Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Directie nesigura
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
MariusWsW
Am 25000km si in viraje imi scartaiau rotile asa ca am decis sa imi fac geometria...n-am avut de lucru.Cateva informatii ca sa va dati seama de un lucru:
-pentru ca masina mea sa mearga drept,de cand am luat-o de noua imi statea volanul foarte putin inclinat spre dreapta...
-dupa ce mi-au facut geometria desteptii aia de la OMV de vizavi de la rondul Bingo-Europa care vand si anvelope,volanul imi sta drept dar la 100/h cand iau un viraj la dreapta dupa cateva grade cand rotesc volanul simt cum rotile vireaza mai mult decat trebuie si scapa de sub control...vireaza cat trebuie in prima faza si dupa aceea daca mai trag putin dreapta de volan simt cum masina devine instabila si trebuie sa trag repede stanga sa nu intru in copaci...
-dupa toate astea m-am dus inapoi la ei si ni-au facut iar unghiul de convergenta fiindca la DSN doar asta se poate regla.Concluzia?Totul e OK.
-De nervi ma duc la dacoserv pe salaj si imi pun aia masina pe computer-3 grade unghiurile inchise si rotile deci nu erau paralele....bun
-acum insa nu mai face asa de rau dar dupa ce am venit de la Moeciu,pe serpentine si bineinteles tot drumul si asta doar dupa viteza de 80/h face la fel dar nu ca inainte.Acum am volanul drept dar la dreapta face figuri
-virajul la stanga nu am treaba cu el si precizez ca numai la viteza mare,nu la 50/h se simte si e foarte periculoasa....
Acum vine intrebarea mea:ce s-a intamplat si ce se intampla...de ce nu mai merge ca inainte de a umbla la directie?vreau sa imi puna vomlanul cum a fost dar cei de la dacia mi-au zis ca aparatul le indica totul ok si ca nu e nici o problema...cu toate ca este un foarte mare si ma dispera fiidca trebuie sa fiu atent sa redresez masina de fiecare data cand intra in boala...astept raspunsuri si pareri de la voi...
paulp
O parere mai neavizata, dar patita: ce cauciucuri ai? Fenomenul asta e in general specific cauciucurilor All Season, si se manifesta la limita aderentei (viteza mare plus curba).
Daca unghiurile sint bune (si din verificarile consecutive asta rezulta), fenomenul subvirator specific DSN se manifesta destul de frecvent.
O solutie ar fi sa pui cauciucuri mai late pe spate.

VladG
S-ar putea sa nu fie de la unghiuri.
Aceeasi directie nesigura la viteze mai mari de 100km/h am avut-o si eu inainte sa schimba axul volan inferior. Avea un joc destul de mare si in limitele acestuia masina schimba directia dupa bunul plac.
Nu e exact comportamentul descris de tine, dar merita verificat si axul ala.
La mine, dupa ce l-am schimbat nu mai are nici cea mai mica problema.
GeorgeB
sau cauciucuri mai bune wink.gif
MariusWsW
Ma gandesc ca daca ar fi fost de la cauciucuri ar fi trebuit macar sa faca si inainte de a face geometria...asa mi se pare logic.Am cauciucuri montana ale ei de cand am luat-o si inca sunt destul de bune...insa tot nu-mi dau seama ce sa fie...sa nu fie oare cremaliera la jumatate?Ei mi-au blocat caseta de directie ca are o usa de vizitare sau ceva de genul asta si au bagat ceva in ea si dupa aceea mi-au facut unghiul...nedumerirea mea la fel de mare a ramas...
ZaiR
QUOTE(MariusWsW @ 30 Dec 2004, 22:49)
Ma gandesc ca daca ar fi fost de la cauciucuri ar fi trebuit macar sa faca si inainte de a face geometria...asa mi se pare logic.Am cauciucuri montana ale ei de cand  am luat-o si inca sunt destul de bune...insa tot nu-mi dau seama ce sa fie...sa nu fie oare cremaliera la jumatate?Ei mi-au blocat caseta de directie ca are o usa de vizitare sau ceva de genul asta si au bagat ceva in ea si dupa aceea mi-au facut unghiul...nedumerirea mea la fel de mare a ramas...
*


daca vrei sa ai o viata mai lunga fa urmatorul pas: Schimba cauciucurile !!!! cauciucurile montana sunt bune de pus pe talpa papucilor cu care stai in casa....si se poate sa derapezi si atunci !!! pe urma mai discutam
aless
Eu cred ca masina nu are nimic. Doar obisnuinta cu vechea pozitie a volanului e de vina.
QUOTE
statea volanul foarte putin inclinat spre dreapta...

Intrebare: de regula unde tii mainile pe volan, pe roata sau pe spite? Pentru ca daca preferi varianta a doua, mai mult ca sigur de la pozitie ti se trage...

