Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu relantiul si oprire brusca motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
tavi77
Buna! Am o nova GTI din 98 careia i-am schimbat filtrul de ulei si uleiul, filtrul de benzina si a mers snur o zi-doua. Cand am vrut s-o pornesc azi dimineata .... totul a decurs normal, am pornit-o, a mers la relanti cam 5 min. dupa care s-a oprit brusc. I-am mai dat o cheie, tot asa ... dar cam in 2 min. s-a oprit si tot asa .... Stiti eu sunt "cam trompeta" intr-ale mecanicii auto si in general cu masinile nu prea le am! Dar m-am cam saturat de mecanici care sa-si dea cu parerea si sa nu faca nimic .... SI MASINA MEA TOT NU MERGE!
HHEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLPPPPPPP! PLEASE
mihai0070
Pai tu avand GTI , adica injectie si Calculator este mai dificil , trebuie verificat daca primenti scanteie la bujii , din alimntare nu cred sa fie vre-o problema , ca atunci se balbaia putin inainte sa moara , filtre infundate nu sunt ca tot asa se balbaia , ramana problema electrica, verifica tot de la bujii fise conectori la bobina la calculator, si nu uita de senzorul de turatie (pe carcasa ambreaj.)
tavi77
Revin cu o alta intrebare ..... Poate fi de la injector infundat? Ca la partea electrica mi-a zis electricianul ca e ok? Nu stiu ce sa mai cred!
Mihai0070 Tu zici ca e de la bujii? Si ce sa fac? Sa le schimb? Am bujii bosch! N-ar putea fi de la motorasul "pas cu pas"?
Zau ca nu mai stiu!
Va rog ajutati-ma ca sunt nebun de cap!
Multumiri anticipate!
mihai0070
Pai injectorul nu prea poti sa il infunzi asa usor , fiind unul singur duza este destul de mare, motorasul , pai atunci este problema electrica ? nu se alimenteaza ? sau ce ? daca motorul porneste si merge bine si in 2 min sau 10 min sau o ora se opreste, eu cred ca este o problema electrica.
nu strica sa verifici , si pompa de benzina daca baga ? in principiu la problema electrica motorul moare pur si simplu ... la probleme de alimentare . mai tremura , mai tuseste , si in final moare sau merge prost .


motorasul are treaba cu relantiul , deci nu cred ca este el de vina .
variable_dynamics
tavi77,curata senzorul de turatie si verifica mufarea corespunzatoare a acestuia. Eventual foloseste un spray de contacte pentru toate mufele sistemului de injectie.

Descrie manifestarea motorului. Merge rotund si se opreste brusc? Sau cumva, dupa ce se incalzeste intra intr-un ciclu de genul:da sa moara, se redreseaza...da sa moara-se redrezeaza...si tot asa?

Verifica si releul aferent pompei de benzina(il gasesti in ansamblul de 2 relee si 2 sigurante de pe contra-aripa stanga).

Nu vreau sa jignesc....insa....ai montat filtrul de benzina corespunzator?(adica sageata desenata pe el sa corespunda sensului fluxului de benzina)

Revino cu detalii.

