Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se incalzesc jantele
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
Mihaitzu
Astazi am mers cam 20 km in oras si am pus mana pe jantele din fata si am observat ca sunt incinse nu foarte rau dar ....oare e normal?
Merced
Depinde cat de mult ai franat.
Ridici masina pe cric si verifici fiecare roata sa vezi daca e infranata, desi eu ma indoiesc.
csimby
La mine se blocau franele, si se incalzeau jantele, cred ca si la tine tot ceva asemantor trebuie sa fie.
chriss80
Se mai lipesc si placutele de frana de discuri...la mine a trebuit sa le dau cu ciocanul jos sa le schimb ultima data...
benkenobi
este absolut normal sa se incalzeasca jantele,
daca frana ar fi blocata din cauza placutelor jantele ar fi de-a dreptul fierbinti, masina ar merge greu, consumul ar creste si cu siguranta ai simti un miros urat de ferodou incins.
marius80_eugen
Daca mergi continuu nu e deloc normal sa se incalzeasca jantele ! Daca totusi se incalzesc inseamna ca raman blocate placutele si se acolo provine caldura . O masina care se deplaseaza continuu are racire la frane . Faceti o aerisire , eventual schimbati tot lichidul daca aveti mai mult de 2 ani cu el .
Pentru franarile pe distante mai lungi sau pur si simplu pentru o oprire normala , folositi si frana de motor !
Eu am peste 62.000 km cu aceleasi placute / discuri / etrieri !
miki_slz
ce vrei sa spui cu "Eu am peste 62.000 km cu aceleasi placute / discuri / etrieri !" ?
la cati km ai schimbat ultima data placutele?
benkenobi
QUOTE(marius80_eugen @ 29 Apr 2008, 16:53)
Daca mergi continuu nu e deloc normal sa se incalzeasca jantele ! Daca totusi se incalzesc inseamna ca raman blocate placutele si se acolo provine caldura . O masina care se deplaseaza continuu are racire la frane . Faceti o aerisire , eventual schimbati tot lichidul daca aveti mai mult de 2 ani cu el .
Pentru franarile pe distante mai lungi sau pur si simplu pentru o oprire normala , folositi si frana de motor !
Eu am peste 62.000 km cu aceleasi placute / discuri / etrieri !
*



off topic-mereu esti pe langa subiect.
flacaul care a pus intrebarea a spus ca a mers 20 in oras si a constatat ca s-au incalzit jantele. eu nu cred ca in oras se poate circula o asemenea distanta fara sa franezi pina se incalzesc jantele.
decat sa bati campii mai bine citeste atent si da sfaturi utile daca te tine cureaua.
on topic- mihaitzu draga , masina ta nu are absolut nimic. asa este normal. daca totusi simti miros de ferodou ars ai o problema altfel nu. spor si km cat mai multi!

29 Apr 2008, 18:40:
marius -tu ai peste 62000 km cu aceleasi placute? cine trebuie sa tre creada?
Brambus
charge.gif ras hohote.gif
AR-18-MOS
@Mihaitza, cel mai probabil strange frana pe roata respectiva si de aia se incalzeste janta.
benkenobi
QUOTE(AR-18-MOS @ 29 Apr 2008, 20:25)
@Mihaitza, cel mai probabil strange frana pe roata respectiva si de aia se incalzesc jantele.
*




cum adica strange frana pe o roata si se incalzesc ambele jante? se incalzeste cealalta janta prin telepatie?
lasati copilul in pace ca nu are nimic defect la masina.
si daca ar fi un etrier blocat nu ar trage masina in partea respectiva?
miki_slz
Merced a dat cel mai bun sfat!! Mai bine asteptam sa vedem ce ne spune omul rolleyes.gif
Brambus
Cred ca marius80_eugen are dreptate prin ce a spus, daca mergi fara opriri in afara orasului, dar in cazul in care omul a mers in oras este normal sa se incalzeasca janta ,dar asta nu inseamna ca trebuie sa se incinga, atunci este o problema.
benkenobi
jantele se incalzesc si daca mergi pina la constanta (deci in afara orasului) datorita frecarii dintre cauciuc si asflat (cauciucul se incalzeste si transmite caldura spre janta).
pentru dl brambus- ruleaza tu 20 km in oras ( distanta echivalenta cu traversarea orasului dus intors) si apoi pune manuta pe janta sa-i analizezi temperatura si apoi mai vorbim. facem pariu ca masinuta lui mihaita nu are nimic defect la frane?
mihaita tata-ridica masina pe cric si invirte rotile. daca se invart lejer este ok, daca merg infranate eu dau cite o bere tuturor celor ce mai vin pe la intruniri vinerea seara. dar daca rotile nu au nimic imi da fiecare solenzar care vine la intrunire cate o bere? (desi nu beau alcool)
Brambus
Corect !Eu am spus ca daca se incalzesc este OK dar daca se incing nu!. Caldura degajata de anvelopa se transmite maxim la partea de jos(buza) jantei nu pana la prezoane.Daca jantele sunt incinse pe toata suprafata insemna ca roata opune rezistenta mare la rulaj (infranare, piston etrier blocat, placute care ating marginea discului sau discuri ovalizate).
marius80_eugen
QUOTE(miki_slz @ 29 Apr 2008, 17:10)
ce vrei sa spui cu  "Eu am peste 62.000 km cu aceleasi placute / discuri / etrieri !"  ?
la cati km ai schimbat ultima data placutele?
*


NU AM SCHIMBAT PANA ACUM , IN 62.000 KM NIMIC LA FRANE , IN AFARA DE LICHIDUL DE FRANA !

