bobomaster
11 Apr 2008, 12:13
Vreau sa deschid o discutie bazata pe un subiect foarte vag atins, anume rigidizarea sasiului folosind strut bar sau sway bar, sau bara anti stres. Nu am gasit absolut nicaieri ceva pentru DSN sau SLZ(care au acelasi sasiu practic), sau pe cineva dispus sa confectioneze asa ceva. Stiu in schimb ca exista persoane care si-au montat si asi vrea sa stiu cum, unde le-au montat, cat a costat si care sunt efectele observate(teoretic stiu ce ar trebui sa fie pt. ca m-am documentat mult, dar e o diferenta intre teoretic si practic presupun
).
P.S. este prima discutie pe care incerc sa o deschid, sunt incepator
raducutu
11 Apr 2008, 13:17
sal,si eu as vrea sami montez o bara de rigidizare dar nu stiu cum as putea realiza asa ceva si unde?poate ne ajuta cineva,cred ca ar fi o imbunatatire cosiderabila,am auzit tot de pe forum ca siau pus nu stiu ce ingineri de la DACIA bara intre oalele amortizoarelor spate si avea un efect considerabil.sper sa ne ajute cineva cu cunostinte in cauza.multumim!
C a t a l i n
11 Apr 2008, 13:26
QUOTE(bobomaster @ 11 Apr 2008, 13:13)
...un subiect foarte vag atins, anume rigidizarea sasiului...
...DSN sau SLZ(care au acelasi sasiu practic)...
Subiect vag abordat pentru că nu prezintă interes.
Dacă vei aprofunda studiul, vei afla că există ceva diferențe de șasiu și rigidizare a caroseriei între DSN și SLZ.
Nova are același șasiu și caroserie cu DSN, iar pe Nova s-a făcut ceea ce cauți tu.
melomanuu
12 Apr 2008, 00:59
din cate stiu eu sn are sway bar, bara respectiva de sub masina mai numita si bara stabilizatoare sau jug. Tu cauti strut bar care nu prea cred ca o sa gasesti. Oricum vezi ca mai este un topic deschis pe tema asta
bobomaster
16 Apr 2008, 23:36
NU stiam ca mai este vre-un topic......am folosit "search" si nu mi-a aparut nimik!
In fine pe spate am confectionat eu o bara de genul, am prins-o direct de suruburile amortizoarelor(care apropo sunt un bilstein pe gaz si fluid si sunt f f dure) si am observat ca a disparut scartaitul haionului (a se mentiona ca nu are nici o modificare haionul gen cui de slz ..), cand urc sau cobor bordurile mi se inchid si deschid toate usile inclusiv hayonul fara vre-o dificultate chit ca masina sta cu o roata in aer
, se mai aud sunete ciudate la aceeasi urcare sau coborare a bordurii, spatele masinii se simte altfel pe curbe si cu atat mai mult pe curbele in care asfaltul este denivelat.
Nu am de gand sa particip la vre-un raliu cu masinutza dar dupa schimbarile( evident in bine) pe care le-am observat dupa montarea improvizatiei mele, cred ca ar merita investitia intr-un strut pe fata pe care sincer nu il pot confectiona acasa din cauza traseului pe care trebuie sa il urmeze acea bara (din cauza filtrului de aer, la care nu vreau sa renunt sau sa il inlocuiesc cu nimik sport din motive de fiabilitate si performante)
CristiRzR
24 Apr 2008, 00:36
Vorba lui bobomaster...o bara de rigidizare pe spate e buna si s-au mai facut. Exista discutii despre bara pe spate...Search
Cat despre o bara pe fata, nu am auzit sa se fi pus si banuiesc ca are de a face cu admisia de aer
bobomaster
24 Apr 2008, 01:06
Pai cam asta e problema
nu o pot face dreapta ca aia de pe spate(care mi-a iesit) din cauza obstacolelor (filtrul de aer, vasul de expansiune si parca mai era ceva de ocolit p-acolo)
Ideea pe care o subliniez e ca nu gasesc pe nimeni sa aiba de pe forumul asta si sa spuna am dar nu e eficienta sau este eficienta(o parere a unui posesor nu a unuia care a auzit de la cineva care a vazut la altcineva), unde a facut-o.......etc??????????
