Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme rugina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
cannis88
acum cateva zile am dat mocheta jos din portbagaj si am vazut praf de ruginalanga lateralele portbagajului... am dat si mocheta de pe laterale si am vazut ca acolo e un adevarat "focar" de rugina...e vreo problema dak le mai las mult in halul ala?!? biggrin.gif astept pareri!!!
apollo
sa nu iti fie afectata si oala.ca daca e asa sigur va ceda si asta foarte curand.
mihai0070
tinichigerie repede ca o sa iti iasa amortizoarele in portbagaj
smecheras
intrebare...daca fac tinichigeria acum risc peste ceva timp sa imi apara iar rugina in acelasi loc?
adica...am avut neplacerea sa ma loveasca cineva si in acel loc aveam si putina rugina...a rezolvat-o vopsitoru cum a rezolvat-o si acum dupa 2 luni da semne ca iese iar...se va intampla la fel sau???
nu ma pricep si de aceea intreb
cannis88
QUOTE(apollo @ 13 May 2008, 21:22)
sa nu iti fie afectata si oala.ca daca e asa sigur va ceda si asta foarte curand.
*





pai si cum pot sa verific daca imi sunt afectate oalele?!? si care sunt alea in primul rand...
mihai0070
la o asemenea intrebare biggrin.gif iti spun dute la un tinighigiu
gti98
Lucrez acum la antifonat la tara, si-mi este greu sa umblu prin magazine:
intrebarea mea e daca se gasesc "oalele" de inlocuit la piese de caroserie (am vazut ca panoul exterior spate e destul de mare, dar problema e la partea dinspre interior).
Multumesc anticipat celor care au informatia si imi vor raspunde.

Initial intentionam sa evit sudura, dar vad ca nu e posibil...
Bafta!
apollo
eu din cate am vazut, ca piesa, e tot ansamblul de :stalpi, semi aripi fata, praguri oale spate...

nu stiu cum sa iti explic...dar e un "schelet" care cuprinde toata partea laterala.acum nu stiu daca vei gasi doar oala.piesa de care zic era la 500 ron
volint
QUOTE(gti98 @ 25 May 2008, 21:10)
Lucrez acum la antifonat la tara, si-mi este greu sa umblu prin magazine:
intrebarea mea e daca se gasesc "oalele" de inlocuit la piese de caroserie (am vazut ca panoul exterior spate e destul de mare, dar problema e la partea dinspre interior).
Multumesc anticipat celor care au informatia si imi vor raspunde.

Initial intentionam sa evit sudura, dar vad ca nu e posibil...
Bafta!
*




nu gasesti oalele separat. Contraprag (toata lungimea lui!!) + stalp mijloc (sau cum s-o numi) + contraaripa spate (include oala) asta gasesti de cumparat.
Si nu mai zic de tinichigiu BUN!! sa stie ce are de facut, sa masoare de 10 ori si sa sudeze o data ca la prima strigare toti au facut dacii la viata lor, da' treaba asta cu oalele la Nova nu-i chiar cum crede lumea... e mai cu cantec... ca deh! se prind amortizoarele p-acolo si poti avea (la o nefericita ocazie) 4 urme de roti in spatele masinii.

Daca nu-s distruse si se pot repara, e mai bine decat sa schimbi toata "harmalaia" de fiare si nici nu-ti faci probleme cu "linia" masinii.

