Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Filtru aer SLZ 1.4 MPI
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
i96nds
S-a mai discutat cate ceva despre filtrul de aer la alte categorii ale forumului - insa nu prea rezulta clar raspunsul. De aceea zic sa mai dezbatem problema la categoria "Piese auto - SLZ"

Evident SLZ 1.4 MPI are acelasi motor ca si DSN deci problema e aceeasi la ambele masini.

Am fost sa iau filtru de aer pentru ca as vrea sa il schimb mai devreme de acei 20.000 Km pe care ii sugereaza ei. Asta mai ales datorita prafului de pe la noi.

Insa la magazin am vazut ca "cel de origine" in celebra cutie albastra este 350.000 lei, ceea ce nu e chiar putin.

Unii zic ca filtrul "Romcarbon" ( sau cam asa ceva) este acelasi lucru cu cel de origine insa costa doar 170.000.

Ce parere aveti ? Dacia cumpara oare filtrele astea de la Romcarbon, le ambaleaza frumos si apoi le vand la pret dublu?

Oare sa cumpar din cel "de origine" sau nu ? Cum recunosc filtrul "Romcarbon" daca se potriveste la acest motor de 1.4 ?

Multumesc anticipat.
GeorgeB
sau iti iei unul sport pe care il speli wink.gif
Marty
Din experienta mea cu Renaulturi, iti spun ca filtrele de origine sunt mai ieftine decit cele MANN, deci poti incerca sa-ti cumperi un filtru MANN dar va fi mai scump de 350 de mii. Poti incerca si cu filtru Romcarton sau cum ii zice dar chiar nu vad sensul.
sstanescu
Daca nu s-a schimbat treaba, in cutiile "de origine" filtrul e FRAM. Pe timpuri parca am vazut filtru de aer Purflux, insa nu bag mana in foc. Asa ca am eu ceva dubii cu Romcarbon-ul.

Tu te-ai gandit sa faci o fapta buna si sa schimbi filtrul de aer (eu il schimb la 6500 impreuna cu schimbul de ulei, dar aici vorbim de grade avansate de nebunie). De ce nu faci fapta buna pana la capat sa cumperi si sa iei de origine, daca nu mai bun? Poate arata la fel, insa pana una alta eu nu am incredere in Romcarbon ca foloseste o hartie cu aceleasi proprietati de filtare.
dragosdia
Eu il schimb la 8.000 km cand schimb uleiul si cumpar de origine (nu mai stiu ce culoare are ambalajul smile.gif ) "pieces d'origine" Renautl tot cam in jur de 350.000 lei de la magazinl Dacia de pe Mihai Bravu.
FlorinV
Filtrul de aer are 2 componente: hartia filtranta si garnitura de poliuretan. Filtrele produse la Romcarbon folosesc de ani de zile aceleasi materii prime ca si cele produse de MAN, respectiv hartie filtranta si poliuretan din Germania. Deci calitatea lor este aceeasi. Ceea ce platesti in plus la orice alt tip de filtru este doar marca producatorului.
i96nds
Poti sa ne zici si noua de unde ai cumparat un astfel de filtru de aer ? Ce cod are ca sa fim siguri ca e ceea ce ne trebuie ?
florentinzsk
cumpara filtru roamnesc, turcesc de care vrei sunt la fel de bune
FlorinV
florentinzsk, tocmai ai spus o mare prostie...Filtrele turcesti folosesc hartie de filtru indiana. Cele de romcarbon folosesc hartie germana. Chiar si fara sa fii specialist iti poti da seama ca nu au cum sa fie la fel. Iar filtre turcesti cu hartie germana, desi exista, nu o sa gasesti pe piata noastra.
SwatKat
Mie la revizia de 20k la IPSO am vazut ca au scos un filtru dintr-o cutie cu Renault pe ea, "d-aia galben-gri..."... N-am pus intrebari...
Sig
Filtru Romcarbon este identic cu filtrul de orgine.
florentinzsk
QUOTE(FlorinV @ 3 Aug 2005, 08:46)
florentinzsk, tocmai ai spus o mare prostie...Filtrele turcesti folosesc hartie de filtru indiana. Cele de romcarbon folosesc hartie germana. Chiar si fara sa fii specialist iti poti da seama ca nu au cum sa fie la fel. Iar filtre turcesti cu hartie germana, desi exista, nu o sa gasesti pe piata noastra.
*



