Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se aprind becurile din bord!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cryssboy
sal.am o dacia 1310 din 94 si iam facut motoru de circa 1000km... dupa ce merg cativa km mi se aprind becurile la apa si la ulei din bord.acul la apa nici nu se ridica..iar cel de la ulei cateodata o ia razna.am deschis capota dupa circa 3 km de mers unpic mai tare (schimbat la 3-4 mii) si bineinteles becurile erau aprinse la relanti, si am pus mana pe furtunul de la radiator => frigea de abia puteai tine mana pe el!! parca as fi mers 500km.inainte parca nu se incingea asa si rar de tot daca mi se aprindeau becurile..dar nu tin minte sa se fi aprins...(inainte sa fac motoru). va rog ajutati-ma!

18 May 2008, 09:46:
mentionez ca la motor am schimbat aproape tot ..pompa de ulei e noua...am schimbat uleiu la 500km ..credeam ca ala e de vina ca era de 5 lei litrul...Dar degeaba ..am bagat elf sporti 20w-50 si tot degeaba.nu stiu ce sa mai fac.. ma gandesc sa nu fie sonda aia bulita?sa nu fie ceva infundat? nu am idee..nu prea ma pricep eu. nu vrea sa mai merg cu ea...mi-e frica sa nu se duca naibii ...
adrianne
nivel mic pe joja de ulei? lipsa presiune si implicit nivel ulei
cryssboy
uleil pe joja e la normal. ieri am verificat!!
adrianne
pompa nu are debit sau sonda nu e buna - la pornire, cu motor rece, se aprind becurile? daca la doar la cald se aprind poate ca pompa nu are debit sau are ceva infundat - nu prea ma pricep. Cred ca mai multe detalii privind felul in care se manifesta, pas cu pas, problema, ar ajuta. Poate fi filtrul de ulei?
cryssboy
deci acum am pornito.motor rece. presiune la 2000 ture la maxim! o las 5 minute la relanti
presiune la jumate.se incalzeste calumea motoru.dau doua bobarnace la ceasu de apa se ridica acul aproape de jumate.scot capacul pe unde bag ulei...arunca mici stropi de ulei. filtru de ulei e nou nout de romcarbon schimbat acu 100km odata cu uleiul. bun toate bune si frumoase pana acum..dar daca o scot la o tura si ma dau f putin la ea dar nu neaparat se aprind becurile si incepe si sa scoata un sunet cam urat motorul.acum o scot si revin cu detalii mai incolo.

18 May 2008, 11:50:
am mers aproximativ 2 3 km..la dus totu ok..dupa vreo 5-6 sute de metri presiunea in mers scazuse la 1 din 3(am bord scoica).la intors cand am ajuns acasa in fata portii hopaaa luminite in bord.
adrianne
Sincer, nu stiu. Se pare ca la tine se dilueaza usor uleiul, iar mai apoi isi recapata consistenta. Imi pare rau...
cryssboy
altcineva ma poate ajuta?

18 May 2008, 14:41:
nimeni????????????
brigada_diverse
pana acum tot nu m-am lamurit. ai presiune la rece si la cald sta pe rosu? atunci ori e pompa de ulei(scapa pe la ax)(cel mai probabil), daca nu, pinionul care o invarte
cryssboy
pinionul care o invarte e nou.da..exact asa,la rece ma presiune si cum se incalzeste se aprind becurile.si mi s epare mie ca se incalzeste excesiv.din cauza asta se aprinde si la apa?
Minel
QUOTE(cryssboy @ 18 May 2008, 11:19)
deci acum am pornito.motor rece. presiune la 2000 ture la maxim! o las 5 minute la relanti
presiune la jumate.se incalzeste calumea motoru.dau doua bobarnace la ceasu de apa se ridica acul aproape de jumate.scot capacul pe unde bag ulei...arunca mici stropi de ulei.
*



Dupa ce ti s-a incalzit motorul bine de tot ,scoate atunci capacul de la culbutori si vezi daca iti arunca , daca NU pompa de ulei ,sau ulei de calitate indoielnica ,daca DA, si mai turezi un pic ,acoperi cu mana sa nu te stropesti , inseamnca ca poti suspecta chiar si partea electica ... dry.gif
cryssboy
am scos capacul cand era motorul cald si arunca...era chiar la relantie...oare ce sa fie de la partea electrica?
Minel
QUOTE(cryssboy @ 18 May 2008, 15:11)
am scos capacul cand era motorul cald si arunca...era chiar la relantie...oare ce sa fie de la partea electrica?
*