QUOTE(benkenobi @ 29 Apr 2008, 17:38)
off topic-mereu esti pe langa subiect.
flacaul care a pus intrebarea a spus ca a mers 20 in oras si a constatat ca s-au incalzit jantele. eu nu cred ca in oras se poate circula o asemenea distanta fara sa franezi pina se incalzesc jantele.
decat sa bati campii mai bine citeste atent si da sfaturi utile daca te tine cureaua.
on topic- mihaitzu draga , masina ta nu are absolut nimic. asa este normal. daca totusi simti miros de ferodou ars ai o problema altfel nu. spor si km cat mai multi!

<span class='edit'>29 Apr 2008, 18:40:</span>
marius -tu ai peste 62000 km cu aceleasi placute? cine trebuie sa tre creada?
*



Sincer nu ma intereseaza cine ma crede sau nu ! Eu am "martor" mecanicul meu si pe Dumnezeu deasupra , in rest nu ma intereseaza !

QUOTE(benkenobi @ 29 Apr 2008, 20:45)
jantele se incalzesc si daca mergi pina la constanta (deci in afara orasului) datorita frecarii dintre cauciuc si asflat (cauciucul se incalzeste si transmite caldura spre janta).
pentru dl brambus- ruleaza tu 20 km in oras ( distanta echivalenta cu traversarea orasului dus intors) si apoi pune manuta pe janta sa-i analizezi temperatura si apoi mai vorbim. facem pariu ca masinuta lui mihaita nu are nimic defect la frane?
mihaita tata-ridica masina pe cric si invirte rotile. daca se invart lejer este ok, daca merg infranate eu dau cite o bere tuturor celor ce mai vin pe la intruniri vinerea seara. dar daca rotile nu au nimic imi da fiecare solenzar care vine la intrunire cate o bere? (desi nu beau alcool)
*



20 km echivaleaza cu traversarea orasului dus-intors ???? 17 km sunt din Drumul Taberei pana la Universitate ! Bucurestiul in prezent are un diametru de peste 40 km ! Despre beri si bancuri ... sa stii ca etrierii si placutele se comporta diferit in functie de temperatura la care sunt supuse , deci degeaba ridica el masina sa dea de roti , cat timp etrierii si placutele nu sunt incinse ca dupa un mers prin oras . Nu are de ce sa se incalzeasca jantele pentru ca ai mers pana in Constanta ! NU au de ce sa sa se incalzeasca jantele pentru ca ai mers 20 km in oras ! Racirea etrierilor NU este pe janta !

benkenobi : " off topic-mereu esti pe langa subiect."
"decat sa bati campii mai bine citeste atent si da sfaturi utile daca te tine cureaua."

- vezi ca ma scoti din sarite si te trimit la origini mai repede decat crezi !

30 Apr 2008, 10:02:
QUOTE(Brambus @ 29 Apr 2008, 21:01)
Corect !Eu am spus ca daca se incalzesc este OK dar daca se incing nu!. Caldura degajata de anvelopa se transmite maxim la partea de jos(buza) jantei nu pana la prezoane.Daca jantele sunt incinse pe toata suprafata insemna ca roata opune rezistenta mare la rulaj (infranare, piston etrier blocat, placute care ating marginea discului sau discuri ovalizate).
*



Candura degajata de anvelopa este neimportanta fata de cea degajata de etrieri ! Anvelopele ajung pe la 50 - 70' C , in timp ce placutele si etrierii depasesc 200' C !
Brambus
Etrierii nu sunt in contact direct cu janta deci in mers nu este posibila transmiterea unei calduri asa de mare catre janta!
miki_slz
Deci ai facut 62.000 KM cu placutele originale si inca mai faci. ok fie cum zici huh.gif

De aici rezulta ca folosesti mult frana de motor dar sa fiu sincer tot mi se pare exagerat excl.gif
marius80_eugen
Da , folosesc frana de motor , nu exagerat , ca pana la urma daca vei conduce bine , nici o folosite a franei de motor nu este exagerata .
In mod ideal , o masina in miscare trebuie sa fie intotdeauna intr-o treapta de viteza , indiferent ca accelereaza sau franeaza !
Brambus - mai citeste o data postul meu ! Eu am spus de etrieri , nu de janta ! Temperatura cauciucului din care este cedata jantei este neinsemnata fata de caldura provenita de la etrieri , nu direct , ci indirect !
benkenobi
marius 80 esti de-a dreptul taranoi si nesimtit. nimeni nu te-a trimis pe tine la origini si nici varsta nu-ti permite ( daca iti permit administratorii siteului) sa vorbesti asa. Treci si tu pe la scoala , invata fizica ( cel putin) si apoi posteaza pe aici. caldura degajata de frecarea dintre placutele de frana si discul de frana se transmite de la discul de frana ( aceasta este piesa care se incalzeste cel mai mult) catre etrier si catre janta prin conductie - nu "indirect".
inca odata spun ca mihaita nu are nimic defect la franele fata.
astept in continuare un raspuns de la mihaita.
nici un mecanic auto nu poate confirma o absurditate asa evidenta pe care continui sa o sustii ( rularea a 62000 km dintre care multi in bucuresti sunt sigur, fara schimbarea placutelor de frana).
problema uzerilor nu este ca nu te pot crede ci ca ii intoxici cu informatii nereale ( ca sa nu fiu mai direct in exprimare).
miki_slz
pt marius:
Omule eu m-am referit ca exagerezi cand spui ca mergi de 62.000 km cu aceleasi placute si nu am spus ca folosesti frana de motor exagerat! asteapta nervos.gif