Numai bine.
tavi77
Variable_dynamics, senzorul de turatie l-am desfacut ... era nitel negru ce-i drept, dar l-am sters si l-am dat cu spray de contacte, mufele toate le-am sters si verificat pt eventuale intreruperi, contacte imperfecte, dat cu spray!
Hai sa-ti zic exact cum a decurs totul: am avut probleme cu o bujie (prima de langa alternator) care era desfiletata si dadea scanteia inafara si de la asta avea socuri de alea stii tu, si m-am speriat ca nu's ce are si am plecat cu ea la tester ...buuuuuuuunnnn! ajung cu ea acolo cu chiu cu vai o baga nea omu' pe calculatorul ala de-i zice tester .... eu am vazut ca dadea scanteie afara si, la fiecare scanteie motorul la relanti parca se oprea si apoi revenea ... ii zic la om sa o infileteze la loc .... ok! n-a mai facut socurile alea ... pe ecran la tester mi-a afisat totul ok! Omul mi-a zis ca era de la bujie si acu' nu mai are nimic... totul e ok! bla bla bla .... plec de acolo ... a doua zi dimineata in mers imi moare motorul brusc .... si joaca-te numai cu frana de mana si adu-o pe dreapta cu viteza pe care o aveam ... in fine, o las un pic, ii dau o cheie porneste tac-pac merg cu ea cam 2 km ajung cu ea in fata blocului. Zic trebuie sa fie de la filtrul de benzina ca am cam facut vreo 8 mii km cu filtrul ala vechi .... merg la mecanic schimb filtrul de benzina (cred ca l-a pus corect ...NU STIU CE A FACUT EL ACOLO JOS SUB EA ... imi zice sa-i dau o cheie, nimic, ii mai dau una, nimic. Se auzea cum invarte electromotorul dar nimic sa porneasca sau ceva. Abia la a treia cheie cu greu a pornit-o. BUUUNNNN!
A doua zi a mers snur! Pe bune! Totul ok zic hai sa facem un drum mai lung cu ea. A doua dimineata o pornesc, la prima cheie o ia, merge la relanti cu ceva mici trepidatii, se mai redreseaza, nimic deosebit, merge rotund motorul, dupa care cam in 5 min. parca se stinge asa, coboara relantiul si se opreste. O repornesc, merge cam 2 min. si se opreste cam la fel. Ieri i-am dat jos capacul de la filtru, filtru de aer si zic sa-i curat injectorul si sa-i resetez motorasul de relanti, ca poate de la astea sa fie. Injectorul n-am reusit sa-l desfac, de fapt cred ca reuseam dar nu am vrut sa risc, mai ales ca sunt asa un "as" intr-ale masinilor, dar de sters si uns contacte cam toate au intrat la puricat. Dupa am scos bornele de la baterie, si mufa de la calculator, le-am pus la loc dupa vreo 10 min., am reansamblat totul la loc .... dar NIMIC. ACUMA NICI NU MAI PORNESTE SE INVARTE ELECTROMOTORUL SAU CE O FI ALA DAR, PARCA NU AR AVEA BENZINA.
CE POATE SA MAI FIE CA MA DOARE CAPUL? SA SE FI DUS CALCULATORUL, MOTORASUL PAS CU PAS, POMPA DE BENZINA, INFUNDAT INJECTORUL?????
O MANA DE AJUTOR AR FI FOARTE BINEVENITA, MAI ALES CA AM VAZUT DESTUI CARE VA PRICEPETI AICI PE FORUM SI DE LA CARE PUTEM INVATA CU TOTII!
ASTEPT RASPUNS! MULTUMIRI ANTICIPATE!
mihai0070
Pai aplica metoda de la carburatie biggrin.gif

scoate turul de la benzina si pune-i contactul , nu este nevoie sa o pornesti , scoate benzina ? da sau nu !!!!

pune pe cineva sa tina o fisa la masa (tabla, bloc motor, chiuloasa sau sa se uite in ea) in timp ce tu dai cheie , are scanteie ? DA sau NU ,

in functie de ce raspunsuri dai te putem ajuta .
C a t a l i n
Nu face treaba cu fișa, ca te poate costa scump.
mihai0070
blush.gif gresala mea !!!!!!!! SCUZE , doar uita -te in ea daca da scanetie nu o pune la masa ca exista riscul sa iti arzi computerul blush.gif
tavi77
Fratilor sunt intr-o ceata totala ... Care e turul la benzina din alea doua furtunase care intra in blocul ala (nu stiu cum ii zice)????
Si apoi, mai e o treaba. Daca ea nu-mi porneste deloc cum mama ciorilor o duc eu la un tester ceva sa vaz ce are? Ca numai din frana de mana sa o manevrezi cat esti tras la sufa ... mi se pare un fel de aventura cam aiurea, ce ziceti?
Chestia aia cu fisa sa stiti ca nu am inteles-o, dar daca spuneti ca nu e ok, nu ma mai stresez!
Deci, ce e de facut, CA AJUNG LA SPITALUL DE NEBUNI!!!!!!!!!!!!!???????
C a t a l i n
Turul e cel dinspre habitaclu. Sunt și săgeți acolo...
variable_dynamics
Tavi77, din ce descrii tu pare sa fie o problema de alimentare cu benzina. Dupa ce demontezi cutia filtrului de aer, pe corpul-clapeta, in dreptul fiecarui niplu(doua la numar, unde intra furtunele) exista sageti care iti arata sensul fluxului de carburant in raport cu corpul clapeta injector.

ASTFEL: "--->" - va fi turul de carburant(dinspre pompa spre injector)
"<---" - va fi returul de carburant( dinspre injector inspre rezervor)

Vei scoate furtunul de la TUR("--->"), evident. Ii pui capatul intr-o sticla, pui contactul pe "demaraj"(nu are sens sa actionezi demarorul). Ar trebui ca benzina sa curga in sticla.

Pentru a verifica daca RETURUL("<---") nu este infundat, deconectezi furtunul respectiv, pui un capat al ALTUI furtun in locul celui de retur, celalalt capat al furtunului il pui intr-o sticla. Pui contactul pe "demaraj" de mai multe ori. Pe retur ar trebui sa curga benzina. Asta e verificare locala a corpului clapeta-injector!!!! Returul poate fi infundat si mai incolo, pe traseul inspre rezervor!

