Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bujie 1 muradara de ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ArtVandelay
am bujia 1 mereu murdara de ulei (langa volanta) , celelalte sunt caramizii si fara depunere dar asta e murdara de ulei, si cu ceva depuneri pe ea
de la ce poate fi? imi face de mult, nu dintr-o data (mentionez ca masina are GPL)

daca desfac capacul de la delco, plasticul ala transparent de sub lulea trebuie sa etanseze perfect? ca la mine e putin deformat in zona aia sub forma de U, si se formeaza o gaurica acolo...are ceva? arcul de la vaacumatic e pus pe ultimul zimt din dreapta, daca trag cu gura pe furtun se comprima cam 5 mm si se misca platoul mobil...asa trebuie sa fie ? huh.gif

edit : stiu ca s-a mai discutat prima problema dar rezolvarea nu am gasit-o pe niciun topic
vis-a-vis
A inceput sa-ti haleasca ulei. O solutie ar fi sa scoti furtunul care recircula gazele arse, sa tragi altul pana sub masina, asa cum aveau taximetristii pe vremuri sau sa-ti faci un sistem de colectare a lor (a gazelor).

Furtunasul ala de la ruptor, ar trebui sa fie etans, din cate stiu eu...
ArtVandelay
masina are setul facut acum vreo 3 ani, si pana am cumparat-o eu acum 2 ani a stat in garaj

consuma putin ulei,mai completez dar rar, si fum albastru nu scoate deloc(poate putin la pornire)..si totusi de ce doar bujia 1 si restul in stare buna ?

Nu furtunasul nu e etans ci plasticul rotund..nu stiu cum sa-i zic.
vis-a-vis
La mine a inceput sa pape ulei dupa vreun an, dar i-am si dat in goarna.
Tot asa a inceput si la mine, cu prima bujie. Or sa inceapa si celelalte, nu-ti fa probleme. 04.gif
ArtVandelay
ar fi cam ciudat sa se duce asa repede, nu am obiceiul sa trec de 3000 de ture decat rar, sa se mai curete de calamina tongue.gif

dar cred ca pot fi si alte probleme,supape care nu inchid bine,probleme cu segmentii (dar nu prea am cum sa aflu aia e problema)

acum urcai de la masina,nu-mi dadu in gand sa scot bujia sa vad ce culoare are scanteia...poate da o scanteie foarte slaba la cilindrul respectiv ?!?!
brigada_diverse
inlocuieste bujia. cu alta face la fel?
culbutorii sunt reglati bine?

ArtVandelay
face la fel si cu altele, am avut sinterom si acum am champion la fel

jocul la culbutori a fost facut asta-vara cand am schimbat garnitura la chiulasa, ce-i drept mi i-a reglat dupa ochi..tinand cont ca a fost gratis nu am comentat nimic...dar macar i-a reglat oarecum egal...dar parca muradea bujia si inainte de asta

chiar nu stie nimeni daca plasticul ala trebuie sa etanseze perfect? sa stiu daca cumpar altul..apropo se gaseste ? biggrin.gif parca am unul pe la tara dar nu sunt sigur, asta e deformat cum am mai zis acolo unde se lasa in corpul delcoului in dreptunghiul ala in partea din stanga

si inca ceva, luleaua mea e putin uzata are ceva? arata cam asa

user posted image

cate nereguli am observat, ce-nseamna sa mai ridici capota din cand in cand mai bine nu o deschideam radmasa.gif
mihai0070
pai cine ti-a facut setul ti-la facut de mantuiala , un met nou bine facut trebuie sa te tina cativa ani buni , depinde si cat mergi , dar cam 100000 tine un set.

poate ai segmentii aliniati la pistonul 1 sau poate semeringurile de la supape sunt coapte , arse.

sau nu ti-a schimbat setul si ti-a facut facut doar o segmentare si atunci asteaptate la un set nou , si sa stii si tu ca o masina care sta in parcare nulta vreme trebuie sa aiba parte de un tratament special din care face parte si pistonul : se scot bujiile si se introduce in capul pistonului 20 ml de ulei motor si bujiile se insurubeaza cu vasilina pe filet smile.gif pe asta nu o stiai ,


pai si cat crezi cu ca , costa o lulea si un capac delco , pune noi si ai scapat de problema , aceste piese nu se reconditioneaza .