E indicat sa folosesti frana de motor dar cu tot cu aia nu cred absurditatea pe care o susti. Sau poate tu pui frana ca si Flinstone cu picioarele nedumerire.gif
benkenobi


<span class='edit'>30 Apr 2008, 10:02:</span>
Candura degajata de anvelopa este neimportanta fata de cea degajata de etrieri ! Anvelopele ajung pe la 50 - 70' C , in timp ce placutele si etrierii depasesc 200' C !
*

[/quote]

dar de caldura degajata de rulmenti ce zici? sau nici aia nu se incalzesc si nu transmit caldura prin fuzeta catre janta. Si caldura preluata de jante de la anvelope este neglijabila? eu stiam ca metalul este bun conducator de caldura , deci preia imediat caldura de la alte corpuri cu care se afla in contact.
on topic- mihaita ridica tata masina pe cric dupa ce ai jantele incalzite datorita franarilor repetate si vezi daca ai rotile blocate. Apoi da-ne si noua de stire ca avem aici un subiect interesant. HAI NU NE TINE IN SUSPANS.
romanvs
QUOTE(Mihaitzu @ 26 Apr 2008, 12:20)
Astazi am mers cam 20 km in oras si am pus mana pe jantele din fata si am observat ca sunt incinse nu foarte rau dar ....oare e normal?
*



Mihaitzu sunt incinse sau sunt doar calde?Daca sunt calde este ceva normal,daca sunt incinse si miros a ferodouri atunci este posibil ca pistonasele la etrieri sa nu lucreze cum trebuie.Poti verifica cu masina pe cric daca se invart rotile cu usurinta(cazul II).
Mihaitzu
Scuze ca nu am mai postat dar am fost plecat din oras,asa cum spune Benkenovi am ajuns la concuzia ca e normal sa se incalzeasca putin in oras la franari repetate observand la drum lung ca sunt ok si va multumesc tuturor pentru sfaturisi pareri DAR am fost plecat din oras am facut vreo 200 km si am constatat ca am probleme mari la frane care nu au legatura cu faptul ca mi se parea ca se incalzesc rotile.Sa va spun cum am observat :Mergeam cu o viteza de 90 100 si am observat o masina parcata pe partea dreapta m am gandit sa depasesc ,in acest timp venea si masina din fata si am zis ca nu am timp si am pus frana treptat ..masina frana si la 20 m de masina eram cu pedala la fund si nu se oprea masina apasam ca disperatu in continuare pe frana si tot nu s a oprit masina ...ii mai trebuiau 30 m sa se opreasca de tot in ritmul in care franaa Atentie cu pedala la fund noroc cu cel din fata care m a lasat sa depasesc si a tras dreapta a vazut ca ma opresc greu. De la ce credeti ca am aceasta problema?De ce nu mi mai tin franele?Am constatat ca daca franez brusc la viteza mai mica franele tin bine..blocheaza rotile dar la viteza mare cand franez constant spre capatul cursei pedalei nu mai franeaza bine.Va rog ajutati ma!!! Ce sa fac? Am 47000 km discurile originale placute schimbate la 40000 km in service doar ca discurile au un sant pe mijloc asta pt ca am schimbat placutele mai tarziu si a zgariat?Care poate fii cauza problemei mele? Multumesc anticipat
marius80_eugen
QUOTE(Mihaitzu @ 2 May 2008, 00:03)
am ajuns la concuzia ca e normal sa se incalzeasca putin in oras la franari repetate observand la drum lung ca sunt ok ... ...  am constatat ca am probleme mari la frane care nu au legatura cu faptul ca mi se parea ca se incalzesc rotile.
*


icon_mrgreen.gif Imi place concluzia ta ! Imi pare rau pentru experienta neplacuta traita , dar oare cum ai ajuns in situatia in care sa nu ai frane ??? Totusi tu ai auzit de frana de motor si de cea de mana ?
Solutia la problemele tale ar fi sa schimbi placutele , discurile , lichidul de frana complet ( ca e clar ca nici ala nu e ok si ai aer pe traseu ) + aerisire la greu . Eu nu m-as mai urca in masina aia dupa ce ai patit pana nu as schimba toate astea !

