Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rulment cu probleme ....sau altceva?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
reddacy
problema:de la 30-40km/h se aude huruitul[dreapta fata],nu mai jos;dar se opreste cand virez dreapta si se aude mai tare cand virez stg.am crezut ca e de la planetara dar la 100km/h scot din viteza si tot se aude,dar e un sunet fin nu infundat;am directia facuta de 2 luni si cred ca ma risc si schimb rulmentul.planetara e uzata dar bate putin cand fortez la plecare cu rotile bracate.....am cautat si rulment:35-140 ron,difera cam mult preturile,cred ca iau la 45ron de urbis [asa e stantat pe ele],alea sunt bune.eu am gasit de 4 feluri.... sad.gif
pastrama
Aceeasi chestie am patit-o eu la SN. Huruitul parea ca provine din fata dar la ridicarea masinii pe cric am vazut ca de fapt e de la roata stanga-spate.
Ridica masina pe cric, invarte rotile pe rand si vezi de unde provine zgomotul.
CIPTUNING
O chestie auzita la un inginer, va rog sa o confirmati sau sa o negati: rulmentii vin in ei cu o vaselina de protectie. La montaj se recomanda curatarea ei si inlocuirea cu o vaselina mai groasa.

Edit: am avut pe dr fata un joc destul de mare la rulment dar nu huruia deloc.
reddacy
am scos mocheta afara sa o schimb si se aude clar pe fata ,am ridicat-o la mecanic si am si pornit-o pe cric dar nu se auzea nimic din invartitul rotilor,a zis sa mai merg putin asa cu ea dar nu-mi place cum huruie,si cred ca ma bag cu 70 ron[rulm.+man.] poate am noroc si e de acolo.....
einstein1984
Ciptuning, rulementii sunt sigilati am impresia, deci au vaselina cu care vor functinona toata viata. In ziua de azi nu mai vinde nimeni rulmentul gresat la misto.
pastrama
Rulment "cu holograma", nesigilat si uns de parca au facut economie la vaselina. Asta am cumparat eu de la magazin Dacia. La montare, mecanicul l-a uns el cu vaselina lui.
YR-ZBG
Eu confirm ca rulmentii si in general toate angrenajele dintate, lanturi etc au pe ele o vaselina de protectie care trebuie indepartata si inlocuita la montaj. Exceptie fac rulmentii care au acele protectii ale coroanei. Acei rulmenti au vaselina de lucru recomandata de producator, dar restul rulmentilor (cei la care se vede coroana cu bile) au o vaselina de protectie la transport.

In general in industria de autoturisme toti rulmentii au protectii ale coroanei si sunt livrati direct pt montaj, vaselina din interior fiind "for life".
reddacy
m-am uitat la rulmentii de fabrica si am vazut ca partea inferioara a rulmentului nu se misca[adica e bine fixata],iar la altii da;sunteti multumiti care ati pus de alt fel?,zilele astea merg sa-l schimb,altceva decat planetara nu e si zgomotul e foarte puternic la viteza mare cand masina se apleaca pe dreapta fata [viraj stanga],unde e zgomotul. sad.gif
reddacy
era rulmentul bata-l vina,cam mult a tinut[70000km],am gasit de URB la 40 ron,au intr-adevar vaselina lor care nu tb.scimbata,i-a cam dat de lucru mesterului dar a mers,si cu ocazia asta am schimbat si burduful [22ron]dinspre roata care era fisurat si fara vaselina,burduf am luat care-i mai flexibil ,era si mai rigid la 4 ron.Cam mare diferenta de pret fata de cei originali totusi la 140 ron,ni s-a spus ca cei de URB sunt buni. smile.gif
marius80_eugen
QUOTE(pastrama @ 16 May 2008, 09:36)
Rulment "cu holograma", nesigilat si uns de parca au facut economie la vaselina. Asta am cumparat eu de la magazin Dacia. La montare, mecanicul l-a uns el cu vaselina lui.
*



Saptamana trecuta am pus un rulment de Alexandria , la 43 ron care a tinut cateva zile , pana vineri cand a inceput sa scartaie si sambata s-a blocat/gripat de tot , deci o bucurie la 40-50 la ora sa ti se blocheze roata pe stanga . Abia am reusit sa ajung cu masina la garaj , numai cu 10-15 km/h , cu opriri dese , sa nu se incinga si mai tare .
Sambata am luat un rulment "de origine" la 70 ron si l-am pus , deocamdata toate bune .
Cauza : unul din rulmentii interni era gripat si cu coaroana dusa , cel in plan orizontal , nu cel conic .
La primul s-a desfacut de mecanic si s-a completat cu inca putina vaselina inainte sa se monteze , la al doilea nu l-am mai lasat sa umble si s-a instalat pe masina fara interventii asupra lui . Primul avea doar o garnitura de cauciuc intr-unul din laterale , al doilea avea protectii de metal in ambele parti .

