Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: samsari
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3
Bobo
> In momentul de fata, piata auto bucuresteana de masini second-hand este sufocata de samsari. In maxim 2-3 ore de la aparitia unui mesaj nou care anunta vanzarea unui autoturism (Dacia sau Daewoo Cielo, Espero, Tico, Matiz de obicei), proprietarul e "vizitat".

> Daca masina este intr-o stare tehnica acceptabila si mai ales daca arata vandabil, se avanseaza un pret. In cazul in care pretul nu e acceptat, "echipa 2" isi face aparitia la cateva ore si ofera cu 100-200 USD mai mult. Daca oferta este acceptata, masina e radiata si inmatriculata pe numere provizorii.

> POVESTEA CUMPARATORULUI NAIV

> A doua zi...surpriza...aceeasi masina la vanzare pe site-uri, in ziare, pe fluturasi etc. dar pretul e "umflat" cu 100-500 USD. Culmea tupeului este ca la intrebarea "al catelea proprietar sunteti?" raspunsul vine sec: "primul". Sigur ca daca "inghiti galusca" si te deplasezi ca sa vezi masina, constati ca pe carte e un nume, iar masina e pe alt nume. Aici intervine fantezia samsarilor: "masina e a unchiului/matusii/varului/nasului/cumnatului/bunicului etc. si a radiat-o."(oare de ce???)"Eu doar ma ocup de acte" spune inocent "sam". Invariabil "unchiul" e ori plecat din tara, ori prea ramolit ca sa poarte o conversatie, deci...nu-l vei vedea niciodata. Iar daca il vei vedea, poti fi sigur ca nu are nici o legatura cu omul trecut in Cartea de Identitate. E doar un actor, un pion in industria comerciantilor de masini. Socant este ca multi inghit aceasta minciuna convinsi fiind ca iau masina de la primul proprietar. Pe langa faptul ca platesc mult peste valoarea reala a pietii, cumparatorii vor avea parte si de multe alte surprize, sau, iertata fie-mi exprimarea, TEPE.

> Fantezia nu cunoaste limite. Intermediarii sunt plini de povesti in privinta istoriei masinii. "Unchiul a avut grija de ea, a tinut-o in garaj, i-a facut intotdeauna reviziile la timp" etc. Aproape ca ii crezi. In fond omul din fata ta pare atat de binevoitor incat nu-ti mai pui problema ca poate totul nu e decat profesionismul unor samsari versati.

> Totdeauna o masina vanduta omniprezentii comercianti e "impecabila". Si de obicei, daca te iei dupa aspectul exterior, asa si este. "Sam" stie sa isi vanda marfa. Totul luceste de curatenie, nici urma de rugina, chiar daca e vorba de o Dacie mai veche de 10 ani. Proaspat antifonate, podeaua si pasajele par pline de trainicie, chiar daca uneori de antifon se "lipeste" ca prin minune panza de sac intarita cu fibra de sticla. Nici o grija, pana la iarna gaurile astfel astupate vor fi cat se poate de cuminti, dar, din nefericire, primavara va aduce cu sine si "marea dezvirginare". Despre kilometrajul resetat, tobele sudate, garniturile buclucase lipite cu mastic siliconic si, pentru cei de-a dreptul cinici, uleiul de cutie de viteze strecurat in motor pentru a reduce eventuale zgomote, nu mai are rost sa amintim. Sunt doar cateva dintre trucurile ocupatiei celor pe care uneori ii poti gasi imediat dupa anunturile: "Cumpar Dacie in orice stare." sau "Cumpar Tico, Matiz, Cielo, Espero. Preturi maxime. Accept variante."

> Uneori notiunea de second-hand tinde sa devina "million-hand". Cei mai cinstiti dintre samsari afirma cu nosnsalanta ca sunt proprietarul nr. 3 sau 4 si ca au masina cam de o luna. Si totdeauna vand masina doar pentru ca "au nevoie de bani urgent si..." aici urmeaza o poveste de obicei lacrimogena. "Masina e exceptionala, imi pare rau sa o dau, dar daca am nevoie urgent de bani...".