miki - eu nu exagerez cu nimic ! Eu am peste 62.000 km si nu am schimbat nimic la frane in afara de lichid si aerisiri cam de 2 ori pe an . Sincer nu ma deranjeaza ca nu ma crezi , dar de a nu ma crede pana a ma face face mincinos pe mine este o mica-mare diferenta , iar asta chiar ma deranjeaza . Sunt dispus sa merg cu tine prin Bucuresti sau pe unde vrei sa-ti arat cum merg eu , indiferent de concluzia ta ca merg bine sau nu ( ca nu asta ma intereseaza ) .
miki_slz
Nu cred ca te-am facut mincinos!!! Am spus doar ca e cam mult 62.000 in conditiile in care toti prietenii solentzari de aici din cluj au schimbat placutele la 15.000 prima data. Eu le-am schimbat la 21.000 si mai era ceva pe ele. Folosesc numai frana de motor la orice curba iau si calc frana numai daca simt ca e cam mare viteza.
Daca spui ca ai atatia km eu ce pot sa mai spun? Iti doresc inca pe atatia!! Si nu am de gand sa ma cert cu tine pt ca nu are rost, a ta e masina tu sti cum o conduci, eu mi-am sustinut doar parerea!!!
mark``
Mihaitzu si eu am aceeasi problema ca si tine si se pare ca de cate ori am intrebat nimeni n-a stiut sa-mi raspunda la intrebarea asta!
IRONICK
QUOTE(miki_slz @ 5 May 2008, 13:19)
Am spus doar ca e cam mult 62.000 in conditiile in care toti prietenii solentzari de aici din cluj au schimbat placutele la 15.000 prima data. Eu le-am schimbat la 21.000 si mai era ceva pe ele.
Una este sa te pacaleasca mecanicul in service ca placutele sunt uzate si alta este sa le schimbi ca sunt uzate. Schimbatul placutelor cu mult inainte de termen se poarta in service-urile patriei.
miki_slz
Eu nu duc masina in service. Cu mana mea am schimbat placutele si am vazut cat erau de uzate. 21.000 km eu cred ca m-au tinut destul. Tu cat zici ca ar trebui sa tina?
marius80_eugen
1. 21.000 km este MULT prea putin pentru un set de placute ! Inainte se schimba filtrul de aer la 15.000 ! Placutele la 30.000 abia trebuiesc VERIFICATE ! Uita-te in cartea de intretinere si garantie sa vezi ce scrie !
Stim si noi pe unii care au schimbat si ambreiajul la 17.000 km si apoi au inceput toti sa si-l regleze . Pe mine m-a tinut si ala cam 58.000 km si mai tinea putin dar l-am schimbat impreuna cu distributia si curelele !

2. E treaba ta cum mergi , dar e clar ca daca la 15.000 - 20.000 km tie ti se pare normal sa le schimbi si nici nu vrei sa admiti ca undeva e ceva in neregula ... nu are rost sa mai incerc sa-ti explic nimic !
IRONICK
QUOTE(miki_slz @ 6 May 2008, 22:59)
Tu cat zici ca ar trebui sa tina?
Cata carne mai aveau? Ai masurat cu un subler sau ai aproximat la ochi?
benkenobi
QUOTE(Mihaitzu @ 2 May 2008, 01:03)
Scuze ca nu am mai postat dar am fost plecat din oras,asa cum spune Benkenovi am ajuns la concuzia ca e normal sa se incalzeasca putin in oras la franari repetate observand la drum lung ca sunt ok si va multumesc tuturor pentru sfaturisi pareri DAR am fost plecat din oras am facut vreo 200 km si am constatat ca am probleme mari la frane care nu au legatura cu faptul ca mi se parea ca se incalzesc rotile.Sa va spun cum am observat :Mergeam cu o viteza de 90 100 si am observat o masina parcata pe partea dreapta  m am gandit sa depasesc ,in acest timp venea si masina din fata si am zis ca nu am timp si am pus frana  treptat ..masina frana si la 20 m de masina eram cu pedala la fund si nu se oprea masina apasam ca disperatu in continuare  pe frana si tot nu s a oprit masina ...ii mai trebuiau 30 m sa se opreasca de tot in ritmul  in care franaa  Atentie cu pedala la fund noroc cu cel din fata care m a lasat sa depasesc si a tras dreapta a vazut ca ma opresc greu. De la ce credeti ca am aceasta problema?De ce nu mi mai tin franele?Am constatat ca daca franez brusc la viteza mai mica franele tin bine..blocheaza rotile dar  la viteza mare cand franez constant spre capatul cursei pedalei nu mai franeaza bine.Va rog ajutati ma!!! Ce sa fac? Am 47000 km discurile originale placute schimbate la 40000 km in service doar ca discurile au un sant pe mijloc asta pt ca am schimbat placutele mai tarziu si a zgariat?Care poate fii cauza problemei mele? Multumesc anticipat
*


mihaitzu tata - hai sa facem un test . porneste motorul, stand pe loc faci pedale ( apasa frana de cateva ori) apoi tine pedala de frana apasata. vezi daca coboara lent pana la podea. apoi mai vorbim.
Mihaitzu
ok ma duc pana jos in parcare sa fac ce mi ai zis tu.Revin

<span class='edit'>7 May 2008, 21:44:</span>
Scuze de intarziere....am fost la masina si am facut ce mi ai spus tu am dat pedala si apoi am tinut pedala apasata si nu am constatat ca se mai lasa usor in jos.Deci?care e concluzia si daca apas pe loc pedala bineinteles cu motorul pornit nu se blocheaza doar in mers am avut IMPRESIA ca se blocheaza clar este ca nu mai franeaza bine si parca nu se intampla mereu
benkenobi
QUOTE(Mihaitzu @ 7 May 2008, 20:35)
ok ma duc pana jos in parcare sa fac ce mi ai zis tu.Revin

<span class='edit'>7 May 2008, 21:44:</span>
Scuze de intarziere....am fost la masina si am facut ce mi ai spus tu am dat pedala si apoi am tinut pedala apasata si nu am constatat ca se mai lasa usor in jos.Deci?care e concluzia si daca apas pe loc pedala bineinteles cu motorul pornit nu se blocheaza doar in mers am avut IMPRESIA ca se blocheaza clar este ca nu mai franeaza bine si parca nu se intampla mereu
*




ti-am dat un mesaj.
Mihaitzu
ai mesaj de la minee
marius80_eugen
si eu am mesaje . mie mi-e foame . credeti ca o sa ploua ? ati vazut filmul de aseara ?





P.S. Oare era necesar sa scrieti ultimele 2 posturi ?