Spor!!..
silviu4you2003
Si la mine aceeasi problema cu oalele spate al roti rugina tata! Am raschetat rugina si am indepartat primul strat de ''tabla'' daca pot sai zic asaa, ca de fapt e rugina, si am zis ca decat s-o las asa sa se corodeze mai mult so dau jos si sa dau grund! Si surpriza, la oala dreapta GAURA! Ce sfat imi dati , sudura[daca se poate la tinichigiu], schimbate sau cum se face? Pls help help care a mai avut problema datimi un mail la silviu4you2003@yahoo.com eventual si ceva poze sau cum sa procedez!
iryss31
Ca O idee imprumutata de la cineva, dar pare reala.
Mare atentie, grundul nu protejeaza tabla suficient daca nu este acoperit de vopsea. Adica nu are efect impotriva ruginii decat cateva saptamani, mai ales daca tabla a mai fost ruginita. Am dat cu grund si nu a tinut prea bine, dar cu vopsea peste el e sfant atunci cand nu e lovit sau zgariat. Bafta!
gti98
Am studiat un pic: in zona aia sunt vreo 3 straturi de tabla suprapuse; problema e ca daca stratul ultim spre portbagaj e "drept", celelalte au niste nervurari (probabil pentru mai multa rigiditate). In spatiul ala, apa+praf=rugina. A perforat spre interior, dar inca nu spre exterior (in spatele rotii nu se vede rugina, dupa spalare temeinica!)
Daca pun autogenul pe ea, tot raman zone atacate de rugina, alaturi de petecul aplicat cu sudura, unde coroziunea se accelereaza...
De aceea as fi preferat un procedeu "rece" (pop-nituri).
Miercuri am intalnire cu vopsitorul si astept si parerea lui (am vazut un Mercedes reparat in felul asta, avea un panou intreg in portbagaj schimbat si asamblat cu pop-nituri!!)
Tineti-mi pumnii sa scap fara sudura; va tin la curent cu operatiunile. Fac mentiunea ca i-am aplicat deja cateva "petice" cu pop-nituri.

Problema e ca acoperirea externa a rezistat destul de bine (sunt doar 2-3 julituri minore) dar coroziunea a aparut din interior, unde nu a existat tratament anticorosiv. S-a perforat in acest fel in spatele rotilor din fata, aripile din spate, in dreapta pragul de sub portiera iar in stanga pragul la limita de jos. Toate sunt in zone fara probleme de rezistenta; gaurile mai mici le-am colmatat cu plasturi de chit poliesteric armat cu folie din fibra de sticla, iar cele mai mari, cu petice de tabla fixate cu pop-nituri.
Oricum, dupa 2 sau maxim 4 ani, masina asta va lua calea dezmembrarii...

Toate cele bune!
Onyx
ca tot e vorba de rugina

29 Jun 2008, 01:38:
am o nova din 2000 GTi si a cam luat-o rugina in unele locuri.Vreau sa o vopsesc nou..aripa din stanga fatza e noua cea di ndreapta o cumpar..acum cu usa din dreapta care e cam ruginita,trebuie cumparata doar fatza de usa sau toata usa??usa e ruginita jos aproape de prag si pe rama de la geam biggrin.gif
plush
" ca tot e vorba de rugina " un tinichigiu bun care sa scoata niste zgarieturi de pe o usa , rugina aripa dreapta faza si un prag putin mancat , aveti idee ?!? puteti sa recomandati ceva ? mersi mult !
gti98
Plush: nu m-am "prins" de une esti...

Gata, am "rupt pisica": cum acolo nu sunt profile inchise, a pus sudorul autogenul pe ea; a taiat zonele "mancate" mai tare, apoi a pus niste petice...Voi incerca sa "indes" vopsea cat mai adanc unde sunt mai multe table suprapuse (nu am reusit sa studiez prea bine ce a facut, cate straturi de tabla au ramas)
Urmeaza (sper! ca saptamana asta incepe!) vopsirea exterioara; am de schimbat parbrizul (crapat), de re-echipat, de verificat frana, am un joc ciudat intre pinionul si cremaliera casetei de directie (oare arcul ala?...) si dup-aia, bau-bau: ITP!
Tineti-mi pumnii, ca si eu vi-i tin!