> Daca simte un pic de interes, intermadiarul va scoate instantaneu din arsenal trucul celuilalt cumparator. "Maine (sau chiar peste 2 ore) am cumparator cu pretul x", unde x reprezinta de fapt cam ultimul pret la care e dispus samsarul sa cedeze "comoara". "Daca nu imi dati un aconto, maine n-o mai gasiti. Nu mult, o suta, doua, sa stiu ca sunteti om serios". Daca ai muscat momeala poti fi sigur ca buzunarul ti-a fost definitiv usu> rat de banii respectivi, indiferent daca vei cumpara sau nu masina. De inspectie intr-un service nici nu poate fi vorba, caci "vine celalalt cu banii jos". Brusc, incepe sa apara graba. Deciziile trebuie luate instantaneu, sub presiune caci...oferta zboara.

> POVESTEA VANZATORULUI NAIV

> La randul lui, fostul proprietar, satisfacut ca a vandut masina rapid, ramane perplex cand vede cum masina lui e revanduta la un pret mult mai mare si regreta graba.Asta e varianta optimista. Varianta pesimista se refera la niscai verzisori scosi la imprimanta pe care "fericitul" fost propritear ii numara inca satisfacut. Pana sa ajunga la prima casa de schimb.

> Vanzatorii care nu radiaza imediat masina se pot trezi cu alte surprize. Uneori la usa le va bate politicos chiar politistul comunitar. Acesta nu va vrea doar sa ii cunoasca mai bine, ci ii va intreba cum de a fost masina lor folosita la diverse spargeri. Asta atunci cand nu e vorba de accidente. Mai putin amabil decat samsarul zambitor, omul in uniforma nu va da doi bani pe povestea cu "tocmai am vandut-o dar nu am radiat-o". Si asta pentru ca din punct de vedere legal raspunderea este inca a detinatorului de drept.

> CUM SA DEPISTATI UN SAMSAR

> Metode incerte:

> - incercati sa aflati in ce zona locuieste. Damaroaia, Giurgiului, Margeanului, Berceni, Chitila, Pajura, Baicului, Rahova, Ferentari, Berceni, Voluntari etc. sunt zone predilecte, Sigur ca nu e o regula generala si poteti trage concluzii gresite, dar...

> - faceti o statistica a numerelor de telefon. Daca pe acelasi numar sunt date mai multe anunturi, e clar. Problema sunt cartelele prepay, foarte usor de schimbat. Si "sam" stie asta;

> - intrebati-l daca nu are o relatie la inmatriculari sau la RAR. Pentru intermediari sediul din strada Udriste si Voluntariul sunt ca si a doua casa. Si va fi atat de dornic sa rezolvati repede...;

> - evitati pe cat posibil targul. Asta e prima lor casa;

> - verificati "culoarea". Nu a masinii, a cumparatorului.

> Metode mai sigure:

> - cand sunati pentru un anunt, adoptati o formulare naiva de genul: "Am sunat in legatura cu anuntul." Daca sunteti intrebat "care anunt?" sau "care dintre ele?" e clar;

> - daca incercati sa vindeti o masina si suspectati ca aveti in fata un samsar, propuneti-i un schimb care sa implice o alta masina si o diferenta de bani. Daca accepta (si de obicei asa se intampla, "foamea" e uriasa) puteti deja trage o concluzie, caci e evident ca un cumparator obisnuit nu are pregatita mereu si o solutie de rezerva.

> - daca vreti sa cumparati un autoturism de la cineva care nu este primul propritar, asigurati-va ca o detine de cel putin 1-2 ani;

> - nu va grabiti sa vindeti primilor veniti. Asteptati macar 2-3 zile, timpul de reactie al samsarilor este cel mai scurt, potentialii cumparatori onesti au uneori servici si nu pot telefona de cum apare anuntul;

> - REGULA DE AUR: nu cumparati niciodata masini deja radiate, indiferent ce poveste vi se va spune. Singura exceptie sunt autoturismele la sfarsitul perioadei de leasing, dar si aici trebuie verificate cu mare atentie actele.

>

> "Samsareala" e o adevarata industrie. Organizati pe echipe, fini cunoscatori ai pietii si ai psihologiei negocierii, specializati in ale masinilor, intermediarii castiga sume fabuloase bazandu-se pe naivitate si superficialitate. Ceea ce e si mai grav este ca acestia mentin artificial piata la un nivel foarte ridicat in raport cu valoarea reala, din punctul de vedere al cumparatorilor. Iar cei care risca sa vinda o masina unor samsari obtin fie prea putin, fie...nimic.