Cu un strut bar custom made pentru solenta/dsn, pot ajuta eu.
Bogyciu
30 Apr 2008, 22:07
Fata sau spate, daca e fata as fi interesat si eu, pe spate am sa imi confectionez una pe care am sa o prind cu suruburi intre oalele amortizoarelor, stiu pe cineva care are asa ceva si e foarte eficienta.
romanvs
30 Apr 2008, 22:26
Mai multe detalii ,va rog,ma intereseaza subiectul.
Daca sunt persoane care si-au montat deja bari de rigidizare in fata si in spate,va rog sa ne spuneti si noua care sunt diferentele si daca se merita.Am o cunstinta cu un Renault Megane Coach care are asa ceva pe fata(posibil din fabrica(masina este luata la mana a doua)).
Va multumesc anticipat.
raducutu
30 Apr 2008, 22:40
BOBOMASTER poti pune cateva poze cu bara pe care ai confectionat-o,te rugam frumos?
spiridon
1 May 2008, 13:43
Eu am pus o bara spate ! ..si nu am mai dat-o jos...
Am prins-o initial de suruburile de la amortizoare dar imi amplifica un fisit al amortizoarelor...asa ca am dat 2 gauri un pic in fata amortizoarelor si am prins-o cu 2 suruburi de oala amortizorului.
raducutu
1 May 2008, 15:27
astazi am incercat si eu sa pun o bara de rigidizare pe spate,am facut ce am facut,am gasit o bara si mam gandit sa o pun intre suporturile alea de tabla ce tin banchetele din spate fixate in suportul ala de doi bani,am pus-o acolo deoarece mam gandit eu ca suporturile sunt sudate de aolele amortizoarelor si totodata de partile laterale ale masinii.am mers pe un drum denivelat nici un zgomot.a dat rezultate
mihai0070
1 May 2008, 22:42
eu am ceva mai multa rigiditate pe spate , datorita montajului buteliei de GPL , si sincer nu prea vad o foarte mare imbunatatire ,
benkenobi
2 May 2008, 16:48
QUOTE(raducutu @ 1 May 2008, 16:27)
astazi am incercat si eu sa pun o bara de rigidizare pe spate,am facut ce am facut,am gasit o bara si mam gandit sa o pun intre suporturile alea de tabla ce tin banchetele din spate fixate in suportul ala de doi bani,am pus-o acolo deoarece mam gandit eu ca suporturile sunt sudate de aolele amortizoarelor si totodata de partile laterale ale masinii.am mers pe un drum denivelat nici un zgomot.a dat rezultate
la fel am facut si eu acum do ani. a functionat bine. ideea am preluat-o dupa modalitatea de rigidizare a spatelui loganului.
bobomaster
2 May 2008, 21:24
De efectele unui strut nu ma prea indoiesc, cu atat mai mult pentru sasiul DSN-ului.
Maine voi pune si cateva poze ce ceea ce am facut eu!
Si apropo de zgomote, azi am mers pe un drum de tara cu 4 OAMENI (adica cam 100Kg fiecare) si a fost prima data de la montarea acelei bare cand am auzit din nou hayonul, dar la o intensitate foarte foarte mica, asa cum auzeam in mod normal cu masina goala pe drum bun, mai mult de atat din cate am auzit putandu-se face doar cu cui se slz, dar asta e alt topic
cristio_79
14 May 2008, 15:01
Am vrut sa fac si eu o proba cu o bara montata in portbagaj.Am cofectionat-o dintr-un cornier cu profil T si am montat-o intre capetele amortizoarelor.Nu stiu daca este bine sau rau,sunt o gramada de discutii pro si contra.
Dupa un drum de aproximativ 15 km prin oras,am observat ca masina parca are un zgomot de rulare mai accentuat in spate si parca este mai rigida de spate,ca si cand amortizoarele si arcurile ar fi blocate.O sa mai merg cateva zile asa si ma hotarasc daca o pastrez sau o dau jos.Dupa acest prim drum,inclin sa o dau jos.
