Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbul de ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
LUCHIAN_89GR
salut..sunt un incepator si abia mi-am cumparat o masina solenza.care are 40000 km iar proprietarul mi-a spus ca a facut schimbul de ulei la 32000.preventiv vreau sa-i fac acuma.dar am si eu o nedumerire.ce ulei sa-i pun.pt ca am ascultat mai multe pareri si toata sunt diferite.!!iar cand se schimba uleiul din cutia de viteze???va multumesc anticipat!!scz da sunt nou asa ca orce parere e binevenita
deconectat
Ulei semisintetic 10w40, iar uleiul din cutie nu se schimba. Eu asa stiu ca zice producatorul si sunt sigur ca s-a mai discutat de multe ori; incearca sa dai un search si te asigur eu ca vei citi cateva luni de acum inainte pareri pe tema uleiului. smile.gif
romanvs
Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente rutiere.
Este cazul sa schimbi uleiul(se schimba din 10000km in 10000 km).
In rest foloseste cu incredere functia CAUTARE si vei gasi toate informatiile care te intereseaza.
Spor la cautat.
mihai0070
ulei 10w40 vara si 5w40 sau 5w30 iarna , si uleiul din cutie se schimba la 60k , si vezi ca sunt topicuri cu solente cu probleme la cutii datoarita lipsei uleiului , recomand o verificare si pe viitor macar la fiecate 5000 km sa vezi nivelul wink.gif
LUCHIAN_89GR
ms roman..am facut schimbul cu ulei .uleiul folosit a fost mobil 1 10w40.e bun????
mihai0070
foarte bun mobil1 (parerea mea , mie imi pare rau ca am renuntat la el , dar o sa revin la folosirea lui cat de curand biggrin.gif )
marius80_eugen
EXISTA TOPIC NUMAI PENTRU ULEI ! CAUTA ! dry.gif
florinc
Despre uleiuri si intervalele de schimb gasesti aici:
http://www.daciaclub.ro/Ulei-recomandat-pa...-t18358-s0.html


Spor la citit.
basalic77
stie cineva daca uleiul halvoline semisintetic 10w 40este bun; si la cati km se schimba?
eugeniuz2004
este cel recomandat de uzina si reviziile sunt la 10 k km
ramsen
salut.eu am in masina pus ulei elf competition 10w40 si mere bine masina.de schimbat il schimb pe la 8000-8500 km.atunci cind schimb uleiul schimb si filtrul de aer care este cel mai important la consum.bafta.va ms
dmhyou
ulei ELF si filtru de ulei la ficare schimb de aprox 8000km
filtru de aer ajuta mai degraba la putere nu la consum.....
tongue.gif
mark``
Esti sigur? Pune un filtru imbacsit si fa consumul o sa ai surpriza sa constati ca ai cu 1 litru mai mult la consum. Nu-i tot una sa se chinuie motorul sa traga aer si sa compenseze cu benzina sau nu. Iar faza cu 8000km, acuma fiecare face ce vrea dar eu nu vad rostul sa schimbam mai repede de 10000km uleiul, si asa e repede ca la Logan care are EXACT acelasi motor se recomanda la 15000km deci...
ramsen
salut.are dreptate ce zice mark incearca tu sa mergi cu filtru de aer 30000km si sa vezi tu consum.este ca si cum iai pune o cirpa in galeria de admisie a aerului
nh1980ro
QUOTE(mark`` @ 27 May 2008, 09:38)
Logan care are EXACT acelasi motor se recomanda la 15000km deci...


N-as zice EXACT, mai ales ca daca nu ma insel in Logan se pune 5W40 dupa recomandarea producatorului.