> Piata este sufocata: daca esti cumparator, ajungi de obicei prea tarziu ca sa discuti cu proprietarul, in caz ca acesta e dispus sa lase ceva. Daca esti vanzator, mirajul vanzarii rapide te poate aduce rapid in situatia de a numara satisfacut bancnote...false.
Bobo
culmea e ca io cand mi-am vandut berlina, inaine de Pasti (chiar pe 23 cand am ridicat slz), tot unor samsari cred ca am vandut-o; ma abordasera unii (aveam afis in geam), m-am tocmit cu ei un pic, le-am zis ca ii sun io, apoi m-au sunat altii si sa ma inteleg cu ei; de fapt erau in echipa; m-am cam ofticat ca nu-mi place sa ma incurc cu un anumit gen de oameni, dar pana la urma vroiam sa scpa repede de masina;
MoneyTalks
dar macar ti-ai radiat-o?
AL
felicitari Bobo!...mesajul este f util...si in opinia mea bazat pe realitate pana in cele mai mici amanunte... chiar ar fi bine sa fie repetat la sectiunea de sfaturi utile a forumului....
Bobo
da am radiat-o, am facut tot ce trebuie; insa mi-era of frica... ideea de a intra in contact cu acest gen ma oripileaza; nu sunt genul care sa-mi "puta" coloratii numai petru culoarea pielii, dar cand stii cate se intampla, cand esti in cauza ai o teama enorma; chiar ma analizam in acele momente si incercam sa-mi explic de ce imi era teama, ca doar vindeam masina; nu stiu, mi-era teama de bani falsi, ca nu o pot radia, etc.. nu sunt genul fricos, sau speriat de bombe, dar a fost o zi nasoala de tot; am zis ca nu le mai vand lor nimic;



repet nu sunt rasist; chiar acu' o sapt. cand am facut ordine in garaj la socru'miu, am tocmit niste tigani (corturari) sa-mi ia troacele si am stat de vorba civilizat, si eram absolut ok; dar cu masina.... si ei nu au facut un gest care sa-mi trezeasca neincrederea; chiar erau exagerat de politicosi; ... hehe , la sf. dupa ce am radiat-o si i-am dat aluia actele, tipu sa-mi ceara bani, ca adica cum el plateste sa si-o reinscrie?!?! la inceput nu intelegeam, si chiar bucuros ca am scapat ma gandeam sa-i dau ceva, dar dupa aia m-am uitat asa mirat la el si m-a pufnit rasul.. a vazut ca n-a mers si s-a carat;
EEN
Nu ar fi lipsit de interes sa se stie ca respectivii circula si pe net: mie mi s-a intimplat exact acelasi lucru dupa ce mi-am pus anuntul de vinzare pe site la AUTOVIT. icon_evil.gif
Bobo
deci sa inteleg ca baietii s-au "scolit"? incredibil ce adaptabili sunt...
AlexV
sincer eu nu sunt chiar impotriva acestor fel de cumparatori. nu zic ca este o chestie buna dar atata timp cat adras si firmele de acest gen cumpara masinile la sub pret, astia dau ceva mai aproape de pretul real. iti iei toate masurile de precautie cand vinzi masina, radiere, acte, bani verificati la banca, cu hartie cu seriile verificate.

mie cel putin nu imi place sa caut client, sa stau cu el sa ii explic ce si cum, sa ii arat, sa merg cu el in test, service si ....

in orice tara exista aceasta afacere, dar este facuta de firme legale. ceea ce face adras nu e acelasi lucru.



frate-miu cand si-a vandut masina l-a gasit imediat unu din constanta care i-a dat cat a vrut, bani in regula, acte tot. ala i-a si zic ca el asta face. intr-o zi a scapat de masina.



despre ala care o cumpara dupa aceea cand a fost aranjata... treaba lui. si el trebuie sa se protejeze. un vecin si-a luat un mert din germania la mana a doua. de la o firma care vinde sh-uri. destul de multi km avea masina, dar totul era arajat, motorul curat, toate urmele si zgarieturile astupate cumva, multe multe chesti din astea. tzeapa este adevarat ca nu a luat.
Bobo
nu e vorba ca nu sunt de acord; ideea e ca nu poti sa stii la ce sa te astepti de la ei.. mie unul mie frica de ce le poate trece prin cap...
AlexV
corect
EEN
Azi m-au vizitat samsarii pentru masina data la vinzare NUMAI PE INTERNET: erau doi rromi de toata frumusetea! :?
AlexV
si ai vandut-o???
EEN
Nu: dupa ce s-au uitat numai la partea optica a masinii (fara vre-o intentie de a porni motorul) mi-au oferit un pret cu 30% mai mic... icon_twisted.gif
Bobo
la a mea s-au uitat un pic la tabalrie si un pic la motor si atat...
aviasol
QUOTE
Nu: dupa ce s-au uitat numai la partea optica a masinii (fara vre-o intentie de a porni motorul) mi-au oferit un pret cu 30% mai mic... icon_twisted.gif


