Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: conducte frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Anonim5
salut tuturor..

vroiam sa va intreb daca difera cumva conductele de frana de la sabotii din spate fata de cele de dacie 1310.. din cate am observat eu difera doar la hexagon care cel de dacie 1310 are 10 mm iar cel de nova are 11 mm.. exista vreo diferenta la filet??

am cautat in tot ploiestiul conductele astea si nu am gasit nicaieri.. dar de dacie 1310 am gasit la tot pasul..

in concluzie sunt asemanatoare sau trebuie sa perseverez in cautarea de astfel de conducte??:-S

o seara buna..
apollo
nu sunt la fel din cate stiu.difera pasul la filet si diametrul.

acum nu stiu daca sunt la fel la lungime sau cum se gasesc in comert.
MIHAI8888
se gaseau la metru liniar conducte de frana
piulita aia olandeza se refolosea dar nu stiu sigur cum
variable_dynamics
Racordurile flexibile de frana(pentru etrieri) la Nova sunt MAI LUNGI decat racordurile flexibile fata/spate de berlina.

De asemenea difera si sistemul de prindere/blocaj al racordului pe clema de prindere de pe caroserie. La sistemul de cuplare cu conductele rigide ale circuitului de franare PARCA nu exista diferente(din ceea ce imi amintesc eu) insa......lucrul asta NU te ajuta la nimic.

Deasemenea, subscriu la faptul ca nu se prea gasesc!

Numai bine.
Anonim5
tocmai ca nu se gasesc chiar deloc si ma gandeam sa iau de 1310 crezand ca sunt asemanatoare..

acum plec pana la primul magazin cu pise auto unde se gasesc conducte de 1310 si masor cu sublerul si diametrul filetului si pasul ca in rest ma descurc eu sa le prind pe bascula acolo.. smile.gif

multumesc mult pt ajutor.. biggrin.gif.. sper sa se potriveasca.. biggrin.gif

31 May 2008, 15:30:
am lucrat pana acum la masinai si gata.. am rezolvat-o.. biggrin.gif:D

pana la urma am cumparat conducte de 1310.. si s-au potrivit perfect.. doar cu cateva mici obiectii cum ar fi...
-conducta de la roata stanga ( cea lunga ) a fost putin mai scurta decat cea de nova cu vreo 2-3 cm si acum la mine sta putin mai intinsa;
-conducta de la roata dreapta a fost mai lunga si a trebuit sa fac un "S" ca sa poata sta bine pe bascula..

in rest nu au fost deloc probleme.. capetele cu filet sunt identice cele de nova cu cele de 1310 si la pasul filetului si la diametrul exterior al filetului..

daca aveti astfel de probleme si nu gasiti de nova cred ca asta e solutia ideala.. si ieftina chiar.. tongue.gif (conducta lunga a costat 15 lei iar cea scurta 8 lei)

multumesc tuturor pt ajutor.. biggrin.gif
gti98
Multumiri pentru informatie!!!
Conductele de frana imi sunt foarte urat ruginite, de asemenea "regulatorul" ala care controleaza frana pe spate...
Deocamdata functioneaza, dar imi pun problema ca asa cum mi s-au rupt arcurile prin coroziune, sa nu se sparga si tevile alea....
Bafta!!!
cristidb
Eu stiu ca cilindrii receproti de nova nu sunt la fel cu cei de break. Diferenta e pasul filetului de la conducta si forma capatului conductei. In buna traditie Dacia, e posibil sa se fi montat mai multe modele de cilindrii si conducte in timp.
anndi
Merg fara probleme cei d break, am pus io. Aia de nova erau 50 si ceva de lei aia de break 25 de lei. Spor la treaba!
Anonim5
din pacate revin cu o noua problema la frana..

frana imi tine foarte bine dupa ce am schimbat conductele de care v-am mai spus doar ca acum cand franez mai puternic se aude un fel se scartait urat ca si cum ar freca metal pe metal la rotile din fata..

ar trebui cumva sa schimb placutele de frana?? din cate stiu cand se tocesc placutele de frana sau cand raman fara lichid de frana trebuie sa mi-se aprinda martorul (!) in bord nu??

aveti vreo rezolvare pt problema mea?
anndi
schimba repede placutele ca strici discurile. poate e ars becul din bord sau e firul intrerupt. da esti sigur ca ai placute cu senzori? nu te lua numai dupa senzori.
Anonim5
multumesc anndi.. am schimbat placutele chiar daca nu erau nici jumatate uzate dar acum nu se mai simte acel zgomot..

acum am o noua problema.. biggrin.gif..

frana imi tine bine si pe fata si pe spate doar ca mi-se pare ca trebuie sa apas foarte tare pe peda ca sa opresc masina cat mai repede..

stiti cumva ce as putea face sa apas mai usor pe pedala pentru a frana eficient??

multumesc mult pt ajutorul si rabdarea acordata..
Ov
verifica servofrana: dupa ce opresti motorul se intareste pedala ? cu capota ridicata si motorul pornit, auzi vre-un fasait din zona servofranei ?
anndi
Pai numai ce ai schimbat placutele. ai rabdare macar 100 de km sa se calce pe discuri ca au si alea o uzura .
gti98
Scrasnet la placute poate apare si daca au intrat niscai granule (nisip) intre placuta si disc. Remedierea consta in "mangaierea" placutei cu o perie de sarma (curata, sa nu-i "imbunatatesti" functionarea cu ceva lubrifiant!), care scoate mizeria "scartaitoare" infipta in materialul, mai moale, al placutei. Daca mergeai asa, se scoteau singure prin uzura (e f important sa fii sigur ca nu e vreo placuta uzata pana "la fier" ca strici discul!)(se poate intampla sa se uzeze anormal de repede, daca pistonasul are inceput de gripaj, sau placuta se uzeaza oblic, daca are vreun defect de forma sau dimensiune!)
Si eu am o problema asemanatoare, dar pe spate, franarea e insotita de un zgomot (intre scrasnet si huruit, apare la franarea cu frana de mana). Am cumparat saboti - am 80k km si e foarte posibil sa fie necesara inlocuirea - dar inca nu am ajuns sa scot tamburii si sa vad ce-i acolo. Intre timp, masina a mai facut cativa km si zgomotul a disparut(!). Acum e la vopsit, dar dupa ce iese, odata cu pregatirea pt ITP ii verific si franele pe spate.
Spor la lucru!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.