Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: interior motor sau aprindere?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
iryss31
Acum 2 luni am schimbat chiuloasa, segmentii si cuzinetii. chiuloasa avea supapele de evacuare intrate mult in scaun, segmentii nu erau prea uzati, consuma putin ulei, dar pt ca tot am desfacut motorul, am schimbat si segmentii si cuzinetii care chiar aratau bine.

Probleme: -imediat dupa, la rece mers in jur de 1500 ture zgomot ca de diesel
-Consum de ulei, 1 litru / 1000 km se pare ca si pica pe scut dar nu mult
-De ceva timp, uneori la cald porneste mai greu si daca nu tin contactul pana porneste bine, cum iau contactul porneste putin dar pare ca in sens invers, si scoate foarte mult fum pe la filtrul de aer, azi chiar s a si turat motorul invers 2 secunde si a scos fum pe masura. E chiar ciudat! Precizez ca porneste cu probleme, imediat dupa ce iau contactul de pe electromotor, nu contactul de tot. S a intamplat rar, dar se intampla din ce in ce mai des. Imediat dupa, daca tin mai mult sa invarta, porneste si merge normal.

am mai miscat de avans, dar nu mai marge bine daca l dereglez. O parere cu ce sa incep?
einstein1984
Eu cred ca nu stii cum functionaeaza motorul cu ardere interna. Daca-l invarti in sens invers la pornire ar trage aer prin espamanet si ar evacua gaze arse prin carburator. Ai Dacie ,nu zeppelin!
cristi 57
Evident ca nu se poate invarti invers, totusi mai verifica o data calajul distributiei si jocurile termice apoi functionarea vacumaticului, a centrifugalului si distanta la platina. N-ai specificat daca ai avut si rateuri admisie/evacuare, aspectul scanteii si culoarea bujiilor.
Succes in continuare!
romanvs
Daca scoate mult fum si consuma ulei motorul nu au fost bine reparat,este posibil sa fie uzat setul motor ,sau sa iti intre ulei pe la supape in camera de ardere.
Daca se intampla dupa cum spui ca se invarte invers inseamna ca masina nu afost bine pusa la punct.
Pornirea de asemenea poate fi influentata de la reglajul necorespunzator.
iryss31
Multumiri pentru raspunsuri, masina merge bine de obicei, doar cateodata la o pornire nereusita, avea o tendinta aiurea si scotea mult fum pe la filtru chiar iesea asa mult de sub capota de ziceai ca a luat foc motorul, dupa care tineam mai mult la automat, pornea normal si mergea normal. Mi a mai zis cineva ca daca e avansul prea mare, poate sa porneasca invers, foarte putin, nu chiar sa mearga. Arde doar gazul tras cat timp a invartit electromotorul. Deci, nu e Zeppelin!
Fum mult nu scoate in timpul mersului, oricum, merg cu Gpl. Era vorba doar de fumul de la filtrul de aer la pornirea nereusita.

Am insistat mai mult pe reglarea aprinderii, avans in special si pana acum e bine. Sa vad dupa ce se incinge bine daca mai are probleme.
apollo
Culmea, ca aseara am intalnit si eu o masina care la fel, pornea invers.

Doar 1-2 ture face in sens invers, se auzea ca o bataie si o lua normal.Problema era de la delcou.
cristi 57
..teoretic ar fi posibil ca rtind motorul invers momentul de inchidere(acum deschidere) a platinei sa genereze scinteie, dar ramine distibutia care ar face admisia cu supapa inchisa, compresia cu supapa deschisa, etc... sincer ma indoiesc sa functioneze(chiar si prost).
Totusi la avans prea mare este posibil sa tinda sa se roteasca invers, dar evident nu v-a functiona, se v-a opri.


Si inca ceva: acum multi ani in urma am vazut un motor suedez de barca care putea fi pornit inainte sau inapoi dupa cum aveai nevoie. Avea un mecanism relativ simplu format din tr-un pinion mare si altul din doua pinioane mai mici care facea distributia si putea fi decuplat cind unul sau altul, insa nu puteai face aceasta schimbare decat intr-o anumita pozitie a volantei, avind un sistem mecanic de protectie in acest sens. Pe vremea acea nu ma pricepeam la motoare si nu mai retin cu precizie amanuntele.

...deasemeni motorul 2T poate fi pornit invers modificind avansul.
scania

Salut un motor pe benzina nu poate functiona invers, pt ca ar trage aer pe esapament cu sa mai spus si ar scoate fum pe carburator si automat ar arunca amestecul afara.
Eu am patit cu un TAF (tractor articulat forestier) pt cei care nu au auzit de asa ceva, adica a luat`o invers si a functionat cam 30 de sec si nu mai puteam sa-l opresc si scotea un fum negru pe filtru de aer
apollo
QUOTE(iryss31 @ 9 May 2008, 23:50)

