Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Solenza - caseta de directie asistata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3
variable_dynamics
Pentru cei interesati, prezint dezasamblarea(componenta) casetei de directie cu care este echipat autoturismul Dacia Solenza. Majoritatea partii mecanice este aceeasi cu cea a unei casete de directie de SuperNova/Nova. Diferenta consta in faptul ca, la Solenza, directia este asistata hidraulic(servodirectie hidraulica), deci constructia casetei de directie este un pic mai complicata. Voi incerca dau mici detalii pe parcurs, in limita cunostintelor.

Caseta de directie in vedere de ansamblu: [attachmentid=1627454835]

Pentru cei care nu stiu, angrenajul mecanic de directie la automobilele Dacia Nova, Supernova si Solenza este de tip pinion-cremaliera.

Orificiile filetate de racord ale conductelor de tur si retur de ulei hidraulic(de la compresorul hidraulic):[attachmentid=1627454836] [attachmentid=1627454837]
Langa acestea se pot observa alte doua conducte de inalta presiune.

Compresoarele hidraulice folosite in general la servodirectie sunt de tip RVP(rotary vane pump) adica pompa cu excentric. Desi nu stiu exact ce tip de compresor exista pe Solenza, m-am gandit ca informatia de mai sus ar fi utila, chiar si ca fapt general.

Niplul canalizatiei de inalta presiune din “carcasa” cremalierei:
[attachmentid=1627454838]

Demontarea conductelor de inalta presiune:[attachmentid=1627454839] [attachmentid=1627454840] [attachmentid=1627454841] [attachmentid=1627454842] [attachmentid=1627454843]

Demontarea clemelor si garniturilor de prindere ale casetei:[attachmentid=1627454844]






13 Jun 2008, 13:50:
Cremaliera si capetele de cremaliera(stanga/dreapta):[attachmentid=1627454845] [attachmentid=1627454846] [attachmentid=1627454847] [attachmentid=1627454848] [attachmentid=1627454849]

Articulatiile(bile cardanice) intre cremaliera si bieletele de directie(stanga/dreapta): [attachmentid=1627454850] [attachmentid=1627454851]

Demontarea corpului pinionului(carcasei angrenajului):[attachmentid=1627454852]

Interiorul carcasei(se observa conturul in vaselina al rulmentului din varful pinionului. Ansamblul capac superior-pinion a iesit “echipat” cu rulmentul in discutie.):[attachmentid=1627454853]

Ansamblul capac superior-pinion, ansamblu ce contine si sistemul de “supape rotative” de inalta presiune. [attachmentid=1627454854] [attachmentid=1627454855] [attachmentid=1627454856]

Ansamblul exterior de supape rotative:[attachmentid=1627454857] [attachmentid=1627454858] [attachmentid=1627454859]
Este vizibil si rulmentul de pe corpul pinionului.


13 Jun 2008, 13:59:
Canalizatia hidraulica interioara a carcasei:[attachmentid=1627454860] [attachmentid=1627454861] [attachmentid=1627454862]
Se poate observa un rulment cu role pentru capatul dinspre axul-volan inferior al pinionului.

Faimosul simering al pinionului(cel care se uzeaza cauzand scurgeri de ulei hidraulic din caseta de directie):[attachmentid=1627454863] [attachmentid=1627454864]

Sistemul de tensionare al angrenajului(impingator, arc impingator, capac reglaj):[attachmentid=1627454865] [attachmentid=1627454866] [attachmentid=1627454867] [attachmentid=1627454868] [attachmentid=1627454869]

Si, in final, supapele rotative si canalizatia hidraulica a pinionului:
[attachmentid=1627454870] [attachmentid=1627454871] [attachmentid=1627454872] [attachmentid=1627454873] [attachmentid=1627454874] [attachmentid=1627454875] [attachmentid=1627454876]