apropo de bujii , daca le cumperi si pe pui pe motor nu ai facut nici un lucru bun.
le iei le verifici distanta , si acolo unde introduci fisa o sa vezi o mica piulita , desfa-o si pune-i ulei .
ArtVandelay
masina a fost la o firma inainte si probabil setul s-a facut de mantuiala intradevar..si cat a stat in garaj sunt sigur ca nu s-a deranjat nimeni sa faca ce trebuie pentru a proteja motorul
lulea am vrut sa cumpar dar era inchis la magazinul de la colt tongue.gif

ce inseamna segmenti aliniati ?
Red_Bull
Salut.Problema cu ulei in capul pistonului 1 nu poate fi de la reglaj supape,sau plastic care face separatie in capac delco.

Potentieale probleme care ar putea fi :

-segmenti aliniati (adica crestaturile segmentilor au ajuns liniare in acest caz segmentul de ungere (cel cu un arc pe mijloc) nu mai "rade "bine cilindrul si iti ajunge ulei in capul pistonului)

-un caz mai nefericit sa fie chiar dus segmentul de ungere de la pistonul 1

Avand in vedere ca a facut altcineva segmentarea ..... e probabil sa o fi facut de mantuiala....dar nu e mare lucru sa desfaci si sa vezi care e problema.
Parerea mea.....
mihai0070
ba sa stii ca un capac delco poate sa iti bage si benzina in ulei cum poate sa iti bage si ulei in camera de ardere, prin simplul fapt ca nu mai aprinde carburantul , si ce se intimpla cu el ne ars ? si cu uleiul care asa cat de putin este acolo ca ulei ai pe camasa pistonului , care nu mai este ars de explozia propiu zisa, daca mai punem si segment uzat sau simering supapa deja ai facut un amestec nears de ulei in cantitati infime dar existent si benzina ... normal ca nu mai merge bine bujia atunci cand primeste scanteie
ArtVandelay
eu nu de capacul delco am scris ca nu e etans ci de plasticul ala transparent de vine deasupra platinei..peste tot delcoul...in fine.

de rotita zimtata de la vaacumatic ce ziceti? asa tre sa fie pe ultimul dinte din dreapta? masina nu prea trage sub 3000 rpm..si raspunsu la acc. e cam slabut
mihai0070
aaaaaaaaaaaaa de plasticul ala zici tu radmasa.gif ala este un izolier si atat , daca il ai este foarte bine , ideea este sa nu il uiti nepus cat depsre rotita nu stiu ce sa zic , poate asa merge motorul rau, ma mine este puna undeva la 3 sau 4 dinti , modific-o si vezi cum iti merge mai bine , dar nu uita sa marchezi pozitia initiala wink.gif
renotgo
Mai fratilor ,ati zapacit omul ...!Cum naiba sa-ti bage benzina in ulei sau ulei in capul pistonului daca, capacul de la delcou este defect ...!?? radmasa.gif Mihai ,daca motorul nu-ti consuma ulei poti sta linistit ,dar...daca motorul nu prea trage ...asta-i o problema .Vacuumul modifica pozitia platinei mobile doar la turatii joase dupa ,iese din functiune.
djasu82
Izolatorul e de forma nu prea are importanta , rotita zimtata se pozitioneaza la al 3 dinte de la stanga spre dreapta pentru a avea avansul vacumatic initial 13 grade. Dupa aceea se recurege la reglatul avansului la cald ... Eu ti-as recomanda sa reglezi culbutorii perfect si nu la ochi e foarte important fiindca iti poate face mi de probeme la bujii daca supapele nu se inchid corect. Un amic de-al meu asa patea cu bujia nr.3 erea neagra si uleioasa. Am dat joc capacul de la motor si surpriza supapele de la pistonul nr 3 nu lucrau corect erau deschise mai mereu.
ArtVandelay
am motor de 1.3 tot la al 3-lea dinte?
apropo e normal sa "curenteze" daca pun mana pe delco cu motorul pornit ? biggrin.gif
argon
radmasa.gif cum naiba sa fie o regula cu "al treilea dinte"? nu mai zapacii omul, depinde de la delco la delco. Sunt multi factori care influentiaza asta, pozitionarea excentricului, elasticitatea arcului, numarul de infiletari ale tijei in capsula...
djasu82
Argon cele originale si din magazin sunt toate pozitionate la al treilea dinte. Atunci sa se mire de ce nu trage bine motorul nu cred sa aiba probleme la segmenti , verifica culbutorii si revino cu detali. Inca ceva mergi in sarcina cu 3200 de ture pentru curatarea bujiilor. Argon nu imi plac oamenii care zic "lasa ba ca merge".
ArtVandelay
totusi e normal sa electrocuteze daca pun mana pe corpul delco-ului? am sarit putin..biggrin.gif
maine o sa fac cateva probe cu zimtii aia..din cate tin minte acum e pe ultimul din dreapta
argon
As fi curios daca delcoul cu pricina e nou din magazin..sigur a umblat cineva in atatia ani, daca nu de la uzurile aparute cu timpul nu mai e valabila treaba cu al treilea dinte. Nu am zis sa lase ca merge asa, ci sa apeleze la un reglaj putin mai exact.

