Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme circuit de racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
sav83
Salutare,

am si eu o problema cu Dacia mea ........ de fiecare data cand pornesc, termostatul - sper ca am zis corect, ca e cel de pe furtun - nu deschide circuitul de racire. Opresc motorul, apas de 2-3-4 ori pe furtunul de racire, apoi deschide si pe tot parcursul traseului , totul este ok . Ajung la destinatie, opresc motorul, stau 1 ora .... iar cand sa plec, o iau de la capat.

Termostatul este nou, am schimbat si capacul de la vasul de expansiune.
Care ar putea fi problema?

Multumesc,
Andrei
scania
cred ca ai strans cam tare colieru pe el smile.gif
apollo
tot termostatul e de vina...pentru ca si eu am schimbat 3 iarna trecuta ca nu inchideau deloc.la tine e invers, nu deschide.

dar de acum, la ce mai ai nevoie de termostat?
99MMH
Salutare
@sav83 - daca l-ai montat corect este de vina termostatul. Pentru a te convinge il dai jos si il testezi intr-un vas cu apa calda sau in apropierea unei surse de caldura, ca sa vezi cum functioneaza. Poti observa cum deschide, si in functie de asta te orientezi, ori il montezi si nu mai strangi asa tare colierul (daca in urma testului functioneaza ok) ori cumperi altul. Deja este o radevarata aventura sa gasesti unele care merg la parametrii pentru orice dacia nu numai ptr nove.
@apollo - crezi ca frantuzii l-au pus acolo de fraieri?sau crezi ca recomanda folosirea antigelului din aceleasi considerente?

Toate bune
RO_flag.gif
sav83
O sa slabesc colierul....sa vad ce se intampla

Si eu sunt de acord ca nu e pus degeaba.......chiar daca e cald afara, motorul are si el nevoie de o temperatura optima de functionare, nu de una mai scazuta.

Va transmit cum a decurs;

Apropo, exista o explicatie logica pt chestia cu colierul? Eu vad ca daca ar fi asta de vina sau chiar si termostatul, nu ar deschide deloc
C a t a l i n
Nu cumva e montat invers?
apollo
QUOTE(99MMH @ 11 Apr 2008, 11:12)
Salutare

@apollo - crezi ca frantuzii l-au pus acolo de fraieri?sau crezi ca recomanda folosirea antigelului din aceleasi considerente?

Toate bune
RO_flag.gif
*



care "frantuzi" ??? ca nu cred ca a fost vreo urma de renault la nove.atunci de ce e indicat ca vara sa-l dai jos?ca sunt mari sanse sa se blocheze si iti fierbe motorul in 10 minute?tinand cont ca vor fi si 35-40 de grade afara.
scania
Salut, urme de frantuzi la nove? pai berlina in mare parte e gandita de francezi, si este aproape identica cu nova gt la motor
autom
Ai o neetanseitate care trage aer. Acolo se aduna!

Cineva de pe forum a propus o solutie simpla. Sa se gaureasca cu un spiral de 2-3 tabla. In felul acesta se elimina ,,punga,, de aer. Atentie sa nu spargeti bulbul cu cerezina!
smecheras
huh? despre ce vorbesti autom??
si mie mi se mai intampla cateodata...mai mult cand era frig nu prea pornea...dar sunt curios care ar fi problema...
unde zici sa dai gaura?
mihai0070
solutia alt termostat , montat corespunzator , si testeaza-il inainte intr-un vas cu apa fierbinte ~90 * , eu am verificat un termostat cu bricheta , unul vechi demontat de pe masina si in cateva secunde s-a deschis , deci functiona.
99MMH
@apollo - aceeasi frantuzi care au renuntat parca prin 1969 (daca ma insel rog cunoscatorii sa ma corecteze) la RENAUL 12 TL smile.gif si care recomdau in cartea tehnica a primelor dacii 1300 folosirea antigelului si iarna si vara.
Daca la nove termostatul este montat corect (nu invers) electroventilatorul merge, nu trebuie sa "fiarba " nimic. Folosesc solutia asta de 10 ani.
Toate bune RO_flag.gif
sav83
In final am schimbat termostatul ..... de montat era montat corect. Solutia cu gaurit-o am vazut-o si eu , insa poti fi mai explicit pls unde sa gauresc si la ce sa am grija?
C a t a l i n
SEARCH. Erau ši poze...
sav83
In posturile in pe care le-am gasit eu nu erau ...sad.gif Ma poti ajuta pls?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.