Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tratament motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
cristi 57
Am un amic care are o nova gti din 2000. Pana acum a facut 120 000, motorul merge bine, dar am desfacut capacul de la culbutori pt o verificare a tachetilor si am constatat o depunere masiva pe capac, tacheti si partea superioara a chiulasei, depunere ce se datoreaza gazelor arse si care in timp s-a ingrosat ingrijorator (probabil si-n alte locuri). Intreb acum pe cei ce s-au confruntat cu asfel de situatii ce-i de facut?
Cum se poate curata motorul? Este necesara curatarea? Sau poate merge mai departe asa, schimband doar uleiul si filtrul la revizii? Compresia motorului este egala pe toti cilindrii(aproape 10), uleiul utilizat este elf 15w40 schimbat la fiecare 6 000, intre schimburi nu completeaza nefiind necesar, consumul de benzina este in limite normale(10 si 6,5%), aspectul bujiilor cenusiu deschis catre cafeniu, in mare totul: ok.
In aceasta situatie ce tratament ar trebui sa faca la motor? Este necesar sau nu?
C a t a l i n
Cum arată acea depunere? E vorba de muci? SEARCH.
mihai0070
Se refera la depunerea clasica de ulei ars care seamana cu pamantul in capacul de la tacheti, am vazut si eu o nova cu asa ceva in motor avea cam 170.000 km , mizeria aceea se datoreaza de la uleiul ars neschimbat la timp si deasemenea filtru de ulei neschimbat la max 2 schimburi. curatarea se realizeaza in felul urmator:

diluant turnat peste tacheti , cu lichid de frana in cazul incare este foarte foarte intarita mizeria asta , si frecat cu o perie de plastic , in capac poti sa bagi surubelnita sau spaclu sa cureti. toarna eventual si benzina cat cuprinde pe la tacheti si in nici un caz nu pornesti motorul , scoti dopul de la ulei de la baie dupa ce ai terminat de spalat parte de sus , poate iti mai inmoaie si jegul acumulat din baie.


ca idee , cand merge motorul scoate busonul de umplere ulei si spune-mi cat fum , compresie de culoare albastra iese pe acolo , ca la cum te exprimi "depunere masiva" cred ca cel putin segmentii sint destul de afectati, si 120.000 nu este chiar putin cand vine vorba e un set motor de dacie ,
cristi 57
Aspectul depunerii: la suprafata cret si ca o vaselina dar mai in interior este mai consistent, culoarea neagra. Gazele care ies din motor in timpul functionarii nu sunt foarte abundente, corpul clapeta nu arata foarte murdar(ultima curatare acum 2 ani); spun ca nu sunt abundente luand in considerare si alte masini, am specificat ca nu maninca ulei(nu completeaza intre schimburi) iar compresia este buna aproape 10 pe toti cilindrii (nu cred ca manometrul cu care am verificat, sa fie decalibrat foarte mult)
mihai0070
exact ce credeam , ulei ne schimbat pentru foarte mult timp, de la asta a aparut acea depunere de cre spui tu ca vasilina , inca nu ti-a afectat motorul pentru ca ai descoperit-o la timp , recomndarea mea este o spalare de motor bine de tot si un ulei bin schimbat ceva mai des macar primele careva schimburi , ca sa il curete mai bine , ma mir ca gautile de ungere foarte fine din rampa de culbutori nu s-au infundat inca.