Mare grija la orice scartait la roata , pt ca , in cazul griparii vreunui rulment , el se blocheaza in maxim 100 km parcursi !!!
augustin87r
Practic, in cazul in care se deterioreaza rulmentii simptomele sunt huruit (asta stiu sigur pt ca i s-a intamplat cuiva ...pe orice drum mergea, se auzea de parca ar fi mers pe drum cu asfalt grunjos)....Eu am un scartait incet, asemanator scartaitului placutelor pe disc cand atingi putin frana..... Pana acum nu a facut.....Asta sa fie vina rulmentilor?

Si daca cumpar rulmenti: eu vreau sa iau cota si sa cumpar rulmenti FAG sau SKF......Astia de origine Dacia sunt facuti cumva special pt auto? Eu consider ca toti rulmentii trebuie sa reziste acelorasi presiuni. De ex un 2 RS de Renault trebuie sa reziste la fel cat un 2RS de FAG...... Si daca cumpar rulmentii, sa iaiu din aia capsulati cu tabla pe ambele parti?
benkenobi
augustin-ai spus un lucru mare-rulmentii sunt de foarte multe tipuri. cei utilizati in industria constructoare de autoturisme sunt speciali pentru auto. difera de cei industriali.
scartaitul de care vorbesti nu are legatura cu uzura rulmentilor.
pentru marius eugen- nici nu ma mir ca acel rulment nu a fost bun. mai mult ca sigur nu era rulment pentru auto.
rulmentii capsulati nu necesita completare cu vaselina. numai un mecanic de doi lei ( gica de la coltul strazii fara studii solide de mecanica) poate monta pe o masina orice rulment ii cade in mana numai pentru simplul motiv ca are dimensiunile corecte. odata am vazut un astfel de gica care a adaugat vaselina grafitata peste cea din rulment. nici macar nu auzise de vaselina pentru rulmenti.
augustin87r
Bun, o sa cumpar rulmenti din magazin. Eu as fi vrut sa caut echivalenti ai Renault la SKF sau FAG....Dar in magazinele pe care le stiu sunt doar rulmenti industriali...
marduk8602
o cunostinta si a luat rulment pt solenza pt roata spate facut la alexandria, era cu o holograma de RAR pe el si avea stantat AUTO pe o laterala... parea sa fie ok, respectivul rulment cred ca a facut deja cateva mii de km, eu tocmai mi am luat azi unu (tot de alexantria) sa-l schimb maine, da acu ma gandesc serios daca sa mi iau altu sau nu...
vali78vali
Salut!
Aveti idee se potrivesc rulmentii de dacia 1310 la Solenza ??? pe fata
Am avut o dacie si cumparasem rulmenti sa-i schimb dar a dat norocul peste mine si mi-am luat Solenza
Multumesc
moustache
Salutare,

Vin si eu cu o intrebare nedumerire, posibil legata de rulmenti. Am un huruit, care apare la viteze de peste 6-Km/h (cel mai tare se aude cal ma 80Km/h). La viteze sub 60 nu se aude deloc, la peste 100 se aude mai slab, sau probabil e acoperit de zgomotul general, dar la aprox 80 se aude f clar si f tare. Mai mult, daca virez oricat de usor stanga, dispare complet, la mers drept se aude destul de tare, iar la viraj dreapta (chiar f mic, cat sa reintri pe banda, sau chiar si intr-o curba care iti permite sa o abordezi cu 80 sau mai mult) se aude f tare. Nu este zgomot datorat cauciucurilor (le-am schimbat (noi) si echilibrat, la fel si cu cele de dinainte - uzate), nu e zgomot de planetara (planetarele nu sunt f rulate, nu au zgomot sau bataie in nicio conditie), nu e zgomot datorat frecarii placutelor de frana (se aude independent de faptul daca frana e sau nu actionata), inclin (si sper) sa cred ca nu provine nici din diferential sau din cutie (se aude la fel indiferent de treapta de viteza, daca sunt sau nu in viteza sau debreiat, daca sunt pe acceleratie sau frana de motor). Rulmentii nu au fost niciodata schimbati, masina are 95K Km. Nu sunt jocuri in directie si unghiurile sunt bune toate (am verificat jocurile si am facut directia de curand, nu pt ca era cazul, dar mai mult preventiv si sa vad cum stau la capitolul asta).