Concluzie : pompa e ok , garniturile sunt ok , ai aer in instalatie , deci pune mana si fa aerisirea si daca tot te apuci , schimba si lichidul de frana ca si ala e vechi si unge si repartitorul daca tot umbli prin zona .
bolidu
Intrebare: am schimbat placutele acu` vre-o 300 km (2 saptamani). Omu` mi-a impuns pistoanele alea inauntru si l-am intrebat daca intra aer in instalatie prin metoda asta si a zis ca nu... Frana tine acum foarte jos iar daca peste 40km/h pun frana brusc o ia razna masina (o roata de pe spate se infraneaza mai tare ca toate). Lichidul din borcan este putin scazut sub nivelul de minim iar la ultima revizie era la MAX. Este normal sa se mai duca din lichid sau am io pierderi pe unde ?
marius80_eugen
1. trebuia sa-ti faca si aerisire OBLIGATORIU !
2. garniturile de la pistonase si protectiile erau ok ?
3. masina o ia razna pt ca nu franeaza egal fata rotile de pe aceeasi punte . (adica stanga cu drepta )
4. lichidul trebuie sa-l completezi tu intre minim si maxim si daca tot ai umblat la el sau vei umbla , shimba-l !
5. nu este normal cat timp nu umbli , dar cum la tine s-a umblat ... Abia dupa ce termini cu toate astea trebuie sa verifici din cand in cand nivelul la toate lichidele , ca asa se face indiferent ce masina ai si cum mergi cu ea !
romanvs
QUOTE(bolidu @ 8 May 2008, 11:10)
Intrebare: am schimbat placutele acu` vre-o 300 km (2 saptamani). Omu` mi-a impuns pistoanele alea inauntru si l-am intrebat daca intra aer in instalatie prin metoda asta si a zis ca nu... Frana tine acum foarte jos iar daca peste 40km/h pun frana brusc o ia razna masina (o roata de pe spate se infraneaza mai tare ca toate). Lichidul din borcan este putin scazut sub nivelul de minim iar la ultima revizie era la MAX. Este normal sa se mai duca din lichid sau am io pierderi pe unde ?
*



Nu este normal sa-ti scada lichidul din borcan,decat daca ai pierderi.
Eu am facut aceasta operatie acasa adica schimbat placheti,impins pistonase.Cand se uzeaza plachetii nivelul lichidului coboara putin deoarece stau pistonasele mai in afara ,dar dupa ce sau pus placheti noi nivelul revine.Ce imi este necaz ca nu se reseteaza sonda si ramane martorul de la bord aprins excl.gif .Am incercat sa o desfac cum zicea cineva pe aici dar nu reusesc din cauza dispunerii conductelor( de aceea nici meseriasii de la service nu o reseteaza si se multumesc sa scoata papucul).
valioglu
Hai ca am citit si unele dintre cele mai tari chestii de pe daciaclub. Este absolut incredibil faptul ca cineva afirma ca a mers peste 60 k km cu placutele originale de frana fara sa la schimbe, dar a schimbat lichidul de frana radmasa.gif Poate omologam vreun record de mers cu un set de placute.
Este normal sa mergi cu frana da motor dar ca sa te opresti prin aceasta metoda inseamna ca megi numai noaptea prin Bucuresti sau te duci cu masina doar prin tara, pe drumuri secundare si mergi cu viteza melcului.
NU este necesara aerisirea sistemului daca se schimba doar placutele, in nici un caz nu trebuie schimbat lichidul de frana care desi e hidrofil nu are de unde sa traga apa cu acest prilej.
In ceea ce priveste problema ta e clar ca ai piederi pe la etrieri, cilindri sau pompa, trebuie sa schimbi garniturile cu probleme si sa vezi ce se intampla pe spate de nu tine egal frana. E posibil ca la schimbarea placutelor sa apara probleme cu garniturile de la etrier daca protectiile sunt deteriorate si nu numai.
ador13
Eu am probleme cu un zgomot suspect la roata stanga fata: se aude in mers cum freaca ceva, frecventa zgomotului proportionala cu viteza.
Am fost la nea mecanicu, a zis ca placutele sunt bune (am mers cu ele doar vreo 4000 km), rulmentul e bun.
A curatat placutele si discul, o zi nu s-a mai auzit nici un zgomot, dar de azi a inceput iar sa frece ceva; si se aude si un tacanit in plus (sigurantele placutelor nu sunt sarite).
Am desfacut-o eu acasa iar; cu roata si etrierul date jos, masina ridicata pe cric si pornita in viteza 1-a, tot freaca ... am ascultat-o, m-am uitat la ea de 10 ori ...nu pot sa-mi dau seama de ce face asa.
sonycu
@ marius eugen..

omule te rog abtine-te.. esti foarte comic.. radmasa.gif

auzi.. 62.000 de km cu placutele originale.. sa inteleg ca tu de cand ai luat masina din fabrica nu ai fost la nici o revizie.. ca daca ajungeai le schimbau mecanicii..

noi astia mai "batrani" de pe forum, si batrani e un termen relativ, ne-am obisnuit cu "aberatiile" pe care uneori cu atata generozitate le oferi.. dar unii dintre useri poate cred ce afirmi.. si e trist..

daca unul mai slab de minte zice: "frate, am citit aseara pe forum, ca unul merge cu placutele de frana de 62.000 de km si inca mai au "carne" pe ele, pai ce imi zice mie mecanicul ala ca trebuie sa le schimb la fiecare 15.000 de km? lasa ca le schimb si eu la 62.000, ce, eu sunt mai prost?" si apoi sa vezi durere si lacrimi cand o sa ramana fara frane si o intre ba in camp, ba pe contrasens s.a.m.d..

