QUOTE
daca stie cineva ce face puntea aia exact si de unde vine firul care vine in pinul 86 al releului respectiv i-as fi foarte recunoscator
Incerc sa vin in ajutor cu o mica schema/descriere a conectarii terminalelor RELEELOR sistemului de injectie Bosch MonoMotronic MA 1.7 cu care este echipat autoturismul Dacia Nova Gti.
In figura de mai jos sunt ilustrate SOCLURILE celor trei relee, socluri vazute “de sus”, ca in poza atasata langa desen. In figura sunt reprezentate atat culorile firelor cat si circuitele unde sunt conectate acestea. Nu stiu ce explicatii suplimentare as mai putea da, insa o sa incerc. Personal, sunt de parere ca pentru cei care se pricep cat de cat, poza valoreaza cat o mie de cuvinte.
ATENTIE!!! Atat numerotarea releelor(ordinea concreta de montare a acestora pe autoturism) cat si culorile conductoarelor pot fi DIFERITE, in functie de anul fabricatiei autoturismul, de versiunea UCE Injectie si de interventiile efectuate asupra cablajului sistemului de injectie. Pentru cei nelamuriti, DA, s-au motat de-a lungul perioadei de fabricatie cel putin doua versiuni de UCE injectie Bosch, functie de anul fabricatiei si tipul de autoturism. Este vorba de diferente minore de firmware dar SI de pinout al mufei UCE. Si cablajului sistemului de injectie. Nu intru in detalii, insa pot sa afirm ca am intalnit, practic vorbind, autoturisme cu cablaje UCE injectie diferite atat la pinout cat si la culorile firelor. Deci,repet, mare atentie!!!
NU IMI ASUM NICIUN FEL DE RESPONSABILITATE PENTRU EVENTUALELE DEFECTE PROVOCATE DE OPERATOR CA URMARE A FOLOSIRII/INTERPRETARII GRESITE A SCHEMEI SI EXPLICATIILOR PREZENTATE!
Daca nu detineti cunostintele necesare, va recomand sa apelati la electricieni(service) auto cu experienta in depanarea sistemului de injectie Bosch MonoMotronic.
[attachmentid=1627453434] [attachmentid=1627453435]
Terminalul 87 al REL.1(traseul notat "B") alimenteaza DIRECT bobina injectorului si prin DOUA sigurante de 10 A: circuitul de preincalzire al sondei Lambda si pompa electrica de combustibil.
Terminalele 85 ale REL.1 si REL.3 sunt cuplate impreuna. Aceste trasee sunt de “+ CONTACT”, potential electric obtinut in urma realizarii unor “sunturi” in cablajul ce pleaca catre pompa de benzina.
Restul conexiunilor sunt mentionate in desen.
Notatia +V bat. Semnifica “+ PERMANENT”, direct de la borna “+” a acumulatorului auto.
QUOTE
am considerat ca puntea de care vorbeam e facuta pt a scoate din circuit un releu defect asa ca am cumparat unul nou si am scos puntea ede acolo... si nu a mai pornit motorul cu nici una din combinatii fara puntea aia
mihai8888, O punte intre terminalele 86 ale oricaror doua socluri iti asigura COMANDA(cu masa) unuia dintre releele respective.
Exista urmatoarele posibilitati:
1. la tine REL.3 lipseste si puntea este facuta intre terminalele 86 ale REL.1 si REL.2
In acest caz(aici depinde de versiunea UCE injectie si cablaj injectie) e posibil ca puntea respectiva sa fie facuta chiar de fabrica, ca o adaptare a cablajului la versiunea diferita de UCE injectie. Mai exista posibilitatea ca traseul de comanda al REL.2 sa fie intrerupt si puntea sa furnizeze potential(masa electrica) de comanda acestuia.
2. REL.3 sa lipseasca iar puntea este facuta intre terminalul 86 al REL.2 si terminalul 86 al REL.3. In acest caz, exista urmatoarea ipoteza: sa ai un traseu de comanda intrerupt iar puntea sa furnizeze potential de comanda DIRECT de la masa electrica a masinii(observa ca terminalul 86 al REL.3 este conectat DIRECT la masa).
Mai exista destule cazuri si ipoteze plauzibile, de aceea te rog, sa descrii mai in detaliu conexiunile existente pe autoturism(daca se poate o poza, ar fi utila)
Sper ca informatiile sa fie folositoare. Imi cer scuze pentru lungimea postului.
Numai bine.