Filtrul de aer e bine la 10.000, desi parca in cartea de revizii zice ca la 20.000 trebuie schimbat.
marius80_eugen
Filtrul de aer nu "tine" mai mult de 10.000 km . Eu il schimbam la 8.000 . Uleiul tine cam 7.000 , apoi eu pun un aditiv si abia dupa 10.000 vad daca il schimb , altfel il las chiar pana in 12.000 . La Logan nu bat tachetii , pt sa sunt hidraulici , daci pe partea de ungere si zgomote sunt mici modificari ... asa ca nu este chiar acelasi motor !
ramsen
salut.eu trebuie sa fac schimbul de ulei si voi baga in motor ulei ELF 5w40 ulei sintetic iar ca aditiv se recomanda la service un tratament de ulei METABOND sau DURALUB.eu nu voi baga acum sa vad cum mere cu 5w40.bafta parerea mea
marius80_eugen
NU se recomanda nimic la service ca aditivi ... ei sustin ca uleiurile sunt deja aditivate !
Cum sa-ti recomande un service DACIA sa bagi in motor Duralube , care se stie cate scandaluri a fost cu el . Poate doar daca ei au de vanzare ...
Ramsen ... vezi cu sfaturile astea de aditivi ...
Aditivii NU se baga imediat , odata cu uleiul , ci dupa cel putin 1000 km , DUPA ce uleiul si-a facut "rodajul" si aditivii din el si-au facut deja efectul de curatare si aderare la suprafete .
nh1980ro
Nu incepeti iar cu aditivii va rog.
ramsen
mai marius80_eugen eu cred ca tu esty foarte stiutor in toate dar fii atent tu esty bucurestean si eu sint din pitesti unde se fac asa numitele noastre masini.aditivul nu se baga asa cum spui tu. o intrebare ai bagat un aditiv intro masina vreodata tu? eu am bagat chiar duralub si odata cu uleiul lam pus numai ca se porneste motorul si se toarna,dupa care se lasa motorul pornit 30min sau faci 10-15 km.da mie miau recomandat service de la stefanesti, ca pot baga un aditiv ca duralub in masina.ok ai inteles
Fancyman
Ei na ca sunt eu din pitesti si-ti spun sa nu cumva sa bagi duralube. Vorbesc din proprie experienta cu dacia veche. E drept ca parca avea un plus de putere dar mereu la prima cheie se facea un nor albastru pe langa masina . Te-am lamurit ? dry.gif
ramsen
norul albastru apare atunci cind masina iti consuma ulei
benkenobi
QUOTE(Fancyman @ 30 May 2008, 15:51)
Ei na ca sunt eu din pitesti si-ti spun sa nu cumva sa bagi duralube. Vorbesc din proprie experienta cu dacia veche. E drept ca parca avea un plus de putere dar mereu la prima cheie se facea un nor albastru pe langa masina . Te-am lamurit ? dry.gif
*




uite ca eu am bagat superduralube si in motor si in cutia de viteze si nu am niici o problema. nu se formeaza nici un nor albastrui in jurul masinii, ca doar nu papa ulei.
si sincer parca porneste mai bine la temperaturi foarte scazute si nu se simte motorul zgomotos pana ia ulei in rampa.
desi am citit foarte multe lucruri nu chiar placute despre superduralube , eu unul l-am folosit si sunt multumit. fiecare face ce vrea cu masina lui.
romanvs
Din cate stiu eu aditivii de ulei gen Duralube,Metabond,etc se baga in motoare uzate.
Nu stiu de ce va chinuiti cu ei,ca nu cred ca aveti motoare uzate...
Eu unul bag decat ulei Castrol Magnatec 10w40.
La urma urmei fiecare face ce vrea cu masina lui.
mark``
Da, pai la aditivi inca nu m-am bagat dar ce intentionez sa fac eu: Am avut in motor ulei Elf 5W40 pt 10.000 km, acum am schimbat uleiul fara filtru cu Castrol Magnatec 10W40. Stiu ce o sa ziceti ca am facut cea mai mare prostie, dar stati ca nu stiti ce vreau sa fac. Acum am 97.000km si intentionez sa las uleiul asta in motor doar 3000 km pana fac cifra rotunda si apoi: voi face un flush la motor, dau drumul la tot din motor, schimb filtru ulei bineinteles si pun ulei 5W40 din nou ELF. Practic am pus acest ulei pt 3000 km ca sa mai curat cat pot motorul. Dupa 3000 de km nu cred ca o sa se innegreasca si nici nu o sa se mai simta diferenta intre 5 sau 10 W40 cata vreme o sa fac si un flush. Sper sa-i faca bine la motor!
Fancyman
Btw, ce parere aveti despre noul ulei Elf 10w40 "produs" la Brasov ? Am descoperit unde e facut abia dupa ce l-am cumparat atras de pretul mic (18 lei fata de 25 cat stiam ) Incepem iar sa-i scurtam viata la schimbul de ulei, sa zic vreo 7000 km ? mad.gif
ramsen
salut.azi am facut schimbul de ulei si am pus un ulei ELF Evolution SXR 5w30. sint curios sa vad cum mere in motor (ulei fabricat in france) asa scrie pe el .pe cit elf 10w40 este fabricat in brasov sub licenta elf france.
marius80_eugen
QUOTE(ramsen @ 30 May 2008, 13:18)
mai marius80_eugen eu cred ca tu esty foarte stiutor in toate dar fii atent tu esty bucurestean si eu sint din pitesti unde se fac asa numitele noastre masini.aditivul nu se baga asa cum spui tu. o intrebare ai bagat un aditiv intro masina vreodata tu? eu am bagat chiar duralub si odata cu uleiul lam pus numai ca se porneste motorul si se toarna,dupa care se lasa motorul pornit 30min sau faci 10-15 km.da mie miau recomandat service de la stefanesti, ca pot baga un aditiv ca duralub in masina.ok ai inteles
*