Pareri? Eu suspectez un rulment pe fata, dar nu imi dau seama care din ei. Cu masina ridicata pe cric si pornit motorul, roata invartita in gol pana la turatii mari, nu apare acel zgomot (e drept, nici rulmentul nu e incarcat), insa partea dreapta pare un pic mai galagioasa, dar nesemnificativ sa pot trage o concluzie. La invartit cu mana rotile (toata, si fata si spate) se invart toate usor si lin (fara frecare sau fara sa agate sau sa mearga "pe graunte"), dreapta fata parca freaca un pic mai tare, dar poate ramane etrierul mai "franat".
moustache
Issue closed. Era rulmentul de pe drepta (fata). I-am schimbat pe amandoi si s-a asternut linistea, acum pot distinge alte zgomote smile.gif
Pt cei curiosi, nu sunt sanse sa-i schimbi fara presa. Chiar si cu presa (presa hidraulica, zdravana), unul din ei a cedat foarte greu la scoaterea din fuzeta. La mine rulmentul care era cu probleme (nu avea joc, doar huruia), a ajuns in starea cu pricina, din cauza ca la un transpant (am schimbat o fuzeta, nu dezvolt acum), cine a montat rulmentul nu a fost atent si l-a montat fara un inel care asigura etansarea (intamplator partea dinspre interiolul masinii, spre planetara) - asta am constatat acum cand l-am luat un pic la puricat, sa vad cum arata uzura; a intrat ceva apa, a ruginit un pic (numai pe un canal de rulare si pe un rand de bile) si asta a fost.
arin
Si eu am aceeasi problema,un huruit incepe pe la 70-80 dar numai cand o scot din vitezala si o las sa mearga asa huruie tare ,daca virez un pic dreapta nu mai face ,am fost cu ea la mecanic si a spus ca crede ca este din cutie ,dar de ce cand virez dreapta nu mai face? rotile nu au joc au fost verificate si nici nu huruie rotile cand masina este urcata pe elevator ,am verificat si nivelul de ulei in cutie este bun oare ce poate fi,oare rulment ,pe spate i-am schimbat pe amandoi de o saptamana.
Zapacitu`
Salut
De la gerul asta se poate sa numai revina pistonasele inapoi,asta este o parere.
A doua parere verificati uleiul din cutia de viteze si daca este schimbati-l intra 3,8 L,s-a bagati numai 75 W80 Dacia Oil...bafta
ideeart
Sal , am si eu o problema . De curand mecanicul mi-a zis ca se aude rulmentul stanga fata, mi-a spus sa-l urmaresc, acum eu am probleme si cu planetrele si nu stiu sa disting sunetele , care-i rulmentul, care-i planetara. Mie nu mi s-ar parea ca se aude nimic dar aseara pe la 110 km/h se auzea un zgomot intrerupt (hasht!-hasht! -hasht!), nu-mi pot da seama ce era. Nu mi-ar fi fost asa teama doar ca nu stiu ce consecinte ar putea avea in mers. cat de mare e pericolul?

