Am facut si eu operatiunea de lustruire a masinii in acest weekend.
Ustensile necesare: pensula cu latimea de trei degete;
burete cu silicon (se gaseste la magazinele de piese auto sau in targ); carpe curate (atentie sa nu fie din material care sa iasa culoarea, deci de preferat alb);
prosop ( sa nu fie sintetic)
galeata si burete
detergent vase ( “Pur” sau ceva asemanator, dar de calitate) sa nu va zgarciti, ca oricum nu se foloseste mult.
detergent geamuri
Materiale :
pentru lustruire am folosit “Turtle wax – platinium series” Revitalising Colour Restorer, sticla plastic de 500 ml. cumparata de la mag. Praktiker; sau puteti gasi si la benzinariile OMV
Pentru lustruirea cu Turtle wax alegeti suprafete mici . Nu incepeti aceasta operatiune pe toata masina odata si mai ales nu intr-o zi in care bate soarele puternic. Este de preferat, daca nu aveti garaj sau o zona cu umbra, sa incepeti operatiunea dimineata, altfel riscati ca materialul sa se intareasca prea tare pe caroserie si sa frecati puternic pt. indepartarea lui .
http://www.turtlewaxuk.com/results.asp?txttype=Restorers pentru lustruirea zonelor cu plastic negru, bandouri, spoilere si cauciucuri, am folosit “Arexons”- Tire restorer
http://www.ruralstore.co.uk/acatalog/Car_C...By_Arexons.htmlModul de lucru:
Eu am ales sa incep lustruirea cu plafonul, am trecut apoi la haion, aripa spate drapta, usa dreapta spate si asa mai departe. La toata aceasta operatiune ai nevoie de rabdare si totul va iesi bine. Nu trebuie sa va grabiti !
Atentie: daca masina este foarte murdara sau mult prea prafuita, de preferat mergeti intai la spalatorie .
Incepeti astfel: avand o galeata de 5 litri cu apa turnati detergent de vase (cam un paharel cum sunt cele de la detergentii de casa lichizi), amestecati pana se dilueaza in apa, apoi luati buretele si spalati zona aleasa. In general pe vopseaua masinii se gasesc fel de fel de pete: de la insecte, de la pasari, de la asfaltul proaspat turnat, etc. Limpeziti bine de detergent.
Chiar daca apa nu s-a scurs de pe zona spalata, puneti pe carpa alba pregatita anterior Turtle wax si incepeti printr-o usoara apasare cu miscari circulare. Recomandarea scrisa pe produs, este ca la aplicarea produsului carpa sa fie umezita . In cazul nostru daca ramane apa pe zona spalata nu mai este nevoie sa umezim carpa. Aceasta o umezim doar cand observam ca in timpul operatiunii se usuca. In zonele cu pete care nu ies la spalare vom insista mai mult pana aceasta dispare, aici fiind cazul petelor rezultate de la asfaltul proaspat turnat. Aici trepuie apasat mai puternic. Folositi varful unghiei cu carpa in acea zona. Eu am reusit sa scot toate acele pete. Acolo este cel mai greu dar satisfactia ca nu le mai vezi acolo este prea mare sa ma gandesc ca si acum am febra musculara.
Daca aveti “ciupituri” ale vopselei unde a inceput sa apara rugina ( cum ar fi la capota motor, din cauza pietricelelor) frecati bine si veti vedea ca va curata si rugina. Daca aveti la indemana si putina vopsea acesta este momentul sa retusati.
Dupa ce a-ti terminat asteptati sa se usuce. Momentul cel mai bun este atunci cand mai raman cateva zone mici care nu s-a uscat. Frecati cu prosopul uscat pana observati ca s-a indepartat tot materialul si se observa o alunecare foarte usoara .
Urmati aceeiasi pasi si pe celelalte parti ale caroseriei.
Rezultatul : vopseaua luceste, daca dai cu mana suprafata este foarte alunecoasa, ai alta masina.
Dupa lustruire:Geamurile si partile din plastic se vor muldari inevitabil. Le veti curata la final. Geamurile de preferat le curatati cu solutie casnica de geamuri, apoi stergeti cu prosoape de hartie de unica folosinta. Vor iesi “bec”!. Dupa operatiunea geamuri, treceti la stergerea chederelor cu o carpa umeda, lasati sa se usuce, apoi turnati pe buretele siliconat “Arexons”. Chiar daca este pt cauciucuri merge f. bine de asemeni pe chedere si plastic, cum spuneam bandouri, spoilere , oglinzi laterale.
La final vom da cu acest silicon si pe cauciucuri, care bineinteles le vom curata inainte de praf, noroi, apa.
Va doresc spor la treaba.
Astept bineanteles completari la acest post, comentarii dar si critici.
Cum si de ce trebuie intretinuta masina mai gasiti si aici:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=151&st=0