Toate cele bune!
plush
bucuresti
mihaivasc
Citind topicul, am zis hai sa ma uit si eu un pic sa vad cum stam cu oalele... Surpriza foarte neplacuta: in partea stanga, in porbagaj, este o crapatura verticala in tabla ce formeaza oala unde se prinde telescopul, incat daca am luat mocheta se vede afara... Nu mai zic de rugina. Mi-e si frica sa mai umblu cu ea; si mai mult peste 2 saptamani o sa am de facut un drum de Cluj - Bucuresti si nu numai... Daca ar stii cineva o tinichigerie ok in Cluj...? Ce se poate intampla cel mai rau in cazu in care nu reusesc sa o pun la punct si plec cu ea asa? Sa risc, avand in vedere ca drumul nu e rau (adica gropi si alte cele)? Oricum de tinichigerie nu scapa numa sa pot sa o fac pana atunci. Multumesc anticipat.
burtik4u
eu am avut probleme tot asa cu rugina pe spate, si sigur inca mai am putin pt ca permanent dupa ce ploua gasesc ud prin porbagaj. chiar dupa ce am luat masina, dupa vreo luna mi-a sarit telesocpul prin acea oala. am mers la un tinichigiu si am reparat. nu m-a costat mult, cred vreo 20-30 lei nu mai tin minte, dar era un zgomot insuportabil, orice denivelare, orice mica groapa se auzea numai poc poc poc poc .. parerea mea .. scapati de rugina, gruntuiti, intariti dinainte..
mihaivasc
Nu stiu ce ti-a facut de 20-30 de lei... Cand? Eu am lasat-o azi la tinichigerie. Imi schimba partea de interior a oalelor cu totul. Oalele ma costa cam 150 bucata plus manopera care probabil inca pe atata (tinand cont ca mai is ceva gauri in prag la usa din spate).
burtik4u
mi'a schimbat doar o bucata de tabla.. a sudat acolo sa puna telescopul.. oricum inca e varza pe spate de rugina :-s .. o las asa smile.gif
mihaivasc
Azi ar trebui sa fie gata. Sunt foarte curios de rezultat... Partea urata ii ca nu o si vopsesc (ramane doar in grund). As putea sa fac eu aceasta operatiune? (nu as vrea sa mai dau bani si pt asta mai ales ca e in portbagaj) Ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi?
Si inca ceva: stiti care e denumirea oficiala a oalelor ca si piesa de schimb? Sub numele asta nu am gasit nimic in navigarile mele online. Multumesc!
variable_dynamics
QUOTE
stiti care e denumirea oficiala a oalelor ca si piesa de schimb?


[attachmentid=1627460239]
Inca o poza care face cat 1000 de cuvinte... smile.gif


Numai bine.





