Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imi cam prind urechile...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
chichi
Marturisesc ca citesc de vreo 2 ore randurile scrise de voi, incercand sa-mi fac o idee si sa-mi dau seama cam ce probleme as avea eu cu Dacia mea 1310, dar fara nici un rezultat... Recunosc ca imi cam prind urechile, am carnetul de 3 luni si masina de 2 (second-hand, Dacia este din 1996), iar eu sunt paralel cu mecanica auto...

Pentru inceput, voi incepe prin a sublinia faptul ca am parcurs cu un plin (45 litri) doar 327 km, cam 240 km in afara orasului (cu aproximatie) si 87 km in oras si mie mi se pare consumul exagerat de mare in raport cu cele 6 litri la suta cu care se lauda fostul proprietar... Din cate am citit pe aici, pare ceva firesc si normal, desi eu imi aduc aminte de perioada cand babacul avea Dacie (88 - 89), ca marea lor majoritate nu consumau mai mult de 11 l in oras si 8 in afara...

In al doilea rand, banuiesc ca am unele probleme cu aprinderea, deoarece motorul are niste trepidatii urate, atunci cand motorul este pornit la rece, de ai impresia ca acum isi ia zborul, iar fumul de la esapament are o culoare alba si este foarte dens. Relantiul este instabil; fara sa tin piciorul pe acceleratie, motorul moare si se ineaca si am nevoie de cel putin 10 min pentru a obtine un relanti stabil si sa incalzesc motorul. Daca ma grabesc sa o iau din loc mai repede, risc sa raman in vreo intersectie, deoarece la actionarea franei, motorul se opreste...

Cam care credeti ca ar fi problema? Multumesc anticipat...
balex
Pentru faza cu consumul si relantiul treci pe la un mecanic (de preferinta unul care are habar ce face) ca sa iti regleze aprinderea si carburatia, eventual sa verifice si bujiile. Pentru faza cu opritul motorului la frana daca o face doar cand e motorul rece poate sa fie tot din cauza carburatiei, daca o face in mod constant indiferent de temperatura motorului verifica pompa de servo. Bafta.
chichi
Mersi pentru sfat.

Motorul se opreste doar cand este rece: atunci cand nu am parcurs o distanta suficient de mare pentru ca motorul sa se incalzeasca si sa functioneze bine si cand nu am stat inainte cel putin 10 minute cu motorul pornit pentru incalzirea acestuia...
RIon
13.7 l/100 - mult... rezervorul are 45l dar pe cot mai intra 2-3, daca faci plinul in buza (asa se face pentru stabilirea consumului real).
Fumul alb la rece e oarecum normal, pana se incalzeste motorul. Rateurile provin din dereglarea avansului; parerea mea e sa iei un set de bujii noi (Brisk zic eu) si o platina, sa mergi la mecanic sa ti le schimbe, si sa iti faci reglajul la carburator - te va costa in jur de 500 000 cu totul, dar face...
Referitor la faptul ca se intrerupe...tragi socul dimineata la pornire? Il lasi 1-2 minute sa se incalzeasca antigelul din sistem (verifica sa ai antigel la nivel in borcanul ala de expansiune)? E foarte important.
Slider
Iti sufla cumva in vasul de expansiune?
chichi
Fara sa trag clapeta de soc nu am prea mari sanse sa o pornesc si chiar daca reusesc prin vreo minune, moare instant dupa cateva secunde... Pornesc intotdeauna cu socul tras, il las cam 1 minut, il imping jumate, il mai las 1 minut, dupa care renunt la el...

Avansul mi l-a reglat un mecanic, dar eu oricum sunt pe dinafara si sa mor daca stiu ce a facut si de ce a umblat la avans (si de ce a trebuit sa umble?... huh.gif ) si asta cand am adunat toba de pe jos si a trebuit sa o inlocuiesc toata... Apropo, cineva mi-a spus ca ar trebui sa ma obisnuiesc sa ma lase toba cam la 6 luni asa, cica este normal pentru Dacie... mellow.gif Nu pe bune, chiar asa?

Fostul proprietar mi-a spus ca el a avut in permanenta antigel in lichidul de racire, deci nu am verificat daca are sau nu antigel si nici nu stiu cum ar trebui sa procedez in acest sens... Sa ma duc la un service numai pentru a verifica densitatea lichidului, ar fi mult prea mult. Cunoasteti voi alta modalitate de verificare? Lichid este in vasul de expansiune...

Pentr slider:

La ce te referi cand intrebi daca sufla? Sa bolboreasca lichidul din vasul de expansiune? Daca la asta te referi, atunci inseamna ca nu sufla...
michimaus
nu vreau sa par rau intentionat,dar daca spui ca esti paralel cu mecanica ar trebui sa treci pe la un mecanic si sa stai pe langa el cand lucreaza.il mai intrebi una alta,mai arunci un ochi,ca stii si tu ca meseria se fura.mai pui mana pe o carte.intr-adevar dacia te face mecanic(pe mine m-a invatat multe)dar nmu dintr-o data.
cauze pot fi multe dar daca nu stii multe mai bine sa te bagi incet incet si nu din prima.sper ca nu am suparat pe nimeni cu postul meu dar asta e adevarul.bunica mea avea o vorba:toate la timpul lor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.