tzepesch
26 May 2008, 12:24
sal.
degeaba am facut operatiunea cu reetansatul baii, garnituri, tot... a inceput sa scape le la semeringul distributiei...
cum il pot schimba, fara presa aceea care este indicata in mondiru?
exista vreo metoda de "fata blocului"?
banuiesc ca daca da, tre sa scot capacul distributiei.
nu mi-e greu sa fac asta, toate operatiunile, de golit antigel, scos radiator, demontat baie, etc.
multmesc
26 May 2008, 18:16:
deci nimeni nu si-a schimbat semeringul fara presa?
Muttley
26 May 2008, 18:24
Golit antigel?
Scos baie???
Pt ce?
tzepesch
26 May 2008, 18:34
cum scoti semeringul altfel????
ai loc de radiator? nu cred, ca atare tre scos antigelul.
daca e nevoie sa se scoata capacul distr tre data si baia jos ca altfel nu se mai poate pune.
Muttley
26 May 2008, 18:50
Se poate schimba simeringul ala fara sa golesti cotetu' de antigel si fara sa-i scoti baia. La fel cum se poate merge cu consum de 5% extraurban, poate si mai bine. Da' nu cu hidrogen, cu cruise control si alte prostii debitate de minti odihnite.
In fine...
Antigelul - se scoate din radiator folosind un furtun lung, doo peturi de doi litri si minunatul principiu al vaselor comunicante, frecvent utilizat de aia de nu stiu ce gust are apa.
Radiatorul - se scoate. Ca sa nu curga antigel de pe cele doua racorduri flexibile de se-nfing in radiator, acestea se astupa cu lumanari d-alea albe si joase puse-n niste kkturi de aluminiu subtiri. Alea se baga pe furtune si se strang cu colierele. Nu curge strop de antigel dup-aia.
Baia de ulei SE SLABESTE de la suruburile din fata, nu se da jos.
Bucsa de centrare nu trebuie.
Presa (????) - daca e vb de ce cred eu, presa ta consta in simeringul vechi, vaselina si ciocan.
PS: fac cinste cu benzina si bricheta
tzepesch
28 May 2008, 15:10
1: minte odihnita esti tu
2. cruise control functioneaza f bin e pana la 90/H
3. exista o presa speciala pt asa ceva, dar, intr-adevar va merge f frumos cu metoda ciocanelu.
4. avand in vedere ca vreau sa spal serios motorul pe interior, voi da uleiul si baia jos sio bag alcool tehnic in cilindri. nici n-ai idee ce misot il spala, ce rahaturi de flush...
deja am 400km, si inca se mentine culoarea curata a acelui litru in plus de ulei nou pe care l-am bagat peste cel vechi. nu s=a innegrit, e inca semitransparent.
acum insa o sa-l spal ca la carte, cu 12H alcoolt tehnic, 12H ulei in cilindri... nu mai pun baia, doar scutul si cu carpe in el ca sa nu murdaresc asfaltu ca fac vecinii crize...
28 May 2008, 15:14:ps: merci frumos de indicatii...
nu o sa ma mai chinui sa ma duc la mecanic. metoda in fata blocului rules.
tzepesch
8 Jun 2008, 22:17
pot sa pierd tot uleiul pe acolo?
cand curgea pe la etansarea baii, pe la capete, cand ajungea la minim nu mai curgea.
acum vad ca de cand cu semeringu a scazut uleiul sub minim...
hordeagabriel
8 Jun 2008, 22:28
Ma bag si eu ca musca-n zer... Nu ma prea pricep dar am inteles ca nu prea e recomandata spalarea motoarelor mai vechi deoarece depunerile care sau format in timp au si rol de etansare.
Si un link interesant:
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.htmlBafta multa!
tzepesch
8 Jun 2008, 22:32
mai, da daca n-a fost spalat niciodata
daca insa s-au mai facut tratamente si nu au aparut scurgeri, ciupiri, etc..... e f in regula...
e o placee sa umblu la supape ca n-am depuneri...
hordeagabriel
8 Jun 2008, 22:35
Depinde mult si de starea motorului. Eu vorbesc doar din "citite" ca sincer nu am nici o experienta. Sunt curios totusi unde se gasesc uleiuri gen 0w20 facute in acest sens?
tzepesch
11 Jun 2008, 22:13
gata, schimbat, bai ce simplu a fost....
dat baie si capac distributie jos, si bagat semeringul nou cu mana, apoi apasat cu o cala de lemn...
reetansat tot la loc, n-a m0ai curs strop... deocamdata.
