Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: curge uleiu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
justyn
Salut baieti. Deci dupa ce mam chinuit sa scot motoru cu tot cu cutie ca nu iese alcumva am schimbat semeringu de la palier am dat jos baia de ulei am prinso la loc cu silicon si ce sa vezi dupa ce am dat 2 ture curge iara . Semeringu de la fulie o fost si ala schimbat dar nu de mine. Dati-mi niste idei ce sa fac ca numa probleme am cu masina asta
apollo
mai exact, pe unde iti curge?esti sigur ca ai etansat bine baia de ulei?
einstein1984
Siliconul nu va etansa niciodata ca un simering. Acolo sunt piese in miscare, trebuie schimbat simeringul.
$$ilvviu
Ce idei sa iti dam?
Vezi pe unde curge si actioneaza in consecinta.
Eu am patit spre exemplu la un papuc sa curga pe la sonda de presiune.
MIHAI8888
tot pe la baie curge
dao jos ia un silicon bun (locttite parca scrie la carte) curata bine ambele suprafete de lipit ,degreseaza cu diluant ,si nu strange suruburile la maxim
dupa aia admira rezultatele
justyn
semeringu l-am schimbat defapt ambele is schimbate noi , ar mai putea fii de la uleiu care o ramas pe cutie si ce o mai ramas pe scut ca nu l-am curatat sa vad maine, asta ar fii varianta cea buna daca nu pe la baie. imi spuneti cam in cant timp se intareste siliconu ca mai mult de 2 ore nu lam lasat cam dupa 2 ore jumate am si pornit motoru.
variable_dynamics
2 ore e putin...Teoretic siliconul(chiar si cel rosu) are o durata de uscare completa de pana la 24 de ore. Te-ai grabit iar acum va trebui sa dai baia de ulei jos iar si sa re-etansezi cu silicon. De data asta lasa-l sa se usuce macar 1 zi(24 ore) pentru a fi sigur.

Iti recomand deasemenea sa dai si scutul jos si sa il cureti de mizerie.

Numai bine.
justyn
Am folosit silicon rosu chiar daca nu l-am lasat mai mult de 2 ore jumate vad ca tine bine nu curge pe langa baie. Curge pe la busonu de golire ulei. Ce sa ii fac la asta?
apollo
QUOTE(justyn @ 19 Apr 2008, 10:56)
Am folosit silicon rosu chiar daca nu l-am lasat mai mult de 2 ore jumate vad ca tine bine nu curge pe langa baie. Curge pe la busonu de golire ulei. Ce sa ii fac la asta?
*




se gasesc in comert garnituri de cupru pentru acel buson.ele sunt "umflate" si cand le strangi se preseaza.de asta nu e recomandata folosirea unei garnituri de mai multe ori.
einstein1984
Loctite pentru suruburi pentru buson pe filet si garnitura aia.
mihai0070
poate ca ai ceva presiune in baie care scapa pe langa segmenti, sau nu ai baia dreapta, daca este stramba va curge si cu cel mai al dracu silicon.

curge in special la imbinarea cu capcul de distributie sad.gif inainte se puneau niste garnituri de cauciuc acolo , acum la metoda cu silicon nu se mai folosesc, incearca eu ele , si eu am o scurgere tot pe acolo.
apollo
Inainte garniturile erau de pluta.Cumparasem eu si mecanicul le-a aruncat biggrin.gif

A indreptat buza la baia de ulei ca cica era putin indoita si cu Loctite a etansat baia.Are un an de zile de cand e asa si nu curge deloc.
MIHAI8888
nu prea inteleg cum vine treaba asta
stiam ca baia care e cu garnitura nu merge cu silicon si invers pt ca difera (alea pt garnitura au niste ridicaturi pe ele iar alea pt silicon au santuri)
eu as prefera garniturile
mihai0070
te anunt ca baia pentru silicon nu are sant are chiar o buza mai inalta pe care se pune silicon , masina este din 97.
MIHAI8888
corect ,greseala e a mea
scuze pt dezinformare
mihai0070
eu prefer silicon biggrin.gif din ala medical radmasa.gif la fete


baia cu garnitura clasica nu este mult prea rezistenta in timp , trebuie sa fii prea norocos sa reziste macar 3 ani , in schimb daca ai baia dreapta si motorul nu scapa compresie in carter o baie lipita cu silicon te poate tine si de la un RK la alt RK , depinde si de materiale si de mana mecanicului wink.gif
justyn
Curge in continuare sad.gif cred ca pe la buson trebe sa ma scap de masina asta numa probleme am cu ea
georgecpr
Salutare. Am si eu o problema similara cu Nova mea. Pierde ulei pe la simeringul de la palier. Dupa ce am fost la un mecanic sa intreb cat ma costa schimbul (4-5 milioane cu totu sad.gif ) am decis sa il schimb singur. Este dificila aceasta interventie?