eu te rog sa te abtii mariuse.. mai ales cand afirmi ceva ce efectiv nu are cum sa fie real.. nu ca zic eu.. ca nu sunt eu mecanic la dacia.. dar de cand cu solenza mea mai ma pricep si eu.. ca deh.. m-a interesat sa imi cunosc masina..

mai valabil era sa spui ca nu ai schimbat filtru de aer sau de polen de cand ai luat masina si ca sunt cele originale.. aveai mai mari sanse sa te cred..

dar cand aud astfel de aberatii.. nu mai zic nimic.. ca oricum e in zadar..
cristio_79
QUOTE(marius80_eugen @ 8 May 2008, 12:24)
1. trebuia sa-ti faca si aerisire OBLIGATORIU !
*


Si unde scrie treaba asta?Mai documenteaza-te inainte sa dai sfaturi aiurea.In cazul schimbarii doar a placutelor sau sabotilor,nu este necesara aerisirea circuitului daca acesta avea o buna eficacitate inaintea schimbarii.
Lichidul se recomanda a fi schimbat la 4 ani sau 60000 km.

In mod normal,la impingerea pistoanelor nu are cum sa traga aer.Doar daca protectiile pistonaselor erau distruse si pistonasele aveau mizerie sau erau corodate si respectivul le-a impins asa in etrier este posibil sa fi ciupit garnitura.
miki_slz
sonycu nu te mai lua de el ca nu ajungi departe smile.gif lasa cum zice el. E a lui masina el stie cum si-o conduce. Oricum nici eu nu cred asa ceva dar fie . Am intrebat multe persoane daca e posibil asa ceva si toti mi-au zis ca NU.

Haideti sa vedem fiecare din cati in cati km schimba placutele sau cand le-a schimbat prima data?

Eu le-am schimbat la 20.000 km si mai aveau apoximativ 1,2-1,5 mm carne biggrin.gif

sonycu
@ miki_slz

eu nu vreau sa intru in polemici cu nimeni man..

dar marius eugen afirma ceva ce nu are cum sa fie adevarat.. ai dreptate.. partial.. adica ai dreptate cand zici sa nu mai ma iau de el, ca oricum nu intelege..

nu sunt de ieri pe forum.. am vazut ce gen de om e marius..

ideea e ca sunt unii useri care fiind la prima masina, sau neavand nici un fel de cunostiinte mecanice, cred tot ce citesc.. si atunci e belea..

gradina lui Dumnezeu e mare.. poate e unul mai credul si pune botul.. ca asa a citit pe forum.. nu e bine..

eu sincer am avut noroc cu mecanicul meu.. foarte de treaba.. mereu cand schimbam una alta ma lasa sa stau langa el, imi explica pas cu pas ce face, de ce face, cum e bine sa fac s.a.m.d.. imi explica, culmea, cum sa fac eu anumite lucruri ca sa nu mai vin la el si sa cheltui bani.. ca sa fac eu..

eu personal la fiecare 10.000 de km efectuati schimbam: ulei motor, filtru de ulei, placute, filtru de aer si de polen.. verficare: lumini (sa nu bata in pomi), presiune roti, geometrie (daca simteam ca e cazul) etc etc.. sunt foarte exigent cu masina..
miki_slz

Ai perfecta dreptate in legatura cu informarea gresita a incepatorilor!!

Nu stiu ce ar mai putea fi pe palculele alea la km aia smile.gif Ar trebui sa le faca niste poze sa le vedem si noi cum arata blink.gif
benkenobi
QUOTE(miki_slz @ 10 May 2008, 00:04)
sonycu nu te mai lua de el ca nu ajungi departe smile.gif lasa cum zice el. E a lui masina el stie cum si-o conduce. Oricum nici eu nu cred asa ceva dar fie . Am intrebat multe persoane daca e posibil asa ceva si toti mi-au zis ca NU. 

        Haideti sa vedem fiecare din cati in cati km schimba placutele sau cand le-a schimbat prima data?

  Eu le-am schimbat la 20.000 km si mai aveau apoximativ 1,2-1,5 mm carne biggrin.gif
*


total off topic.
draga miki- aici gresesti. omul asata nu trebuie lasat sa debitee astfel de elucubratii pe acest forum deoarece este cunoscut faptul ca aici se incearca schimburi de experienta. Si acest personaj nu face decit sa dezinformeze, sunt convins ca nu din rea vointa ci mai degraba din necunoastere, lucru care duce la crearea de probleme neplacute uzerilor care chiar il cred si procedeaza dupa spusele acestuia.
ca o constatare proprie-marius-eugen are impresia ca are mereu dreptate si toti uzerii gresesc, in fond cred ca vorbeste numai din auzite air dpdv tehnic este pe nicaieri. eu unul nu cred o iota din ce posteaza el dar asta este o opinie proprie si nu oblig pe nimeni sa faca ca mine. as vrea sa vad si eu placule alea de frana rulate 62.000 km si as vrea sa vad mai ales discurile de frana,
poate brevetam un nou tip de placute de frana-cine stie?
inca o observatie- el are cea mai frumoasa cotiera, cele mai bune cauciucuri ( desi spunea ca anvelopele mai late sunt daunatoare directiei, cresc consumul, scad capacitatea de franare, etc totusi si-a echipat masina cu anvelope 175/70/13), cel mai bun consum ( 8,2 % parca in bucuresti), etc. in fond este masina lui si poate s-o laude cat vrea, noi mergem cu ale noastre si nu intereseaza a lui.
dar ne intereseaza al dracului de tare sa ne scutesca de elucubratiile pe care le sustine pe acest forum. in rest ii urez numai de bine si sa ajunga cu placutele alea la 100.000 km apoi sa ni le arate si noua ca murim prosti.
marius80_eugen
QUOTE(valioglu @ 8 May 2008, 21:13)
Hai ca am citit si unele dintre cele mai tari chestii de pe daciaclub. Este absolut incredibil faptul ca cineva afirma ca a mers peste 60 k km cu placutele originale de frana fara sa la schimbe, dar a schimbat lichidul de frana radmasa.gif Poate omologam vreun record de mers cu un set de placute.
Este normal sa mergi cu frana da motor dar ca sa te opresti prin aceasta metoda inseamna ca megi numai noaptea prin Bucuresti sau te duci cu masina doar prin tara, pe drumuri secundare si mergi cu viteza melcului.
NU este necesara aerisirea sistemului daca se schimba doar placutele, in nici un caz nu trebuie schimbat lichidul de frana care desi e hidrofil nu are de unde sa traga apa cu acest prilej.
*