pai ce vrei mai nu tre sa manance si gura lor ceva :roll: :?:
MoneyTalks
Eu decit sa vind o masina unor tigani, mai bine ii dau foc icon_twisted.gif
EEN
Deci recunoastem un samsar prin:

- etnie

- masina pe care o vinde este radiata si proprietarul nu este de gasit

- kilometrajul masinii este subtil scazut

- accepta schimburi

- si.. continuati...
cristimm
Destul de des se intampla sa gasesc in geam anunturi precum cel de mai jos. Sa fie oare tot opera acestor "traficanti de masini"?
SpeedyGonzales
Vine cu banii cash cand sa o vada (evident cu 10-30% mai putin) si... are firma de taximetre ! icon_evil.gif
igs
Hai sa va zic si eu o faza cu un samsar:

La doua ore dupa ce am pus dsn-ul la vanzare pe Autovit.ro, la un pret pe care l-am considerat eu rezonabil (€3400) si am mentionat ne-negociabil, m-a si sunat un tip din asta iar a doua zi a venit a vada masina.

S-a strambat, ca are zgarieturi, ca una, ca alta, ca imi da mai putin. I-am dat verde rapid, i-am zis ca nu am timp si chef de negocieri.

Au trecut doua saptamani, timp in care am vandut masina unui tip care chiar o lua pt el (tocmai terminase facultatea, a venit cu taica-su cand amfacut actele), dupa care primesc un telefon de la samsar daca masina mai e de vanzare.

i-am zis ca am dat-o dupa care a inceput sa ma intrebe cu cat, cand, etc, etc. I-am zis ca m-au sunta atatia samasari incat m-am hotarat sa urc pretul si am dat-o cu 4000 !!!
fion98
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

anu trecut am fost in targ sa-mi iau masina. stiam eu cam cum e treaba, dar voiam sa vad piata.



vad un opel 1.6 benzina cu numere rosii. Il intreb pe nenea de ce o vinde, si-mi baga cum ca masina e a lu' fratesu care a primit-o cadou la nunta si ca o vinde ca sa-si ia banii pe ea icon_twisted.gif icon_twisted.gif icon_twisted.gif



Intr-un final mi-am luat o nova GTI de la un om serios.