ilgo
E de la uleiul mineral. Se numeste SLUDGE. Vezi aici.
cristidb
Capacul poti sa-l scoti si sa-l speli bine. Daca depunerile sunt prea mari mai bine le lasi in pace si lasi motorul sa-si traiasca restul vietii in mizerie. Daca incerci sa le cureti pot infunda canale de ungere si faci mai mult rau. Daca s-ar fi schimbat uleiul si filtrul la timp si s-ar fi folosit engine flush la cateva zeci de mii de km nu ar mai fi existat depuneri.
E imposibil sa nu existe deloc depuneri intr-un motor de dacie care a mers cu ulei mineral, dar cu reteta de mai sus ele sunt nesemnificative.
cristi 57
...ok, deci cum se procedeaza d-lor, la o curatare bine facuta? Probabil si fundul baii este identic. Cineva vorbea candva de spalare cu gaz sau motorina! In acest caz ce trebe demontat, cum si cu ce se curata?
apollo
2 litri ulei uzat amestecat cu 1 litru motorina, bagat in motor si lasat sa mearga la ralanti 2-3 minute.nu o turezi deloc.,apoi scoti busonul si daca vrei dai si baia de ulei jos.
mihai0070
nu este de la uleiul mineral , iti arat eu motor de nova care a mers numai cu mineral , schimbat la 5000 km , arata ca nou , fara gram de depunere si uleiul curege curat din baie , un ulei schimbat la timp nu are cum sa faca depuneri .
Georginho
Personal, nu sunt adeptul DuraLube si alte chestii...
Am vazut si pe la Tuning Days un nene care tot incerca sa convinga lumea cu o chestie din asta... Deci vrajala functioneaza din moment ce oamenii prospera...
mihai0070
tratamentele sunt fix pix , dar sunt de acord cu urmatoarea: protejaza un motor nou un flacon de duralube in cazul in care ramane fara ulei dintr-un accident mecanic , senzor spart , baie sparta, atunci intradevar duralube isi face treaba,
PINGUINUL
Aceasi problema o am si eu , asa am luato si nu stiu cum sa curat tacheti si chiulasa. daca o dau jos pot sa o curat cum trebuie?
cristi 57
Pinguinule! ...daca ai citit ce se scrie pe aici, poti sa-ti dai si singur seama ca varianta lui cristidb este cea mai realista...(parerea mea).

Eu i-am recomandat amicului meu sa lase motorul asa, sa utilizexe ulei de buna calitate, sa-i schimbe uleiul si filtrul la timp si cam atit... daca nu folosesti aditivi speciali nu exista nici un risc ca acea depunere sa plece si sa infunde ceva.

Demontarea chiulasei fara motiv nu-i face bine motorului. Succes in continuare!
mihai0070
"Demontarea chiulasei fara motiv nu-i face bine motorului. Succes in continuare!"


si pe asta de unde ai scos-o ?


este o afirmatie total gresita , faptul ca dai chiuloasa jos si ii faci ce vrei tu sa ii faci (sa o speli , cureti, planitate , schimbat supape, alezaj scaun supape, decalaminare, sau chiar numic pur si simplu vrei sa sinti dac setul mai este bun sau nu ...etc) nu face in nici un caz rau motorului , atata timp cat stii ce sa faci.
variable_dynamics
Pinguinul, nu este nevoie sa demontezi chiulasa!!! Trebuie scos capacul tachetilor si curatata depunerea cu benzina. Daca esti atent si inmoi bine depunerea nu vei infunda nimic. Stiu despre ce e vorba, am efectuat doua astfel de operatii de inlaturare a depunerii in discutie. Nu au fost probleme de genul infundarii vreunui canal de ungere.

Atentie!!! Dupa curatare, trebuie schimbat uleiul(si filtrul de ulei, pentru siguranta). Imi permit sa recomand si un MotorFLush(il pui in uleiul vechi inainte de schimb).

Numai bine.
gti98
Am intalnit aceasta problema la Dacia1300 din 1980, si am regasit-o la Nova GTi (care e echipata cu acelasi motor, dar de cilindree marita)
1 Contrar asteptarilor, in baie NU exista depuneri!
2 Cauza acestor depuneri nu imi este foarte clara; e posibil sa fie vorba de un proces de descompunere a unui ulei de o calitate mai modesta, sa fie vorba de o acumulare de "mal" - zona de deasupra chiulasei e o zona de flux lent, care favorizeza depunerile - sau descompunerea e accelerata de existenta unor zone fierbinti pe chiulasa...