Eu am spus ca folosesc si frana de motor , nu NUMAI , dar pana la urma uite vezi ca ai si tu dreptate , nu ma intereseaza daca ma crezi sau nu . Am schimbat tot lichidul de frana , la fel cum am schimbat si tot uleiul din cutie pentru ca acestea trebuiesc schimbate la 2 ani , apoi daca am vazut ca franele sunt ok , macar prin schimbarea lichidului am vrut sa imbunatatesc ceva . Ce apa sa traga lichidul de frana ? wacko.gif


QUOTE(sonycu @ 9 May 2008, 22:07)
auzi.. 62.000 de km cu placutele originale.. sa inteleg ca tu de cand ai luat masina din fabrica nu ai fost la nici o revizie.. ca daca ajungeai le schimbau mecanicii..

daca unul mai slab de minte zice: "frate, am citit aseara pe forum, ca unul merge cu placutele de frana de 62.000 de km si inca mai au "carne" pe ele, pai ce imi zice mie mecanicul ala ca trebuie sa le schimb la fiecare 15.000 de km? lasa ca le schimb si eu la 62.000, ce, eu sunt mai prost?" si apoi sa vezi durere si lacrimi cand o sa ramana fara frane si o intre ba in camp, ba pe contrasens s.a.m.d..

eu te rog sa te abtii mariuse.. mai ales cand afirmi ceva ce efectiv nu are cum sa fie real.. nu ca zic eu.. ca nu sunt eu mecanic la dacia.. dar de cand cu solenza mea mai ma pricep si eu.. ca deh.. m-a interesat sa imi cunosc masina..

mai valabil era sa spui ca nu ai schimbat filtru de aer sau de polen de cand ai luat masina si ca sunt cele originale.. aveai mai mari sanse sa te cred..

dar cand aud astfel de aberatii.. nu mai zic nimic.. ca oricum e in zadar..
*


Filtrul de polen l-am schimbat de doua ori pana acum , in aprox. 63.000 km . Eu am cumparat masina pe la 23 sau 27.000 km si nu au fost schimbate nici de fostul proprietar si nici de mine pana in prezent . In rest de aberatii si restul e treaba ta , eu nu vb pentru cei "slabi de minte " .

QUOTE(cristio_79 @ 9 May 2008, 22:58)
Si unde scrie treaba asta?Mai documenteaza-te inainte sa dai sfaturi aiurea.In cazul schimbarii doar a placutelor sau sabotilor,nu este necesara aerisirea circuitului daca acesta avea o buna eficacitate inaintea schimbarii.
Lichidul se recomanda a fi schimbat la 4 ani sau 60000 km.
In mod normal,la impingerea pistoanelor nu are cum sa traga aer.Doar daca protectiile pistonaselor erau distruse si pistonasele aveau mizerie sau erau corodate si respectivul le-a impins asa in etrier este posibil sa fi ciupit garnitura.
*


"In mod normal" am oferit cateva sfaturi omului care se apre ca avea o problema si ca de obicei e mai usor sa combati decat sa dai cateva idei altuia . NU este obligatorie , dar e buna o aerisire a circuitului !

QUOTE(sonycu @ 9 May 2008, 23:15)
@ miki_slz
eu personal la fiecare 10.000 de km efectuati schimbam: ulei motor, filtru de ulei, placute, filtru de aer si de polen.. verficare: lumini (sa nu bata in pomi), presiune roti, geometrie (daca simteam ca e cazul) etc etc.. sunt foarte exigent cu masina..
*


Tu schimbi placutele , reglezi farurile , schimbi filtrul de polen la fiecare 10.000 km si spui ca te sfatuieste bine mecanicul tau si ca-ti face economie ? radmasa.gif
Apoi tu la 10.000 km verifici presiunea in roti ? Daaa , esti f exigent ! icon_mrgreen.gif

QUOTE(benkenobi @ 10 May 2008, 17:46)
etc totusi si-a echipat masina cu anvelope 175/70/13), cel mai bun consum ( 8,2 % parca in bucuresti), etc.
dar ne intereseaza al dracului de tare sa ne scutesca de elucubratiile pe care le sustine pe acest forum.  in rest ii urez numai de bine si sa ajunga cu placutele alea la 100.000 km apoi sa ni le arate si noua ca murim prosti.
*


"Ne"-ul ala nu ma intereseaza , pt ca tu nu reprezinti pe NIMENI . Esti o persoana care iti place sa te lauzi ca esti si ca ai facut multe si asta chiar nu ma intereseaza .

