ionut L.
28 May 2008, 02:17
Salutare,
de ceva timp am observat ca atunci cand dau drumu la caldura se aburesc geamurile ceva de speriat (si a iesit si putin abur de sub bord) si banuiesc ca-i devina caloriferul. Intrebarea mea este cum schimb acest calorifer ca-i tare ascuns pe sub bord si parca nu as vrea sa demontez tot bordul pt el. Inca nu disper ca a venit vara
dar pana in toamna sigur trebuie sa-i fac ceva.
va multumesc !!!
pavel_daniel
28 May 2008, 06:12
E mult de lucru .Trebuie dat jos bordul.Daca nu ai mai facut nu-ti recomand sa te apuci.Apeleaza la un meserias.Succes.
QUOTE(ionut L. @ 28 May 2008, 02:17)
Salutare,
de ceva timp am observat ca atunci cand dau drumu la caldura se aburesc geamurile ceva de speriat (si a iesit si putin abur de sub bord) si banuiesc ca-i devina caloriferul. Intrebarea mea este cum schimb acest calorifer ca-i tare ascuns pe sub bord si parca nu as vrea sa demontez tot bordul pt el. Inca nu disper ca a venit vara
dar pana in toamna sigur trebuie sa-i fac ceva.
va multumesc !!!
Ca sa iti faci o idee despre aeroterma la bordul CN ,sper sa te ajute
Si verifica burduful de cauciuc sa nu fie desfacut ,aerul nu mai este dirijat ci doar imprastiat
Bafta !!!
whitecar
28 May 2008, 17:05
Poate citind topicul asta vei reusi sa repari
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4812&hl= ,nu trebuie sa fie neaparat de la calorifer .Eu am avut ceva probleme tot cu aburirea ,cei drept nu excesiva iar cu ajutorul explicatiilor celor ce au postat acolo am rezolvat .
Bafta
baranga
28 May 2008, 17:20
NU trebuie sa dai jos bordul!!!trebuie doar sa slabesti bordul din suruburile prinse in capete,si sa scoti torpedoul.iti mai trebuie o cheie speciala pe care o faci singur dintr-o inelara cu cot (11 sau 12 nu stiu nici eu exact)care o tai cu flexul ca sa poti da jos aeroterma.dupa ce desfaci aeroterma din suruburi ridici usor de bord si incerci pana gasesti o pozitie in care sa iasa.va iesi sigur
si nu vorbesc din auzite ci am vazut si chiar am participat la o asemenea actiune.
P.s.nu am mai intrat in amanunte cum ar fi sa desfaci furtunele aerotermei si sa ai o sticla de plastic taiata langa tine ca sa nu versi lichid de racire prin masina.
daca nu ai curaj sa te apuci singur poti incerca cu un praf pentru astupat porii din radiatoare(vezi sa nu pui prea mult ca poti infunda radiatorul sau blocul motor)
Mult succes
paul_damian
28 May 2008, 17:53
Pentru a schimba caloriferul nu trebuie nici sa dai bordul jos, nici sa-l slabesti. Am mai zis-o pe undeva, eu am desfacut numai partea de jos a aerotermei. Cu premiza sa scoti acea "cutie de depozitare" din fata schimbatorului de viteze. Cauta, au mai scris si altii cum se face. Ce mai tin minte e ca e cumplit de chinuitor, in special faza cu clemele de metal din partea "ascunsa" a aerotermei...
baranga
28 May 2008, 18:16
si clemele din spate cum le-ai bagat la loc???
clemele din spate nu-i neaparat sa le pui. io am dat dos caloriferul fara sa desfac bordul. l-am prins in patru cleme si sta brici.
paul_damian
28 May 2008, 23:36
QUOTE(baranga @ 28 May 2008, 19:16)
si clemele din spate cum le-ai bagat la loc???