Am procedat la curatarea "mecanica", la "lingurita", adunand cam o cutie de 1 kg de mazga. Un pic de atentie sa nu cada prin gaurile prin care trec tijele impingatoare (desi se vor opri in "paharul" tachetului, e bine sa nu se adune prea multa mizerie acolo). Capacul se curata separat; mai dificil e de scos mizeria dintre tablele capacului, dar e bine sa se mai scoata din ea.

Recomandarea mea e sa demontezi rampa culbutorilor si sa verifici sa nu fie obturate sau infundate orificiile de ungere a culbutorilor din teava pe care sunt ei amplasati (la berlina am gasit orificii infundate si inceput de gripaj).

Privitor la aditivi, cu exceptia bisulfurii de molibden, comentariile sunt negative, mai ales la cei cu teflon; chestia cu Duralube, mie mi se pare cam dubioasa...
Cautati link spre comentarii despre aditivi, exista si pe acest forum...

Privitor la filtrul de ulei, la cat costa nu merita sa nu-l schimbi la fiecare schimb de ulei, eu asa procedez.

Daca ai compresia pe care ai scris-o, egala la toti cilindrii, nu-ti consuma ulei si ai presiunea buna la ungere (asta am presupus-o eu), nu e cazul sa-ti faci probleme.

Bafta!!
PS Capacul ala e peste culbutori, tachetii sunt in bloc, deasupra arborelui cu came.
cristi 57
@gti98, din tot ce ai scris ai mare dreptate, si eu am vazut ca baia era relativ curata, asa ca nu am dat importana prea mare acestei depuneri, lucru confirmat si de @cristidb. Capacul afost spalat foarte usor cu o solutie caustica (decerant) si jet de apa, suflat apoi bine cu un pistol cu aer comprimat si a iesit ca nou.
Vreau sa-ti spun totusi ca amicul meu utilizeaza uleiuri bune in general (15W-40 sau 10W-40) si inlocuieste filtrul la fiecare schimb, nu face mai mult de 6000 intre schimburi si nu foloseste nici un fel de aditivi. Comsum de ulei exista, dar nu scade asa mult pe joja pana la schimbul urmator, nu trebe sa completeze.
Personal am ajuns la concluzia ca un ulei inlocuit mai des nu necesita aditivi la acest tip de motor, aceeasta este demonstrata de performantele lui, nr de km, compresie, consum mic de ulei etc. Repet are deja peste 120 000km, iar la drum fuge lejer 150, el merge insa deobicei mai linistit.
Acuma dupa toate cele zise si citite, consider acea depunere ca fiind normala. Multumesc pt recomandare si cu prima ocazie o sa-l pun sa-si verifice preventiv, orificiile de ungere ale culbutorilor.
In ceeace priveste aditivii am aceiasi parere. Am avut demult ocazia sa vad ce poate face bisulfura de molibden sau grafitul coloidal folosind in amestecul din benzina la motocicleta, motor 2T.(experienta a fost clara). Ai dreptate in PS, m-am exprimat agresit! In rest… de aia este forum, fiecare spune si intelege ce vrea.
Respectele mele!
mihai0070
Alergarea motorului, il uzeaza mult mai repede decat un mers linistit , o spun din experienta sad.gif in ultimi 5000 de km am cam alergat-o si acum a inceput sa scoata fum albastru si bine inteles consuma si ceva ulei , poate si-o mai revenii putin daca ii fac schimbul si cred ca este cazul si pentru un aditiv.
cristi 57
...nu cred sa-si revina! Incearca bisulfura de molibden, vei avea rezultate clare. Asta nu inseamna ca motorul v-a fii ca nou, doar ca va merge mai bine si-i scade consumul de ulei. O mai lungesti cu setul asta.
mihai0070
asa o fi , dar la noi este putin ca proaspata si nici nu gasesti multe informatii despre aceasta tehnologie dry.gif , si nu multi stiu de ea ,
ramses86
deci fii atent...fac o reclama aici da n-am ce face...mergi la o reprezentanta VW si ceri un aditiv de benzina...trebuie sa fie in jur de 27-30 le. Ii intr-o sticluta alba alungita si subtire. Face minuni! Curata depunerile dotorate arderii si nu numai. La un prieten i-a refacut compresia....nu ma intrebati cum...dar asa a facut. Cei de la reprezentanta din Baia Mare o recomand chiar la masini noi! Si mai au si un tratament bun pt ulei...dar daca ai motorul uzat nu mai are rost! Orice tratament de ulei cu teflon sau fara, se depune intradevar si ajuta exect cum scrie in prospect, numai ca depunerea de teflon va fii de ordinul micronilor. La o dacie 1310 uzura nu mai va fi de ordinul a catorva microni....ci un pic mai mult. La acel GTI...nu stiu.
Succes!
C a t a l i n
Povești...
$$ilvviu
Vrajeala.
Odata fierul uzat nu il mai refaci decat cu popa.gif .
Tratamentele astea sunt pentru fraieri. M-a pus 243.gif si pe mine odata sa dau 150 lei pe Duralube pt o coaja de motor cand de fapt el avea nevoie de cuzineti.
ramses86
mai....voi n-ati inteles...acel aditiv de la VW curata doar depunerile....v-am explicat mai jos ca nu prea are rost sa mai bagi tratament de ulei ...dar vad ca voi nu ati prea inteles de ce...da ma rog...mai scrieti de 5 ori VRAJEALA si POVESTI...poate daca imi cititi topicul de vreo 3-4 ori o sa intelegeti ceva din ea. si am spus si chiar puteti sa va interesati...da! acele tratamente de ulei ajuta, dar la masini noi! reduc frecarea considerabil iar stratul de teflon care se depune impiedica uzura excesiva si corodarea anumitor piese...dar e vorba de MICRONI !!! la un motor uzat normal ca e vrajeala...ai o uzura de vreo 0.3-1 mm si fraierii bag tratamente si se asteapta ca acei 0.01-0.001 teflon sa-si faca simtita prezenta...Nici acuma nu ati inteles la ce m-am referit?
$$ilvviu
Eu inteleg la ce te referi, insa nu cred in astfel de "minuni" care reduc frecarile, scad consumul, dizolva depunerile.
Vezi pana si benzina Efix, fix pix.
Ma gandesc ca acel teflon (daca exista) se depune si el prin alte colturi ale motorului, unde nu este supus atator frecusuri.
C a t a l i n
Tot bați apa în piuă cu reprezentanța VW...

