Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema fum si trepidatii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
costinu
Am avut masina lovita din spate si timp de cateva saptamani a zacut in fata blocului neatinsa. Cand a trebuit sa o duc in service am observat ca imediat dupa pornire a inceput sa scoata un fum alb si foarte dens. Initial m-am gandit ca e de la condens, dar si dupa mai bine de jumatate de ora fumul era tot acolo. Un al doilea aspect pe care l-am observat era un miros foarte puternic de sulf.

In mers trepida foarte puternic de la relanti (900-950 rpm) pana inspre 3000 rpm.
Cu greu am facut drumul pana la service si inapoi. Cateva zile mai tarziu am dus masina la reparat intr-un alt service. Aici am inteles de la mecanic ca mergea tot asa uat motorul si scotea fum iar in momentul in care a miscat de mufa care intra in calculator si-a revenit partial pentru ceva timp la normal.

Inainte de perioada de repaos masina mergea relativ normal (am prea mult ulei in motor din cauza faptului ca s-a "intarit" si depus pe pereti iar in momentul in care am completat s-a fluidizat si cel intarit si acum e prea mult)

Intrebara e daca aveti idee de al ce ar putea sa fie.

O alta problema pe care o am e ca daca atunci cand opresc motorul merge electroventilatorul cu siguranta peste cateva ore daca vreau sa pornesc bateria e moarta. De incarcat cred ca incarca pt ca tensiunea urca la borne pana la 14.5-14.7 V cand motorul e pornit. Nu inteleg de ce se "consuma" atat de repede bateria...

variable_dynamics
In legatura cu mirosul de sulf, e de la catalizator. Probabil zilele ii sunt numarate. Mirosul e de obicei un indiciu. Fumul alb si dens ar putea fi de la condens+apa din benzina sau posibil ca intra antigel in cilindri(garnitura de chiulasa cu probleme). O alta posibilitate ar fi sa iti arda si uleiul in exces(cam cat ulei ai peste nivel?)

La problema cu GMV-ul, daca temperatura lichidului de racire este inca ridicata, E NORMAL ca GMV-ul sa mai functioneze maxim 5-7 minute chiar si dupa ce ai oprit motorul. Poti verifica termocontactul care-l declanseaza fiindca e posibil sa faca figuri si sa porneasca aleator, indiferent de temperatura motorului.

Numai bine.
costinu
Ar fi o mica problema... Nu are catalizator.

Lichid de racire nu am observat sa consume.
apollo
mirosul de sulf nu poate fi si de la discul de ambreaj?cum ai reglata cursa la ambreaj?

treaba cu aburii, fii linistit si a mea a scos mai bine de jumatate de ora aburi si nu are nicio problema.

schimba termocupla.pune una de 86 de grade noua.
variable_dynamics
Ai catalizatorul scos deci....atunci posibil ca mirosul de sulf sa fie de la benzina...

Din cate stiu eu, ambreajul miroase a material de frictiune incins( a "ferodou", cum zic marii cunoscatori tongue.gif ) daca este prost reglat si patineaza.

Schimba preventiv termocontactul din radiator.

Numai bine.
costinu
nu stiu sa fi acut vreodata catalizator. cal putin nu de cand am luat-o eu smile.gif.
inainte de a "stationa" in fata blocului mergea ok. este posibil sa nu se faca un cantact bine pe undeva?
variable_dynamics
aca masina este DACIA Nova GTi - 2000 atunci SIGUR a avut catalizator. Sub masina, trebuie sa fie 3 tobe. Tobele detenta si finala sunt in spate, iar undeva cam sub maneta schimbatorului trebuie sa fie o "toba" rotunda si mai ingusta. Aceea(daca o mai ai) este convertorul catalitic.

Daca nu e acolo, probabil fostul proprietar l-a scos. Fara catalizator nu treci testul de noxe.

Recomand sa cureti tot ce inseamna mufa in compartimentul motor cu un spray de contacte.