Chiar nu am stiut chestia asta!! ce diferenta este intre hirtia indiana si cea germana si de unde iti dai seama ce fel de hirtie este?
i96nds
FlorinV, unde gasim filtru ROMCARBON si ce cod trebuie sa aiba ca sa mearga la motorul 1.4 de pe DSN/SLZ?
alex_axn
eu am gasit la un magazin oarecare de piese auto(dacia) (era destul de mic, dupa iesirea din pasajul muncii, cand mergi spre iancului,imediat pe dreapta). e ambalat intr-o cutie cu rosu si am data pe el 190 sau 210 mii nu mai stiu sg
thunder
Atentie la dimensiunea filtrului

Eu am cerut un filtru pt. DNS, si ala de la magazin mi-a dat un FILTRON ca nu avea de origine. Problema e ca respectivul filtru are diametrul putin mai mare, suficient sa nu intre cum trebuie in cutie, adica nu intra in canalul ala care este pe capacul de la cutia filtrului si mai mult ca sigur nu etanseaza bine. Am preferat sa nu ma risc si am luat altul, Romcarbon.
Codul FILTRON este AR 131/1, cutie rosie, iar pe cutie mai scrie cateva echivalente:
- FRAM CA9074,
- MAHLE LC994
- PURFLUX A1068
- FIAAM FL9015
asa ca e posibil ca nici unul dina aceste filtre sa nu se potriveasca in cutia de la DNS/SLZ ... mare ATENTIE
FlorinV
florentinzsk,
la ochi nu ai cum sa iti dai seama de diferenta. dar odata pusa la test la laboratoare specializate, diferentele sunt mari. Atat in cea ce priveste numarul si diametrii porilor, capacitate de filtrare, grad de imbacsire, etc. Pe piata romaneasca poti gasi filtre cu hartie germana (un fel de a zice, firma e acum cumparata de americani, Hollingsworth, cel mai mare producator din lume), cele produse in germania, cele de romcarbon si uneori, doar uneori cele de UAMT; cu hartie italiana sau spaniola (mori apartinand concernului finlandez Alshtrom, in special la filtrele italiene si frantzuzeshti, hartie turceasca sau indiana la filtre turcesti, sau de cele care nu au tara de origine scrisa pe ele, hartie coreeana in special pentru filtrele Daewoo, produsa la moara hollingsworth din coreea, cu o calitate un pic mai scazuta decat hollingsworthul din Anglia sau Germania, si hartie chinezeasca despre care nu merita sa discutam. Culmea e ca e folosita chiar si de firme care au un nume mare pe piata, nu numai de filtrele pe care le aduc cei de la conex iasi. Feriti-va de astea ca dracu de tamaie, mare diferenta fata de hartia igienica nu prea e
AIX
Filtru Renault, cutie galben-gri - 460.000 lei, magazin Dacia; scump, in iarna era 350.000. Cred ca o sa ma las de schimbatul la 10.000 si fac cum zice cartea - la 20k...
Tudor B
Filtru romcarbon, in praktiker, la 30 ron.
pedrovl
Desi sunt adeptul pieselor de origine chiar daca sunt scumpe, la filtru de aer am avut o surpriza. Intrucat am iesit din garantie, revizia de 40k mi-am facut-o singurel. Evident trebuia sa schimb si filtrul de aer si am pornit sa caut. In magazin am gasit filtru RENAULT (cutie galben gri) = 360.000 lei, Filtru piese de origine (albastra cu timbru RENAULT) = 330.000 lei si FIltru de BUZAU (cutie rosu cu alb) = 160.000 lei.
Am desfacut toate cele 3 cutii prin bunavointa vanzatoarei si am constatat ca sunt ABSOLUT LA FEL !!! In plus mi s-a spus ca BUZAUL este producator de filtre pentru RENAULT, WV, Ford si alte firme pentru ca au hartie germana dar difera de fapt doar ambalajul. Asa ca la Filtru de Aer putem sa platim mai putin pentru ca nu folosim cutia.
madkat
subscriu - acum 10.000 km am schimbat filtrul la DSN cu unul Romcarbon (cutie de carton cu scris rosu) - este absolut identic cu ce am scos de pe masina (cel original)
chiar si scrie acelas lucru pe ambele...
burliu
eu i-mi pun italian de la clean si costa 23.24 ron asta a fost la utima revizie
RIon
Azi am schimbat si eu la 10 500km filtrul cu unul Romcarbon, desi cel vechi (pe care scrie fram nu era prea uzat, dar...) 19.5 lei noi, vis-a-vis ursus cluj.
[attachmentid=14766][attachmentid=14767]