AI CITIT CE SCRIE ÎN MANUALUL DE UTILIZARE DE LA ORICE MAȘINĂ NOUĂ, INCLUSIV VW, CU PRIVIRE LA ADITIVI PENTRU CARBURANT ȘI ULEI?
dieselfun
Doar uleiul sintetic nu produce mazga respectiva.
Referitor la durashit&stuff, ramane la latitudinea ta daca vrei sa obtii niste glazuri portelanate prin motor de toata frumusetea.
Exista uleiuri de curatare de genul 0w20, insa nu se aplica la tine, tine doar de motoare 'solubile' smile.gif
ramses86
efix e fix pix cum zici tu...si stii care e diferenta dintre efix si celelalte tipuri de benzina? pretul si numele:P
MAERSK....ce scrie? huh? si ce iti recomanda? nu stiu ce scrie la VW da stiu ca la Volvo imi recomanda doar un tip de ulei si de marca de ulei...pe care normal ca nu o gaseamin zona...si am pus alt tip si a mers super...asa ca lasa tu recomandarile furnizorilor...si daca vrei ma asculti in ceea ce priveste acel aditiv care curata depunerile...daca nu nu...dar stiu ca vorbesc din experienta mea si din a altora care au pus acel aditiv inclusiv in masini noi...si tot bat din gura pt ca am vazut cu ochii mei! n garantez ca are acel efect de dizolvare a depunerilor in toate cazurile....
ps: daca motorul e uzat rau...recomand un ulei 20W40 sau 20W50