Amedeus
15 May 2008, 10:58
Pe fosta SN am montat o teava de rigidizare, fixata in acelasi loc ca si centurile de pe spate. (fara legatura cu telescoapele)
bobomaster
15 May 2008, 11:17
QUOTE(cristio_79 @ 14 May 2008, 15:01)
Am vrut sa fac si eu o proba cu o bara montata in portbagaj.Am cofectionat-o dintr-un cornier cu profil T si am montat-o intre capetele amortizoarelor.Nu stiu daca este bine sau rau,sunt o gramada de discutii pro si contra.
Dupa un drum de aproximativ 15 km prin oras,am observat ca masina parca are un zgomot de rulare mai accentuat in spate si parca este mai rigida de spate,ca si cand amortizoarele si arcurile ar fi blocate.O sa mai merg cateva zile asa si ma hotarasc daca o pastrez sau o dau jos.Dupa acest prim drum,inclin sa o dau jos.
Ceea ce spui tu de senzatie de rigidizare a apatelui masinii am simtit si eu si o iau ca fiind un lucru pozitiv, pemtru ca practic acea bara intareste sasiul, si nu il mai lasa sa se deformeze dupa profilul drumului, astfel pe termen indelungat se inlatura cea mai mare parte a efectelor solicitarii la oboseala a structurii masinii(la partea din spate ma refer, si cine a mai avut vre-o nova sau are una f veche stie ce se intampla cu tabla oalelor din spate la un moment dat). Pe de alta parte rigidizand sasiul incredintezi suspensiei intreaga urmarire a profilului drumului, cum de altfel a si fost proiectata( adica nu s-au prea luat in calcul deformari majore ale sasilui la proiectare).
Referitor la zgomot la rulare nu am sesizat absolut nici o schimbare. Acum eu cand am pus bara aia am pastrat intre bara respectiva si oalele amortizorului bucata aceea de cauciuc care are rolul amortizarii microvibratiilor date de rularea profiluilui cauciucului si a rugozitatii drumului.
cristio_79
15 May 2008, 19:59
Azi am mers cu masina si pe cateva portiuni de drum cu denivelari mai accentuate si am observat ca la trecerea cu viteza mica peste acestea,nu se mai aud acele scartaituri ale usilor pe chedere provocate de torsionarile caroseriei.
Sper ca montarea acestei bare sa nu afecteze totusi caroseria din cauza rigiditatii prea crescute.Vorba aceea,vrei sa scapi de dracu' si dai de tasu'.
Nu imi dau seama la ce bucata de cauciuc faci referire,probabil la bucsa aceea dintre oala si saiba aceea mare a amortizorului.
Eu nu am demontat nimic de pe masina,pur si simplu am pus bara intre capetele celor doua amortizoare,peste piulitele care prind amortizoarele,apoi am strans-o cu alte piulite.Sper sa ma fac inteles.
bobomaster
15 May 2008, 21:05
Am inteles ce ai spus referitor la montaj, da la bucsele alea ma refeream, dar nu arata a bucse daca le desfaci ai sa vezi ca se expandeaza mult de tot sunt maricele. Eu am folosit o teava groasa pe care am turtit-o bine de tot la capete si apoi cand am pus-o am inlocuit pilitele, rolul acestora fiind preluat de teava care fiins aplatizata are suprafata destul de mare, si apoi am pus piulitele originale.
Referitor la diminuarea zgomotelor asta am subliniat si eu mai sus, probabil ca portbagajul au vrut sa fie cat mai mare dar au uitat sa il mai si testeze (initial sasiul de nova clasica cea cu hayonul ala mare a avut multe probleme si unele destul de complicate)
Per total pana acum ce parere ai referitor la rigidizarea spatelui masini tale?
cristio_79
15 May 2008, 22:24
Nu mi-am format inca o parere,deoarece am mers foarte putin cu ea montata si numai in oras.Inainte de montare nu aveam nici un fel de zgomote produse de vibratii sau miscari ale hayonului sau de alta natura.
