Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: furtune frana crapate
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
night_watch3r
salut.
dacia 1310 - 1996
am o nelamurire. am furtunele de frana crapate, nu pierde deloc lichid. dar pana ajung cu ea in service sa-mi schimb furtunele mai dureaza ceva.
am observat ca sunt crapate cand mi-am schimbat etrierele. ele probabil sunt crapate de ceva vreme.
daca o sa crape intre timp, de tot. exista sansa sa nu mai am deloc frana? sau o sa simt pedala de frana moale, dar am sa mai am de pus cateva frani pana opresc masina?
nu stiu cum e cu sistemul asta de franare, daca e independent la fiecare roata.
mar85mar
e periculos sa mergi asa cu furtunul de frana crapat poate sa cedeze oricand si potzi face accident daca se sparge ramai fara frana complet poate te mai salveaza frana de mana daca e buna, scimbal cat mai repede sau evita sa mai mergi cu ea e un sfat prietenesc
night_watch3r
a patit careva sa ii crape in timp ce mergea?
ce s-a intamplat practic?
Adrian_Boy
Teoretic mai tine ceva, posibil deloc, pentru ca mai ramane ceva pe instalatie smile.gif
daca gresesc cu ceva, rog pe cineva sa ma corecteze tongue.gif
ydaniel
3 furtune de frana de uzina:82lei. blink.gif blink.gif
C a t a l i n
O să mai țină doar frâna spate...
kalyyyyyy
Am avut eu furtunele crapate.Tehnologic nu cred ca este posibil sa faca poc si sa nu mai ai frina de loc.Dar se poate intampla ca la mine,la o frinare brusca sa crape un pic,nu se simte isr in 2 ore(timp evident relativ si dependent de situatie) sa ramai fara lichid,care se scurge prin crapatura.Acum depinde daca ai frina dublu sau simplu circuit.Eu am avut noroc sa am dublu,mi-a ramas frina pe spate,daca ai simplu te duci fix in pom sau la inchisoare.Ai grija cand le montezi sa nu fie torsionate,mie din cauza asta mi-au crapat in 2 ani si nu am stiut ce s-a stricat cand am ramas fara frina.
za_kristake
Pai tinand caont ca masina ta e din 1996 ai servo-frana cu dublu circiut. Cat despre furtune acestea sunt duble, un strat de cauciuc panza si iarasi cauciuc. Tu ai vazut crapaturile stratului exterior dar cel interior nu e asa imbatranit, dar nici mult nu te mai duce. Iar de spart nu se sparge dintr-o data deoarece stratul de panza intareste cauciucul furtunului. Asa ca daca simti pedala ca se duce la fund mai mult ca de obicei ai probleme.
night_watch3r
din cate am inteles.....frana pe spate se activeaza doar cand e incarcat spatele si in rest, nu.

e adevarat?
dani_devito
din cate am inteles.....frana pe spate se activeaza doar cand e incarcat spatele si in rest, nu.

e adevarat?

This post has been edited by night_watch3r: Today, 21:51din cate am inteles.....frana pe spate se activeaza doar cand e incarcat spatele si in rest, nu.



smile.gif) .. ha ha ha , la vreme dacia are ceva de genu ABS ... la dacie nici macar temperatura la motor nu o arata klumea, apai de frane sa nu mai vb . Sfatul meu pentu night_watch3r e sa schimbi furtunele pentru linistea ta.
C a t a l i n
Ai înțeles bine. Acesta e rolul limitatorului forței de frânare.

Doar că, în cazul în care se rupe un furtun, puntea spate nu se va mai descărca, deci va frâna spatele, cu o oarecare eficiență.
neajiji
eu am schimbat furtunele la itp anu trecut erau crapate destul de bine, si ma bucur ca nu am dat spaga sa-l fac pe naspa. oricum on-topic nu trebuie sa schimbi furtunele lasa-le asa, si imbratiseaza si tu primu copac pe care-l vezi cand conduci. Recomand sa se inchida topicul.
za_kristake
Foarte eronat nightwatcher spatele franeaza si el odata cu apasarea pedalei de frana. Treaba cu franatul pe spate doar cand e incarcat, e de la repartitor care cu cat e mau multa greutate pe puntea spate forteaza usor lichidul in pistonasele spate aproprind ferodourile de tambur astfel cursa ferodoului e foarte scurta si franarea eficace. Nu conteaza cata greuate transporti trebuie sa ai frane spate.
night_watch3r
QUOTE(neajiji @ 21 Mar 2008, 06:21)
eu am schimbat furtunele la itp anu trecut erau crapate destul de bine, si ma bucur ca nu am dat spaga sa-l fac pe naspa. oricum on-topic nu trebuie sa schimbi furtunele lasa-le asa, si imbratiseaza si tu primu copac pe care-l vezi cand conduci. Recomand sa se inchida topicul.
*