si inca o recomandare...daca vrei sa ai mai putine depuneri si performante bune...lasa benzinariile cu ""noroc"" si cele romanesti si mergi spre cele austrieci....stiti voi despre ce vorbesc...
MIHAI8888
adica tot romanesti ca doar nu aduc benzina din austria biggrin.gif
ramses86
da, dar sunt facute cu un alt sistem de calitate...nu te teme ca CTC-ul e mai riguros! sau vrei sa zici ca tu nu ai simtit diferenta cand ai alimentat de la o benzinarie ""austriaca"" unde era mai scumpa benzina cu vreo 20-50 bani/l ??
C a t a l i n
Te mai întreb odată: ai citit ce scrie în manualul de utilizare al oricărei mașini, legat de ADITIVI?
(mai sus ai zis doar de recomandarea privind marca de ulei...eu altceva te întrebasem...)
MIHAI8888
QUOTE(ramses86 @ 20 Apr 2008, 14:58)
da, dar sunt facute cu un alt sistem de calitate...nu te teme ca CTC-ul e mai riguros! sau vrei sa zici ca tu nu ai simtit diferenta cand ai alimentat de la o benzinarie ""austriaca"" unde era mai scumpa benzina cu vreo 20-50 bani/l ??
*


am simtit o diferenta doar la buzunar
cat despre comportamentul motorului doar daca am pus de 98(indiferent de marca)
sincer ma feresc de perom si prefer''luckul"
$$ilvviu
Intr-un motor nou cum evaluezi "binefacerile" aduse de un aditiv?
Daca am un motor in care bat bielele si dupa tratament zgomotul inceteaza.... ala se numeste tratament.
ramses86
MAERSK spune frate ce scrie in cartea tehnica???? hai lamureste-ne....

liviu: cand deja iti bat...apoi poti sa pui ce vrei ca degeaba pui...daca ai o uzura de microni at foloseste aditivul...daca nu....si eu in dacia mea pot baga 3 kg ca tot uzat va fi motorul biggrin.gif
la un motor nou normal ca nu poti evalua...numai in timp...nu ti se va uza chiar in asa hal motorul ca la alta masina fara tratament
cat despre luckoil....ori eu sunt ghinionist (desi multi s-au plans de aceasi problema) ori nush, dar iarna cum am alimentat de la luck...cum a trebuit sa imping masina si sa cobor sfintii! De atunci fac 6 km pana la Petrom numai sa alimentez de acolo.
C a t a l i n
Nu accept astfel de apelative.
ramses86
poi....intr-un club dacia cam toti suntem frati....tu nu esti?...inseamna ca nu prea ai ce cauta pe forum si in cluburi!!!
sau care apelativ nu o accepti? aici toti suntem prieteni si toti frati de ""marca"" daca intelegi la ce ma refer...
da tot nu ne-ai zis ce scrie...hai ca intre timp m-am interesat la un peugeot 206 ce scrie in cartea tehnica....da chiar is curios ce ai citit tu!
mihai0070
draga ramses86, incep sa te consider "IN PLUS" ideea ta de baza care ar fi ? ca nu spui nimic util inafara de atacurile la adresa lui catalin (esti prea boboc sa spui cine are si cine nu are ce cauta pe forum) nu o sa ai viata pe lunca cu astfel de comportament , inclusiv incalcarea regulamentului,

Spre linistea ta , iti spun ca ADITIVII nu sunt recomandati de producatori auto in manuale , astept dovada de la tine ca scrie in manual, ca producatorul x de autovehicule recomanda x aditiv , pana atunci iti recomand sa nu mai deschizi gura daca spui prostii.

Uleiurile in special cele sintetice , sunt aditivate suficient pentru a nu coroda si a elimina uzura (pot dovedi) aditivii nu fac altceva decat sa imbunatateasca calitatile uleiului (in functie de destiantia loc , vascozitate, ungere , spalare ) un aditiv nu se pune la un motor nou , decat daca ai trecut de 15000 km cu un ulei , si vrei sa il imbunatatesti putin si atunci adaugi 150 sau 200 g de aditiv de ungere , , in alte conditii nu vad rostul aditiviului , exceptand motoarele uzate.