Cu ea montata,parca masina este putin mai zgomotoasa in partea din spate.De exemplu,cand trec peste benzile acelea transversale premergatoare trecerilor pentru pietoni si peste trecerile de pietoni,vibratiile acelea se simt mai puternic.
Astazi am sesizat noi zgomote in portbagaj,ca si cum as avea niste sarme atarnate prin portbagaj ale caror capete se ating(freaca) de tabla.
twinky
16 May 2008, 22:02
Eu as vrea sa-mi sudez bara intre suporti care sustin banchetele spate am vazut ca la Solenza acolo este facuta rigidizarea in spatele banchetei pe oalele amortizoarelor.
De oale nu ma leg ca sunt cam fragile si cu sudura mi-e sa nu le aduc stricaciuni si sa ma bag la costuri mari.
Sper sa o fac in wkend.
uitativa la un logan poate va inspirati de aici
cristio_79
18 May 2008, 11:17
La Solenza/SRN daca montezi bara in felul acela,ori renunti la capota,ori faci o fanta in ea cu flexu' ca sa o poti inchide.
marius80_eugen
22 May 2008, 09:17
Ai loc destul ! Nu uita ca unii pun filtru sport direct pe corpul clapeta , deci este loc !
QUOTE(mihai0070 @ 1 May 2008, 22:42)
eu am ceva mai multa rigiditate pe spate , datorita montajului buteliei de GPL , si sincer nu prea vad o foarte mare imbunatatire ,
Cum ai montata tu butelia ca sa-ti faca puntea spate mia rigida ?
Costi.88
22 May 2008, 10:26
Si eu as vrea sa montez un strut bar pe spate. Din ce am citit pe acest post, merita si se pare ca ar avea efecte bune din punctul de vedere rigiditatii si al zgomotelor. Dar as vrea sa va rog pe cei care v-ati montat un strut bar sa postati poze cu el, sa ne facem o idee despre cum ar trebui sa arate (zic la plural pt ca sigur vor mai multi sa vada poze)
Costi.88
15 Jun 2008, 20:24
Din cei care v-ati montat strut bar pe spate, nu a facut nimeni poze ?
bobomaster
15 Jun 2008, 22:45
Nu imi merge sa postez pozele. Se blocheaza! Asi pune poze.
Bogyciu
16 Jun 2008, 08:01
Incearca sa le deschizi cu Paint apoi dai Save As, alege jos JPG, redenumeste si apoi incearca din nou, asa le reduci dimensiunea...
Costi.88
30 Jul 2008, 15:38
Nu se mai aude nimic de poze cu strut bar pe spate??
Amedeus
30 Jul 2008, 18:23
Imi pare rau dar am vandut SN-ul cu doi ani in urma. (nu mai am cum sa pun poze si la vremea aia nu m-am gandit sa fac). Dar rezultatele nu erau pe masura asteptarilor
AR-18-MOS
30 Jul 2008, 18:31
Ca Strut-Bar-ul sa isi faca treaba cum trebuie, necesita inlocuirea amortizoarelor cu unele mai tari (sport) si cu arcuri sport.
bobomaster
30 Jul 2008, 22:57
Strut-bar-ul nu face altceva decat sa rigidizeze sasiul si caroseria, treaba cu arcurile si amortizoarele este cu totul alta poveste si are alte repercursiuni asupra comportamentului si manevrabilitatii autovehiculului.
Amedeus
31 Jul 2008, 08:10
Corect! Se doreste rigidizarea caroseriei nu obtinerea unui comportament sportiv.
Liviu-Ioan
31 Aug 2008, 21:11
Asa am facut eu!.
Teava dreptunghiulara 30x20x1100 Inox.
ALY89STAR
31 Aug 2008, 21:43
Salutare!
Cum din intamplare am aceeasi masina ca a ta as fi curios sa-mi spui si mie diferentele...in comportament...la trecerile peste liniile de tramvai si la urcarea bordurilor!!!
Cat despre estetica....NICE.....Simplu si la obiect!!!
Numai bine!!!