Atat timp cat iti ajunge ulei in rampa inseamna ca pompa lucreaza si ajunge ulei la componentele motorului ,verifica papucii de la sonda de ulei ,este un manocontact cat si cel de la apa de pe chiuloasa !
Daca zici ca ti se incalzeste apa asa repede , automat are influenta asupra uleiului , motor cald ,racire ineficienta 9 nu strica sa faci aerisirea din nou ) ,uleiul se subtiaza ...
brigada_diverse
daca acul de la temp nu ajunge la punctul rosu superior(in cazul in care e bun ceasul si sonda), atunci se aprinde din cauza sondelor de la ulei(ori sunt defecte, ori contacte stricate ori presiune scazuta)
cryssboy
ma gandeam sa nu fie tremostatul stricat ,sa fie ramas inchis.papucii de la sonda iam verificat...:-??
brigada_diverse
pai, il scoti si verifici. verifici o data daca el isi mai face treaba, si cu el scos, vezi daca se mai incinge motorul
cryssboy
o sa il pun pe tata sa il desfaca.
mar10may
nu e greu de scos termostatul.desfaci furtunul ala gros de deasupra radiatorului,scoti termostatul si pui furtunul la loc.e f simplu.ai grija cand pui termostatul la loc sa il pui la fel.sa nu il pui invers.un mic sfat pe care t i l as da e sa folosesti un antigel mai bun,nu din ala de 6 lei.poti folosi glaceol rx tip d.ca la logan,solenza,sn.e 16 lei 1 l dar face.are punctul de fierbere mai ridicat si face treaba mai bine fata de cel clasic.
cryssboy
o sa incerc sa il scot...altcineva stie care poate fi problema la harbu meu? nu stiu daca termostatul poate influenta becurile la ulei...
brigada_diverse
becurile ulei/apa se aprind ambele. poti atinge la mtoor de masa firele de la ulei la masa si vezi daca se aprinde un bec sau ambele. eu stiam ca se aprind ambele
ceaki
se aprind ambele becuri numai cand nu este presiune de ulei fiindca in caz ca unul se arde sa avertizeze celalalt. la apa se aprinde numai becul de apa atunci cand creste temperatura. la tine poate ca cineva ti-a facut legatura intre becuri cu o sarma in loc sa fie dioda. in cazul asta ti se aprind becurile si cand creste temperatura la apa. scoate firul de la sonda de apa care e pt bec si pune-o la masa. vezi atunci daca se aprind ambele becuri sau numai cel de la apa.
cryssboy
becurile ca becurile...pot incerca ce mi-ai zis..dar si acul???? e sub 1...adica aproape de rosu.
ceaki
da, ii si treaba cu acul. cel mai bine ar fi s-o verifici cu un manometru
cryssboy
ok..un o sa mai circul cu ea pana nu ma duc sa o verific.

19 May 2008, 12:21:
am pus firul de la sonda de apa la masa si nimic. nu se aprinde nimic.!! eu ma gandesc asa: de ce cand e motoru rece are presiune ok? inseamna ca pompa baga presiune. ma gandesc sa fie termostatul blocat pe inchis si de aceea se incinge f repede si f tare motorul si uleiul din baie din cauza asta sa se faca apa . de aici se aprind becurile si sta acul jos..ma gandesc eu. acum nu stiu daca e posibil asta.
ceaki
vezi ca pe chiuloasa sunt doua sonde de apa la una cand scoti firul si il pui la masa, tre sa se aprinda becul, la cealalta tre sa mearga ceasul de apa. totul se face cu contactul pus. scoate termostatul si vezi cum e atunci. normal prima data trebuia sa se aprinda becul de la apa daca aveai temperatura mare
brigada_diverse
daca cu motorul rece ai presiune(constat clar, cu manometru eventual),la ralanti

la cald, la ralanti nu ai presiune, atunci ori e ulei de proasta calitate ori e pompa de vina.

daca ai sti cum sa scoti pompa si sa verifici....verificarea cam asa: o pui intr-un ulei gros si miste mecanismul cu mana, ea trebuie sa aduca sus uleiul. pe unde iese ulei din ea, astupi cu degetul si invarti in continuare. daca face presiune si nu scapa pe langa ax e ok cu ulei rece, vascos.

apoi faci aceeasi treaba in benzina. daca scapa benzina pe langa ax, atunci nu e buna pompa. se fabrica acum niste rahaturi numite de uzina facute de nea caisa la colt, care crapa cand ti-e lumea mai draga. unui prieten i-a crapat pompa in depasire.....buf..si gata presiunea la ulei. cu motorul rece, cat era uleiul vascos mergea, dupaia..ciuciu... sa nu fie si la tine la fel.


poate , f bine sa fie si sonda de vina.
cryssboy
proba la pompa cand era noua ia facuto mecanicu ...eram langa el...a facut exact cum zic dar nu si cu benzina. m-as fi dus la el acum dar a plecat in italia.am gasit pe altcineva...un nea caisa de la colt..e mecanic omu de meserie, face masini acasa... are manometru tot...o sa ma duc maine ..sa imi regleze si culbutorii.revin cu detalii.
Paca
iti faci motoru si pui ulei la 5 lei litru ? nu te inteleg...de ce l-ai mai facut ? chiar si pt rodaj poti opta pentru un ulei bun..nu cel mai scump dar sa fie macar mediu.
Minel
QUOTE(cristitranca @ 19 May 2008, 15:37)
se fabrica acum niste rahaturi numite de uzina facute de nea caisa la colt, care crapa cand ti-e lumea mai draga.
*


