar sigur!


se va incarzi pe parcursc asta e una, dar cand te sui in masina si afara sunt 45 de grade oara apa aia ce temperatura are ?smile.gif
*




initial are temperatura apei este cea de afara , la drum are chiar o temperatura mica ca nu vorbim de un circuit cu 6 litri de apa , si pe loc nu se incalzeste se raceste incet si sigur ca deasta ai acel elv montat pe radiatorul prin care circula aceasta apa wink.gif daca nu at fi nimic atunci s-ar incalzi incet de la pompa de apa fie mecanica fie electrica
C a t a l i n
Unde va fi acel radiator? Cumva lângă cel al motorului? smile.gif
Conductele vor trece prin compartimentul motor?
Pompa aceea, chiar electrică, pentru a asigura acel debit necesar, va genera căldură...

Deci se va încălzi...
refuz
sincer daca imi mai pun un ventilator si o poma electrica imi bubuie instalatia electrica smile.gif))
scania
Am ajuns la concluzia ca a monta AC pe nova e cam imposibil si asta din cauza amplasari compresorul care nu prea ai unde sa`l pui. In rest cred ca se poate adapta relativ uso,r eu ma gandeam in schimbarea climatizari in totalitate de nova cu una de solenza, si tot cred ca, compresorul ar putea fi monatat in partea din spate a motorului si anume sub carburator, ce ziceti ar merge pus acolo? ar fii un pik de loc:)
apollo
@scania : GRESIT - "sa`l" ; CORECT - "sa-l"...IRC-isme? smile.gif)

Nu ai cum sa-l pui sub carburator oricat de mult loc ar fi acolo.Cum ii faci adaptare ca sa se si invarta?
scania
Asa e apollo inca mai sufar de la mIRC-ul asta,
si cred ca merge cu o fulie dubla:) la arbore
C a t a l i n
Ai loc?
refuz
intrebare intrebatoare, stie cineva de cat este alternatorul de la nova gti 1.6 ? ca as calcula consumul de curent si as pune un motoras sa imi invarta compresorul si il montez in alta parte biggrin.gif
C a t a l i n
50A.

Cred că ai avea nevoie de un motor de vreo 5-7KW.

S-a mai discutat prin alte topicuri, și discuție a rămas...
scania
ehe nu cred ca`i o varianat asa de buna, trebuie sa fie un motoras ceva mai puternic sa poata duce compresoru ala si autmat un consum mare de curent, mai tine cont de un mers noaptea: lumini, gmv, un cd-player +statie dupa caz , aeroterma si mai pune si cativa consumatori si ai sa vezi ca nu o sa fie de ajuns cei 50 A mai ales ca nu`i scoate constant, deci adio baterie intr-un timp scurt
refuz
doar sa pui un alternator mai mare de 80A sau unsure.gif nu stiu , greu cu adaptarea .... ufff...
C a t a l i n
Cu banii și munca depusă pentru X adaptări, cumperi SN.
refuz
Pret: 2,950 EUR
Rulaj: 45,000 Km
Locatie: BUCURESTI
An fabricatie: 2002
Capacitate: 1,390 cmc
Carburant: Benzina
Putere: 65 CP


Dotari: aer conditionat, inch.centralizata, proiectoare, alarma,

Alte informatii: Vand Dacia Super Nova Clima 2002, 45000 km, verde jad metalizat, aer conditionat, alarma+inchidere, masina arata si functioneaza foarte bine, tinuta in garaj. tel 0722519012


cat iei tu pe o nova ?smile.gif
C a t a l i n
Cât dai tu pe instalație de AC, alt alternator, și ce adaptări minune mai trebuie?

Ce rost are o investiție așa mare pentru Nova?

Cât ai de gând să mai ții Nova?

Cât crezi că mai ține Nova?

O să vină vremea în care piesele vor fi mult mai greu de găsit, nu că acum ar fi ușor...

P.S.: Motorul de SN are 75 CP.
refuz
QUOTE(MAERSK @ 21 Mar 2008, 11:32)

P.S.: Motorul de SN are 75 CP.
*



eu doar am copiat ce a scris ala:))

si piese de nova, stiu ca se gasesc greu, am avut probleme cu cutia, si nu se potrivea de la una GT, si am cautat o gramada, si cand am gasit costa 8 mil, si mi-am reparat-o, si acolo probleme ca nu gasea piese.

oricum mai astept nu vreau sa imi iau tot dacie....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.