La final, cateva precizari:
Am ales sa nu intru in detalii deoarece cunostintele generale de hidraulica pe care le posed nu au o mare relevanta in fata unor informatii specifice acestui sistem de directie asistata, informatii/cunostinte pe care nu le am,din pacate.
Cei cu spirit tehnic dezvoltat si cunostinte tehnice vor intelege mai mult din poze decat din cuvinte(pe principiul “o poza face cat o mie de cuvinte”)
Sper ca aceasta prezentare va fi folositoare in vreun fel colegilor de forum.
Pe acei colegi de forum care cunosc mai in detaliu acest sistem de directie asistata(partea hidraulica) si doresc sa aduca completari/imbunatatiri(detalii tehnice, constructive,etc) acestei scurte prezentari, ii invit sa o faca nestingherit.

Pentru critici, comentarii, sugestii , intrebari, va rog folositi mesageria privata .

Numai bine.
sebastianu
mam uitat azi la caseta directie si toate ii unsa ... murdara de ulei ... nu dintrun capat in altul... doar caseta... sau ce o fi aia ... aia mai mare piesa din mijloc.... lichid servo numi lipseste... ce sa fie ? ulei din caseta aia ... are sau nu ?
icsu
variable_dynamics felicitari pt topic. Am vrut sa fac si eu unul asemanator, dar nu am avut aparat foto. Sunt curios de ce ai "omorat" caseta? tongue.gif Cu scopul de a o repara sau in scop didactic? Vad ca nu ai demontat si simeringul problema, care e destul de "tricky" de scos.
variable_dynamics
Caseda de directie a fost demontata pentru a fi curatata, inspectata(am vrut sa vad gradul de uzura a anumitor piese, jocuri, etc) si reconditionata(au fost inlocuite anumite repere) Aceasta inspectie era absolut necesara din mai multe motive:unul ar fi ca eu nu inlatur niciodata (d)efectul fara sa gasesc si sa inlatur(daca se poate) cauza...iar cu directia nu e de joaca.

DE ACEEA, am realizat aceasta PREZENTARE/descriere si nu un TUTORIAL(de reparatie). Am ales sa nu descriu operatiunile de remediere/inlocuire efectuate fiindca NU IMI ASUM asa o responsabilitate si nici nu pot sti cum ar fi fost efectuate remedierile daca le-as fi descris.. Este vorba de directie, un sistem ce tine de securitatea rutiera deci implicit de viata/sanatatea soferului si a celorlalti participanti la trafic, pietoni, etc. Pentru cei care au probleme, exista doua posibilitati:
- cei cu suficiente cunostinte si spirit tehnic pot incerca repararea; Ca urmare a unor PM-uri primite, pentionez ca eu NU "prestez" astfel de servicii.
- cei care nu se pricep apeleaza la cei de la punctul anterior( smile.gif adica la cei priceputi) sau merg pe mana mecanicului din service.
Repet: este o PREZENTARE si nu un tutorial! Sper ca se intelege clar ce am vrut sa spun.

Posesorul casetei pozate(un amic) a fost sfatuit de personalul de service(un mecanic caruia ii era lene sa se murdareasca pe maini) sa SCHIMBE caseta de directie, lucru care s-a dovedit a fi inutil. Problemele, care nici nu erau grave, au fost remediate cu succes si caseta de directie merge impecabil din iarna anului trecut.

icsu,simeringul cu pricina a fost demontat si inlocuit, insa dupa ce am terminat de demontat/pozat totul. Stiu ca este tricky de scos(datorita lagarului cu role). Nu ma intrebati de unde am facut rost de simering(a fost foarte greu si nu mai pot face rost)

Rog a se posta numai descrieri suplimentare sau detalii menite sa imbunatateasca prezentarea. Pentru comentarii si discutii va rog folositi Mesageria Privata.

