Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rezervor plin cu impuritati
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
tavi77
Domnilor, vin cu o intrebare .... sa curat/spal rezervorul sau sa-l schimb cu unul nou?
Ca din aceasta cauza tot mi se infunda circuitul de alimentare cu benzina (sorbul pompei de benzina sau ce o fi) iar daca mi-l schimb, cel de supernova se potriveste cu cel de nova?
Multumiri anticipate!
mihai0070
rezervorul din ce este? plastic sau tabla ?
C a t a l i n
Tablă sigur. Doar SLZ are de plastic.
mihai0070
si dsn ? nu are de plastic ? la nova injectia este destul de primitiva si nu prea se infunda dar la dsn ?
C a t a l i n
Rezervorul și pompa sunt la fel la Nova GTi și SN.
zanga
QUOTE(MAERSK @ 23 May 2008, 19:14)
Tablă sigur. Doar SLZ are de plastic.
*



Si Loganul are tot de plastic...
C a t a l i n
Da, așa este, eu mă refeream doar la cele 3 surori: Nova, SN, SLZ. smile.gif
zanga
Discutabile gradele de rudenie.
variable_dynamics
D.p.d.v al caroseriei, Nova GTi(si toate "Novele II" in general) = SuperNova(cu toate "lipsurile" si "minusurile" aferente...) La solenza apar mici modificari de design(forma botului si parte inferioara hayon) si se pare ca niste ranforsari ale scheletului(traverse dublate/ranforsate la plafon si stalpi, bare de rigidizare in portiere ca si forma de protectie pasiva in caz de impact lateral - SIPS parca ii zice)...or mai fi imbunatatiri dar nu le stiu eu pe toate. Multe repere de caroserie sunt totusi identice/similare cu cele de Nova/SN.

Chiar si forma rezervorului de combustibil e aceeasi la toate cele trei masini( Nova, SuperNova, Solenza) insa la solenza difera materialul de fabricatie(plastic).

La motorizare si unele accesorii(A/C, servodirectie, airbag, etc) apar adevaratele diferente(discutii privind gradele de rudenie).

Numai bine.
tavi77
Revin cu aceeasi problema pe care am mai avut-o .... Da in nas cand mi-e lumea mai draga ....
I-am schimbat rezervorul (nu stiu daca trebuie sa schimb si filtrul de benzina), releele de pe contraaripa stanga le-am schimbat pe ambele, dar aceeasi problema persista ... da in nas si se opreste motorul .... mai intai la relanti nu are un mers rotund ci cu unele mici/mari trepidatii, martorul de la injectie mi se aprinde dupa ce parca se ineaca, tuseste si, daca nu se opreste motorul isi revine la mersul normal si se stinge martorul .... dar nu e la fel de fiecare data. O data am mers cu martorul aprins vreo 3-4 km si pana nu am oprit-o pe dreapta si am repornit-o nu s-a stins ... Am observat ca daca ii pun lichid pentru curatat injectorul isi mai revine, tot cu dat in nas dar parca mai rar.
Si inca o problema ... dupa ce mi-a inlocuit rezervorul nu mi se mai ridica acul de la benzina ... becul s-a mai aprins ca aveam benzina putina, dar acul nu se mai ridica.
Ca sa nu mai zic de blocul de lumini, care se roteste greu pe ax, am doar pozitii si semnalizare, dar faza scurta si lunga nichts.
Astept sfaturi si solutii! Va rog ca nu as vrea sa o vand, ca am multe amintiri placute cu "vrabiuta mea" (cum o alint eu)!
Multumesc anticipat!
C a t a l i n
Filtrul de benzină se schimbă la maxim 20.000 km, conform tabelului de revizii...

Oricum problema pare sa fie mai complexă...

Pompa de benzină ai schimbat-o?

