Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema directie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
casius
salut, sa vedeti ce am patit, ma urc in masina, dau sa reglez scaunul( bineinteles ca merge greu) si ma tin de volan sa il dau mai in fata( scaunul adica). Cand deodata ce credeti... iese volanul cu tot cu ax cam 3 cm.

Ce poate sa fie? mentionex ca din axul inferior nu e, joaca, mai bine zis iese de undeva din axul ala din interiorul masinii. Voi ce credeti?
C a t a l i n
Păi eu cred că trebuie să schimbi coloana de direcție, ca să nu te trezești în mers precum Mr Bean.
casius
Asa masura drastica trebuie luata? sad.gif . Ma gandesc si eu poate are vreun surub iesit de pe undeva, ca nu iese de tot, are un punct unde se opreste. Parca as avea volan cu reglare si pe lungime nu numai pe inaltime laugh.gif
C a t a l i n
Desfă capacul de plastic de sub bord, și verifică. Probabil una din articulațiile universale face probleme...
apollo
iimbinarea dintre axul inferior si cel superior se face printr-un sistem de strangere cu un surub.axum superior intra in cel inferior.are niste caneluri exact ca si planetara.

strange mai tare acel surub.
casius
ok, am sa ma pun azi pe treaba sa vad ce rezolv, mersi pt raspuns, sper sa fia asa simplu( cu surubu') smile.gif

3 May 2008, 16:47:
revin cu aceiasi problema. M-am uitat la acel surub care strange aul volanului cu, crucea de directie si nu se misca de acolo e de mai jos. Vedeti desenul asta, ce parere aveti?
C a t a l i n
Cum ziceam, eu n-aș risca...
apollo
Ax volan inferior.
Altul...din cate stiu e vreo 200-250 ron.
gabi1
Asa trebuie sa culiseze axul in partea de jos,la modelele cu volan reglabil,in caz de impact axul intra unul in altul si poate scapi mai usor biggrin.gif .Problema e tot in partea de sus pe la niste bucse.
apollo
din cate stiu Mihai a patit-o si inca unui coleg de pe forum.

In unul din cazuri, axul volanului iesea din caseta si in celalalt caz, la acel cuplu al axului inferior, e in stare avansata de uzura.

Paul (Ingerasu) asa a patit.Din cate mi-a zis pana la urma ia cedat te tot acel cuplu, asa ca grija mare.
Acele bucse de care zice gabi, presupun ca se refera la cele care vin pe axul superior in acea teava(sa-i zic) asa unde intra axul.Alea sun bucse pentru a scapa de jocul axului stanga-dreapta sau sus-jos(a nu se intelege impins si tras).
MIHAI8888
as avea si eu o intrebare ?
pocneste undeva in fata cand rotile sunt bracate dreapta maxim
de la ce sa fie ,ca nu face asa decat in anumite situatii (de obicei cand rotile nu sunt la acelasi nivel,gen coborare de pe o bordura sau in panta)?
mentionerz ca se intampla exclusiv pe loc ,daca masina se misca chiar si fff putin nu mai face
Anonim5
salut.. am si eu o intrebare..
dimineata dupa ce pornesc masina cand trebuie sa plec si misc de volan pocneste ceva cred ca in caseta de directie.. dupa care merge perfect normal..

care sa fie problema?? si cum o pot remedia??

ms anticipat pt eventuale rezolvari..
MIHAI8888
cred ca e de la capatul de bara de pe stanga ,are ceva joc
am cumparat capete noi dar am constatat ca partea aia patrata dinspre bieleta nu e la fel ca la cea montata pe masina
cum as putea sa masor cota cat de cat exact astfel incat sa ma pot deplasa pana la service-ul unde sa imi fac geometria directiei?
P.S. cat mai costa o geometrie (adica paralelismul ca celelalte cred ca sunt ok)
Minel
QUOTE(MIHAI8888 @ 11 May 2008, 20:24)
cred ca e de la  capatul de bara de pe stanga ,are ceva joc
am cumparat capete noi dar am constatat ca partea aia patrata dinspre bieleta nu e la fel ca la cea montata pe masina
cum as putea sa masor cota cat de cat exact astfel incat sa ma pot deplasa pana la service-ul unde sa imi fac geometria directiei?
P.S. cat mai costa o geometrie (adica paralelismul ca celelalte cred ca sunt ok)
*




Poti masura cu un subler cota de la piulita de reglare la capatul bieletei , si aceasi cota trebuie sa o ai si la montajul bieletei de directie noi

Atentie si mare grija la masurare atat iti trebuie , am atasat desenul tau cu cota care iti trebuie masura pe bieleta veche de pe masina si la montaj respecti masuratoarea facuta !

