Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cauciucuri cu camera sau fara ?!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
vulpe
Mi-am luat 4 cauciucuri Debica Pasio si nu stiu daca le pot pune fara camera. Cum e mai bine? Astept Sfaturi. Am auzit ca nu mai e riscul atat de ridicat sa-ti explodeze sau ca daca ai luat un cui de pe drum e posibil sa mergi mult si bine fara sa-ti dai seama? Sunt doar zvonuri? Cum trebuie preparate jentile inainte ?


[vulpe@Dacia 1310]
bogdan3l
nu trebuie preparate in nici un fel smile.gif
Andy_ACS
Mult mai bine fara camera: roata mai usoara, nu e pericol de explozie. Janta trebuie sa fie cat de cat dreapta si pt montare pe janta se aplica un adeziv. Roata apoi se umfla cu presiune (nu cred ca reusesti cu pompa).
bogdan3l
mi-am adus aminte de un dezavantaj probat . acum cativa ani a luat tata o groapa , a strambat janta si in 5 minute era aproape desumflata roata sad.gif

PS: avantajul principal este acela ca sunt diminuate considerabil riscurile unei explozii
Daddy
Clar ca fara camera.
Operatia o faci f.bine intr-un atelier specializat.
asarban
Domnu' Vulpe...sa nu reinventam apa calda:
Iei frumusel cauciucurile si te duci cu ele si masina la o vulcanizare mai rasarita.
In maaaxim 500k iti pun baietii cauciucurile pe jante, ti le roluiesc daca e cazul, ti le umfla, ti le echilibreaza si mai si rad de tine daca le zici de camere!
SYL
Cred ca raspunsul lui asarban a fost destul de convingator.
Intr-adevar exista posibilitatea (foarte mica) ceea ce a zis bogdan3l, dar ca sa se desumfle roata impactul trebuie sa fie extrem de puternic. Adica ajungem la hai sa ne mai luam o masian de rezerva ca daca intru cu prima in pom si o fac praf.
Revenim la anvelope tubless au avantajul ca nu exsita riscul exploziei, in caz de pana in general se dezumfla progresiv si poti ajunge fara pb la o vulcanizare (poti rula cu un cui in roata "mult si bine fara sa iti dai seama").
bogdan_o
1. renunta la Debica. Am avut acest tip de cauciuc (evident tubeless) si mi-a facut explozie pa Calea Giulesti de m-am invartit cu masina in mijlocul drumului. Bafta mea a fost ca nu aveam viteza si ca au avut prezenta de spirit ceilalti sa nu intre in mine. Altfel o puneam. Dupa incdent le-am dat incolo de stifturi si mi-am pus niste Firestone de care sunt extrem de incantat.
2. jentle se indoaie destul de usor. Nci macar nu trebuie o groapa mare. Din nou sunt patit reusind performanta sa indoi un atare exemplar pe Lizeanu. Bieninteles ca s-a dezumflat in cateva secunde si cauciucul. Aici nu am mai fost asa de norcos, ca era noiembrie, frig, noapte, noroi pe jos si eu m-am mazgalit din cap pana in picioare schimband cauciucul. Culmea ghinionului face ca de-abia imi luasem pantofii pe care i-am zgariat cu cricul. Deh, ghinion.

Una peste alta, pe ambele masini am tubeless si nu as pune din cele cu camera pentru nimic. Astea au fost ghinioane datorate fie cauciucurilor de toata jena, fie drumurilor de aceeasi jena.
vulpe
Ok. Craciun Fericit tuturor. Va multumesc pentru sfat. De indata ce s-or aseza carnaciorii in burtica ma duc la o vulcanizare sa fac schimbarea.

La multi ani!

[vulpe@Dacia1310]
RIon
Din cate stiu eu, trebuie sa se preteze janta pentur tipul asta de cauciuc, si ventilul. Cred ca 500 000 e foarte mult...pentru montaj, echilibrare etc., dar...posibil smile.gif
bogdan_o
Vulpe, in ce priveste faza cu cuiul ca daca l-ai luat mergi mult si bine nu e adevarata. Auzi un poc intai si, daca ai muzica data tare si nu auzi zgomotul te prinzi repede ca o sa iti traga urat de tot masina in partea cu caucucul spart, fenoment insotit de un zgomot de pleoscait.