Numai bine.
ursul_bipolar
Salut baieti,

Sunt nou pe aici si vreau in primul rand sa-l felicit pe variable_dynamics pentru prezentarea facuta. Eu am o solenza clima din 2003 si cred ca trebuie sa-i schimb simeringul ala la caseta de directie pt ca in service mi-au spus ca pierd lichid de la servo -directie. Intr-adevar dupa vreo 800-1000 de km trebuie sa completez lichidul in vas pentru ca scade. Mentionez ca nu am nicio alta problema cu directia, joc in volan sau altceva.
Sper sa gasesc simeringul ala ca sa-l pot schimba.
PH 99 CRS
variable_dynamics daca ai putea sa postezi dimensiunile simeringului de la caseta de directie care se uzeaza ai face un mare ajutor biggrin.gif
variable_dynamics
La rugamintea lui PH 99 CRS postez urmatoarele informatii:

Caseta de directie asistata contine 2 simeringuri, dupa cum urmeaza:

- un simering care etanseaza partea hidraulica(este montat pe axul pinionului, imediat dupa supapa rotativa) si care are dimensiunile 28.5x43x6.5 ;

un simering care etanseaza "trecerea" axului pinionului prin carcasa casetei si care are dimensiunile 19x30x6.


Ca fapt divers, ambele simeringuri se gasesc extrem de greu(eu am reusit sa le gasesc cu mari eforturi) insa coforumistul icsu a folosit(cu succes din cate am citit eu) simeringuri de dimensiuni apropiate, dupa cum urmeaza:

-pentru simeringul 19x30x6 s-a folosit ca inlocuitor un simering 18x30x6;

-pentru simeringul 28.5x43x6.5 s-a folosit ca inlocuitor un simering 28x43x7.

Spor la reparatii!

Virgillius
Bun bun! Da' io care il schimb? ca am fost azi la dacia service si am cerut initial simeringul cu pricina si dupa ce cu amabilitate au vrut sa ma convinga ca nu exista aceasta piesa de schimb, au constatat cu stupoate ca au si pe stoc asa ceva...dar nu au reusit sa le gaseasca, asa ca au dat comanda. Au mai dat comanda si de o garnitura de nus'ce material de la palierul antizgomot. Deci acest simering care imi vine la dacia service pe comanda e bun de ceva? o sa revin si o sa va spun ce dimensiuni are. sa nu schimb pe unul care nu trebuie sa il schimb, ca individu nu a gasit pe schema aia decat un simering.
variable_dynamics
QUOTE
Bun bun! Da' io care il schimb? ca am fost azi la dacia service si am cerut initial simeringul cu pricina


Simeringul "cu pricina"... : huh.gif ...daca asa l-ati comandat, sub titulatura "cu pricina" astept cu nerabdare sa aflu ce ati piesa ati primit. La modul cel mai serios, de unde credeti dvs ca eu sau alti colegi de forum am putea sti CARE dintre simeringuri trebuie schimbat la caseta dvs. de directie?!?!?

In alta ordine de idei, eu am ramas cu impresia ca m-am exprimat destul de clar in postul precedent, unde am descris rolul/pozitia in caseta de directie a ambelor simeringuri si am si dat dimensiunile corespunzatoare fiecarui simering in parte!!!
QUOTE
- un simering care etanseaza partea hidraulica(este montat pe axul pinionului, imediat dupa supapa rotativa) si care are dimensiunile 28.5x43x6.5 ;

- un simering care etanseaza "trecerea" axului pinionului prin carcasa casetei si care are dimensiunile 19x30x6
.


UNDE este neclaritatea, ma rog?

QUOTE
o sa revin si o sa va spun ce dimensiuni are

Dimensiunile se cunosc deja(le-am postat si le-am dat si quote pt. dvs.)!!! Dimensiunile vor fi ori 28.5x43x6.5(simering etansare ansamblu supapa hidraulica) ori 19x30x6(simering trecere ax pinion)!!!

