Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebare compatibilitae motor.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
KTC
Am gasit pe bursa un motor provenit de la o nova carburatie 1.6 de prin 2000 si vreau sa-l montez pe daciuta mea. Actualul motor e mult prea lenes.

Motorul nu are chiulasa, e doar blocul motor.
Ca sa se potriveasca pe masina mea ce trebuie sa mai schimb:

1. Suportii de prindere care nu sunt aceasi.
2. Chiuloasa mea actuala de 1.3 trebuiesc inlocuite supapele cu 1.6, arcuri supape si rectificare chiulasa.

Cum pot verifica motorul daca e ok? Din ce am vazut, desi e plin de ulei clindri par a fi foarte curati in interior.
renotgo
Dupa cate-am inteles ,vrei sa montezi chiulasa ta de pe motorul de 1,3 pe motor de de 1,6...eu nu te-as sfatui...diferentele sant prea mari .Chiulasa de 1,3 are camerele cu 73mm diametru ,cel de 1,6 are 77mm.Motorul chiar daca o sa fie mai "comprimat" s-ar putea sa-ti faca mari probleme si cea mai serioasa este arderea rapida a garniturii de chiulasa .Poti verifica foarte simplu starea cilindrilor din motor ...cu degetul... smile.gif
za_kristake
Pai daca chiar te hotatrasti sa il achizitionezi verifica blocul motor sa nu aiba vreo fisura, si din moment ce nu are chiuloasa verifica daca nu cumva a ars garnitura de chiuloasa, iar daca da verifica bielele. Da-i si baia de ulei jos si arunca o privire
radu_
codu motorului ii 106-20 da in manualu tehnic exista 106-00 si 106-02
106-02 are rc 8,5:1,
io am 106-00 pe berlina si pot sa iti spun ca e identic cu celelalte de 1,3 si 1,4
ydaniel
icon_mrgreen.gif daca tot iei ceva mai bine ia un motor de alpine.sau ceva mai tare depinde de $ wink.gif
KTC
Stiu ca daca pun chiulasa de 1.3 peste bloc de 1.6 o sa iasa un motor mai comprimat, de fapt chiar vreau sa rectific chiulasa sa am o compresie mai mare, intre 10-11:1

Vroiam sa stiu daca se pupa motorul la fix, pt ca de codul 16.20 nu l-am gasit nici eu in manual. O sa incerc sa verific pistoanele si bilele cand il iau.
mihai0070
si cum arara un bloc de 1.6 blink.gif ca unul de 1.3 biggrin.gif capacitatea cilindirica nu este data in nici un caz de bloc ... sunteti criminali ... radmasa.gif
KTC
Intr-devar capacitatea cilindrica e data de camera de ardere, implicit alti cilindri si alt vibrochen, iar blocurile motor sunt doua feluri palier simplu 1.3 si palier marit 1.3 ,1.4, 1.6 Daca m-am exprimat prost nu mai aruncati cu pietre, mai greseste omul smile.gif
renotgo
Capacitatea cilindrica nu are nimic in comun cu camera de ardere ,mai precis NU este data de camera de ardere.
KTC
da, camera de ardere= capacitatea cilindru 1600cm cubi/4 + inca o mica parte chiulasa
Sorin_18
mai bine te duci la un remat si iei o chiuloasa ....chiar azi am vazut pe undeva pe la urziceni o nova destul de intreaga la motor......deci parerea mea nu t complica.
razvannn
eu am un papuc cu motor de 1,6 si am pus chiuloasa de 1,3 merge perfect nu e nici o diferenta sa stii am deja vreo trei mii de km cu ea si nu am probleme , la papuc efortul depus de motor e mult mai mare decat la nova diferenta de greutate intre masini e cam de 500 kg fara incarcatura asa ca dai bataie cu chiuloasa ta si lasa supapele ei alea originale nu umbla la ele
Sorin_18
QUOTE(razvannn @ 23 Mar 2008, 21:42)
eu am un papuc cu motor de 1,6 si am pus chiuloasa de 1,3  merge perfect nu e nici o diferenta sa stii  am deja vreo trei mii de km cu ea si nu am probleme , la papuc efortul depus de motor e mult mai mare decat la nova diferenta de greutate intre masini e cam de 500 kg fara incarcatura asa ca dai bataie cu chiuloasa ta si lasa supapele ei alea originale nu umbla la ele
*


dar puterea este aceasi????
razvannn
am si nova si papuc motoarele sunt aceleasi doar transmisia difera si greutatea masinii
mihai0070
QUOTE(KTC @ 23 Mar 2008, 21:53)
Intr-devar capacitatea cilindrica e data de camera de ardere, implicit alti cilindri si alt vibrochen, iar blocurile motor sunt doua feluri palier simplu 1.3 si palier marit 1.3 ,1.4, 1.6 Daca m-am exprimat prost nu mai aruncati cu pietre, mai greseste omul smile.gif
*




Eu cred ca aceasta capacitate cilindrica este data de diametrul interior al camasii cilindrului , si volumul camerei de ardere din chiuloasa, si sunt de parere ca vibrochenul de la motorul de 1300 cmc merge foarte bine si pe motorul de nova de 1600 cmc , nu trebuie altul, sau ori ce alt motor de dacie. asa cum si supapele de evaculare de la 1300 sunt identice cu cele de la 1600 , difera admisia ca doar camera este mai mare.
maseax
QUOTE(mihai0070 @ 23 Mar 2008, 19:21)
si cum arara un bloc de 1.6  blink.gif  ca unul de 1.3 biggrin.gif  capacitatea cilindirica nu este data in nici un caz de bloc ... sunteti criminali ... radmasa.gif
*


Iti dau un bloc de 1300 imi faci motor de 1600 ? cumapr eu piesele.
einstein1984
La motoarele cu ardere interna cu piston cilindreea e data de alezajul cilindrului si cursa pistonului. Volumul camerei de ardere va dicta raportul de comprimare.
emircea
Vezi aici ; si eu imi pregatesc un motor de genul asta pe berlina, cu chiuloasa de 1,3.

S-au mai facut astfel de combinatii, functioneaza, dar iti trebuie racire ca lumea si benzina buna.

La mine mai dureaza pana il pornesc... vreo cateva zile.
KTC
Am vb cu baiatul respectiv si miercuri ma duc sa iau blocul motor, bineinteles o sa-i fac o verificare interna cat de cat.
problemele sunt multe, dar vara abia incepe smile.gif

La racire din toata gama dacia mi-a placut radiatorul de logan, are acele "pale" ffff dese + ELV. O sa-l masor sa vad daca incape ca de modificat o sa fie usor, ca tot ii fac tinichigeria vara asta.
La roti o sa trec pe 14 inchi. Gumele 195 ma procopsesc cu ele astazi, mai urmeaza jantele, sa vad daca imi permit sa le iau noi.

sa ne spui cum merge motorasul tongue.gif
KTC
Cumparat motor fara chiulasa, e in lucru deocamdata.[attachmentid=1627441834]
Cumparat si jante - inca mai mai gandesc ce culoare sa le vopsesc.[attachmentid=1627441835][attachmentid=1627441836]

Deocamdata am ce face smile.gif

Apropo. Masina o sa fie Portocalie, suspenia ceva mai jos si evazate. Ce culoare sa fac jantele. Negru lucios, negu mat, negru mat cu buza galbena, sa le fac cromate, sau un polish pur si simplu si pe urma sa le dau cu lac? Cam asta ar fi harbu: [attachmentid=1627441837][attachmentid=1627441838]

Astept pareri din partea voastra, nu as vrea sa iasa un kitch.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.