Mi s-a parut interesanta motivatia samsarului icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
ashu
Ma, da sunt samsari si romani, nu numa colorati. Io cand mi-am vandut berlina cred ca i-am vandut-o unui samsar, nu-s sigur ca el zicea ca o ia pentru el si ca sa vezi ce-o sa se bucure aia micii, biggrin.gif biggrin.gif, texte d-astea, da prea stia mersu cu vandutu masinii si prea am facut totu repede ca sa fi fost un amator. Ideea e ca pana la urma am obtinut pretu cerut de mine si intr-o zi am scapat de masina. Totu legal, am radiat masina inainte, chiar nu a fost nici o problema. Mai mult, a fost ciudata increderea lui in mine. Am vorbit la telefon, ne-am intalnit in centru sa vada masina, nici macar n-a deschis capota, mi-a dat banii (1350$), nevasta-mea a plecat la banca sa-i verifice ca-s ok si io am plecat cu el acasa sa luam cartea masinii. Puteam sa-i dau teapa, sa-i dau un branci din masina si sa raman si cu masina si cu banii, ca doar nu ii dadusem nimik la mana. Cunoscandu-ma pe mine, n-as putea face asa ceva in viata mea, insa el nu ma cunostea, ma cam mira increderea sa. In sfarsit, ideea e ca totu a mers struna, rapid si legal, chiar n-are de ce sa-mi para rau ca i-am vandut lui. A, un alt motiv pentru care cred ca era samsar e ca io aveam casco pe masina, am sunat la asigurari si mi-au zis ca se poate trece asigurarea pe numele lui, da asta daca mergem impreuna la ei dupa ce isi reinmatriculeaza cumparatoru masina. A ramas ca ma suna si nu m-a sunat nici pana in ziua de azi, asta desi ar mai fi avut vreo juma de an de casco. De aici m-am gandit ca a revandut-o imediat si n-a mai inmatriculat-o, altfel nu vad de ce nu m-a sunat.
Bobo
cam la fel s-a purtat si cu mine cel caruia i-am vandut masina; super politicos, amabil, increzator... doar fata il trada.. de-asta am si fost asa de stresat, ca nu intelegeam ce imi scapa...bine ca a trecut..
ZaiR
ce sa intamplat au fugit?au disparut? culmea chiar acest subiect a murit?
ydaniel
sunt multi.da in dacie se baga o galeata de chit,un sistem audio proaspat ciordit,volanase...ei se ocupa si cu transformarea din taxi in masina de familie....
teodor
Am un fost coleg d eliceu care e samsar de masini.Nu e tigan , dar m-a povestit ca de fiecare data nu cumpara decat daca este sigur ca isi ia inapoi 15-20 % din pretul de cumparare.
Pe cele care le aranjeaza incearca sa le vanda numai particularilor, iar daca apare cineva cu un mecanic priceput incepe sa urce pretul.
Oricum vinde cel mai bine daciile, si masinile germane.
In cele mai multe cazuri masinile le cumpara cu banii jos, chiar m-a zis ca nu se duce niciodata sa vada o masina fara sa nu aiba o sumade bani la el.
Sunt masini care le da ,,militenilor'' si apoi astia la randul lor le revand rapid.
BAC
Mai sunt o specie de samsari, politistii de la inmatriculari. Stiu si eu pe unul, intr-un an l-am vazut cu nu-stiu cate masini.
ache2
eu am un vecin samsar ! cite rable si nenorociri am vazut la el, nici nu va puteti inchipui cum veneau si cum plecau ! am vazut table prinse in nituri si incarcate cu 2 cm de chit, aripi vopsite si frecate cu perdeaua ptr a arata "ca vopseaua originala" s.a.m.d. ! tipul nu-i tigan deloc si a facut o gramada de bani ... se ocupa exclusiv de rable ! dar RABLE, masini pe care nu le-ai lua nici degeaba !
face cum face si le revinde ! n-as vrea sa fiu in pielea alora care cumpara de la el !

o faza cu samsarii am patit-o si eu: voiam sa vind Nova... o dau la ziar, incepe sa sune telefonul, ma rog, tot circul ! erau 4 tipi,combinati blink.gif !
pe unul din ei l-am sunat inapoi sa ne intilnim sa-i arat masina si cind am ajuns acolo el a incercat sa-mi vinda mie una !
cind i-am spus ca am venit sa vind masina, a inceput sa-mi spuna ca, de fapt e a cumnatului, una alta radmasa.gif ! m-am prapadit de ris !
pina la urma am vindut-o cu pretul cerut de mine !
dupa o saptamina vine un tip sa facem actele ... o cumparase de la tigan cu 13 mil mai scump si, desi avea full casco, tiganul n-a vrut sa ii dea polita decit contracost !
a preferat sa o arunce decit sa o dea degeaba 251.gif , desi scosese in plus 13 mil !
am spus ca nu mai vind nici o masina unui samsar !
insa, din pacate ei sunt primii care suna si sunt extrem de insistenti !
vijelie
samsarii exista fiindca romanii verzi (adica "necolorati"- apropo, ce rasism e dom'le pe aici!) nu au avut curaj sa-si faca un biznis cinstit cu masini sh.
bj
Eu cand mi-am dat DSN-ul l-am lasat 2 saptamani cu anunt in geam, fara nici un fel de alt anunt (internet sau ziar). Faza e ca nu ma grabeam sa o dau si am preferat ca pana imi vine urmatoarea masina sa ramana doar anuntul din geam.

Dupa 2 saptamani a sunat cineva, caruia i-am si dat masina. Faza frumoasa este ca eu cred ca am fost suspectat a fi samsar. De ce? Pai au fost mai multe faze:
- am zis ca am un prieten care il poate ajuta cu RAR-ul (si chiar am dar nu ma ocup de masini)
- eram al 3lea proprietar (si chiar ii cunosteam pe ceilalti 2)
- l-am cam intors cu banii (aici e vina prietenei, care musai nu a vrut sa o dau sub un anumit pret)

In schimb pentru a nu tensiona atmosfera, am fost de acord sa merg in orice service cu el si am lasat-o moale cand am vazut ca nu il incanta ideea cu ajutatul la RAR. Mai ales ca am impresia ca am primit un rever de imagine de genul: tocmai am descoperit un unchi colonel la evidenta populatiei, care are biroul usa in usa cu cei de la circulatie, si ma ajuta el cu RAR-ul.