Parca am citit pe aici pe forum ca cineva a reusit sa scoata cutia de viteze de pe nova fara sa dea jos motoru. Cred ca am sa incerc si eu o astfel de abordare. Exista vreun risc? Ce ma sfatuiti?
justyn
Exista o solutie sa dai jos lonjeronu de sub cutia de viteze nu stiu exact cate suruburi ai de demontat exact da ce ii cert ca o sa te chinui mult. Io am dat jos motoru ca sa schimb si ambreajul si sa dau jos baia. Chinu mai mare a fost cand o trebuit sa prindem cutia inapoi pe motor, ambreajul fiind nou nu intra. A trebuit sa rastrurnam motorul pe partea cu pompa de apa si sa bag cutia de sus in jos. Pe mine mau ajutat inca doi baieti ca singur nu reusam. Daca ai probleme numa cu semeringul de palier ai putea sa incerci varianta cu lonjeronu asa ca spor la treaba
apollo
si eu am schimbat acel simering si discul de ambreaj cu rulment si placa de presiune.

2 ore a durat in service.a dat jos motorul a schimbat ca a schimbat si l-a pus la loc.
mihai0070
Cutia se poate da jos de pe motor fara a fi scos si motorul ,dar chinuiala care nu isi are rostul nu merita , cutia iese pe jos nu pe sus , si dureaza, dar garantat iese si tot garantat NU mai intra la loc pe unde ai scos-o biggrin.gif de intrat intra cu motorul demontat. Cine nu crede din partea mea poate sa incerce si el console.gif va avea acelasi rezultat ca mine
mike1410
Cat se poate de corect,sustin postul lui Mihai patit pe pielea mea smile.gif
gti98
Nu pot sa inteleg de ce va ambitionati sa o faceti pe ginecologii cu masina asta.
Mie demontarea motorului nu mi se pare deloc dificila (in afara de cocoasa pe care o faci cat stai aplecat, si de macaraua care e EXTREM de utila la ridicat agregatu'!!)(poate si pen'ca l-am demontat de vreo 5 ori pana acum??)
Motorul iese singur (se desfac 5 - cinci- suruburi care imbina carterul ambreiajului-semicarcasa cutiei cu blocul motor, si prinderea aceluiasi carter la traversa din fata, care permite bascularea cutiei pentru scoaterea axului prizei din discul de ambreiaj), iar cutia se scoate dupa aia. Se remonteaza in ordine inversa, cu mentiunea ca daca la scos se pot "pacali" planetarele sa iasa fara demontarea fuzetelor, la re-montare a trebuit sa desfac surubul de sus si sa-l slabesc pe cel de jos, la imbinarea unei fuzete (fata) cu amortizorul si sa basculez spre exterior fuzeta ca sa departez planetara, sa incapa cutia
MENTIONEZ CA AM LUCRAT SINGUR
Legat de baia de ulei;
La garnituri era o problema la imbinarea partilor de pluta, laterale, cu "potcoavele" de cauciuc care se pun pe zonele semicirculare de la capete. Aceasta imbinare, odata reusita nu ceda, cum s-a spus pe aici "dupa maxim 3 ani". Inventia cu siliconul e "cauzata" de aparitia unui material nou si de "simplificarea" operatiei de etansare... Totusi ramane problema timpului de asteptare pentru intarirea cauciucului.
La simeringuri apar mereu probleme: se produc uzuri pe arborii cu tratamentul prost in zona de contact cu inelul de cauciuc, greu vizibile si care compromit etansarea chiar cu simering nou, bun si corect aplicat; simeringul poate fi necorespunzator (material prost, dimensiune neconforma, manipulare si stocare defectuoasa - NU cumparati niciodata un simering tinut la magazin pe cui sau carlig, ala e bulit de nou!!!!
Montarea simeringurilor e o operatie FOARTE delicata!! Indesarea cu varful surubelnitei e o alta modalitate de a distruge aceasta piesa pretentioasa (montarea se executa cu o scula care apasa simultan pe toata circumferinta inelului; nu e o chestie foarte complicata dar surprinzator de putini mecanici o au...)
La fotbal si la mecanica auto credem toti ca ne pricepem.... Si bine ar fi sa stim baremi ce sa cerem mecanicilor care ne iau o gramada de bani si dup-aia ne aburesc cu texte ca "piesa era proasta/defecta", "ai suprasolicitat-o", "are alta cauza de defectare" etc.
Spor la cheile fixe!!
nicu boss
dak ai schimbat semeringurile strange si arcurile la semeringuri asa incat atunci cand il probezi pe viblochen sa simti ca opune rezistenta calumea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.