ideal e cu stroboscopul dar daca nu e, merge si asa: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1295827
ArtVandelay
e FOARTE departe de nou biggrin.gif masina initial a fost 1300, in 1996 s-a recarosat , deci cine stie cat de vechi e delco-ul..

nu mai tin minte exact, da' cand verificai parca facea cursa completa si revenea la loc, dar revenea imediat asa trebuie? tragand pe el l-am comprimat cam 5 mm asa...o sa fac maine mai multe verificari si o sa revin cu detalii

cand trageam platina se deplasa spre stanga,adica atunci cand arcul era comprimat platina nu mai cadea fix pe centrul celeilalte parti..sa zic asa.. asa trebuie?
djasu82
Eu ca multi alti am schimbat acel arc de la capsula vacumatica si rezultatele sunt vizibile pratic avansul mi-a crescut mai mult la turati de 2500 -3500 de ture si scade cand se decupleaza vacumaticul pe la 4000 de ture. Artv daca ai avea un capac de delco transparent ai vedea rapid cand accelerezi in scurt cum se decupleaza vacumaticul implicit platina revine la loc .
brigada_diverse
QUOTE(ArtVandelay @ 12 Apr 2008, 18:48)
totusi e normal sa electrocuteze daca pun mana pe corpul delco-ului? am sarit putin..biggrin.gif
maine o sa fac cateva probe cu zimtii aia..din cate tin minte acum e pe ultimul din dreapta
*




e f normal sa curenteze....mai ales daca fisele sunt proaste...schimba fisele si vezi daca face la fel(mai intai le verifici daca de la ele te curenteaza sau de la surubul de pe delco care duce la bobina)

capacele de delco transparente toti mi-au spus ca sunt proaste...nu stiu, nu am testat....am vazut doar ca arata frumos

ma omorau unii sa iau lulea deduco..doduco..sau ce nume mai poarta(7 ron..doamne fereste....2 litri de benzina)..nu m-a lasat zgarcenia si am luat una de 1,5 ron..ce sa vezi? isi face treaba f bine..e un cupru doar....