Am spus ca am 175/65/14 nu pe 13 !!! Deci cand ajung eu la 100.000 km , vi le arat si apoi voi ce ? icon_mrgreen.gif NU de altceva , dar ma grabesc sa ajung la 100.000 daca se aude ca se face cinste cu coliva pe aici ! Nu de altceva , dar sunt multi "batrani" pe aici , care le stiu pe toate ... si cine stie .
sonycu
@marius eugen

bine maestre.. zi-le tu !! ca noi restul, astia mai "batrani" asea, ne-am invatat cu autotstiutorii..

personal nu "caut" discutii in contradictoriu.. in fond e masina ta si faci cum crezi de cuviinta.. sunt total de acord.. "problema" e insa cand faci publice "actiunile" tale asupra masinii, sau ma rog, lipsa actiunilor..

in fine, fiecare face ce doreste, asta e clar..
marius80_eugen
Exact Fantomas , nu esti "expert in masini si nici mecanic " , nici eu nu ma declar ca fiind si daca nu am mai spus-o pana acum sau nu ati inteles-o , voi Toma Necredincios-ilor , va repet : NU MA INTERESEAZA DACA MA CREDETI SAU NU ! Oare chiar poti sa spui TU ca eu nu stiu ce vb ? Dar cine esti tu ? Ca nu ma crezi e una , dar sa-mi spui mie ca nu stiu ce vb e alta . Eu zic sa-ti vezi de treburile tale si sa vezi cam unde este granita intre ignorata si nesimtire si incearcasa NU o mai treci .
NU ma intereseaza daca tu sau altcineva nu ma credeti , nici eu nu am crezut un super-consum al unui forumist , dar in nici un caz nu l-am tratat asa ! Se pare ca unii uita ca toti avem dreptul sa ne exprimam parerile liber cu privire la anumite subiecte , indiferent daca altora li se par plauzibile sau nu , dar de la a exprima o idee sau a dezbate o tema pana la a jigni pe altul e o distanta care se pare ca unii o parcurg mai repede , iar altii mai incet .
In acest topic ai afirmat ca TU nu poti sa te abtii , ca eu exagerez extraordinar de mult ( este corect spus oare extraordinar de mult ??? ) , ca tu chiar poti sa spui ca eu nu stiu ce vorbesc , apoi incepi sa razi ... , afirmi ca nu esti expert in masini si nici mecanic , apoi ma acuzi ca eu dezinformez lumea .

Toate astea intr-un post in care TU nu ai adus nici un fel de argument cu privire la parerile mele , sau ale altora , cu date tehnice sau cel putin fizice , ca altii . Pur si simplu ai scris si ai turnat numai acuze si jigniri ca asa ai vrut tu ! Si acum ma uit ca in tot acest topic de aprox. 50 de posturi , TU ai avut decat acest post ... deci nici macar acest subiect nu te intereseaza , ci numai sa scrii aceste lucruri la adresa mea !

Nu ma intereseaza ce face ala cu BMW si cum merge cu masina , nici speculatiile tale cu legea de 3 simpla aplicata la uzajul placutelor de frana ... iti apartin deciziile si concluziile TALE !

QUOTE(sonycu @ 14 May 2008, 16:29)
personal nu "caut" discutii in contradictoriu.. in fond e masina ta si faci cum crezi de cuviinta.. sunt total de acord.. "problema" e insa cand faci publice "actiunile" tale asupra masinii, sau ma rog, lipsa actiunilor..
in fine, fiecare face ce doreste, asta e clar..
*


Pai uite intr-adevar aici e buba ! Eu fac publice asa cum fac si altii si imi spun parerile mele asupra anumitor modificari ale altora si dau exemplu cu ce am facut eu . Nu am dat LEGI cum incearca unii sa dea si nici teorii universal valabile citite si aplicate la o masina romaneasca si proiectata acum 10 ani . Nu am indemnat sa faca exact ca mine , iar daca au facut le-am spus ce pot castiga si ce pot pierde . Le-am spus ce se poate intampla , daca e legal sau nu , dar in NICI un caz cineva de aici nu poate acuza pe altcineva de faptul ca asa a citit , asa a facut si nu stiu ce s-a intamplat !
Cititi regulamentul forumului inainte sa va aruncati cu capul inainte sa faceti prostii la masini ! Fata de ce aberatii scriu altii ca fac la masini , ilegalitati de-ti vine sa-i iei de gat , vi se pune pata ca am spus eu ca am 175/65/14 la roti ...
Cat timp se pot face modificari unor masini , ele vor fi facute de persoane indicate sau nu sa faca acele modificari . Cine nu vrea sa faca modificari , sa nu le faca . Pana la urma indiferent ca sunt facaute de fabrica ( cu un anumit grad de siguranta ) sau de proprietar sau firme specializate ( cu un alt grad de siguranta ) , toate aceste modificari sunt de fapt un lung sir de compromisuri , care unii sunt dispusi sa le faca , iar altii nu , unii sunt constienti de ele , iar altii nu .
Decizia finala apartine fiecaruia , dar datoria lui in primul rand fata de el , iar apoi fata de ceilalti ar fi sa stie la ce pericole se expune cand le face , ce are de castigat si ce ar avea de pierdut . Aici in principiu fiecare isi expune parerea , corecta sau nu , iar ceilalti si le expun pe ale lor , uneori cu declaratii , alteori cu fapte , impresii si experiente traite .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.