te astept cu dova si cu eventuale explicatii
ramses86
aha...bine sunt in plus...ia ca mai dau un sg topic aici..oricum nu am nova sau supernova sau ma rog (desi le consider cele mai potrivite pt Romania)
poi sa incepem cu inceputul! ai mare dreptate in ceea ce priveste uleiurile sintetice! deja sunt aditivate incat sa nu mai adaugi nici o prostie""! iar intradevar aditivii imbunatatesc calitatea uleiului, doar cele care contin teflon se depun pe componentele cu care intra in contact dar la o precizie de microni! la un motor uzat nu o sa se observe! eu am zis undeva ca acel aditiv care il pui in masini noi e un aditiv care impiedica si curata depunerile! evident fiind motorul nou va evita depunerile! nu am zis nicaieri ""bagati 3 l de aditiv de ulei in motor"" era vb de aditivul pt benzina! iar daca ziceti ca nu se pun aditivi in masni noi...luativa pacura si bagati aia in rezervor, deoarece si benzina e usor aditivata, unele mai putin altele mai mult! Daca nu ar fi aditivate ar avae loc o explozie uscata iar psitoanele voastre dupa 2-3000 km ar fi buni de aruncati la cos!
O sa te intrebi de ce tot bat din gura...pot enumera doar 2 motive:
1: mai am un an si am terminat facultatea ca TCM-ist (tehnologia contructiilor de masini) si am invatat 2-3 lucruri despre uleiuri si combustibili si am vazut in laboratoare care ce face....
2: propria mea experienta si cea a altora cu acest aditiv reomandat de mine isi spune cuvantul....ma repet! e un aditiv pt benzina care curata depunerile si evita formarea acestora
cat despre Maersk nu stiu cu ce l-am jenat? parca toti forumistii erau ""frati si prieteni"" ma rog, imi cer scuze daca am gresit cu ""apelativul asta! nu a fost intentionat!
in final, nu stiu unde am incalcat regulamentul, dar ma rog...SCUZE!!! nu bateam din gura daca nu stiam din experienta despre ce vorbesc. Sunt domenii ca electrotehnica unde is paralel, dar aici....Sorry inca o data! blush.gif
cat despre ce scrie in cartile tehnice am spus: la volvo de la firma nu scria nimica doar tipul de ulei recomandat, iar la puegeot recomanda folosirea uleiurilor ""long life"" care sunt extra aditivate si ele.La alte marci nu stiu.
cristidb
Toate discutia asta despre aditivi si teflon imi aduce aminte de intrebarea:Daca nimic nu se lipeste de teflon atunci teflonul cum este lipit de tigaie? tongue.gif
cristi 57
D-le @mihai0070, partial aveti dreptate... totusi din ce ati scris, reiese ca nu sunteti bine informat in legatura cu aditivii(rolul lor fiind altul). Aditivii se folosesc si in combustibil avand alt rol, bine inteles. Revenind la aditivul pt ulei de motor(pt ca despre acesta se face referirea), scopul lui nu este de ungere, ungerea o face uleiul, in schimb aditivul ii mareste performantele(uzura, temperatura, spalare, decantare etc). Aveti la dispozitie aceste informatii pe net, date de producatorii de uleiuri si aditivi...
In alta ordine de idei, un dialog nu se poarta asa cum o faci d-ta, nu faci decat sa generezi dispute inutile pe forum. Fiecare spune ce vrea si ce crede el, de asta este forum. ... un ton mai civilizat daca se poate!
Succes in continuare!

mihai0070
Domnule student , cu multa carte si putina practiva , GPL ce fel de ardere are ? umeda si aditivata, sau uscata cu un CO mai mare decat benzina , pistoanele mele dupa zeci de mii de km de ardere uscata arata foarte bine biggrin.gif

in rest ce pot sa spun , ai spus exact ce am spus si eu doar ca ai folosit alte cuvinte , nimic nou, mad.gif

povestestene din carte cum sta treaba cu micronii aia si cum masori tu 0.001 si daca stai sa galculezi limitele de toleranta (date de producator) o sa constati ca teflonul asta al tau un care eu prajesc cartofi face mai mult rau decat bine si unui motor nou , din pacate sad.gif la un motor asezat undeva la 35000 sau dece nu 50000 , un aditiv BUN (DURALUBE ca il stie tot romanul) isi face cu adevarat treab ain cazul unui incident destul de grav si anume ramai fara ulei asa dintri-o pana banala , buson ne strans, pierderi semnificative , atunci aditivul de protectie motor isi spune cuvantul , pentru ca are propietatea de a se depune pe piesele in miscare si de a ramane acolo parte buna si proasta , ai prins ideea biggrin.gif