Daca in timp nu te vei obisnui cu noua pozitie a volanului, atunci probabil ca buba e in alta parte: ax volan, caseta directie...
MariusWsW
In primul rand cer scuze moderatorilor pentru revenirea la acest vechi topic,dar ma dispera!
Mainile pe volan nu le tin tocmai pe spite dar chiar daca tin de ele,nu ma deranjeaza,stiu si pot sa ma acomodez usor cu orice volan,masina si mai ales a mea.
Mai e o problema noua...De la un timp incoace,merg mai des spre giurgiu...pana la 30 Decembrie...in sfarsit.Drumul nu e tocmai bun dar curbele le iau in medie cu 130-140km/h.Nici asta nu conteaza prea mult...dar in drum drept,simt cum rotile isi cam fac de cap stanga-dreapta cu toate ca volanul il tin nemiscat iar joc in caseta nu am...doar simt o bataie pe la gropi si ma gadila pe la picioare...cred ca de la bara stabilizatoare.Insa,care e faza cu rotile si de ce nu mai am siguranta si raspunsul ferm al directiei la miscari milimetrice ale volanului in curbe si la drum drept.La viteze mici,pana la aproximativ 90-100/h,acest simptom nu-si face simtita prezenta.Dar la viteze superioare,imi este cam frica.Parca are o chestie de ezitare si apoi reactioneaza la ce ii cer eu si asta de la niste boi care si-au batut joc de mine.
Si inca ceva...cum am spus in posturile anterioare,mie imi statea volanul altfel pe pozitia drept inainte.As vrea sa fac o jonglerie,teoretic ar merge,voi ce credetei?Vreau sa schimb capetele de bara si la roata stanga sa infiletez capul cu 2-3 spire mai mult,iar la dreapta sa il scot sa-l desurubez incers fata de stanga cu acelasi numar de spire.Proportia se pastreaza,teoretic,practic?Poate asa o rezolv...
Aaaaaaaa,era sa uit,se poate ca (,)cremaliera sa nu fie la jumatate?Cum se blocheaza caseta de directie?Unde este acea usa de vizitare?Are un punct de "0"?Astept cat mai multe pareri...vad ca multi citesc,insa nimeni nu prea isi da cu parerea...multumesc anticipat.
klaus
Eu zic ca ai o problema cu crucea cardanica din compartimentul motor de la axul volan inferior 9sunt bucsile mancate).Cum simti si bataie la gropi, eu cred ca ai sanse cam 90% sa fie de la ax volan inferior (la viteze masri se manifesta exact cum descrii tu, ca eu de-aia l-am schimbat, nu p[entru ca troncanea...).
Te duc la aia de la dacoserv salaj cu un ax volan inferior (preferabil cu factura si certificat de garantie la el ca sa ai garantie 6 luni de la montare) si ii pui sa-l schimbe. Bara stabilizatoare nu da astfel de simptome, dar preventiv poti sa schimbi tot atunci si bucsile ei.
MariusWsW
Problema e ca nu cred sa fie de la crucea cardanica...masina are 27.000km si axul are 5000km.E cam nou,zic eu...toate astea au aparut dupa ce mi-au "facut" unghiurile de convergenta rapandulele alea e mecanici de vizavi de OMV de la bingo-europa.Sa nu faceti asa ceva...mai ales la aia.Apropo,am fost la Dacoserv Salaj cand mi-au facut unghiul din nou,insa nu au gasit nici o defectiune la inspectie la directie (zic ei).Insa problema cu volanul persista de la geometrie sau...
13nov
Nu ar strica sa verfici si pivotii. Un pivot uzat poate influenta foarte mult comportamentul directiei.
costi
Marius eu zic sa-ti faci directia inca o data la o firma serioasa (Shama ?), urmata de teste care sa te convinga. Nu prea este loc de experimentat cu directia (curbe cu 130-140 ?)
MariusWsW
Shama?Este vreun service specializat?Pe unde se afla si cam la ce bani ajunge o geometrie...sincer acum sunt cam lefter,dar peste vreo 2 sapt.ar fi ok.Poti sa-mi dai mai multe detalii Costi?
bomicabomic
www.samaservice.ro
Mihai007
QUOTE(MariusWsW @ 7 Feb 2005, 14:43)
Shama?Este vreun service specializat?Pe unde se afla si cam la ce bani ajunge o geometrie...sincer acum sunt cam lefter,dar peste vreo 2 sapt.ar fi ok.Poti sa-mi dai mai multe detalii Costi?
*



Ai rezolvat intre timp ?
banuiesc ca pana la urma ti-ai dat seama ca de vina este tot crucea cardanica de la axul inferior al volanului care are "joc"... vorbesti de aceleasi manifestari pe care le am si eu acum : la viteze mai mari directia devine nesigura din cauza "jocului" volanului iar la viteze mici troncane.

vezi http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...caseta+directie
Mihai_E
io am schimbat axul inferior la 54000 km pentru ca nu mai suportam troncaneala, da simptomele pe care le descrie Marius nu le-am avut nici la 160km/h.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.