mihaivasc
Gata! Decupare si inlocuire oale pe ambele parti plus o sudura si chituire la prag usa stanga spate totul la 650RON. Piesele au fost dupa cum ziceam 150 bucata, iar manopera restul. Nu sunt prea in domeniu, dar asa mi se pare ca au facut treaba destul de buna. Sper sa nu ma insel. Au si izolat pe dedesubt zonele in care au lucrat.
cannis88
eeee, si uite ca a venit timpul, dupa 3 ani de la postarea initiala sa imi repar si eu oalele la telescoape in spate! pun doua poze cu starea actuala, cu promisiunea ca dupa reparatie voi posta noi poze:). intrebarea mea ar fi daca telescoapele de spate de cielo se potrivesc pe spate la dacia nova!
Laika
Daca te ocupai de ele atunci acum stateai linistit unsure.gif
donlucyan
nasol ,ocupate repede de oale ,ca sa nu cumva sati iasa amortizorul prin oale blink.gif
luk81
Salutare!! Eu am schimbat toata tablaria exterioara shi mau tzinut 3 luni ca sa iasa treaba buna.aripi spate, aripi fatza,praguri refacute din tabla de 0,5,stalp dreapta,contra aripi fatza,oala spate dreapta peticita.800 ron tinichigiul plus 300 vopsitul plus piesele.
PH-06-BOA
Cam asa poate iesi, una intr-o zi, alta a doua, numai ca aici e o solenta 2005. Praguri din tabla de 0,5? D-aia de care pui pe casa? Fi serios ! Daca nu pui macar de 1, cu e cea din poza la solenta, nu faci mare lucru. Cumpara o foaie de tabla de 1, e in jur de 100 lei (ce-o fi ala ron?), si faci toata masina din ea. Cel mai indicat, la praguri e cea de 1,5 facute acasa la afcant, si faci si ce model vrei. In poze, toata sudura e facuta electric, cu electrozi de 1,6.
augustin87r
Dar nu rugineste pe partea cealalta a sudurilor? Cea stanga arata bine, e imbinata precum oasele craniului. Ce a fost confectionat cu ciocanelul? partea de deasupra? Oala dreapta arata mai urat...
PH-06-BOA
Piesele sunt facute din foaie de tabla decapata de 1, sudate electric, si nu are cum sa rugineasca, odata ce e vopsit si pe dedesupt. Daca la mine te referi ca arata mai urat, era in faza de montaj. Polizat si antifonat cu teroson, nu se cunoaste nimic. Pacat ca nu am poza finala, n-am mai apucat sa fac, c-a luat-o in graba.
augustin87r
Deci piesele alea imbinate sunt fabricate la abkant? Practic nu ati scos toata oala, cum se procedeaza cand le cumperi de-a gata din magazin, ci doar ati decupat unde era ruginit si sudat bucati bune. Asa e sau ma insel?
PH-06-BOA
Asa e. Ce rost avea sa dau jos toata oala, cand ea a ruginit numai in locul unde tabla e suprapusa? La cat e de groasa tabla, 5 ani tine si nevopsita, dar asa cum am dat eu cu teroson si vopsea! Mie mi-e mai usoe sa fac toate piesele dintr-o foaie de tabla, decat sa montez aiurelile lor.
augustin87r
Pai da, asa e bine...Nu mai are moarte la dvs....Eu chiar ma gandeam ca in primul rand e problematica decapsarea vechilor oale...E destul de incomod si cred ca se macelareste cam mult in interior. Nu stiu cine are rabdarea de a lucra ingrijit, chiar daca e platit bine...

Am vazut ca 2mp de tabla decapata 1mm costa 80 RON ,ceea ce e foarte calumea ca pret, mai si ramane pt altceva...Eu as pune de 2mm ca sa fiu foarte sigur smile.gif)
maho
Cineva vorbeste din auzite, sau in totala necunostinta de cauza, cand zice ca bucatile alea din care s-a sudat oala respectiva, sunt indoite la "afcant".
Dl Boa, daca aveti acasa o presa "ABKANT" (felicitari, dar nu cred), presupun ca aveti si poansoanele si matritele aferente ?
PH-06-BOA
Nu-ti cer, si n-are rost sa te straduiesti sa afli ce nu e util, dar as putea sa-ti fac pantaloni din tabla, si s-ar pute sa si poti merge-n ei. Am exagerat, dar chiar am multa experienta in table, de aceea eu n-am pus pe nimeni sa-si cumpere, cum spuneam mai sus, tampeniile lor. Uite si un prag din tabla de 1,25, cum incepe sa apara...
maho
Evident ca in materie de table, nu ma straduiesc, ca nu mai am ce sa aflu nou: diploma de absolvire a facultatii (TCM, nu vreun rahat de privat) o am in presare la rece, + vreo 8 ani de inginerie strict in domeniu (in trecut), deci in privinta asta chiar stiu ce vorbesc, nu mai are cine sa-mi dea lectii. Fara suparare...
Eu m-am referit strict la piesele din poza (oala sudata din bucati), care n-au fost indoite pa Abkant (si nici n-ar putea fi vreodata, pt. ca Abkantul indoaie piesele dupa o linie DREAPTA).
Iar utilajul pa care mi-l prezinti in poza nu e un Abkant, chiar daca iti faci treaba cu el.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.