djasu82
Da toti zic cas proaste capacele transparente fiindca curentul care trece dintre ruptor si plot e foarte mare asta datorita arderi proaste tradus prin amestec prost buji negre avans dereglat supape care nu inchid... . Cum se face ca la cdi meu am acest capac pentru probe si e la fel cum l-am montat prima data si a fost folosit 5000 de km. Inca ceva daca bujiile au eletrozi neegali motorul are o turatie neregulata .
mihai0070
QUOTE(renotgo @ 12 Apr 2008, 17:59)
Mai fratilor ,ati zapacit omul ...!Cum naiba sa-ti bage benzina in ulei sau ulei in capul pistonului daca, capacul de la delcou este defect ...!??  radmasa.gif Mihai ,daca motorul nu-ti consuma ulei poti sta linistit ,dar...daca motorul nu prea trage ...asta-i o problema .Vacuumul modifica pozitia platinei mobile doar la turatii joase dupa ,iese din functiune.
*





scoate-ti fisa din capac de la ce piston vrei tu si las-o libera si mergi asa, si verifica-ti uleiul si spune-mi tu mie cat de bine arata . si gandeste problema asa : ce cantitate estimativa de benzina si in cilindru in momentul admisiei ? (vapori de benzina pe care urmeaza sa ii comprimi ) nearsi , si evacuati si iar admisi si comprimati si motorul tau va functiona in 3 timpi la acel piston , scanteia , explozia nu mai are loc ca nu exista , cate miscari are pistonul pe minut ? ... calculeaza mai departe , cata benzina se duce pe evacuare , si cata in ulei , ... sau unde se duce ? daca iti da cu virgula ?
PH-06-BOA
Ideea ar fi , sa masori si sa compari compresia gasita la fiecare cilindru, pentru a-ti da seama daca e din segmenti ( un manometru adaptat cu o teava sau furtun, prinse cumva de o bujie careia ii spargi izolatorul ceramic, si le montezi pe rand - dupa ce ai scos toate bujiile-la fiecare cilindru in parte) Montezi manometrul in locul bujiei, dai la cheie cateva secunde ,si reti indicatia maxima, care la un motor bun se apropie de 8atm. Daca ai pistol de umflat rotile, intr-o bujie sudezi o teava de grosimea unei valve, si daca n-ai , mergi cu teava la tine la o vulcanizare, si faci testul.
Alt test, cu bujiile scoase, pui pe rand fiecare piston in faza de aprindere (pistonul sus si luleaua in dreptul fisei de la pistonul la care lucrezi) cu un furtun care sa etanseze bine pe gaura de la bujie, sufli pe el cat poti, si asculti daca se aude ceva in carburator sau in toba. Daca se aude in carburator, supapa de admisie nu etanseaza , in toba, evacuarea.
Daca Nr 1 nu are compresie , si ai segmentii uzati , bujia se ancraseaza mereu si merge in 3, fa o reductie pe care o bagi in locul bujiei si in ea bagi bujia. Nu vei mai avea probleme cu bujia niciodata.
Capacul de plastic, impiedica trecerea condensului ( mai ales iarna) catre capac, dar nu-si prea face meseria, multi nu-l mai pun.
Vaacumul e valabil doar la relanti si sarcini mari( clapeta deschisa la maxim) mai mult teoretic.
autom
QUOTE(PH-06-BOA @ 13 Apr 2008, 10:52)
fa o reductie pe care o bagi in locul bujiei si in ea bagi bujia. Nu vei mai avea probleme cu bujia niciodata.


Probata ideea! Merge!
Ionescu
Subscriu si eu la faza cu reductia. La Fiat am avut aceasta problema la pistonul 4. Ceva din segmenti, manca nitel ulei, mai si scuipa... Bujia mereu o uda. Atunci mecanicul (specialist in Fiat) mi-a dat o reductie si mi-a zis sa scot si furtunul de la epurator, pana oi face motorul. Zis si facut si am mai mers in jur de 50.000km.
Totusi, eu zic sa nu stai atit de mult cu problema si sa desfaci motorul dupa un timp si sa rezolvi cu segmentii. Parerea mea e ca de acolo ai problema. Succes!
argon
cand pui reductia, cu ce scoti spanul ce cade in cilindru? sau se da chiulasa jos pentru montat reductii?
Merced
Presupun ca se da jos si chiulasa...
autom
Este impropriu spus ,,reductie,, De fapt este un prelungitor care scoate bujia din zona in care se prelinge sau se improasca cu ulei.

Se infileteaza ca o bujie, cu acelai filet, aceleasi cote si nu se demonteaza chiulasa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.