Sper sa fie ok 10 000km.
Am pus si un 2+2 curatare injectoare...sper sa fie ok la 18.5 lei

teoretic ar trebui sa scada consumul biggrin.gif
pedrovl
E bun filtrul de Buzau dar cam scump. Eu l-am luat cu 150k. Dupa ce pui "Injector cleanner " consumul nu va scadea imediat dar trebuie sa se simta schimbarea. Sa postezi la topicul de consum daca observi ceva. Astept cu interes. eu deobicei ii bag din 5 in 5 k si am rezultate.
madkat
@pedrovl - ce marca de injector cleaner bagi? ca as vrea si eu si nu stiu ce sa iau...
pedrovl
QUOTE(madkatweb @ 16 Sep 2005, 09:53)
@pedrovl - ce marca de injector cleaner bagi? ca as vrea si eu si nu stiu ce sa iau...
*




Nu am o marca preferata dar m-am orientat sa fie pentru masini MPI, sa nu scrie in limba romana (decat eventual sa aiba un bilet cu traducerea lipit ) si sa fie garantat cat mai multi km ca sa nu fiu obligat sa bag la fiecare plin. Daca imi aduc bine aminte, ultimul era luat de la Petrom , de productie SUA , scria ca este pentru 5000 de km (cu obligatia de a-l turna si de a face plinul) si se numea parca "Fire - Injector Cleanner".
cristyyy2003
GASITE INJECTOR CLEANER! wink.gif
nebunu



as vrea sa stiu si eu daca un filtru de aer sport modifica sau nu consumul la masina si daca da in plus sau in minus.
adica mai bine pun unu sport sau unu original dacia.
adostar
daca pui filtru sport se modifica consumul dar nu simtitor. oricum mai castigi un + de putere
Reed
QUOTE(adostar @ 1 Nov 2005, 15:05)
daca pui filtru sport se modifica consumul dar nu simtitor. oricum mai castigi un + de putere
*


Hei traim in Romania !!! ai vazut tu pe undeva ca se matura soselele ca lumea si nu sunt nori de praf??? Pune-ti un filtru de praf recomandat de producator daca vrei sa mai mearga masina !!!
danygaro
Revenind la topic !
Filtru aer Made in Romania (Buzau) - 170.000 lei
Filtru aer (de origine Made in France) - 300.000 lei
nebunu
eram curios daca se modifica in + sau - si daca merita. adica dau 1 500 000 pe unu sport si castig macar 1-2 Cp si cam cu cat creste consumul? 0-1 Litru sau mai mult mers fff spotiv
RIon
In CJ e ceva promotie (e un spot pe kissfm) cred la Proton Auto, filtru aer SLZ, SN la 26.3 RON.
Magua
filtru Romcarbon pt SLZ, la magazinul de pe Colentina colt cu Fundeni, 18 RON!
Cr|sTy
dak iti pui filtru sport..nu castigi nici un cp..
marius80_eugen
Daca iti pui filtru de aer sport in cutia standard sau iti pui kit admisie aer + filtru sport castigi cativa caluti , undeva pe la 1-2 . Dar daca vei continua si cu o evacuare sport , sansele sa ajungi la un 4-5 caluti sunt mult mai mari . Iar daca te gandesti si la un chip-tuning mai castigi la sfarsit un 3-4 cai . Ordinea cam asta este ! Castigul in putere se vede dupa instalarea noilor piese . Dupa instalarea filtrului sport si a eacuarii este bine sa scoti bornele vre-o 30 min si apoi sa le pui . Astfel se reseteaza parametrilor initiali ( mai ales la relantiu ) ai calculatorului de injectie . Despre tuning te poti informa mult si bine , dar ideea este daca vei folosi in vre-un fel acele schimbari . Adica o investitie trebuie amorsata intr-un fel , altfel nu este rentabila . Se pare ca un chip-tuning iti da si o mica economie de carburant si astfel , in timp iti poti scoate banii . Nu as da pe chip mai mult de 220 euro . Pentur masinile noastre nu se merita . Problemele masinii sunt cu totul altele , gen ambreiaj , stabilitate , siguranta ... si nu acceleratie si zgomot .
Eu as cauta un filtru sport care sa se monteze exact in cutia celui original fara alte modificari , iar cu evacuarea , in momentul in care incepe sa se perforeze si sa tinda catre strecuratoare imi iau de inox , putin mai larga + toba sport ( dar spre fiabilitate , nu spre performanta ) . Bafta si sa-mi spui ce-ti mai trece prin cerebel !
b64chr
QUOTE(marius80_eugen @ 12 Jan 2006, 15:10)
Adica o investitie trebuie amorsata intr-un fel , altfel nu este rentabila!
*