-De ceva timp, uneori la cald porneste mai greu si daca nu tin contactul pana porneste bine, cum iau contactul porneste putin dar pare ca in sens invers, si scoate foarte mult fum pe la filtrul de aer, azi chiar s a si turat motorul invers 2 secunde si a scos fum pe masura.
*




e o chestiune mica de timp cat se invarte invers.doar si zice ca ii scoate fum pe la filtru.
aici e avansul reglat prost si nu stiu cum e treaba cu auto-aprinderea.
iryss31
Se pare ca numai avansul e de vina. Dupa ce am insistat pe reglajul lui cum au spus si colegii mai sus nu mai porneste invers, dar cand e incins porneste foarte greu.
Trebuie sa mai cercetez. Daca merg undeva departe, opresc si pornesc in timp scurt 2 - 3 minute, dau foarte mult la automat sa porneasca. Asta pe GPL pentru ca la cat de scumpa e benzina nu stie masina cum miroase. Ori se inneaca cu gaz ori de la temperatura se modifica ceva la aprindere. Carburatorul e monocorp. Sper sa nu se fi stricat ceva in motor din cauza pornirii in sens invers.
apollo
Ar trebui sa nu ai probleme cu motorul.

Pornirea grea e din cauza debitului de gaz.cu toate ca nu am gaz, am prieteni care la fel patesc.
mihai0070
mai strangeti surubul de gaz macat o tura , daca nu porneste bine la rece
gti98
Daca avansul e reglat "mare", porneste "greoi". Rapid, se recunoaste prin mers "nervos" la relanti. Reducand avansul (rotind corpul ruptor-distribuitorului in sensul..corespunzator - parca axul se roteste antiorar, deci in sensul ala se reduce avansul...), se obtine un mers mai "linistit" la relanti. Dar nici un avans prea mic nu e bun (randament scazut, adica motor lenes, consum marit de benzina, tendinta de supraincalzire)
Asa ca cel mai bine e de reglat avansul "ca la carte". Cu metoda "statica" e accesibil, iar cu lampa stroboscopica, doar pentru verificat dispozitivele de corectie a avansului.

Ce sa fac insa eu, care am Mono-Motronic pe ea si nu am acces la reglaje de avans?

Simptomul e ca dupa ce am demontat motorul de pe masina, pentru reparatii la cutie si ceva table, dupa remontare, a aparut o pornire mai dificila si greoaie (demarorul trebuie sa roteasca motorul mai mult timp pentru a porni, si uneori comportamentul e ca si cum motorul ar fi partial calat (se roteste greu, incet, iar electromotorul si contactele cablurilor groase, se incalzesc semnificativ).
Cum intr-o prima faza se incalzeau colierele pe bornele bateriei, le-am curatat cu smirghel pe suprafetele de contact si incalzirea aici a disparut. Totusi nu am umblat in motor, iar la revizia demarorului am gasit periile destul de lungi, lipsa de joc in bucse - au fost inlocuite acum 2 ani - si rotire usoara in lagare. Nu am umblat la reglajele furcii, mergea bine si imi cupleaza bine si acum.
Maine voi revizui culbutorii - oricum voiam sa-i controlez.
Functionez doar pe benzina.

Daca aveti sugestii, va rog sa mi le impartasiti. De asemeni, daca aveti intrebari, le astept.
O ultima mentiune, nu mi s-a mai aprins lampa "injectie", desigur, cu exceptia perioadei normale, la pornire.

Multumesc pentru rabdare si astept raspunsurile voastre!
gti98
Nu a raspuns nimeni.
Nu-i bai: azi, sambata, i-am demontat iar demarorul si l-am si dezasamblat. Nu am gasit nimic in neregula (am studiat modul de reglaj al cursei furcii si am observat ca bucsa dinspre bendix a facut un pic de joc, dar mai merge). Am reasamblat, am facut o proba pe banc (de fiecare data ma impresioneaza neplacut scanteile pe contactul comenzii!), am montat totul la loc si... surpriza! merge bine! (Cu exceptia faptului ca tot porneste dupa o actionare ceva mai lunga a electromotorului...)
Nu pot sa-mi imaginez ce nu-i placea (repet: se rotea "in hopuri" si greoi, iar electromotorul si cablurile erau incalzite semnificativ!)
Nu-mi place sa raman in ceata; daca se mai intampla, as prefera sa nu ajung sa demontez demarorul iar...(inclin sa cred ca nu era din demaror)
Numai bine!
MIHAI8888
despre pornirea greoie pot sa iti spun ca asa se intampla cand deconectezi UCE de la baterie
calculatorul se reseteaza si trebuie rotit mai mult
verifica daca ai masa corespunzatoare in mod sigur ai avut un contact slab ceva(mi se pare simptom de curent slab)
am descarcat de vreo doua ori bateria si asa imi facea si mie ,se rotea in hopuri
iryss31
Sal! De curand am schimbat platina si am luat una straina mai scumpa..... Surpriza! Pornirea se facea foarte greu!!! Tineam secunde bune pe electromotor sa porneasca. am mai reglat pe la avans si s a mai ameliorat. Nu am repus platina veche pentru ca era uzata si am zis sa risc sa dau 36 ron pe un set de bujii de GPL cu electrod de argint.

Minune! Porneste la sfert pe gpl si merge destul de bine. Mentionez ca merg doar cu gpl, nu folosesc benzina deloc si e nova GT. Acum nu stiu dak o sa tina asa mult dar e o solutie la pornirea grea pe care am vrut sa o impart si altora.. Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.