11 Jun 2008, 22:21:
deja nu mai puteam, 300ml in 2 zile, 70-80km
gabriel.bv
18 Jun 2010, 11:55
salut..si eo am cam aceeasi problema:D..adica imi curge ulei de la semering pana pe cureaua de transmisie iar de acolo va imaginati si voi cat d "curat" este in compartimentul motor...as avea o intrebare pt tzepesch..cat a costat toata operatiunea?si cam cat timp?..multumesc..
Muttley
18 Jun 2010, 12:05
Bai 'nea, tu ai Supernova. Aia-i mai sus pe prima pagina. Posteaza acolo.
Seby Tgv
22 Aug 2011, 12:52
Salut
Am si eu o problema cu Dacia mea, imi curge ulei pe la semeringul de distributie,tin sa precizez ca motorul e facut de o luna de zile si bineinteles ca semeringul e nou,am schimbat si fulia dar degeaba
.
Sa nu fie semeringul bun? sau fulia?Pur si simplu de acolo se prelinge pe baie.
Orice sfat e bine venit!
Schimba simeringul. Sigur e prost. Nu vad sa fie scurgeri de ulei din cauza fuliei. In cel mai rau caz ea poate fi descentrata, dar nu curge ulei.
nikuniku
22 Aug 2011, 15:59
Seby Tgv ca sa fii sigur ca nu mai curge ulei pe la distributie,dai capacu de la distributie jos,pui 2 simeringuri,dai cu silicon pui garnitura de etansare de la capac,bagi fulia de la vibrochen si centrezi simeringu cu fulia apoi pui suruburile de la capac cu fulia pusa,daca ai fulie din 2 bucati e si mai bine ca poti sa pui toate suruburile,mare atentie la semiluna de la baia de ulei
la tine poate nu este centrat simeringu cu fulia si ramane o fanta mica intre ele si schimbi la simeringuri de te plictisesti
Seby Tgv
22 Aug 2011, 16:37
Multumesc pentru raspunsuri!
Auzi dar baia trebuie data si ea jos sau slabita cumva?Radiatorul trebuie si el dat jos,am loc? Fara sa dau capacul de distributie si sa schimb pur si simplu doar semeringul, adica sa incerc sa vad daca mai curge si dupa aceea.
nikuniku
22 Aug 2011, 16:39
@ Seby Tgv poti sa slabesti si baia,radiatoru se da jos sa ai loc si sa vezi ce faci
faci cum crezi,eu tiam dat o idee cum se face corect
Seby Tgv
22 Aug 2011, 17:02
OK multumesc nikuniku,o sa vad ce pot face.Deci m-a zapacit dacia asta
Nu te supara pe mine,eu am incercat sa scap mai usor, sa numai stau sa dau iar capacul de distributie jos, pur si simplu inlocuiesc semeringul cu unul nou si sa incerc asa ,poate ies mai usor,crede-ma ca mi s-a luat, de o luna am facut motorul si curge ulei pe acolo.
nikuniku
22 Aug 2011, 17:13
@ Seby Tgv de ce sa fiu supatat pe tine,ce ma enerveaza este faptu ca cel care tia facut motoru nu a tinut cont de niste chichite la montare si tu acum disperi ca pierde ulei
daca la-i facut tu sigur nu aveai de unde sa stii,motoru de dacie daca este facut,,,ca la carte,,, poate tine si 200de mii/km,am un motor facut la un vecin care detinea acest record--dar numai ulei mobil 10w40 si nu mai mult de 8mii/km--,acum masina este tocata si el se plimba cu opelu,respectivu face drumuri multe prin tara
incearca sa mai bagi un simering peste ala,cel de al 2-lea sa iasa 1-2mm in afara buzei capacului
PH-06-BOA
25 Aug 2011, 12:43
Foarte bine cu doua simeringuri, dar mai taie vre-o 4-5 mm din arc, sa stea mai strans, si chiar daca are fanta asa cum spune Niku, cu doua simeringuri si arcul strans, sigur n-o sa mai scape. Nu pricep, de ce dati baia si capacul jos, ca simeringul se poate schimba , numai dand fulia jos. Treaba dureaza mai putin de 15 min. daca iese usor fulia. Asa , cu baie si capac la distributie, cateva ore. Daca suprafata de frecare a fuliei are santuri sau alte ciupituri, uzeaza repede simeringul. De aceea trebuie finisata pana la luciul metalic.
Pentru a vedea daca e centrat capacul cu simeringul pe centrul arborelui, pe simering poate fi uzura excentrica , la partea interioara de contact cu fulia. Daca e uzat uniform roata, e bine centrat.
Arcul il puteti scurta cu orice cleste bine ascutit, taiati de la capatul cilindric, nu cel conic, pentru ca nu aveti cu ce-l mai face.