Pentru blocul de lumini există un tutorial pe forum.
tavi77
Pai si pompa de ce sa o mai schimb? ca am probat-o si trage benzina .... crezi ca se poate bloca? Ar trebui oare sa-i schimb papucul ala de-i face alimentarea? Sau sa-i verific furtunasele acelea turul si returul sa nu fie gatuite?
Va rog, ca nu mai stiu unde sa ma duc cu ea ... la electrician am fost - a zis no problem!, rezervorul i l-am schimbat ca celalalt avea impuritati, acu ce mama ____ mai are ca parca imi pierd eu rabdarea!
paulica
Fii atent Tavi. Pompa de benzina se verifica din 2 puncte de vedere:
1. Presiune
2. Debit
1. Se foloseste un T-eu, 2 buc de furtun, un manometru si colierele aferente. Se intercaleaza manometrul, perpendicular pe furtunul de tur, cu ajutorul T-eului . Se pune contactul, de preferat de 2 ori, si se citeste presiunea. Nu stiu cât zice la carte dar cica 1,2 este OK.
2. Se foloseste vas gradat si cronometru (tel. celular). Se scoate furtunul de tur, se face nu stiu ce pe la releul pompei de benzina si se colecteaza benzina in vasul gradat. Se face impartirea Cantitate/Timp si se obtine debitul. Trebuie aflat de la meserias sau din cartea de srvice ce se face la releul pompei si ce debit este necesar.
P.S. Daca il rugati pe Marinarul cred ca va zice ce si cum cu debitul.
P.P.S La SN, din câte stiu eu, presiunea benzinei ar trebui sa fie cam 2,5. Si cred ca si debitul e altul, deci probabil ca pompele de GTi si SN nu sunt perfect identice.
MIHAI8888
presiune 1 , 1,1 bar
debit 65 L /h
poti porni motorul timp de un minut vasul gradat se pune pe retur
gti98
Vrea sa spuna "pompa" in loc de "motor"...
tavi77
Sa zicem ca schimb pompa de benzina .... care mi-o recomandati? cea din import sau cea originala de uzina? ca diferenta de pret este sesizabila bine ....
Si intrebarea mea este ... trebuie sa schimb si furtunasele de pe circuitul de alimentare tur, retur si aerisire care intra in pompa?
Va multumesc!
MIHAI8888
QUOTE(gti98 @ 25 May 2008, 20:32)
Vrea sa spuna "pompa" in loc de "motor"...
*


,chiar motorul am vrut sa spun asta daca treba cu pinii la releu vi se pare complicata


am avut si pompa de import pt ca aia bosch se colmatase ,nu am sesizat nici o diferenta
mare influenta nu cred sa aiba pompa ,dupa parerea mea aia ori merge ori nu merge
daca ai probleme cu presiunea verifica furtunele alea din rezervor si colierele lor inainte de a schimba pompa
tavi77
Da, cred ca trebuie sa iau la puricat tot circuitul de alimentare cu benzina ... ceva e si nu-mi dau seama ce poate fi. Pot fi furtunele din interiorul rezervorului? le schimb si pe alea! Si cele din afara pompei? Le schimb si pe alea! Schimb tot in masina asta ca oricum are sa ramana in muzeul familiei ... ca la cat am bagat in ea nu cred sa scot eu vreodata ... dar oricum e masina de care ma leaga multe amintiri si placute si neplacute!
paulica
Schimba dom'le filtrul de benzina. Si cauta filtru Champion. Deasemenea pune bujii Champion. Daca te tine buzunarul ia bujii NGK BP6H. Si mai scrie de unde esti, ca poate stiu eu vreo 2 magazine de piese, unul la Tulcea si altul la Timisoara. Ei, iti convine vreunul din ele?
paulica
Bre eu am patit-o cu bujiile Bosch, 3 seturi, la toate 3 seturile din 4 bujii una nu mergea din fabrica. Un coleg a patit-o cu un filtru care s-a umflat si a facut fâsssss. Era negru din plastic. Champion e argintiu din metal.
Deci (parerea mea):
1. Daca ai avut mizerii in rez schimba filtrul si pune Champion.
2. Verifica bobina. Din pacate aici trebe si mecanic bun si electronist cred ca asta cu osciloscop cu tot. Tot aici verifici fisele si bujiile. Daca e de pus bujii prima recomandare este NGK. Daca nu te tine buzunarul pune Champion.
3. Vezi ca litrometrul se poate repara. "Sapa" pe forum.
4. Curata senzorul de turatie.
Bafta si spor la munca.
tavi77
Paulica, multam' fain omule, imediat ce scap de la munca ma apuc de treaba cu mecanicul si am sa pun champion si bujii si filtru si dupa mai vedem!
worship.gif
paulica
Lasa omule nu-i nevoie. Oameni suntem.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.