Liviu-Ioan
2 Sep 2008, 19:34
La mine in oras nu am linii de tramvai, dar la borduri se comporta
ceva mai binisor. Astazi i-am mai pregatit un cornier 25x25, pe care
il prind cu suruburi pe tablele laterale si va fi paralel cu teava de inox.
O sa pun poze dupa ce prind cornierul.
Liviu-Ioan
3 Sep 2008, 20:23
Bun! acum sa vedem rezultatele!.
cristio_79
3 Sep 2008, 20:33
Eu zic ca una singura este de ajuns.
La mine,dupa montarea unui cornier intre capetele amortizoarelor,au disparut zgomotele provocate de frecarea usilor pe chedere si alte zgomote provocate de torsionarea caroseriei,dar a aparut un zgomot nou,care mai mult ca sigur provine de la amortizoare.Cand am greutate nu se aude deloc sau foarte rar,dar cu masina goala in spate se aude destul de des.
ALY89STAR
3 Sep 2008, 21:30
SAlut!
@Liviu-Ioan... imi place cum ti-a iesit!!!
Cat despre numarul acestora...nu cred ca este critic!!
CU prima bara ai vrut sa rigidizezi raspunsul torsionari dintre telescoape...si cu al doilea rama banchetei!!!
Intr-un final e ok...dar estetic...izoleaza-le cu ceva!!!
PS:...urca si tu niste borduri si cu spatele si cu fata pe diagonala..si vezi ce se intampla
!!!
Te salut!
Liviu-Ioan
5 Sep 2008, 21:10
Da! se pare ca au mai disparut din zgomote si scartaieli.
Acum mai trebuie sa rezolv polita aceea din portbagaj!.
cosmin_2300
5 Sep 2008, 21:44
QUOTE(ALY89STAR @ 3 Sep 2008, 22:30)
PS:...urca si tu niste borduri si cu spatele si cu fata pe diagonala..si vezi ce se intampla
!!!
Te salut!
Ce dracu se intampla fratilor ca mi-ati mancat sufletul cu vorba asta tampita !
Am dacia supernova ... permis de 1 an si 10.000 km .... urc MEREU cu spatele bordura sa parchez masina ... CE se intampla ?!
NU se torsioneaza masina asa cum ziceti pe aici !!!
NU am probleme cu deschiderea / inchiderea usilor daca ridic masina pe cric !
totusi nu se strica amortizoarele, dupa mine totata torsonarea la care nu rezista caroseria se transmite direct la amortizare nu ? eu cred ca trebuie facut ceva in gen ca la logan in spate la scaune lipit de caroserie sau cel mai bine puse ca la masinile vechi sasiu scarita adica sudezi transversal pe lonjeroane o bara.
adica noah, asa cred eu
cosmin_2300
6 Sep 2008, 00:05
Inainte sa-ti faci griji de amortizoare fa-ti griji de oale ... sa nu se sparga de la presiune
PAREREA MEA !
Liviu-Ioan
7 Sep 2008, 17:57
La mine nu se mai aude decat zgomotul de rulare.
cosmin_2300
7 Sep 2008, 21:13
Daca tot i-ai pus pe spate , poti sa-i cumperi ( e mai complicat sa-i faci tu din cauza capotei ) si pe fata ... si o sa ai o directie mult mai buna
Liviu-Ioan
16 Sep 2008, 04:35
Pe fata nu sunt sigur ca este nevoie!.
EvilOne
20 Sep 2008, 08:58
E nevoie si pe fata, dar pe spate e cea mai evidenta schimbarea pentru ca lipsa de rigiditate e evidenta. Am avut ceva similar cu a ta, doar ca era teava rotunda si cu o piulita de stringere. Schimbarea cea mai evidenta era cind coborai/urcai borduri mai mari si nu se mai auzea cum "lucreaza" caroseria.
saftonel
20 Sep 2008, 22:42
so..ma bag si eu cu o intrebare...cand masori dimensiunile pt bara/montezi...masina trebuie sa fie intr`o anumita pozite...sau !?
Liviu-Ioan multumit de bara?!?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.