Vrei sa zici amortizata. Si de ce ma rog consideri o imbunatatire ca este o investitie? Daca vreau sa-mi montez o blonda pregatita pe scaunul din dreapta, o fac pentru placerea mea sau trebuie neaparat sa-mi recuperez investitia?
marius80_eugen
Offtopic :Ai dreptate cu amortizarea ... Orice lucru din viata mea eu o consider o investitie . Poate viata asta m-a invatat asa .. stii cum se spune , ca e o .... Daca imi pun GPL trebuie amortizat , daca imi fac chip-tuning , trebuie sa-si scoata si ala banu' ca doar nu alerg de nebun prin Bucuresti ca sa ma dau mare ca am . De obicei investitiile ( imbunatatirile ) care le fac la masina se fac cu anumite scopuri : pentru un consum mai mic , pentru a arata mai bine , pentru performante , pentru a te da mare si tare ( a se citi pentru a deranja pe ceilalti ) ... Eu as investi mai multi bani sa o fac mai economica , decat sa o fac ca un brad de Craciun . Poate altora nu le pasa ca zdrancane si scoate fum cat timp lor le place cum se aude "basul si cu toba mare" .
Ontopic : Vezi ca blonda "pregatita" din dreapta sa poarte centura si nu uita ca mai consuma si ea ceva cai putere prin greutatea ei , asa ca un filtru de aer sport nu strica ! radmasa.gif
i96nds
Am masurat si eu "carnea" filtrului de origine si a celui Romcarbon.

Cel Romcarbon are "grosime" de 2.5 cm si pret 18 lei noi.
Cel de origine are "grosime" de 3 cm si pret de peste 35 lei.

Asadar puteti pune si filtrul Romcarbon. Insa el avand suprafata totala de curatare a aerului ceva mai mica (cu aproximativ 15%) e bine sa il schimbati mai repede de 20.000 km, mai ales daca mergeti mult prin oras. De exemplu schimbatul la 15.000 km ar fi o practica buna.
danygaro
Filtru Romcarbon de Buzau = 175.000 lei, Renault de origine = 300.000 rol.
Da, este indicat a se schimba mai repede de 20.000 km, mai ales pentru cei care circula cu precadere in oras. La cat praf este pe strazile si bulevardele tarii, si in plus daca mai pica si cate un drum "to village", efectul este garantat. Nu costa o avere, si in plus pentru masina este ca un "plaman nou".

Later edit:
Daca nu este superimbacsit, filtrul merge si "suflat" cu are la un compresor. In lipsa de altceva merge si cu un aspiratorul , dar... .
crocky
Eu nu inteleg. Cand am facut prima revizie de 10000, am schimbat si filtrul de aer (era destul de imbacsit-mers mult in Bucuresti). Si am dat pe el vreo 150000, de origine, luat de-acolo (din service). blink.gif
danygaro
QUOTE(crocky @ 8 Mar 2006, 12:50)
Eu nu inteleg. Cand am facut prima revizie de 10000, am schimbat si filtrul de aer (era destul de imbacsit-mers mult in Bucuresti). Si am dat pe el vreo 150000, de origine, luat de-acolo (din service).  blink.gif
*



Ori au facut-o din exces de zel in ati lua banii, fie din alte motive "obscure" - a se citi manevre, fiindca e posibil sa nu il fi inlocuit cu altul nou, dar cartea spune ca filtrul de aer se schimba la 20.000 km.
madkat
este exces de zel - nu neaparat manarie de prin service

dar in cazul asta e un excel de zel binevenit la praful de la noi
moshulik
Am schimbat si eu filtrul de aer azi - cumparat de la un magazin de pe Str. Traian, m-a costat 180.000. Este facut in Romania, la Romcarbon Buzau. Scrie pe el ca s-a folosit hartie filtranta de import Germania.