Va recomand sa va documentati(folosind functia SEARCH) in ceea ce priveste simeringurile in discutie inainte de a posta(si unde nu trebuie, pe deasupra)

Nu in ultimul rand, REPET:
QUOTE
Rog a se posta numai descrieri suplimentare sau detalii menite sa imbunatateasca prezentarea. Pentru comentarii si discutii va rog folositi Mesageria Privata.
sau topicurile care trateaza problemele legate de caseta de directie asistata, de pe subforumul Probleme tehnice - Solenza"

Numai bine.


JOHND
Incazul in care am facut toate operatiunile care le-ai enumerat si problema persista ce-ar butea sa mai fie?
Am schimbat semeringurile,a mers foarte bine cateva luni dupa care a inceput sa piarde iar ulei pe la burduful bieletei stanga. I-am shimbat iar semeringurile dar de data asta fara niciun rezultat.
marturisesc ca nu am avut timp sa stau sa verifica daca mai are si alte semeringuri,de aceea intreb.
Pe unde ar mai putea sa piarda ulei?
Multumesc anticipat
variable_dynamics
QUOTE
dupa care a inceput sa piarde iar ulei pe la burduful bieletei stanga. I-am shimbat iar semeringurile dar de data asta fara niciun rezultat.

Daca a inceput sa iti curga pe la burduful bieletei din stanga, de ce d-zeu ai mai schimbat simeringurile axului pinionului?!?! blink.gif
Daca iti scapa lichid pe la capetele de cremaliera inseamna ca etanseitatea ansamblului compartimentelor hidraulice este compromisa.
Mai pe romaneste, trebuie sa SCHIMBI caseta de directie.

In alta ordine de idei:
Desi am scris de nenumarate ori ca:
QUOTE
Nu in ultimul rand, REPET:
Rog a se posta numai descrieri suplimentare sau detalii menite sa imbunatateasca prezentarea. Pentru comentarii si discutii va rog folositi Mesageria Privata.
sau topicurile care trateaza problemele legate de caseta de directie asistata, de pe subforumul Probleme tehnice - Solenza
se continua a se posta aici probleme tehnice... sad.gif

Spor la reparatii...si la postat aiurea-n tramvai...
Numai bine.


lol
aveti idee daca se potriveste caseta de logan la solenza?
madarfacar
cand deschizi borcanu de lichid servo trebuie sa se vada uleiul in el?
ca la mine e gol....
tita
da ...ai si pe bidon scris minim ,maxim.
la mine curge rau de tot....m am uitat azi atent si am vazut ca mie imi curge cred pe undeva pe la piesa asta din poza .
parca capatul piese din poza intra in peretele caroseriei de la compartimentul motor.
La mine parca pe acolo pica....acolo se afla simeringul "buclucas"?
lol
dynamics zi`mi te rog daca cumva se potriveste pe sistemul de prindere o caseta directie de solenza(mecanica) pe masina care a avut caseta directie hidraulica !
alinbum
cum se pune noul semering in locasul sau?
dj_sweat
Din pacate Dacia propune schimbarea casetei de directie cu totul si nu se gasesc piese de schimb separat, probabil se poate incerca ceva dar nu in service autorizat.

Pozele sunt deosebit de bune.
ovidiu87
Se poate schimba simeringul de la axul volanului , fara nici o problema.Il am schimbat de multi km si nu mai curge absolut deloc. Am folosit 18x30x6
gagalin
salutare colegi , zilele acestea m am bagat pe sub masina din cauza unei pete pe locul de parcare , si se pare ca pierd pe la amandoua bielete de directie , ulei pierdeam dar credeam ca pierd pe la simeringul de sus , cel care da spre habitaclu , din cate am citit se pare ca aceasta problema nu se poate rezolva decat prin schimbarea casetei ? si mai este si o caruta de bani , cu stima alin