Pe de alta parte cand am fost sa imi incalt Leon-ul de vara, am ales sa imi iau cauciucuri de la Vitan. Nici nu am apucat bine sa intru cu masina la montaj ca m-a si luat unu: cat ceri pe masina? ohmy.gif

Astea sunt experientele personale, cat despre lucrul cu samsarii cred ca cei care gresesc sunt cei care cumpara. Pentru mine cel putin achizitia unei masini nu e ca a unei perechi de sosete si prefer mai presus de tot sa stiu exact ce cumpar, chiar daca are probleme. Iar pentru a face acest lucru ma asigur cat pot mai bine.

Sincer as cumpara de la un samsar doar daca as sti cat mai bine posibil situatia masinii, altfel i-as intoarce spatele si as cauta alta oferta.

Iar apropo de modernizarea samsarilor sa va spun una tare, auzita pe un alt forum auto: cica se vand foarte bine softurile care capteaza antunturi si fac atentionari de pe site-uri auto cum ar fi www.mobile.de. Programul de fapt este un bot care scaneaza tot ce e nou pe respectivul site si dupa setarile pe care le are puse atentioneaza la postarea unui anunt care respecta anumite criterii. Astfel samsarul poate face primul rezervarea pentru respectiva masina.... ph34r.gif
george_slz
Samsarii exista, pt ca exista o piata nereglementata si un interes economic imens....de aia noi muncim si conducem toata viata dacia, si stam la bloc si ei au orice masina isi doresc si vile....cata vreme Statul nu e in stare sa incurce mai mult vanzarea-cumpararea, macar sa oblige un proprietar proaspat sa tina masina o jumatate de an, sau ceva sa il faca pe samsar sa faca gresala fatala a falsului dovedit sa sa ajunga la parnaie.In schimb Statul cu tampitii pe care ii votam la conducerea lui, prefera sa ingreuneze vanzarea cumpararea prin taxe si restrictii, care se reflecta in buzunarele noastre.
tatabobu
Hai ca ai zis-o!
teodor
Sa nu credeti ca numai romanii dau tepe.
Stiu pe cineva care a furat-o rau de tot cu un BMW cu cutie automata adus din Germanica.
Masina a fost luat a dintr-un targ auto, avea acte pe ea, totul corect, dar dupa 4 luni de mers in Ro, a observat o pata de ulei sub masina.....
neamtu' lipise blocul motor, si a dat-o la un pret bun pt. el, pretul si masina nu creea suspiciuni.
Asa ca se intimpla si prin alte locuri.
ionutctn
QUOTE(george_slz @ 15 May 2006, 16:23)
Samsarii exista, pt ca exista o piata nereglementata si un interes economic imens....de aia noi muncim si conducem toata viata dacia, si stam la bloc si ei au orice masina isi doresc si vile....cata vreme Statul nu e in stare sa incurce mai mult vanzarea-cumpararea, macar sa oblige un proprietar proaspat sa tina masina o jumatate de an, sau ceva sa il faca pe samsar sa faca gresala fatala a falsului dovedit sa sa ajunga la parnaie.In schimb Statul cu tampitii pe care ii votam la conducerea lui, prefera sa ingreuneze vanzarea cumpararea prin taxe si restrictii, care se reflecta in buzunarele noastre.
*