Seby Tgv
9 Sep 2011, 20:07
S-a rezolvat problema! Nu am mai slabit baia ,nici capacul nu l-am dat jos, pur si simplu am dat fulia jos, si am pus cele doua semeringuri.Cel de-al doilea iesit putin spre exterior ,vreo 2 mm .Precizez ca am taiat din arc cam 2 mm la cele doua semeringuri si din fericire nu mai curge ulei. Va multumesc mult pentru sfaturi
Foarte buna ideea cu doua semeringuri
PH-06-BOA
9 Sep 2011, 21:46
Ai taiat putin. Trebuia cel putin 5mm. Dar fiind doua, e binisor.
9 Sep 2011, 21:48:
Eu la toate simeringurile, tai din arc inainte de montaj. Nimeni nu s-a plans ca curge sau ca s-a dus repede.
stabil777
26 Oct 2011, 11:20
In sfirsit am scos si eu bucsa dupa multe ciocane si o zi pierduta !
Problema este daca sa ii las simeringul vechi dupa ce o sa-i mai string arcul si o sa tai din arc 5mm
Deci vreau sa pun doua simeringuri ,unul e nou ,rosu-maroniu la culoare,cel vechi e negru,
dar cum pe pun , care sa vina primul bagat ,adica spre motor care din ele sa fie?
sebymesteru
26 Oct 2011, 11:32
eu am pus 2 noi in primavara,16 lei 2 bucati si am nu mai am probleme.
stabil777
26 Oct 2011, 12:19
Eu pun unu bun si unu nebun dar care l-am facut bun mai stringind din arc 5 mm,spre motor o sa-l pun pe cel nou.
Dar la partea de jos unde nu vine garnitura ,adica partea curbata si asezata invers partii plate a restului de portiune ,acolo se pune tot garnitura sau silicon de temperatura?
sebymesteru
26 Oct 2011, 12:22
pai acolo sunt niste semiinele care iti etanseaza acolo unde nu-ti ajung garniturile de pluta de la baie.
nikuniku
26 Oct 2011, 12:30
daciile pe injectie nu mai au garnituri la baia de ulei,se etanseaza cu mastic siliconic de baie de ulei,daca sunt scurgeri de ulei se da baia jos se curata de mastic se degreseaza se aplica silicon pe marginea baii de ulei cam 4mm latime si max 3 mm inaltime,se da si in jurul gaurilor de la suruburi si se monteaza pe motor,timp de uscare ,scrie pe tubu de silicon,de la 1ora la max 3 ore,dupa uscare se pune ulei in baia de ulei
sebymesteru
26 Oct 2011, 12:33
Mea culpa,n-am stiut de treaba asta de la injectate
stabil777
26 Oct 2011, 12:37
Eu nu am avut garnitura deloc la capac distributie,am facut una acum din capacul din spate al unui televizor alb-negru , nu stiu daca o sa reziste dar am facut-o tapana.
Bine ca nu am dat jos capacul de la baie !
nikuniku
26 Oct 2011, 12:41
stabil777 si la capacu de distributie este tot silicon
sebymesteru se mai intampla,tehnologie noua pe motoare depasite de timp
stabil777
26 Oct 2011, 12:48
Am pus si silicon dar cred ca pusesem putin, acum incerc cu garnitura.
razvan32
6 Mar 2012, 15:16
cine imi zice si mie ce dimensiuni are simeringul de la distributie si cel dinspre volanta?
Spuneti ca arcul acela se taie aprox 5 mm. Bun, dar cum se procedeaza ?? Eu am incercat sa desfac de acolo de la imbinare si s-a lungit ..pracric s-a stricat. Cum se executa aceasta scurtare de arc? Imi poate detalia cineva?
Am scimbat si eu distributia la a mea sambata trecuta, si duminica........
.Inca nu am echipat-o toata. Mai am de pus radiatorul cureaua alternator masca fata, scutul(dupa ce il voi curata) , sa prind la loc bara de torsiune si intaritura aceea dintre lonjeroane. Toate aceste operatii o sa le fac dupa ce ma asigur ca nu pierde ulei dupa ce o voi porni.
Eu am dat si baia jos...am spalat-o, am schimbat si pompa de ulei cu ocazia asta.Poze nu am facut pe parcursul lucrarilor, insa cu piesele montate am cateva.
sunt bune de ceva acele intanzatoare hidraulice,in poza de mai sus dala e nu ???
Voi vedea.....
. Cel care de pe masina tot hidraulic era.....Asta e unu frantuzesc. Cu acest tip erau echipate primele Dacii. Sper sa fie bun.....
PH-06-BOA
8 Mar 2012, 22:46
Atentie cand montezi "intaritura" , asa cum ia-i zis tu, sa pui cele doua seibi intre lonjeron si bara, pentru a nu-i permite sa se miste, sa se frece, sa nu se modifice distanta, cum vrei sa zici. Acele seibi nu se pun sub piulite, asa cum au multi tendinta sa creada, ci intre bara si lonjeron, pentru a bloca miscarea. Acea bara, tine fix unghiul de cadere.