Verifica de asemenea SORBUL pompei de benzina(este in rezervor)!
Verifica si releul situat pe circuitul de alimentare al pompei de benzina si siguranta aferenta(vezi ca exista pe contraaripa din stanga doua relee si doua siguranta - scoate-le din socluri si curata-le papucii...pentru inceput macar)

RECOMANDARE. Schimba colierele furtunelor de carburant, dupa ce umbli la ele. Cumpara unele NOI si de buna calitate.

ATENTIE MARE!!!! Exista diferente intre sistemul de aprindere la carburatie si cel de aprindere la injectie. Transformatorul ridicator de tensiune(i se zice "popular" bobina de inductie) este comandat de COMPONENTE ELECTRONICE(tranzistoare de putere) aflate in interiorul CALCULATORULUI DE INJECTIE!!!

NU SE TESTEAZA sistemul de aprindere la injectie punand fisele la masa electica a masinii!!!!Risti sa distrugi acele componente electronice, deci UCE injectie in sine.

Numai bine.
tavi77
Fratilor cred ca i-am dat de capat!!!! Adica sper sa fie numai asta!!!!!
Am verificat Variable_dynamics partea de alimentare cu benzina si acolo a fost buba! Mai exact furtunasele acelea dinauntrul rezervorului ce intra in pompa de benzina! Cred ca cel de tur era nu doar fisurat ci chiar crapat si toata benzina in loc sa ajunga la motor revenea bine-mersi IN REZERVOR ..... Si unde mai pui ca undeva pe traseul de alimentare electric al pompei de benzina e un scurt ceva, ca nu se alimenta, dar dupa ce am legat-o pe direct de la baterie a mers pompa .... Acu partea mai nasoala e ca nu stiu pe unde e scurtul.Cam pe unde ar putea fi oare?
Am sa schimb furtunasul acela buclucas (nici nu stiu cum sa-i spun tipei de la magazinul de piese auto ca se cheama !!!!!!!!!?????? poate daca ii explic stie ea!) si am sa refac cablajul electric pana la pompa de benzina!
Revin cu detalii dupa ce o rezolv!
Multumesc tuturor, deocamdata!
mihai0070
vrei sa spui ca pompa ta de benzina nu functiona ? pai si cum porneai motorul ? sigur de acolo este problema ?
variable_dynamics
Quote tavi77:" Si unde mai pui ca undeva pe traseul de alimentare electric al pompei de benzina e un scurt ceva, ca nu se alimenta, dar dupa ce am legat-o pe direct de la baterie a mers pompa .... Acu partea mai nasoala e ca nu stiu pe unde e scurtul.Cam pe unde ar putea fi oare?"

tavi77, daca tu cauti un "scurt" s-ar putea sa cauti ceva timp si sa nu gasesti nimic. Daca ar fi fost scurtcircuit foarte probabil s-ar fi ars una din sigurantele de 10A din ansamblul ala de pe contraaripa stanga(de care iti tot spun) si/sau s-ar fi distrus contactele releului care alimenteaza pompa de benzina(depinde unde ar fi fost scurtcircuitul)

Asadar NU CRED sa se puna problema de scurtcircuit ci de CONTACT IMPERFECT sau de FIR PARTIAL RUPT. Asta reiese si din manifestarea descrisa de tine. Uneori acel fir(sau papuc) facea contact electric si pompa era alimentata iar alteori nu facea iar pompa ta de benzina se oprea...la fel si motorul,evident.

DECI, eu iti recomand intai sa verifici/schimbi(daca e cazul) RELEELE si SIGURANTELE de pe ansamblul de relee si sigurante de pe contraaripa stanga! CURATA-LE PAPUCII DE CONTACT si pulverizeaza pe soclurile lor SPRAY DE CONTACTE ELECTRICE. Mai verifica si CONECTORUL de alimentare al pompei de benzina(stii unde e daca zici ca ai scos ansamblul pompei de benzina din rezervor.)
Apoi sa iti indrepti atentia asupra aspectului de fire intrerupte.

Furtunul de care vorbesti il poti cere ca "furtun de tur din ansamblul pompei electrice de bezina". Iti recomand sa il iei la tine pe cel vechi cand mergi sa cumperi pe cel de schimb, fiindca cel de tur si cel de retur au forme similare(seamana cu o spira) insa nu sunt identice!!!

Numai bine.
tavi77
Tin sa va multumesc la toti si sa va dau dreptate, mai ales tie Variable_dynamics ... dar si tie Mihai0070! Asa mai invatam si altii ceea ce stiti voi ... Intr-adevar releul pompei de benzina avea contacte imperfecte sau chiar intrerupte, dar si furtunul acela buclucas imi dadea batai de cap, neajungand benzina la injector, nu?
Ce conteaza acuma este ca motorul merge snur, la relanti sta pe la 800-850, nu stiu exact, dar inca mai astept un drum lung (pe care-l fac acu in week-end) ca sa pot vedea daca mai sunt opririle alea nesuferite ale motorului (ceea ce nu cred ca or sa mai fie!)
Numai bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.