Cautati pompe de ulei de Scornicesti , sunt foarte bune , eu o am de un an si jumate si functioneaza foarte bine ,garantie se ofera la ea 18 luni fara montaj in service, (conosc vanzatorul tongue.gif ) ,eu unul mi-s tare multumit de ea ,cred ca si motorul ca ii asigura o ungere corespunzatoare
cryssboy
@paca asa mia zis mecanicu...am mers cu el 600km.acum am bagat elf sporti txi 20w50. io nu cred ca din cauza uleiului de 5 lei se intampla asta.acel ulei l-am bagat pt a se spala motoru de eventualele mizerii ce au ramas sau ce s-au curatat de pe piesele bagate . .....

20 May 2008, 12:21:
am fost cu ea la verificat. pompa e de vina!...facea jumate din presiunea care trebuie.....nu erau la plan rotitele alea si scapa pe acolo...

20 May 2008, 20:11:
rectificat pompa ulei:D presiune - maxim smile.gif
se poate inchide
brigada_diverse
ar trebui sa li se dea in cap celor care produc pompe proaste. daca sunt pompe bune, nu au nevoie de rectificari....ma bucur ca s-a rezolvat
Ionescu
QUOTE(Paca @ 19 May 2008, 21:52)
iti faci motoru si pui ulei la 5 lei litru ? nu te inteleg...de ce l-ai mai facut ? chiar si pt rodaj poti opta pentru un ulei bun..nu cel mai scump dar sa fie macar mediu.
*



@paca, asa se face cand e motorul nou nout, ca sa poata sa isi faca oleaca de eroziune. Se merge cu un ulei foarte subtire vreo 500km, apoi la stringerea chiulasei se da jos uleiul subtire si se pune uleiul definitiv. Deci crysboy, mecanicul tau a facut bine.
@crysboy: asculta sfatul lui cristitranca, dar pana acolo mai uite-te la un lucru: ti se incinge motorul? Adica fierbe? Daca nu, e ok, pentru ca mai trebuie sa se lase nitel. Daca nu fierbe motorul, atunci sonda de apa e proasta daca indica temp la rosu. Daca si sonda indica bine, la temperatura totul e de la ulei. Si eu cred ca este pompa de ulei, pentru ca si eu am patit cam la fel. Inca o intrebare: vibrochenul este nou, rectificat? Cuzinetii i-ai pus pe cei care trebuie? Unul din motive ar putea si vibrochenul. Eu l-am avut foarte tocit si nu aveam presiune la ulei deloc buna. Cu vibrochenul schimbat nou la cota 0 si cuzineti corespunzatori, totul e foarte ok. Succes!
mar10may
nu stiu exact cata dreptate ai cu uleiul subtire.doar daca acesta este monograd,ceea ce ma cam indoiesc.acum uleiurile mai subtiri sunt multigrad,acestea ofera motorului o protectie la fel de mare ca acele mai groase,nu si cele groase ofera protectia la rece ca cele subtiri.un ulei de motor 0w40 sau 5w40 este subtire dar ofera protectia la cald ca si cele groase,poate chiar mai bine la turatie mare.
brigada_diverse
poate e offtopic, dar se numeste VILBROCHEN

daca tot faceti motoru, maid ati 8 lei pe un detrartant sa curatati instalatia de racire(cu setul vechi, cam strica garnitura de chiuloasa) sa nu mai aveti probleme.

mihai0070
unu la mana este VIBROCHEN,

si doi , cand faci setul obligatoriu schimbi garnitura de chiuloasa , poate imi explici cum refolosesti tu garnitura de chiuloasa?
brigada_diverse
VILBROCHÉN, vilbrochenuri, s.n. (Tehn.) Arbore al unui motor, cu unul sau cu mai multe coturi, antrenat prin una sau mai multe biele într-o mișcare de rotație pe care o transmite unui mecanism (cu pistoane); arbore cotit. [Pl. și vilbrochene] – După fr. vilebrequin.

s-a mai discutat, cum vrei sa iti demonstrez ca e vilbrochen?
CriSTI68
de problema aia ma-m ivit si eu.... se rezolva astfel

La apa schimba sonda de la ceas ca nu merge...

La ulei schimba pompa de ulei, nu mai tine bila cum trebuie si nu ai presiunea adecvata la ulei, verifica si sonda, la mine au fost ambele defecte, dupa ce au fost inlocuite no problem
cryssboy
s-a rezolvat..acum am presiune cu motoru cald la relanti la jumate(bord scoica)cum accelerez putin se urca la maxim.tin sa precizez ca sa schimbta aproximativ tot la motoru meu,,deci arborele a fost rectificat pt prima oara.. garnituri nou peste tot, rectificatr chiuloasa...tot tot cuzinetii.., distributia....ambreiaj....in afara de axul cu came. ma jauns vreo 14 milioane:((

23 May 2008, 12:04:
scuze de greseli dar e varza tst
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.