Atentie la schimbarea filtrului - cand l-am scos pe cel vechi am descoperit ca avea o cuta nasoala pe buza de etansare de cauciuc, deci probabil a fost pus in "service autorizat", pe acolo a tras probabil in timp ceva mizerie, aer nefiltrat. Este destul de migalos de pus filtrul asa cum trebuie, incat capacul sa se inchida usor, lejer, frumos. Va recomand sa faceti operatiunea in fata blocului decat la service, acolo se grabesc si daca ai ghinion iti prinde capacul stramb, strange suruburile si gata, zici ca ai schimbat filtrul, cand de fapt masina va trage aiurea aer pe langa filtru.
crocky
QUOTE(danygaro @ 8 Mar 2006, 13:56)
Ori au facut-o din exces de zel in ati lua banii, fie din alte motive "obscure" - a se citi manevre, fiindca e posibil sa nu il fi inlocuit cu altul nou, dar cartea spune ca filtrul de aer se schimba la 20.000 km.
*



Stiu si eu din carte cand se schimba (da tot in carte scrie ca in anumite medii se poate schimba mai des). Mecanicul m-a intrebat daca vreau sa-l schimb, ca nu strica la praful de pe la noi, asa ca mai intai am vrut sa-l vad cum arata (am stat tot timpul langa masina, deci nu a fost nici o manevra, era nou) apoi vazand si intreband cat costa am fost de acord. Deci raman in continuare cu mirarea privind scorurile... Din pacate numai gasesc factura de la revizie sad.gif
Intre timp am vazut ca nu e mare scofala inlocuirea lui, o poate face oricine cu minim de cunostinte tehnice si o surubelnita.
moustache
Eu schimb toate filtrele al 10000 Km. Adica ulei (normal), climatizare (ca sa debit bun de aer, si mai putin praf in masina, asta nu are garnituri de etansare in cutie, daca e imbacsit, sigur mai trage si pe langa el) si aer (desi la o prima vedere poate nu pare imbacsit, merita totusi schimbat, un filtru prin care aerul circula mai greu inseamna consum mai crescut, deci s-ar putea sa economisim cateva sute de mii la filtru schimbandu-l la 20000 si sa dam mai mult pe benzina). Parerea mea.
wwilly
La masinile pe injectie, un filtru de aer inbacsit, nu duce la cresterea consumului, ci la scaderea puterii. Timpul de injectie este ajustat de sonda de oxigen in cazul in care amestecul are tendiinta de a devenii mai bogat. Mai putin aer , mai putina benzina.. rezultat putere mai scazuta! LA carburator intr-adevar creste consumul in cazul inbacsirii filtrului de aer.
moustache
QUOTE(wwilly @ 9 Mar 2006, 19:36)
La masinile pe injectie, un filtru de aer inbacsit, nu duce la cresterea consumului, ci la scaderea puterii. Timpul de injectie este ajustat de sonda de oxigen in cazul in care amestecul are tendiinta de a devenii mai bogat. Mai putin aer , mai putina benzina.. rezultat putere mai scazuta!  LA carburator intr-adevar creste consumul in cazul inbacsirii filtrului de aer.
*



Perfect de acord. Si cu mai putina putere, ca sa obtii performate similare, apesi acceleratia mai tare, eventual retrogradezi mai des treapta de viteze... asta oare nu duce la cresterea consumului? Si faptul ca la aspiratie, rezistenta e mai mare, asta oare la ce duce? Ma intreb si eu asa...
fun-e23
Mi-am luat si eu azi filtru de aer ONFIL FILTER HF 0194 P
Pe filtru scrie type MANN.
Stie cineva daca e ceva de capu lui?


[attachmentid=21996]
i96nds
QUOTE(fun-e23 @ 14 Mar 2006, 00:05)
Mi-am luat si eu azi filtru de aer ONFIL FILTER HF 0194 P
Pe filtru scrie type MANN.
Stie cineva daca e ceva de capu lui?


Nu stiu daca e OK insa macar zi-ne si noua la ce pret l-ai cumparat !!!
fun-e23
eu am dat 20 ron din vitan dar dupa ce l-am cumparat am gasit si cu 18 ron
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.