Cred ca nu vreau sa-mi amintesc. Problema nu e ca nu ajungi acolo, problema e ca nu ai loc sa le apesi, sa faca "click". Dar pana la urma am reusit; sunt patru acolo, daca-mi amintesc bine.
baranga
29 May 2008, 10:25
fiecare face cum crede ca e mai bine sau cum poate dar eu daca as umbla as da jos aeroterma ca sa o curat(veti gasi numai bucati de frunze,pamant si apa pe acolo)si veti simti diferenta;cu ocazia asta verificati si carbunii la aeroterma
paul_damian
29 May 2008, 14:34
Aici iti dau dreptate...
tinker
14 Sep 2014, 16:12
pentru cei care ati dat jos caloriferu pe sub bord,voi cum l ati bagat inapoi?ca eu nu prea reusesc
nikuniku
14 Sep 2014, 16:48
al naibii de greu si cu multi nervi
daca ai dat toata aeroterma jos,se poate monta caloriferu destul de usor,daca ai scos doar partea inferioara a aerotermei ai ceva de munca sa poti pune totu la loc,si trebuie taiat din partea superioara a aerotermei unde ies stuturile de la calorifer sa fie mai usor de montat
tinker
14 Sep 2014, 16:57
aha,ma gandeam sa tai acolo,ms
fullhouse
15 Sep 2014, 11:45
Nu stiu despre ce taiat vorbiti voi, pentru ca eu n-am taiat nimic si a intrat la fix, doar am desfacut bordul din fixarile laterale si acea bara de sub casetofon si l-am tras spre exterior cat mi-a permis, fara a forta. E de munca oricum, de scos e mult mai usor
nikuniku
15 Sep 2014, 17:37
fullhouse nu se desface bordu si nici teava dintre stalpii fata,atunci tai din partea superioara a aerotermei=mai putin de lucru
daca desfaci bordu si teava ai mai mult loc dar mai mult de lucru
tinker
15 Sep 2014, 17:57
da, am pus caloriferu nou si acu e o problema cu aerisirea,nu vrea sa mi ia apa din borcan,face cativa bulburuci si gata,apa se duce din radiator, termocupla nu porneste elv chiar daca imi arata temperatura maxima, baga putina caldura acum caloriferu e rece
numai conteaza am rezolvat
fullhouse
19 Sep 2014, 17:56
Sincer eu n-am stat niciodata sa aerisesc extraordinar de mult. Umplu radiatorul la maxim, strang busonul, apoi pun apa in vas, il ridic, dau drumul la aerisitorul de langa radiator, apoi cel de langa baterie. Cand curge continuu le inchid, strang de cateva ori furtunul cu termostatul, apoi pun busonul de la vas si cam gata. Dupa cativa km se aeriseste perfect, ca-mi scade nivelul din borcan si nu mai ies bule de aer cand apas furtunul.
giuscam
31 Mar 2015, 20:16
Am si eu o problema, cred ca la calorifer. Imi curge antigel pe la gaura pe unde da caldura la picioare [curge numai in partea stinga la sofer] Am inchis caldura si tot picura, daca pornesc aeroterma mai tare curge. Ce poate fi fratilor? E caloriferu spart?Se poate lipi? Trebuie desfacuta toata aeroterma sau numaipartea inferioara?
crizarachetelordincuba
16 Nov 2015, 21:27
As mai avea o nelamurire asa ca de incepator intr-ale mecanicii. Am o dacia 1310 an 1999 bord CN. Suspectez ca mi-a crapat caloriferul din aeroterma.
Daca desfac partea de jos a aerotermei si scot caloriferul de caldura pe sub bord fara sa dau jos bordul, mai pot circula cu masina, sau o sa curga antigel???? (crec ca am gasit o metada de a-l scoate afara fara sa demontez toata masina).
Mentionez ca am inchis circuitul de la robinet si acum e "pe rece"?
Ma gandesc ca intai trebuie sa vad daca e spart caloriferul si apoi ma duc sa cumpar altul.
Multumesc.
ps: ce pret ar avea unul nou si de care sa fie? se mai gasesc second-hand? poate aveti voi de pe forum si nu va mai trebuie. dar sa fiti din Ilfov sau Bucuresti.
vladut88
16 Nov 2015, 22:00
Eu am mers la dezmembrari si am gasit unu la dimensiuni , de fiat regata , ce gasesti in magazin , sunt slabe , au 2 randuri de celule in loc de 3 , nu baga caldura la relantii , doar turat , nu tin sub presiune (ma refer la circuit normal presurizat , nu presiune 2 3 bari) , singura modificare care trebuie facuta e ca trebe decupata umpic tava de jos de la aeroterma ca radiatorul are un stut jos si unu sus
Poti circula cu masina doar daca unesti cele 2 furtune prin intermediu unei tevi de fier , cupru, plastic etc .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.