Ca sfapt. Aia de la vulcanizare dau pe janta cu un fel de adeziv sa se lipeasca bine cauciucul. Cauciucul il pun pe janta dezumflat. Cand il umfla cu aer comprimat se umfla el ce se umfla linistit si dupa aia pocneste, imprastiind adeziv din ala peste tot. Asa ca nu sta langa baiat cand face treaba asta. Ti-o spune tot Stan Patitul. De pe blugi se duce foarte greu, de pe tricou se ia cu foc sau cu foarfeca.
SYL
Bogdan eu am mers cu un surub (e adevara nu cui, dar nu cred c ae mare diferenta ca efect) destul de mult infipt intr-o anvelopa din fata. Se desumfla roat incet, ca trebuia sa ii fc presiunea la 2-3 zile. Dupa vreo sapt m-m dus s vd care e treaba si cei de la vulcnizre au gsit surubul (sau holsurubul...cum naiba ii zice) infipt in rota.
Lucian123
De doua ori am patit. Se desumfla roata in cateva zile. Asta daca ramane cuiul acolo. Cum l-ai scos, cum se desumfla.
thegodsglory
hehe...am avut pe ambele roti pe stanga cate un cui. La prima vuilcanizare mi-a roluit janta de pe fata, credeam ca din cauza asta se dezumfla.
La a doua mi le-au reparat meseriasii pe ambele, au bagat niste carnaciori de ... nu stiu ce material era, dar tine bine.

Sincer, mi-e cam dor sa intru in benzinarie de 2-3 ori pe sapt si sa umflu rotile biggrin.gif
ydaniel
Votez pt fara camera!!!nu ai grija exploziei!
JohnyBe
O singura data am avut o problema cu aia tubeless (cu un break din '96)
Am dat cu spatele, si am intrat intr-o gura de canal, diaia de fonta cu capac, de suta si de kile si am mutat-o din loc (nu era prinsa). Norocul meu a fost ca am intrat cu roata din spate stanga si nu cu altceva (v'o tabla). Singura chestie a fost ca s-a strambat umpic janta si la revedere roata.
S-a dezumflat cauciucul si asta a fost. Doo ciocane la janta si s-a rezolvat. (aia de la vulcanizare nu eu)
In rest numa' de bine. Nu mi-as pune alt model decat tubeless. La o suta si la ora sa ai explozie nu e prea cool ....
Ake
Explica cineva si unui profan urmatoarele, va rog?
1. de ce tubeless nu face explozie si ala cu camera face?
2. de ce zice atunci bogdan_o ca i-a explodat un tubeless?
mersi.

P.S. (edit)
nu am facut de foarte multi ani o pana, de pe vremea cand aveam o 1300 cu cauciucuri normale (cu camera) - cred ca am vreo 80.000 km de-atunci.
SYL
Camera de la cauciuc e oarecum ca un balon. Baga un cui intr-un balon umflat si vezi ce se intampla (evident explodeaza) si baga un cui intr-ro anvelopa tubless si vezi diferenta.
Probabil ca lui Bogdan i-a explodat fie datorita unei defectiuni de fabricatie a anvelopei, fie datorita unui impact f puternic, in care a fost afectata o mare paret din anvelopa.
Ciombe
Explozie la cauciuc tubeless am avut si io, in pitesti pe la 80 - 90 la ora. Dar se manisfesta putin diferit fata de explozia la cauciuc cu camera. La cele cu camera, daca plezneste cauciucul, balonul plezneste si el tot prin locul ala si face ditamai crapatura in cauciuc, iar datorita rotatiei se face franjuri-schije! De multe ori sare cauciucul de pe janta si roata e puternic infranta.
La cele tubeless, cand explodeaza, practic presiunea se pierde din prima clipa in care apare o fisura si scazand presiunea fisura nu devine asa de mare. Roata se desumfla brusc, dar cauciucul ramane cat de cat intreg, nu se sfasie, iar masina ramane cat de cat controlabila.
Wolfman
Si eu folosesc tubeless de vreo 8 ani si tot de-atunci n-am facut vreo pana...
Slider
" ...Ca sfapt. Aia de la vulcanizare dau pe janta cu un fel de adeziv sa se lipeasca bine cauciucul. Cauciucul il pun pe janta dezumflat. ..." blink.gif
Oare se poate monta si umflat??? rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.