Intinzatorul hidraulic, se poate inlocui cu unul mecanic, dar se astupa gaura din circuitul de ulei.
Ce conteaza dimensiunea simeringului, atata timp cat el are un nume? Simering de palier (normal sau marit) si de distributie.
burlacu marian
9 Mar 2012, 18:06
Arcul de la semering se desface de la imbinare prin rotire. apuci in fiecare mana cate o parte a imbinarii si desfaci precum un surub si o piulita. Arcul are un capat mai ascutit, tai din celalat capat - cel cilindric
PH-06-BOA
9 Mar 2012, 20:51
4-5 mm, la simeringul nou, apoi imbini capetele la loc, rasucindu-le in sens de desurubare, le unesti si can le dai drumul, se insurubeaza, ramanand ca la inceput. A?
cu ocazia unei mici reparati la motor am schimbat si io semerigu la palier si la distributie.azi dupa cativa km am observat putina umezeala:(.tin sa precizez ca am pus semeringuri facute de fartec parca asa sa numesc.asa ca idee poate aparea uzura pa arbore si semerigurile sa nu mai aive nici o legatura sa curga ulei garla??
PH-06-BOA
10 Mar 2012, 23:09
Nu prea se uzeaza arborele. In fata e butucul fuliei, pe care se face sant.
bogdan178
13 Mar 2012, 09:41
sal
la cati km sau ani se schimba distributia pe dacie ? ...vb varianta oficiala ,adica la cat ar recomanda dacia
va multumesc
bye
nikuniku
13 Mar 2012, 12:25
bogdan178 cand se face reparatia capitala la motor sau cand se aude zornaind lantu pe pinioane,eu am schimbato la 90 de mii/km,mai mergea dar la relanti se auzea lantu
ghitza
13 Mar 2012, 18:19
Si lantu asta cum se manifesta cand face urat?zornaie sau cum
libarca
6 May 2012, 17:36
Stie cumva cineva despre simeringurile ce umbla pe piata sub numele de FARRTEC BV?N-am vazut nicaieri pe net nimic scris cu doi "r",si nici o atentionare in legatura cu asta!Arata destul de bine si cauciucul pare bun,dar parca nu m-as baga sa-l pun pe masina!Sa ma duc la magazin sa fac putin show,sau si-au schimbat astia numele si n-au spus la nimeni?
Club12TRS
6 May 2012, 18:50
Deci... "Golire antigel, demontat radiator, slabit baia, demontat capac distributie".
Voi nu sunteti sanatosi ?!???? Daca la fel faceti si sex... vai si amar.
Operatia este atat de simpla, incat o poate face si o pustoaica de liceu!!!
Se demonteaza cureaua de antrenare, apoi fulia, se extrage simeringul cu o surubelnita (sau se lasa acolo), apoi se aseaza si se tine cu mana simeringul pe pozitie. Se ia surubul fuliei (surub, cum e la astea mai noi, pe cheie de 19, nu rac pt manivela, pe 32), pe surub se pune o saiba de 4 mm grosime si diametru cat simeringul, se infileteaza surubul in arbore pana ajunge simeringul la nivel, se monteaza fulia la loc, cureaua si oha! Daca axul fuliei are uzura si nu o schimbati, ati inlocuit simeringu' cam degeaba.
Cel mai bun acces este pe jos, nu strica demontarea scutului si tavaleala sub masina.
@r3d Se uzeaza si arborele, unde calca simeringul de palier, de aceea se scurteaza arcul simeringului.
da am observat ca erau niste santuri si pe arbore,am mai taiat din spira la arc si sa rezolvat.in fata am facut la fel:D.acum am baia uscata:x.simerigu la distributie il bag sil scot doar cu o surubelnita dreapta:))
Club12TRS
7 May 2012, 10:57
r3d, cu surubelnita nu faci prea bine, tu bagi simeringul, dar e centrat? Metoda surub+saiba=simering centrat, surubelnita=doamne ajuta. Nu contest posibilitatea ca tu sa fii un tip norocos si sa il centrezi aproximativ
e lam pus asa la ochii(lam pus cum era ala vechiu)si nam nici o problema.
alexxbossu
17 Oct 2012, 14:20
salutare tuturor.
am si eu o problema du semeringul.
am dat fulia jos, baia de ulei si capacu de la distributie dar nu inteleg cum iese semeringu de acolo..
ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat.
multumesc anticipat
fullhouse
17 Oct 2012, 17:40
Bate-l afara cu o surubelnita, cu un dorn, cu orice ai la indemana, nu e mare smecherie, trebuie sa iasa usor, bafta.