Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nova mea pierde curent ...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
JohnDeviL
Am o mare problema, am o Nova GTI si a fost de 3 ori in service pana acum, pe langa faptul ca merge mai rau ca inainte sa o duc acum pierde curent, tin sa mentionez ca bateria este noua, grupul de diode nou, releu nou, pur si simplu nu incarca bateria, am pus un voltmetru pe baterie si indica 10,5 , problema e ca la orice dau drumu, faruri, casetofon, avarii sau orice scade pe rosu......ajutati-ma cumva va rog ca nu mai stiu incotro sa apuc....
refuz
ai masurat cat incarca la alternator si cat incarca la baterie ?smile.gif
am patit si eu asa nu imi incarca bateria, si era cablu care duce de la alternator la baterie, am pus unul de 2 si acum nu mai am probleme, masoara sa vezi ce zice smile.gif
JohnDeviL
Multumesc de raspuns numai ca sunt cam incepator, poti te rog sa-mi spui exact unde sa masor la alternator... ?
mihai0070
pune aparatul de masura pe bornele bateriei cu motorul pornit , si vezi ce valoare indica , si spune-ne si in functie de asta vedem ce este de facut .

in principiu verifici cablajele baterie motor si baterie alternator, daca sunt ok , legaturi ferme si neoxidate , atunci treci la alternator.
C a t a l i n
Și legăturile la masă, caroserie, motor, cutie.
bygy007
poate te ajuta , totusi verifica ca pe bornele bateriei sa ai 14V- 14,4V maxim te poate ajuta si asta
JohnDeviL
Multumesc pentru interventii, repet, cu motorul pornit pe bornele bateriei am cam 10,5V , iar cu verificatul firelor chiar ca e o problema ca cine a facut , sau mai bine zis re-facut instalatia aia de fire le-a imbracat cu izolier de la un capat la celalalt si habar nu am care de unde e sau unde trebuie sa fie....sad.gif e haos in ele oricum, daca are vreunul dintre voi o schema cu firele astea sau ceva poze cum tre sa fie ar fi super, mi-as face si eu o idee la ce ma uit....multumesc inca o data...
variable_dynamics
Daca pe bornele bateriei, cu motorul pornit ai 10,5 V atunci alternatorul nu incarca bateria.
Posibilitati: Releu incarcare defect, lipsa traseului "+" de la alternator la baterie(papuci desfacuti/slabiti/rupti, fire intrerupte, etc.), lipsa legaturii la masa masinii a alternatorului(cum iti zicea Maersk mai sus).

Quote "sau mai bine zis re-facut instalatia aia de fire le-a imbracat cu izolier de la un capat la celalalt si habar nu am care de unde e sau unde trebuie sa fie.... "

Daca ai un multimetru si stii sa-l folosesti, apuca-te de masurat.
Daca nu, cu tot respectul....nu stiu la ce ti-ar trebui schema...

In final, atasez schema pe care ai solicitat-o.Insa, cu toata seriozitatea, iti recomand sa apelezi la un electrician auto. Spor la treaba.

[attachmentid=1627441041]

P.S. Voltmetrul de pe schema e multimetrul tau, atunci cand masori tensiunea la bornele bateriei.

Numai bine.
bygy007
ar trebui verificat si aparatul ala de masura la 10,5 nici nu trebuia sa porneasca , mi se pare cam mica tensiunea
variable_dynamics
Mda, posibil ca si aparatul de masura sa aiba o eroare....

Insa, in ipoteza in care masina(chiar) porneste si functioneaza numai pe baterie, presupun ca este normala caderea de tensiune cand motorul este pornit(aprindere, calculator injectie, pompa benzina, etc).

Desi nu stiu eu cum de functioneaza injectia la o asemenea tensiune. Vai de mama lui de relanti si probabil ca merge si in suturi(pompa electrica de benzina are 60l/h la 12 V...la 10,5 V...iti dai seama)

Eu ii recomand lui JohnDeviL sa masoare tensiunea pe baterie si INAINTE de pornirea motorului. Probabil e ceva mai mare ca in functionarea descrisa mai sus.

Numai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.