Nu asa se pune problema. In schimb lucrurile pot fi reglementate foarte simplu. Cum asta? Nu stiu cum este legislatia in domeniu dar eu ca LEGIUITOR as face asa: i-as obliga pe cei care fac tranzactii cu auto sa se constituie in PFA sau SC. Cum facem asta? Simplu. Cine are ca si persoana fizica mai mult de N tranzactii (sa zicem 2 sau3) cu auto pe luna este obligat prin lege sa se constituie in PFA sau SC. Aici incepe pasul 1 prin care dispar cei certati cu legea: daca ai dosar penal sau esti certat cu statul NU poti dobandi personalitate juridica, deci s-a terminat cu bisnitarii. Pasul urmator: se incadreaza la alt sistem de impunere a veniturilor, totul se face cu acte, totul se deconteaza sau nu. Te-a prins fara acte, facturi sau eu mai stiu ce lipsa rezulta ca esti in conflict cu statul roman. Ai comis-o, intri in procedura de faliment, te executa judecatoresc si pierzi dreptul de a avea personalitate juridica, deci s-a terminat cu viata de comerciant de auto.
Partea cea mai frumoasa a povestii mele: te-a prins ca ai depasit sa zicem 3 tranzactii cu auto pe luna fara sa ai personalitate juridica dosar penal nene. Sa vedem atunci.
tatabobu
Sa zicem ca se face tot ce propui tu. Va creste pretul masinilor. Uite de ce: presupunem ca samsarul ia acum masina cu 10000 RON si o vinde cu 11000 RON. daca se face ce zici tu, el va trebui sa plateasca TVA (19% din valoare facturata), adica aia 11000 RON vor reprezenta doar 81 % din valoarea finala a masinii, cer va fi pe piata la aproximativ 13000 RON. Ti-ar conveni sa dai 2000 RON in plus?
MariusI
Asta nu e o problema, se poate scuti de tva operatiunea..
tatabobu
Nu cred, ar navali toate firmele care incearca acum sa vanda masini uzate sa primeasca aceeasi scutire la tva.
zmieu2go
Pina la
Jack Daniel's
Ce mai conteaza cui dai masina , daca o dai repede si la pretul care vrei ?
TheSaiLor
Nu conteaza cui dai masina, numai sa te ocupi tu de radiere. Atunci riscurile cam dispar. La cumparare e mai nasol. Sigur masina care vrei sa o cumperi a avut probleme mult mai garve decat se vede si asta doar pentru ca asta e principala metoda de a face bani. Iei o masina cu probleme, o chituiesti, bagi rumegus in planetare, indigo sau staniol pe cuzineti, ulei gros sa ai presiune, o vopsea la prietenul vopsitor la nus ce service .... si uite asa baietii iau masina cu 20.000.000, mai baga in ea inca 10 maxim, dar deregula cam 5 milioane .... si uite asa Dacie din 1996 luata cu 20 milioane o vand cu 45.000.000 si se si lauda ca ti-a facut reducere de 3-5 milioane. (caz real )
little sam
Stii cumva numarul masinii respective? E rosie? Ca imi suna cunoscuta povestea.
angel35
QUOTE(big2003 @ 15 May 2006, 18:23)
Ce mai conteaza cui dai masina , daca o dai repede si la pretul care vrei ?
*



De acord!!!!!ce conteaza ca e samsar sau nu daca iau cit vreau pe ea...sau...ce conteaza ca e samsar sau nu daca o cumpar cu cit vreau?...pina la urma astia nu baga mina in buzunar nimanui....si sa te oftici ca nu ai luat mai mult pe ea dupa ce o vezi la vinzare cu 500 sau 1000 de euroi peste cit ai vindut-o tu iar nu are rost caci tu care ai vindut ai fost un comod si ai asteptat sa vina unu sau altu la tine acasa si nu ai avut chef sa stai cu ea in tirg de dimineata pina seara poate fara sa o vinzi din prima.....
Sony
angel35, ai o mentalitate un pic gresita! Tu ajuti samsarul sa traga o teapa. Data viitoare s-ar putea sa fii tu cel tepuit. Nu aborda indiferenta gandindu-te ca tu nu o musti!
tonicelli
Hai sa zic shi eu ...
Samsarii mai sunt si "incurajati" oarecum de noi (aici ma refer la omul de rand care detine niste cunostinte normale despre o masina) pentru ca sa te duci intr-un targ auto fara a fi consiliat de cineva oarecum mai cunoscator mi se pare mad.gif
Spun asta din proprie experienta pentru ca era sa iau si eu o teapa ....
Noroc ca am avut inspiratia sa chem un prieten care are un mic service ca altfel ...
Si vreau sa spun ca si acum ii multumesc dupa ce am luat o berlina acum aprox 3 ani, am folosit-o fara incidente si am vandut-o acum la acelasi pret biggrin.gif

---
MIRC! mad.gif
ydaniel
staniol si indigo pe cuzineti?asta chiar nu am auzit-o pana acuma!
angel35
QUOTE(Sony @ 15 May 2006, 22:07)
angel35, ai o mentalitate un pic gresita! Tu ajuti samsarul sa traga o teapa. Data viitoare s-ar putea sa fii tu cel tepuit. Nu aborda indiferenta gandindu-te ca tu nu o musti!
*