radmasa.gif auzi , tu esti din Pitesti unde se fac liniutele in curba ??? radmasa.gif
Am bagat aditivi si inca mai bag , am incercat in principiu toate marcile , si DuraLube ( 2 versiuni ) , Slick50 , Xeramic , ... Deci tu pornesti motorul , apoi deschizi capacul la ulei , verifici poate si joja ca sa vezi nivelul uleiului , toate astea in timp ce motorul merge nu ? wacko.gif Super tare , asa sa faci si pe viitor !
Nu fac reclaam si nici nu ma intereseaza ce aditivi folositi , dar modul in care se toarna ... parerea mea este sa cititi instructiunile si pe net cate ceva si veti ajunge la concluzia ca NU se toarna impreuna cu uleiul nou , in acelasi timp , ci dupa putini km .

QUOTE(Fancyman @ 30 May 2008, 14:51)
Ei na ca sunt eu din pitesti si-ti spun sa nu cumva sa bagi duralube. Vorbesc din proprie experienta cu dacia veche. E drept ca parca avea un plus de putere dar mereu la prima cheie se facea un nor albastru pe langa masina . Te-am lamurit ? dry.gif
*


Eu nu am avut impresia asta ...
ramsen
bai mariuse daca nu stii principiul taci din gura nu iti mai da cu parerea.eu sint la a 3 masina si la primele 2 leam pus duralub de atunci cind a aparut prima data si lam luat din careffor si asa miau spus acolo torni uleiul si dupa aceea cu motorul pornit duralub.poate stii tu mai bine.e in solenza am schimbat azi uleiul cu ulei EFL EVOLUTION SXR 5W30 si mere masina mea mai silentios decit inainte,nu se mai aude motorul ca inainte etc etc
marius80_eugen
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Deci cei din Carefura ti-au spus ! Ahaaa , pai asa trebuia sa spui domne' ! Pai da , si eu am auzit , cica cei de acolo isi dau doctoratul in tractorase si motorase si sfatuiesc clientii sa puna aditivi sau uleiuri in timp ce merge motorul ! radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif Si neaparat , varianta optima este sa lasi motorul pornit jumatate de ora de nebun , sa nu cumva sa mergi cu el , ca face si mai bine !
Un pot : sunt niste VANZATORI . PUNCT ! Ei isi vand produsul si gata ! Produsele lor sunt consumabile , deci nici macar garantie dupa desigilare nu au . Daca tu crezi ca ei au nu stiu ce studii superioare sau experienta care sa-i puna in situatia de a da sfaturi ... atunci sa-i asculti in continuare .
Parerea mea despre ei :
1. sunt vanzatori , majoritatea nici macar cu studii medii , mai ales cei de la standurile auto ;
2. unii abia au trecut de majorat , ca sa nu mai spun ca putini au o masina , pe care sa si-o permita cu salariul de acolo ;
3. tu crezi ca vreunul din ei folosesc produse gen DuraLube CUMPARATE ? Raspuns : NU . Produsele se "lucreaza" in liniste si omul se trezeste cu "Floriol" in motor .
4. nici unul nu raspunde de ceea ce spune si recomanda , pentru ca nu au dreptul sa dea sfaturi nimanui , referitor la nimic , in urma specializarii lor !

