Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompa farana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
scania
Salut din nou, iar am o mica problema, nu pot sa fac se mai stinga becul (!) de la bord, iata cum sta treaba am dat pompa de frana jos sa schimb sonda ICP ca aveam rupt contactul ala si am aerisit circuitul de frana cu icp dat jos in urmatoarea ordine: st spate dr sptae, dr fata , st fata si pompa am pus icp si nimiik nu mi se stinge becul care e problema? smile.gif . si inca ceva cand faceam pedale cu icp scos curge lichid pe acolo?
lvl100
Nu stiu daca te ajuta, dar ceva asemanator am si eu.

Mi-am schimbat recent pompa de frana si dupa ce sa reglat totul (aerisiri etc) becul ala tot aprins sta. Pe vechea pompa nu statea aprins.

Mecanicul zicea ceva de genu ca , contactul din pompa e prost , si pot apare situatii de astea.

O fi aparut problema cand ai dat pompa jos .... unsure.gif

In sfarsit, poate are altcineva alta idee ca si eu sunt curios daca e vechea "asa face toate" sau ar putea fi si din alta parte.
variable_dynamics
Se scoate traductorul ICP, se apasa pe varful acestuia de cateva ori, se dau doua-trei pedale(frana) mai energice dupa care se monteaza traductorul la loc. Daca martorul (!) tot nu se stinge exista urmatoarele posibilitati:
- Traductorul ICP e defect. Se schimba.
- Exista totusi pierdere de presiune in circuitul principal(frane fata) sau garniturile pompei nu mai asigura presiune si pistoanele se deplaseaza ca in cazul unei pierderi de presiune(pistonul secundar mareste presiunea in circuitul frana spate prin intermediul circuitului de by-pass) Asta inseamna ca pompa lucreaza in mod de avarie, deci se aprinde indicatorul (!). In primul rand se verifica etanseitatea circuitului primar de franare (frane fata). Apoi recomand reaerisire cu contactul ICP scos iar daca problema nu dispare nici dupa inlocuirea traductorului ICP este de preferat repararea/schimbarea pompei de frana.
- Becul (!) este aprins si din cauza unei alte avarii( acel martor se aprinde si in tandem cu becurile de ulei si temperatura, se mai aprinde daca placutele de frana au senzor de uzura si acesta e conectat, etc)

P.S. Cand faci pedale cu traductorul ICP scos NU CURGE nimic, in mod normal.

Numai bine.
scania
Garniturile le am noi, au fost schimbate deoarece curgea pompa, si acum am dat`o jos doar ca sa pun icp si surpriza nu se mai stinge becul o sa incerc sa fac si cum spui tu cu pedalele mai energice.
Becul stiu ca se aprinde in tandem cu celelalte, dar e numai el sta aprins si cand scot firul de la icp se stinge, deci din pompa-icp e treaba:)
apollo
QUOTE(variable_dynamics @ 24 Mar 2008, 09:39)
- Exista totusi pierdere de presiune in circuitul principal(frane fata) sau garniturile pompei nu mai asigura presiune
*



te contrazic putin.mie imi pierdea lichid pe la etriere mult de tot.deci presiunea in sistem mult mai mica,dar de ce nu s-a aprins becul in bord?

acum si la mine la fel.s-a aprins de cateva zile, am facut aerisire si tot si degeaba.am scos firul.cred ca e senzorul dus.
variable_dynamics
@Apollo - probabil senzor defect - traductor ICP= Indicator Cadere Presiune.M-oi contrazice tu insa eu de asta l-am mentionat primul pe el(traductor) ca fiind posibil defect. tongue.gif

Daca tu pierdeai presiune si el n-a aprins becul in bord probabil ca este ruginit si tamburusul respectiv culiseaza in senzor numai cand ii vine lui chef.

Demonteaza senzorul, reaeriseste circuitele de frana si pompa,pune senzor nou, vino si povesteste-ne daca s-a schimbat ceva(de preferabil in bine smile.gif )


@Scania - Nu mai demonta pompa de frana de pe amplificatorul vacuumatic(servofrana) pentru operatiuni de genul schimbarii traductorului ICP. Aceasta se poate face cu pompa la locul ei...putin mai greu,ce-i drept, dar se poate.

Numai bine.
scania
salut din nou sad.gif am o problema mi sa rupt sonda ICP blink.gif din cauza ca am dat cateva pedale mai eneergice sa se stinga becul la bord, initial sa stins becul si totul functiona corect dar am mai facut o pedala mai izbit si atunci sa rupt, sa retezat plasticul ala de langa cu contactul de langa hexagon cum se poate asa ceva ?
e defecta pompa mea de la rupt sau e normal ca acolo sa se stranga presiune in ICP, ca sa pot veni de la tara unde am facut operatiunea a trebuit sa bag o garnitura intre icp si pompa apoi sa`l insurubez ca sa nu curga.
De unde pot face rost de altul ca la toate magazinele nu am gasit, nici in curtea de arges nici in pitesti, ce sa fac sa cumpar o pompa numai pt un o sonda ca mie frica sa stau cu inventia aia acolo:((
C a t a l i n
Scria clar pentru cine știe să citească: SE DEMONTEAZĂ SONDA ICP, APOI SE FAC PEDALE!
scania
mai de acord cu tine asa am si facut,
dar cand totul a fost gata, am plecat sa probez daca am frane si am pus de 2 ori frana usor totul a fost normal, am demarat din nou si am pus frana izbit si atunci sa rupt, ce trebuia sa fac sa pun frana numai usor? am simulat ca si cum mi`ar iesi ceva in fata:)
variable_dynamics
@scania - Tu ai MARI probleme la pompa de frana!!!! In mod normal, cand scoti contactul ICP NU CURGE NIMIC!!!