Uite...ultima masina, un golf 3 1,9 TDi am vinduto la um samsar,....stiam asta de cind a venit...dar tot i-am dat-o....mi-a convenit pretu, stiam ca mai mul;t pot obtine doar daca stau eu si umblu cu masina prin tirg si mai astept, ...eu aveam nevoie de bani mai repede asa ca...mi-a convenit...
Dovada ca nu m-am inselat...peste 3 zile am facut actele cu altcineva si la alt pret, cu 500$ mai mare....dar tot nu mi-am parut rau...eu nu aveam timp si nici nu ma invirt in cercul acesta ....si ca mine presupun ca sunt multi......
bj
Uf, la cate s-au scris pe aici nu stiu cum mai pot trai in Romania oamenii care sa se ocupe pe bune de intermedierea de masini.

Si stiu ca exista si oameni din astia.

Singurul lucru care insa ne sare in fata la samsari este faptul ca se dau tepe si aici total sunt de vina cei care dau banu'. Nu le scoate nimeni banii din buzunar si ar trebui sa invete ca sunt prea saraci pentru a cumpara un lucru ieftin. In schimb pun botu la povesti lacrimogene, uitand ca plateste cu banii lui o masina si nu o poveste.

Daca la noi ar fi educati cumparatorii, sa vedeti cum ar dispare samsarii si ar avea o paine buna de mancat si intermediarii seriosi de auto.
ionutctn
QUOTE(tatabobu @ 15 May 2006, 17:31)
Sa zicem ca se face tot ce propui tu. Va creste pretul masinilor. Uite de ce: presupunem ca samsarul ia acum masina cu 10000 RON si o vinde cu 11000 RON. daca se face ce zici tu, el va trebui sa plateasca TVA (19% din valoare facturata), adica aia 11000 RON vor reprezenta doar 81 % din valoarea finala  a masinii, cer va fi pe piata la aproximativ 13000 RON. Ti-ar conveni sa dai 2000 RON in plus?
*



Scuza-ma dar uite cum vad eu lucrurile: eu unul as plati pretul TVA-ului cu conditia ca ceea ce cumpar (ce scrie pe factura) sa fie conform cu realitatea. Orice produs care este cumparat la sh are o garantie sau un fel de garantie si corespunde cu ceea ce scrie pe factura. In momentul in care acesti "samsari" constituiti in PFA sau SC vand altceva decat ce e pe factura e grav credeti-ma si stiu ce inseamna infractiuni economice, de unde ei isi pierd nu numai personalitatea juridica ci si dreptul de a mai dobandi-o sau a mai activa intr-un asemenea domeniu.
Masinile vandute la sh de reprezentante (de ex. PORSCHE, MERIDIAN, RADACINI si prin acestea exemplele sunt departe de a fi epuizate) au garantie si daca au depasit perioada de garantie sunt prezentate exact starea masinii, date tehnice etc.
Ceea ce vreau sa spun eu este ca aceste tranzactii AUTO MIJLOCITE EXCLUSIV DE ENTITATI CU PERSONALITATE JURIDICA vor asigura GARANTIA CORECTITUDINII in domeniu. Va asigur ca la persoanele juridice legislatia e foarte clara si nu te poti preface ca dom'le n-am stiut si ca sa vezi ca de fapt.....
Plus partea cea mai frumoasa este impunerea veniturilor obtinute de pe urma tranzactionarii cu AUTO care pot fi in faza initiala modice dupa care se pot alinia tuturor sectoarelor economice.
thunder
Dar ce va face sa credeti ca samsarii platesc acel TVA la stat sau vre-un impozit ... ei fac bisnita cu masini ... nu cred ca e unul legal, cu firma, acte si tot ce trebuie. Oare cati dintre ei isi declara profiturile la stat ca sa le ia impozit ?? Asa ca hai sa nu amestecam samsarii cu persoanele juridice.
johnsws
atentie amatorilor de sh: este o mare greseala sa crezi ca ajungi la masinile cu anunturi in ziare sau pe internet inaintea samsarilor. sunt atat de versati incat pot sa spun ca daca nu cumperi masina sh de la un cunoscut ... in peste 90% din cazuri ori o cumperi de la un samsar ori ai cumparat o masina proasta la care nici samsarii nu s-au bagat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.