Bafta !!!
MIHAI8888
multumesc de sfaturi
am inteles ce trebuie facut, doar ca sublerul nu prea poti sa il asezi acolo astfel incat sa obtii o masuraratoare precisa
ma voi orienta la fata locului ,acu sa fac rost de un subler


L.E. am schimbat capetele de bara si am reusit sa masor destul de exact
am facut ceva teste si am observat ca masina nu fuge in nici o parte cand franez si merg taras sau in frana normala ,fara sa tin mainile pe volan
cum altfel as putea verifica daca am facut treaba buna?
nu se ami aude pocnitura aia de capat dar parca face inca putin zgomot (muuult mai putin dar nu numai la capat ci de dtrei patru ori pe parcursul rotatiei volanului )
masuratorile mi-au iesit diferite stanga dreapta cu aprox 5mm
e normal
Minel
QUOTE(MIHAI8888 @ 12 May 2008, 17:05)

cum altfel as putea verifica daca am facut treaba buna?.....

masuratorile  mi-au iesit diferite stanga dreapta cu aprox 5mm
e normal ?

*



Se poate verifica daca ai facut treaba buna doar daca mergi sa iti verifici/faci geometria ,acolo iti va spune exact ce si cum !!

Masuratorile ti-au iesit asa deoarece asa au fost reglate initial , reglajul ,atumat si masuratoarea difera de la partea stanga fata de dreapta !
MIHAI8888
totusi am vazut ca in manual scrie ca prima masuratore care se face e asta
si se cere simetrie
si a mai observat la cauciucul de pe dreapta o uzura pe partea exterioara
Minel
QUOTE(MIHAI8888 @ 13 May 2008, 17:29)
totusi am vazut ca in manual scrie ca prima masuratore care se face e asta
si se cere simetrie
si a mai observat la cauciucul de pe dreapta o uzura pe partea exterioara
*



Uzura este mare sau asa si asa ?? blink.gif ,iti trage dreapta ??

Daca este mare chiar iti recomand sa mergi sa faci o geometrie , am patit si eu mai grav ,cauciuc nou in 2 saptamani l-a ros pana la talon pe partea exterioara dreapta fata, rezolvandu-se cu o bascula inferioara cu deport (caderea era foarte mare ,roata stand " \ "
Bafta !!!
MIHAI8888
dreapta trage intradevar
in aproape 2500 de km oricum se vede dar nu prea tare uzura fiind dinainte de schimbare
cannis88
care pot si cauzele jocului in volan?!? si cam cat costa rectificarea jocului?!?
MIHAI8888
tot pocneste!!!
o sa incerc sa schimb palierul antizgomot de la caseta
apollo
QUOTE(MIHAI8888 @ 13 May 2008, 21:26)
tot pocneste!!!
o sa incerc sa schimb palierul antizgomot de la caseta
*




schimba bucsile de la bara stabilizatoare(bara de torsiune)

o bucsa de sub bascula e dusa si capatul barii agata sau se oprese in ceva, de aici vine si pocnitura.o am si eu la denivelari sau cand iau viraje maxime...
MIHAI8888
culmea e ca si alea au 4 -5 luni si arata bine, e verificat
o sa dau caseta jos sambata sa o curat ,ung, si sa schimb si palierul antizgomot si inca o bucsa pe care am vazut-o la un magazin de piese (nu stiu unde vine dar vad eu)
totusi la o analiza ceva mai amanuntita am exclus axul inferior si am o suspiciune asupra rulmentilor de la amortizoare (arcul dadea sa se roteasca cand viram roata)
pana sambata mai vad eu dar cred ca doar demontarea casetei ma poate edifica in legatura cu acest defect (nici nu as cumpara piese de dragul de a cumpara ,mai ales ca sunt si f scumpe)
MIHAI8888
am facut rost de rulmenti de la amortizoare
in curand o sa ii schimb
la caseta nu are rost sa mai umblu nu are pic de joc am unso si atat
codrin_ando
Cum se unge caseta de directie?? Exista vreun surub ceva?Eu am cautat dar peste tot in jur e capsulat.
MIHAI8888
exista o gaura undeva in dreapta care serveste defapt la blocarea casetei pe mijloc poti sa bagi pe acolo apoi desfaci burdufele de la bielete si iei viraj max ungi cremaliera si pe o parte si pe cealalta poti sa desfaci si impingatorul si bagi acolo niste vaselina si gata
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.