ps. as vrea sa-l schimb luna viitoare , dar momentan stau prost cu banii pentru ca am schimbat - ulei - burduf planetara - placute
vitamina
Salut,
Iti spun din experienta proprie,dar nu lua 100% de bun.Planetarele au sunet specific,adica se aud niste batai dese in special in viraje si infundate.Placutele,in cazul in care ai pistonasul gripat cum mi s-a intamplat mie,in momentul in care mergi normal,se aude un scartait la respectiva roata.Mai exista si cazul in care ti se desprinde carena aceea de la aripa si in viraje sa iti atinga cauciucul de ea.Ca pericol,daca ti se rupe planetara ramai acolo,iar daca ti se blocheaza placutele pe disc trage puternic in directia respectiva,se incalzeste roata puternic si nu are rost sa mai fortezi.Ai putea incerca dupa ce mergi putin sa incerci sa pui mana pe janta sa vezi daca vreuna este mai incinsa decat cealalta.
ideeart
mersi pentru promptitudine, mie mi-e teama de rulment, altii zic ca se poate suda, bloca roata, si asa mai departe.
vitamina
Da,se intampla sa se gripeze rulmentul,am patit-o la Dacia clasica pe spate,uruia de nu se mai auzea radio in masina,si la service mi l-a taiat cu polidiscul pt ca daca forta cu presa,o rupeau.
ideeart
Am fost la mecanic, mi-a pus un rulment la 50 de lei, si la nici un km a inceput sa se auda un zgomot foarte ciudat, initial am crezut ca este planetara, imi mai bate si aia, dar ajuns acasa la 10 km , am pus masina pe cric si ce sa vezi , roata avea joc f mare. Merg azi la alt mecanic , sa vad ce zice omul, nu stiu ce ar putea fi - daca ar fi calitatea proasta a rulmentului, nu ar trebuii sa ma tina acolo 1000 -2000 de km? Si nici n-am mers cu viteza mare.

23 Apr 2011, 10:39:
Am fost la alt mecanic, cel anterior uitase sa puna un distantier si juca planetara in fuzeta....nu mai merg la cascatul ala!!

23 Apr 2011, 10:40:
rulmentul era bun.
buge
Am un huruit deranjant pe spate, cred eu ca e de rulment. Am ridicat masina pe rampa si am invartit de roti , dar nu-mi dau seama de la care roata provine . Acum un an am schimbat rulmentul pe stanga cu unul ieftin de logan la 45 RON. Masina are ~90km.Incepe sa huruie de pe la 50-60 kmph , la 90-100 kmph uruitul e insuportabil iar dupa 130 nu se mai aude deloc.
Acum intrebarile sunt:
cum identific pe care parte am probleme cu rulmentul?
daca mai merg cu el asa o perioada se poate cumva bloca ? n-as vrea sa risc sa raman cu masina-n drum .
maru
daca ai ridicat masina pe cric/rampa si ai invartit de roata si nu este atat de grav afectat incat sa se auda mai fa o incercare : ridica din nou masina, invarte puternic de roata apoi tine doua degete pe spira la arc sau pe tija la amortizor si vezi cat de tare se simte rezonanta apoi te muti la cealalta roata si efectuezi aceiasi operatiune (invarti rotile pe rand apoi cand te multi la cealalta o opresti pe cea in miscare)...daca schimbi rulmentul ai grija ca pe cel nou sa`l bagi DOAR la presa si sa nu te apuci sa bati in el ca va avea aceiasi soarta (cand il bagi la presa sa fi atent ca bucsa sa o fixezi pe marginea rulmentului , nu pe partea interioara a rulmentului ca`i fortezi rolele si deja capata joc inainte de a fi pus pe masina)

p.s: daca zgomotul nu este prea mare ai grija sa nu fie de la anvelope, mai ales ca au inceput temperaturile mari si acum sunt mai moi
buge
pe spate am vredestein quatrac 3 all seasons, dar m-as mira sa urle in halul ala . am mers cu ele pe fata 2 ani si nu faceau galagie.
aliosha
Iei cateva viraje in forta, (de preferat cu ceva greutate pe spate) si vezi la care dintre ele zgomotul este mai mare, respectiv:
zgomot viraj stanga mai mare decat zgomot viraj dreapta rezulta rulment dreapta (fata sau spate) cu probleme si invers..
buge
in curbe nu se mai aude , n-am fost atent daca atunci cand iau viraj la stanga sau la dreapta .
conform a ceea ce zici tu daca nu se mai aude cand iau viraj stanga , atunci am problma cu rulmentul de pe dreapta?
corbex
Uneori e dificil sa localizezi roata cu pricina. Incearca si cu roata ridicata, sa misti de ea usor pe cele doua axe, orizontala si verticala, pe rind, poate simti joc la rulmentul uzat. Nu-i obligatoriu, cind uzura e la inceput nu are joc, dar nu te costa nimic sa verifici. Acum multi ani m-am ales cu ambii rulmenti pe fata schimbati pentru ca nici eu, nici mecanicul, n-am fost in stare sa identificam roata vinovata, deci am facut toate testele posibile. Zgomot avea cum spui si tu, dar era imposibil de spus daca vine de pe stinga sau de pe dreapta. Cu un alt rulment n-am avut nici o dificultate, facea zgomot in viraze, cum a spus si colegul aliosha.
buge
l-am inlocuit pe cel de pe dreapta si acum e din nou liniste. am pus rulment klaxcar 50ron