Si daca esti tu la a 3-a masina , ti-ai dat doctoratul in numar de masini sau care-i spilu' ?
Oricum , felicitari pt noul ulei , o alegere excelenta ( pentru tine) si sa ne spui si noua dupa cati km incepe sa troncane la relanti ( o idee : dupa 3000 aprox. ) .

Si eu am folosit Duralube , prima data in motor de 1300 , super efectul si chiar mi-a placut , DAR in ultimii ani nu au mai fost pe piata aceleasi produse , ci altele contra-facute . Acelasi produs , in vara lui 2004 era gros ca mierea , gros , la 33 'C , acelasi produs era ulei Floriol in vara lui 2006 , cand am vrut sa bag in motorul altei masini . Concluzia : s-au prostit si nu am sa mai dau banii pe produse contra-facute sau cu reteta schimbata de producator pentru un cost de productie mai mic . Si "la mana" se simtea , pentru ca cel original din 2004 nici nu se simtea cand il agitam , nefacand galagie in nici un fel , in timp ce , actualul face ca un lichid normal .
De atunci am folosit Xeramic si Slick 50 , ambele fiind originale . Poate dupa putin timp voi folosi si in motorul meu actual , dar sunt multumit deocamdata de Aditivul Liqui Moly cu MOS2 .
nh1980ro
Va rog terminati cu aditivii. Exista o discutie separata cu duralube, mergeti acolo, daca aveti de spus ceva.
ramsen
auzi bai mariuse tu ala care le stii pe toate dute bai si lasane sa vb si noi ca lumea.tot in 2004 lam pus in motor si aia erau chiar de la firma:P.am luat atunci dar ce iti spun eu ca nu oi fi tu mama esty un bucurestean care se da mare scula.iar uleiul pe care lam bagat azi mi lau recomandat cei de la service din stefanesti,daperom si amat si miau spus sal bag pe asta si sa nu mai bag elf 10w40 ca este 100%romanesc

10 Jun 2008, 08:07:
salut.iar acum va anunt ca ieri chiar am facut un drum la tara de aprox.150km si nu imi venea sa cred ce frumos trage masina, motorul nu se mai aude de parca se plingea pe la 100-120km/ora sint f.multumit.bafta
marius80_eugen
Eu nu recomand Elf decat in cel mai rau caz , mai ales ca acum se pare ca este ambalat si "botezat" in Romania .
Ramsen - incearca sa faci deosebirea intre un atac catre un post si un atac la persoana , in rest "vb ca lumea" unde vrei tu !
Brambus
QUOTE(ramsen @ 9 Jun 2008, 23:56)
auzi bai mariuse tu ala care le stii pe toate dute bai si lasane sa vb si noi ca lumea.tot in 2004 lam pus in motor si aia erau chiar de la firma:P.am luat atunci dar ce iti spun eu ca nu oi fi tu mama esty un bucurestean care se da mare scula.iar uleiul pe care lam bagat azi mi lau recomandat cei de la service din stefanesti,daperom si amat si miau spus sal bag pe asta si sa nu mai bag elf 10w40 ca este 100%romanesc

<span class='edit'>10 Jun 2008, 08:07:</span>
salut.iar acum va anunt ca ieri chiar am facut un drum la tara de aprox.150km si nu imi venea sa cred ce frumos trage masina, motorul nu se mai aude de parca se plingea pe la 100-120km/ora sint f.multumit.bafta
*



Asta e placebo! Motorul nu trage mai bine doar de la in schimb de ulei, eventual o schimbare a zgomotului .
ramsen
am facut liceul industrial" DACIA" si conteaza si uleiul nu numai ptr ungerea pieselor dar si ptr viteza pieselor in motor.deci uleiul10w40este mai gros decit 5w30 daca vreti sa intelegeti
marius80_eugen
QUOTE(Brambus @ 10 Jun 2008, 12:07)
Asta e placebo! Motorul nu trage mai bine doar de la in schimb de ulei, eventual o schimbare a zgomotului .
*


Brambus , asta este drumul catre maturizare si recunoasterea tepelor ! icon_mrgreen.gif Toti am trecut prin el ... cool.gif