apropo am gasit intr-un magazin un tub de vreo 100ml de solutie , cica special pentru pierderi de pe sistemul de servodirectie si se adauga la un circuit de 2 L , credeti ca ar fi bun?, costa in jur de 30 de ron
Solenzul
Pentru o viatza lunga si lipsita de probleme a casetei de directie ce trebuie sa facem? Ce trebuie sa evitam?
Pentru categoria DE EVITAT pun eu prima linie:
- De evitat este sa luam de volan pe loc (cand masina nu e in miscare). Recomand sa miscam volanul cand masina este in miscare iar rotile se invart un pic. Pe loc, fortele de frecare sunt mult mai mari decat atunci cand masina se misca putin.
Adaugati si voi ce stiti sa facem asa 2 categorii ca toata lumea sa stie.
d3cst3r
Salutare tuturor
Am citit un pic prin forumul acesta despre probleme asemanatoare cu a mea, dar totusi ceva nu seamana deci va cer sfatu 1zhelp00.gif l.
Pana mai acum o saptamana masinuta mea, (clima 2003), pierdea ulei de la caseta de directie cam un bidon la 2 luni. Acum pierde un bidon la 2 zile sad.gif si se aude un zgomot groaznic la virare (nu conteaza stanga sau dreapta). Imediat dupa ce pun ulei nu se aude nimic, dar dupa prima oprire uleiul curge destul de mult si se aude zgomotul acela de fier pe fier sau cam asa ceva.
Intrebarea mea este: se merita sa repar caseta de directie? sau sa o schimb cu una de la dezmembrari?. Una noua iese din discutie datorita pretului.
Va rog ca raspunsurile sa cuprinda si preturi/avantaj/dezavantaj.
Multumesc

TheBreaker
Acelasi lucru il patesc si eu (scala 2003) , best price care l-am gasit pentru caseta noua este 1112 ron . Ma batea gandul sa pun si ceva sh dar sa ma tina inca 5-10k de km si sa fiu nevoit sa o schimb iar nu fac nici o afacere.
alex_DNK
stie careva ce model de caseta de directie are solenza? trw..etc??
ovidiu87
Daca va curge pe la simeringul de la axul volanului REPARATI LE , ca merg fara probleme reparate. Nu costa decat mecanicul ca o demonteaza, sau cine se pricepe scapa cu cativa lei pe simeringul respectiv.
d3cst3r
caseta tip SMI ca la Renault Clio model frantuzesc nu Symbol

5 Apr 2011, 21:37:
Dupa cate am auzit semeringuri originale DACIA nu exista. Acestea sunt considerate elemente de siguranta si nu se cumpara separat.
Simeringuri compatibile sunt cele prezentate de variable_dynamics mai sus.
Am dat comanda de ele la un magazin de piese auto dar se pare ca nu sunt doar 5 lei bucata ci 25 RON bucata.
Ramane sa vedem daca meseriasul este in stare sa le puna si sa le faca sa nu mai curga. am inteles ca trebuie reglata si caseta un pic pe calculator.....
gagalin
salut , vezi ca e abureala cu 25 de ron bucata , cauta pe la producatori de simeringuri , sunt firme care au site-uri , si sunt undeva la 4-5 ron ,sunt asociat la un magazin de piese auto , si cea mai ieftina caseta care o pot cumpara eu am gasit-o la 850 de ron si din vitan , se pare ca nu m am chinuit destul sa le aflu furnizori
ovidiu87
Nu trebe reglata caseta pe nici un calculator...Ci geometria trebuie facuta dupa aceasta interventie.
alinbum
ce cod are rulmentul de langa simering?
d3cst3r
Cel de 28x43x7 are codul 19027828B de la CORTECO
Cel de 18x30x6 are codul 81-53212-00 de la VICTOR REINZ
Pana la urma am cumparat caseta noua cu 1000 ron si am pus-o la service plus schimbat cateva consumabile si pe acolo
Asa ca am ramas cu o caseta de directie asistata de solenza care curge pe la rulmentul din stanga, are burduful rupt pe stanga la bieleta si cam atat plus doua simeringuri mai sus mentionate.
Niciun mecanic auto nu s-a bagat sa le schimbe. Din motive de securitate sleep.gif ziceau ei.
Asta e...
Le vand ca nu prea am ce face cu ele.
Bogdan90
Am si eu pe solenza mea caseta mecanica. Scuzati ca postez aici dar vad ca aici se discuta si avem si caseta dezmembrata,chiar daca e asistata, cred ca sistemul mecanic e la fel(si sunt putin disperat). Am schimbat si eu azi tachetul si arcul impingator si cand am montat la loc am prins filetul la capacel stramb. A mers cat a mers si dupa am zis ca gata, e maxim. Dar fiind filetul stramb nu mai mergea. M-am urcat la volan si am dat o tura si nefiind strans bine acolo mi-a sarit de pe cremaliera. Deci cum imi statea volanul drept si tineam mainile la ora 3 si ora 9, acum e la ora 12 si 6. Am zis ca voi incerca sa desfiletez capacelul cat de mult posibil dupa care sa iau stanga de volan pana il simt la mana ca sare la loc. Asta cu rotile drepte ca sa indrepte volanul. CE MA SFATUITI?!!!
TRG-ul
Va deranjez si eu cu o intrebare !! Cat costa o pompa de servodirectie de solenza ? Multumesc .
alex_DNK
am gasit o caseta de directie la dezmembrari , la pretul de 250 ron. este pe un renault clio modelul asta:



se potriveste cumva la solenza?
TRG-ul
Am si eu probleme cu servodirectia sad.gif de curand am montat o pompa noua de servodirectie si degeaba...pe loc trag de volan greu...cineva mi-a zis ca am prob cu caseta...curge sau cv de genul.... please help me !!
B08STX
am un prieten cu clio si a patit ceva asemanator ca tine, la el se manifesta altfel: la inceput nu ii mergea stanga si mergea dreapta, dar cu timpul nu a mai mers deloc. uitate la brate sa vezi daca ai rugina, nu este greu desfaci burdufurile si te uiti daca are rugina nu ai ce sa ii mai faci
Banu1974
Din toate prezentarile de mai sus,nu reiese si semeringul dinspre roata,cel mic pe care freaca axul.pe asta la schimbat cineva?eu am reusit dupa 2 zile de munca si cautari de semering.nu credeam ca o sa mai reusesc.regret ca nu am facut poze.
semeringuri si oringuri se gasesc,absolut toate modelele ,la LAROMET.
trebuie mers cu mostra....vb de cel incercuit cu rosu:
ReiMNs
aveti idee, servodirectia de la renault symbol e aceeasi ca la solenta? M-ar interesa cotele de la semeringuri sa le cumpar inainte de demontare
Banu1974
mparati semeringuri inainte de demontare!!!
e important sa-l aveti pe cel scos.
B08STX
sunt casete diferite, daca vrei sa afli cotele incearca pe reno.ro sau la cineva care reconditioneaza dar ai sanse 1 % sa iti spuna. succes
ReiMNs
am incercat pe reno, dar nu am aflat raspunsul.

Oricum o voi demonta si sper sa gasesc semeringuri foarte rapid daca nu ...plang langa masina ca nu mai pot merge cu ea radmasa.gif
B08STX
de gasit o sa le gasesti dar depinde ce inseamna repede smile.gif in 7 zile se aduc pe comanda. Dar mare antentie ca este diferenta intre semeringul normal si cel de caseta de directie care trebui sa reziste la presiune si temperatura
ReiMNs
QUOTE(B08STX @ 25 Jul 2011, 12:32)
de gasit o sa le gasesti dar depinde ce inseamna repede smile.gif in 7 zile se aduc pe comanda. Dar mare antentie ca este diferenta intre semeringul normal si cel de caseta de directie care trebui sa reziste la presiune si temperatura
*