Quote scania "Garniturile le am noi, au fost schimbate deoarece curgea pompa". Daca ti-a curs lichid si a sarit traductorul ICP atunci exista mai multe posibilitati:

1. garniturile pistoanelor nu mentin presiune fiindca NU sunt executate la cotele necesate - asta este principala problema a kiturilor de reparatie pentru pompa de frana! Sa nimeresti un kit ale carui componente respecta cotele e NOROC CHIOR..... ATENTIE!!! Norocul NU TREBUIE sa aiba legatura cu franele!!!! Recomandare #1: Schimba pompa de frana!!!

2. Presupunand ca garniturile sunt la cote, apare posibilitatea unei uzuri a oglinzii interioare a pompei de frana(corpul pompei de frana..."camasa" pistoanelor de frana daca vrei analogie). Acest tip de uzura se intalneste frecvent si in cazul etrierilor/cilindrilor receptori de frana. Deci, pompa nu mai poate asigura presiune in circuitele de franare. Recomandare #2: Schimba pompa de frana!!!

3. Posibil reglajul garzii cilindrului principal(lungimea tijei de actionare a servofranei) nu a fost ajustata in concordanta cu inlocuirea pistoanelor din pompa. In consecinta servofrana a apasat prea tare pe ansamblul pistoanelor, garniturile n-au rezistat presiunii si au cedat.

Daca s-ar fi intamplat asa, masina probabil ar fi mers infranata(pompa de frana "atacata" permanent). Probabil nu e cazul tau, dar daca ar fi, recomandarea #3 ar fi sa reglezi corespunzator lungimea tijei de comanda a servofranei.

Quote scania: "este normal ca acolo sa se stranga presiune in ICP" In traductor nu se "strange" nimic. Asupra lui NU actioneaza in mod direct presiune hidraulica...este un traductor mecanic.
Adica este un contact ordinar care este actionat de ansamblul pistoanelor din pompa de frana.

E posibil ca din cauza pierderii de presiune pe la garnituri(deci deplasare prea mare a pistoanelor in pompa) coroborate cu calitatea indoielnica a contactului ICP sa fi determinat pe acesta din urma sa cedeze.

Tot pomelnicul de mai sus are rolul de a te face sa INTELEGI cauzele care puteau duce la patania ta. Situatii ipotetice ar mai fi cateva dar expunerea lor eu zic ca e de acum de prisos.

Recomandare finala: Schimba pompa de frana cu una NOUA si regleaza cum trebuie lungimea tijei de comanda a servofranei.

Imi cer scuze pentru lungimea postului. Cine n-are rabdare poate sari peste.

Numai bine.
scania
la reglajul tijei nu am umblat asa sunt din fabrica:) eu cand am cumparat doar garniturile si le-am montat exact ca pe celelate.
Masina nu merge infranata, frane am la prima pedala la jumatate si merg taras, in momentul de fata numai ca am icp varza si acolo unde intra timburucul, ala am psu ceva de cauciuc, deci pompa asigura presiune
ok am facut rost de un alt icp mai incerc odata daca si de data asta esuez am sa schimb pompa smile.gif multumesc pt ajutor
variable_dynamics
NU ESTE IN ORDINE sa iti curga lichid de frana pe la traductorul ICP, fie el bun/defect sau montat pe pompa/scos de pe pompa. Eu asa stiu.
scania
salut din nou, am rezolvat eee ... popa.gif am schimbat din nou garniturile din pompa doar pe cele mici, inelele de la by-pass unde are cap de imbus am gasit o garnitura prapadita am pus noi si tot arunca lichid afara cu icp scos, si plus ca sa dus draq si filetul de la icp tot desfacandu-le deci i`mi cumpar alta pompa . End of story sad.gif huh.gif
mihai0070
inainte sa cumperi alta pompa, invata sa strangi un surub , chiuloasa tot asa o schimbi cam la 10 sau 15 , schimburi de bujii radmasa.gif .

parerea mea este cumpara alt ICP si si pune-l pe urma sa imi spui daca iti pierde lichid pe la ICP (etansaja mai bine filetul.)
scania
am pus icp nou nout dar filetul de la pompa e varza sad.gif , in alta ordine de idei nu trebuie sa curga lichid cu icp scos deci e terminata nu mai stiu ce sa ii mai fac
variable_dynamics
@scania: Asa cum ti-am spus mai sus, ori garniturile nu sunt la cote(ti-am explicat ce si cum mai sus) ori ai uzura interioara a corpului pompei. Ori nu le montezi tu CORECT. Pot exista combinatii de cele trei fenomene descrise. Deci, recomandarea mea(asa cum ti-am tot scris de ma dor dejtele) e sa schimbi pompa.

Apropo, garniturile pompei se schimba de obicei LA SET. Adica toate odata. Cel mai indicat ar fi fost cumpararea unui KIT DE REPARATIE care contine ansamblul pistoane gata echipate cu garnituri. Dar repet, din motive explicate mai sus, NU RECOMAND.

Observ ca vorbim impreuna si ne intelegem separat. Consider ca am dat toate informatiile necesare, si inca in plus. Interesul meu catre acest topic tinde la zero.....

Numai bine.
scania
salut, multumesc celor care au scris pe acest topic si au incercat sa ma ajute, am inteles ca pompa mea e varza si nu mai am cum sa o reanimez , deci alta
Alexito
140 lei este o pompa noua (originala de la mama "dacia")
bafta in continuare
scania
am rezolvat`o am pus o pompa de la dezmembrari de pe o berlina rasturnata am frane super nici nu curge si totul e ca din fabrica smile.gif si am dat de 25 de lei pe ea si e originala smile.gif , a mea cea de pe masina era de iasi sad.gif
mihai0070
bine ca ai rezolvato , acum stai linistit
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.