RECLAMA , este o incalcare a regulamentului wink.gif

domnule cristi 57 va rog editati topicul ca e cam de cacao "D-le @mihai0070, partial aveti dreptate... totusi din ce ati scris, reiese ca nu sunteti bine informat in legatura cu aditivii(rolul lor fiind altul). Aditivii se folosesc si in combustibil avand alt rol, bine inteles" ma refeream strict la uleiul de motor , asa exista si aditivi alimentari , vrei mai explicit ? punct cu punct ?

"Revenind la aditivul pt ulei de motor(pt ca despre acesta se face referirea), scopul lui nu este de ungere, ungerea o face uleiul, in schimb aditivul ii mareste performantele(uzura, temperatura, spalare, decantare etc)"
te asigur ca un aditiv nu mareste UZURA uleiului wacko.gif nu mareste temperatura uleiului cool.gif nu spala motorul tongue.gif si nu face in nici un caz decantare biggrin.gif , un aditiv imbunatateste un ulei uzat , nu se pune aditiv in ulei nou mad.gif un aditiv face 2 lucruri , imbunatateste performantele initiale ale uleiului dar nu il face ca nou , si doi este o calitate variabila data de producator , de vascozitate , de fluidizare , de reducere frecare , de regenerare metal , bla bla bla , o sa iti dau un catalog de producator sa te convingi .
cristi 57
OK, astept!
ramses86
toata lumea face reclama si tu ai facut tongue.gif

esti norocos cu GPL-ul tau...eu am vreo 2 prieteni care deja au schimbat motoarele datorita gazului. Dar nu te teme ca GPL-ul nu are o ardere chiar asa de uscata precum crezi. Succes si iti doresc sa nu ai veci probleme cu motorul!
cat depre ""am spus ce ai spus tu cu alte cuvinte" am spuso si inaitea reply-ului tau...asa ca nu eu am repetat ce ai zis tu...mai mult, eu doar am explicat cum sta treaba cu teflonul depus ....unde vezi tu ca recomand sa isi puna oamenii?? se pot pune intradevar...dar eu am recomandat aditivul pt benzina ca omul avea depuneri si a vrut o solutie! I-am dat-o! dar era doar o recomandare nu trebuie neaparat aplicata. daca neaparat vrei iti dau si teoria despre cum se masoara acel 0,001! Zi-mi daca vrei si iti trimit un PM. cat despre putina practica...mai sus ti-am zis ca am vazut in conditii de laborator ce ulei ce face si ce carburant cum actioneaza....
apropo...ia vezi ca undeva pe pg 1 vreo 2 se plang si de acel aditiv mentionat de tine (care deasemenea consider ca e f bun exact pt ce ai mentionat tu)
mihai0070
Doar COPY & PASTE fara firma sa nu fac reclama tongue.gif

Oil Additiv
ADITIV ULEI - "OIL ADDITIV"
Uleiul cu continut de bisulfura de molibden formeaza pe toate suprafetele în frecare si alunecare un film lubrifiant rezistent. El reduce frecarea si garanteaza un mers linistit al motorului. Rezulta urmatoarele avantaje : o reducere semnificativa a consumului de carburant si ulei, o reducere a uzurii de peste 50%, atestata stiintific, mai putine întreruperi în functionare si asigura o comportare buna la o ungere insuficienta. Verificat la motoarele turbo si la utilizarea catalizatorilor

SOLUTIE DE EVITARE A PIERDERILOR DE ULEI - "ÖL VERLUST STOP"
Opreste poluarea mediului prin pete de ulei care murdaresc strazile, soselele si garajele. Solutia regenereaza garniturile de etansare ale motoarelor si reduce consumul de ulei pe la segmenti (datorita mentinerii constante a vâscozitatii) si pe la ghidajele supapelor (datorita garniturilor de etansare regenerate). Împiedica formarea filmului albastru în teava de esapament. Compenseaza reducerea vâscozitatii si reduce zgomotul motorului.