Numai bine.
costinu
cam cat costa cele 3 tobe? ma intereseaza mai ales cea cu catalizator.
in vara trebuie sa fac ITP-ul sad.gif
MIHAI8888
catalizatorul e important aprox 1000 ron (10 mil)
restul sunt ieftine
mihai0070
mai bine spune exact ce masina ai GT GTI, ce mufa la calculator si daca nu ai 3 tobe cate ai ? si ai vre-un fir care duce la una din acele tobe ?

eu am GT si am 3 tobe biggrin.gif una imediat sub caseta de directie si se duce pe sub masina imediat dupa acel cot , una normal undeva in stanga si toba finala in spate , deci ?
variable_dynamics
@Mihai, scrie la semnatura ce masina are... Firul(sonda lambda) nu duce in nicio toba! Sonda lambda ese pusa INAINTEA catalizatorului. Catalizatorul la GTi corespunde PRIMEI tobe la GT. Eu i-am zis de tobe stiind ce model de masina are smile.gif

Numai bine.
costinu
merci.
azi cred ca o recuperez din service si vad eu ce fac cu ea biggrin.gif
scania
salut lamuriti-ma si pe mine cu o treaba... deci cele 2 tobe sunt in spate si in zona schimbatorului mai am o toba micuta rotunda si a mea e nova gt? deci aia ce e? am catalizator sau e goala e acolo doar de schema:D, o sa revin si cu poze cand o sa o pun pe rampa biggrin.gif
variable_dynamics
Nu, nu ai catalizator.
Acea toba, la GT, PRESUPUN ca este o toba primara, "de foc" daca pot sa-i zic asa.

Sincer, ma intreb si eu ce rol are acea toba la GT? Rog pe cei care stiu despre ce e vorba sa ne "lumineze". smile.gif

Numai bine.
mihai0070
acum intelegi dece am spus ca si eu am 3 tobe ?
costinu
Azi am luat masina de la service (am facut doar tablaria). Mecanicul a pornit foarte greu si mergea foarte prost (neregulat, intrerupt, cu vibratii).Cantitatea de fum scoasa in mai putin de 1 minut a fost impresionanta. A miscat de mufa de la calculator si a inceput sa mearga mai toruns si sa nu mai scoata fum.

Am plecat cu masina de la service si pe drum am observat ca spre exemplu nu pot merge cu a 4-a la 50-60km/ora. Pur si simplu masina vibreaza de zici ca se rupe in 2. Cu cat accelerez mai tare cu atat face mai urat. Daca merg cu 90 cu a 4-a vibratia de mai mica.

Problema apare si intr-a 3-a dar la o scala mai reduse. La fel si intr-a doua.

Nu stiu ce trebuie facut... Problema e ca nici nu stiu la ce service sa merg.

PS: Nu stiu cat de important este, dar masina a fost lovita frontal si dorsal. In fata am dat peste un porc mistret. In spate a dat un logan peste mine smile.gif) Si s-a facut praf smile.gif).
express
Ma bag si eu peste topicul lui costinu pentru ca si eu am o problema in legatura cu fumul scos pe esapament.Problema este ca scoate fum alb+miros de gaze absolut tot timpul ..si cand o pornesc ..si dupa ce s-a incalzit,in mers,stationare absolut tot timpul.motorul merge foarte bine ..trage bine si nu se aude nimic ciudat pe la el.Foarte multa lume care a vazut fumul scos de masina au dat vina pe garnitura de chiuloasa dar nu am vazut nici unul din semnele"bulbuci in vasul de expansiune,cresterea si scaderea nivelului de apa din vas ,spume pe joja si nici cresterea nivelului la ulei.Fumul iese "tot mai mult" in functie de cat o turez atat in mers cat si pe loc.Poate fi uleiul de vina ?este putin cam negricios si subtire.
costinu
am rezolvat problema. era de la o bujie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.