QUOTE(ramsen @ 10 Jun 2008, 13:13)
am facut liceul industrial" DACIA" si conteaza si uleiul nu numai ptr ungerea pieselor dar si ptr VITEZA PIESELOR IN MOTOR .deci uleiul10w40este mai gros decit 5w30 daca vreti sa intelegeti
*


Acum intelegeti de ce nu ma duc eu la service-uri la care lucreaza "ingineri" de la Dacia ? radmasa.gif
ramsen
dute ba tu unde vrei si lasane sa discutam problemele noastre.hai ca a ajuns acest site conversatie politica:)))))))))))))) smile.gif))))))))))
Brambus
QUOTE(ramsen @ 10 Jun 2008, 14:13)
am facut liceul industrial" DACIA" si conteaza si uleiul nu numai ptr ungerea pieselor dar si ptr viteza pieselor in motor.deci uleiul10w40este mai gros decit 5w30 daca vreti sa intelegeti
*





De acord cu tine ca este mai "subtire", dar asta nu inseamna ca motorul functioneaza in alti parametri si castigi cuplu s.a.m.d. Zgomotul intradevar se reduce un pic.Si eu in motor am Castrol SLX Profesional 5W-40.
einstein1984
In mod surpinzator, un ulei cu vascozitate mai mica reduce pierderile prin barbotare. Pierderi mai mic=> cuplu si putere mai mari.
nh1980ro
Si acum serios, castigul ala de putere si cuplu prin folosirea unui ulei cu vascozitate mai mica, chiar se simte la cei 75CP/114Nm ai Solenzei? Adica nu daca ma duc si pun masina pe Dyno, ci daca plec de la semafor?
ramsen
deci mie unul mi se pare altfel mersul masini cu uleiul asta ,nu numai zgomotul dar si demarajul este mai altfel.acum depinde de fiecare cum este invatat sa conduca.eu zic ca este super bun
benkenobi
QUOTE(einstein1984 @ 10 Jun 2008, 19:57)
In mod surpinzator, un ulei cu vascozitate mai mica reduce pierderile prin barbotare. Pierderi mai mic=> cuplu si putere mai mari.
*




vrei sa detaliezi putin? te referi la balbotare ca procedeu de ungere a pieselor? la care pierderi faci referire?
mikemaniack
mi-am facut schimbul de ulei si mecanicul mia pus toti cei 3 litri in motor.
am schimbat si filtru de ulei.
nu cumva erau 2.8 l inclusiv filtru de ulei?
eu am impresia ca am 200 ml in plus.
cum scot cei 200 ml cu seringa cu furtun prin joja?
mark``
Intai uita-te la nivel, daca e intre repere lasa-l asa, daca e mai mult ori faci cum ai zis mai sus ori desfaci un pic busonul de la baia de ulei (daca poti) si lasi asa putin sa iasa si tot masori...
nh1980ro
Mie la fiecare revizie mi-au pus 3l si e peste nivelul maxim cu cativa mm, dar pana acum nu am vazut sa fie vreo problema.
YR-ZBG
Si mie la schimb tot cate 3 l mi-au bagat...cu o exceptie cand am facut eu schimbul si am pus 2,8...ca la carte.
nu am nici un fel de probleme si nici nu se consuma...adica dupa 8000km cand fac schimbul tot 2mm peste max este.
Din ce am citit nu este recomandat ca uleiul sa fie peste max. deoarece apar pierderi inutile de ulei, dar mai grav cica ar putea conduce la depunerea de canamina in interiorul cilindrilor. Acu nu stiu...dar pana acu eu n-am probleme...
crocky
In carte nu e nici 2,8 nici 3.....e 2,9 smile.gif
mikemaniack
si la mine e peste maxim (evident), cred ca il las asa pana la urma.
mark``
Eu zic sa nu-l lasati, daca producatorul a zis o treaba in manual eu zic sa-i dati dreptate ca el stie ce si de ce a construit!
adysh
Si totusi.........am vazut tot felul de pareri.ESTE BINE SAU NU sa pui Dura Lube in Solenza?Fata mea are 120000km,sunt foarte multumit cum presteaza motorul dar mi-a cazut un flacon de Dura Lube adus din tara fagaduintei , deci zic eu , original.Din cate stiu pe acest forum sunt persoane care lucreaza in uzina din Colibasi;as vrea sfatul unei astfel de persoane.
Multumesc pentru intelegere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.