SOLUTIE PENTRU MENTINEREA VÂSCOZITATII ULEIULUI - "VISCO STABIL"
Reduce consumul de ulei. Mentine stabila vâscozitatea uleiului de motor si o presiune constanta a uleiului. Solutia ofera o protectie deosebita la forfecare a uleiului de motor, chiar si în cele mai grele conditii de functionare. Împiedica subtierea uleiului de motor în cazul unor repetate porniri la rece. Se reduce consumul de ulei printr-o mai buna etansare a partilor de motor aflate în miscare. Este recomandat în special pentru masinile vechi. Reduce zgomotul tachetilor.

ADITIV PENTRU PROTECTIA CUTIEI DE VTEZA - "GEAR PROTECT"
Este un aditiv de tehnologie moderna pentru protectia împotriva uzurii, la presiune înalta. Reduce frecarea si uzura. Cutia de viteza functioneaza silentios, usor si se cupleaza usor, este eficient un timp îndelungat, netezeste flancurile dintiilor, marind eficienta cutiei de viteza.

ADITIV SUPER DIESEL - "SUPER DIESEL ADDITIV"
Aditiv format cu cetan plus, asigurând o putere mai mare a motorului, mai putine batai, un mers mai silentios, o pornire mai usoara. Curata motorul si pompa de injectie si împiedica griparea si îmbâcsirea injectoarelor. Asigura utilizarea optima a carburantului, cu un consum redus. Se reduce corodarea si uzura. Un avantaj pentru motorina super. Indicat pentru motorina cu continut redus de sulf. A fost testat turbo. Se preteaza excelent pentru conservarea motoarelor, la opriri îndelungate în conditii deosebite.



din ce am scris mai sus , ai constatat ca defapt tu ai cam amestecat aditivii wink.gif
ramses86
eu?
exista nenumerate tipuri de aditivi de ulei....cate firme...atatea retete....cu teflon...fara..cu alte ""secrete bine pazite gen Dura''''''' stiti voi ce...
si ai uitat de aditivii pt benina: de reducere a noxelor, de marire a cifrei octanice, anticorozive, de curatare a depunerilor si combinatii ale acestora...

m-ai prins la solutia de evitare a pierderii uleiurilor...despre care recunosc ca inca nu am auzit....da nici nu am vazut
in fine...chiar nu am vrut sa ne certam...pana la urma, fiecare pune ce vrea in masina, ce considera ca are ""eticheta si reclama mai buna, si evident de cat il tine buzunarul.
Sa auzim de bine!
dumi_geo2003
Saltare.
Eu recomand EFIX-ul. Am o nova de 1.4 injectie, bagam benzina de la MOL dupa care m-am hotarat sa bag EFIX doar pt simplul fapt ca ma amuza reclama si pot sa zic ca am remarcat o diferenta destul de mare, motorul mergea rotund(are 160.000Km). Am schimbat si uleiul, am bagat ELF 20W50 parca, si merge impecabil. Consum 8 litri in oras.
cristidb
A mea e pe carburatie, are tot 160 000km si merge impecabil fara sa fi pus efix. Mai verifica consumul ala ca de cativa ani e cam imposibil de obtinut chiar si cu masini mai evoluate tehnologic.
C a t a l i n
Consumul e ok, atât timp cât e pe vreo 70 km în București...
mihai0070
Bravo tie daca mergi cu 8 % in bucuresti , si eu sa stii ca merg tot cu 8 % in bucuresti si am motor de 1600 carburatie si 8 % scot pe GPL rolleyes.gif , dar merg numai noaptea , cucuvea eu si taximetristii ph34r.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.