multumesc de informatie, am trimis mail si la cei de la targoviste sa speram ca ma pot ajuta cu informatii...
B08STX
daca te referi la cei de la trami nu stiu in ce masura o sa iti zica dimenesiunile, pt ca totusi pune te si tu in locul loc smile.gif daca toate service-urile ti ar zice ce are masina:) unde ar ajunge. o caseta reconditionata la trami este parca vreo 1400 cu tot cu montaj
ReiMNs
da la iei ma refeream, dar daca stau bine sa fac niste calcule decat sa ai tentative de a o renova pe cea veche mai bine o faci la cineva cu experienta si vad ca astia ofera 3 ani garantie, ceea ce e ok.

B08STX
3 ani? ??? poate 18 luni

25 Jul 2011, 22:10:
eu sunt de parere ca m ai bine incerc cu o suma modica si o zi de munca, si depinde de rezultate .. daca merge am facut economie de niste banuti daca nu rezolvarea e mult mai sigura o caseta noua smile.gif , dar atunci stiu ca cel putin am incercat. Semeringurile acelea costa in jur de 50 ron
B08STX
cine ma ajuta cu idei pt schimbare celor 2 semeringuri. intrebarile mele sunt :
1. cum se scoate axul de pe carcasa
2.schimbare semeringului de pe carcasa axului
ReiMNs
voi incerca pana la urma ..dar nu stiu cotele de la semeringuri si nu stiu pe cine as putea intreba..
B08STX
nu o sa iti zica nici un service cotele, singura solutie este sa cauti pe forum. Daca nu gasesti cotele cel mai bine o desfaci si vezi exact ce dimensiuni are. La clio din cate tin minte de la amicul meu care a avut probleme cu ea parca sunt 2 tipuri de casete, nu stiu cat de corecte sunt informatiile
ReiMNs
Da..asta e ultima solutie. Voi incerca sa o desfac dar fara sa le stric pe cele existente sau ma rog sa mai pot merge cu ea si apoi sa caut un furnizor sa-mi trimita unele noi.

B08STX
eu nu am inteles cum se scoate cel de pe carcasa axului, si inca nu am gasit pe nimeni sa ma ajute
variable_dynamics
Buna seara,

@B08STX:

NU RECOMAND SCHIMBAREA SIMERINGURILOR DE CAPAT ale casetei de directie!!!
Riscati un accident in cazul in care vreun simering pus de voi cedeaza in vreo curba(in cateva secunde o sa pierdeti tot lichidul hidraulic) si in plus exista si riscul blocarii cremalierei in cazul in care montati vreun simering aiurea.
Daca va curge lichid hidraulic pe la simeringurile de capat, SCHIMBATI CASETA DE DIRECTIE!

Daca totusi prin absurd ai mai vrea sa schimbi simeringul....
Priveste cu atentie cele doua poze de mai jos:
[attachmentid=1627739704] [attachmentid=1627739705]
In prima poza vei observa profilul HEXAGONAL al articulatiei(asta ar trebui sa iti sugereze ca articulatia trebuie desurubata cu o cheie....)
Deasemenea, iti dau un mic sfat: cand strangi cremaliera in menghina(ca sa desfaci articulatia, bineinteles), strange-o intre doua bucati de lemn.

Cu articulatia demontata, scoti cremaliera din caseta de directie(atentie cum dai jos distantierul de teflon(piesa alba de langa articulatie)).
Dupa ce ai scos cremaliera, cu rabdare, grija, si surubelnita potrivita vei scoate simeringul(daca nu esti atent, va iesi bucati...)

Ma simt nevoit sa repet: NU RECOMAND!!!(risc de accident rutier, etc). Orice mesteriti, mesteriti pe riscul vostru(eu nu mi-as asuma asa un risc insa...)

O ultime mentiune/rugaminte:
Pentru colegii care au de vandut una-alta, ii rog din suflet sa posteze frumusel la Bursa, nu in arii tehnice ale forumului.

Numai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.