ms de ajutor
argon
Postez aici poate primesc mai multe informatii ca pe aria de Twingo care e lesinata. Am un Twingo 16v, care are aceasi rulmenti pe fata, si pivoti printre altele, ca Solenza, pe dreapta am un mic joc sesizabil la mana cand e masina ridicata, nu e din pivot, nu e din bieleta, si nici din partea de sus a amortizorului. Deci doar din rulment poate fi, nu e mare dar se simte putin. Huruieli si zgomote nu am in mers, se comporta normal.

E o problema? De strans nu am cum, doar pe spate sunt rulmentii reglabili.
gabi_g
Daca simti jocul la mana, schimba-l, dar sa fii sigur ca este rulmentul si nu altceva. Este cam 90 ron SNR-ul.
cosstti
Am patit-o cu rulmentii pe fata. Zgomotele in mers sunt inselatoare, din acest motiv recomand metoda colegului Corbex.
Am schimbat rulmentul din stanga pe care il suspectam (avea 170.000Km), nu mi-a disparut zgomotul.... eram disperat!... oare era din cutie de viteze?
Dau tel. la un mecanic care imi spune sa verific cutia de viteze daca are ulei pana in buza si daca are nu-i nici un pericol.... Am verificat, i-am bagat ulei pana in buza si am facut un circuit de 1200Km cu huruiala de rigoare bineanteles...
Consoarta a sesizat zgomotul deranjant de la inceputul pana la sfarsitul plimbarii si ma privea cu suspiciune.
Pe la 55 Km/h zgomotul se atenua... probabil ca rulmentul bolnav se autocentra si nu mai intra in rezonanta cu tinicheaua masinii. Incercam sa o tin cat mai mult in acest regim de mers pentru confortul psihic macar.
Dupa ce am schimbat rulmentul dreapta, cu toate ca era de origine schimbat in urma cu vreo 30.000 Km ... s-a facut liniste in masina.
Tot patitul este priceput!
andreiask
A venit timpul sa schimb si eu unul din rulmentii spate la a mea Solenza. Huruie la viteze de peste 60 de km, cand virez spre dreapta, si dispare cand virez spre stanga. Am gasit rulment roata spate MOOG. Sunt buni ? Mai precis Set rulment roata DACIA SOLENZA 1.4, MOOG CI-WB-12232B
andreiask
Inlocuit astazi la presa, s-a facut liniste in masina smile.gif
Maiorul
QUOTE(andreiask @ 23 Aug 2016, 10:37)
Inlocuit astazi la presa, s-a facut liniate in masina smile.gif
*




La ce service te-ai dus si cat te-a dus manopera ...am si eu unu pe spate care ciripeste , ma gandeam la SNR .
andreiask
In zona Maica Domnului ( faimoasa strada cu magazine de piese electronice) manopera 75 lei cu bon fiscal si garantie la manopera.
Fancyman
De vreo doua luni ma confrunt si eu cu un zgomot pe fata care se aude incepand cu 40km/h . Banuiesc c-ar fi un rulment. Ce marci sunt de preferat ?
Adrian Frigo
SNR! smile.gif
BoR
Da! SNR, care au fost montați și de fabrică, sau SKF.
Fancyman
SNR sa fie ! smile.gif multumesc

La 140.000 km era de asteptat ..... Mai ramane sa ma dumiresc pe ce parte e.
psychoo
Pe ambele si te-ai scapat de o grija. Cat crezi ca mai duce celalalt?
Fancyman
Nu trebuie sa-mi fac griji prea mari, fac vreo 2000 km maxim pe an.
Iulikk
Eu as recomanda FAG, sunt aceiasi cu SKF, dar la pret mai mic biggrin.gif .
Fancyman
Am rezolvat . Rulmentul cu pricina era pe spate, de fapt. Am luat la verificat fiecare roata (ridicata pe cric) si nu se simtea niciun pic de joc ! Abia la sfarsit cand aveam ridicata pe cricuri puntea spate si am invartit de roti am depistat zgomotul la roata spate dr.
Am pus rulment "de origine" , scria SNR pe el smile.gif Are codul 77 01 205 812 (comun cu cel de Logan)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.