necajita opinia ta.... ca si nickul.....
kalyyyyyy
Ai inteles gresit cu frinarea pe spate.Frina functioneaza pe toate 4 rotile,in perechi fata-spate:pe fata ai o forta de frinare ,pe spate alta,ai si circuite separate(daca nu iti merge unul,nu-l afecteaza pe celalalt decat in cazuri grave).Ce auzisesi tu este rolul repartitorului,care la ingreunarea masinii distribuie o mai mare forta de frinare pe spate decat cu masina descarcata.
C a t a l i n
NU! smile.gif Forța de frânare e aceeași cu 2 sau cu 5 pasageri.

Atunci când mașina frânează, se înclină spre înainte, deci puntea spate se descarcă. La o eventuală frânare în viraj, spatele mașinii ar fugi spre exterior, ceea ce ar fi foarte periculos.

De aceea există limitatorul forței de frânare pe puntea spate. Odată cu ridicarea suspensiei spate, se obturează conductele spre tamburi.
emircea
Ca sa lasati miturile:

- pompa de frana simplu circuit; furtune crapate (nu aveam habar de asta). Povestea se petrecea cu 5-6 ani in urma.
Sora mea era la volan, eu in dreapta. Frana mergea ok, nu dadea semne sa fie vreo problema.
Ne-am apropiat cu viteza mica de masina parcata in fata blocului; a calcat sora mea pedala de frana si a ramas brusc fara frana. Noroc ca a fost viteza mica; n-au fost pagube. Evident, dusa la mecanic, s-a constatat ca furtunele erau prea vechi si s-au spart.
De atunci, cel putin o data pe an verific starea furtunelor; daca au cea mai mica urma de crapatura, le-am schimbat fara sa mai stau pe ganduri.
Imaginati-va ca ramaneam fara frana la o viteza mai mare... era accident sigur!!!

Deci furtunele s-au spart fara vreo avertizare prealabila; erau cele originale si au tinut mai bine de 20 de ani. Nu stiu ce calitate au cele de acum, anul trecut am mai schimbat un set de furtune ca au inceput sa crape (tot pe fata).

Nu va jucati cu lucrurile astea, franele va pot lasa oricand daca aveti furtunele crapate pe fata, ambele roti sunt pe acelasi circuit, iar fata franeaza in proportie de 70-80%, spatele intra doar in functie de gradul de incarcare.
Circuitele fata si spate cred ca sunt separate doar la pompele dublu circuit, la cele cu simplu, nu cred.
argon
furtunurile alea sunt multistrat, cu armatura la interior, ce se vede crapat e stratul de suprafata, dar merg mult si bine si asa. Totusi, la un numar de ani e recomandata schimbarea preventiva. De asemenea furtunele nu pusca deodata, o sa se duca pedala la fund incet incet, si poti opri in siguranta.

Ps: nimic nou, vad acum ca s-a mai zis..deci confirm.
Adrian_Boy
Cum poti verifica daca ai furtunele crapate, trebuie demontat ceva anume, sau se vede doar pe sub masina ?
Tiberiu-Andrei
Indoi furtunul usor intr-o parte sau in alta si se vede daca sunt crapate.Daca brachezi rotile maxim intr-o parte si apoi intr-alta nu trebuie sa te bagi nici macar sub ea.Atentie sa nu tragi tare de ele.
KTC
La mine au crapat furtunele pana la panza in multe locuri si aveau fix 1 an de zile de cand le schimbasem pe toate. Asta e, acum le-am schimbat iarasi.
Oricum franele de dacie nu tin mai mult de 1 an de zile fara sa umbli la ele.
kalyyyyyy
Furtunele pe fata se crapa repede din motive de montaj gresit!montati-le in service autorizat daca nu va pricepeti!Am scris si mai sus ,furtunul nu trebuie sa fie tensionat.Asta se realizeaza in urmatorul fel:se monteaza intai furtul pe etrier iar apoi dupa montarea etrierului pe masina se monteaza pe teava ce vine de la pompa,iar asta nerotind de furtun ci doar de piulita tevii respective.Daca se face altfel,ramane tensiune in furtun si evident crapa saracul ,ca el a fost facut sa reziste la altfel de forte(de expandare nu torsiune).
ciopartelu
sa ai grija. Eu am patit ca lichidul a prins aer si n-a mai prins frana din prima. Am facut buf de Solentza unui nesimtit care mi s0a bagat in fata aiurea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.