Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu platina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vlad2005
Am o problema de ceva timp la dacie. Incepe sa dea in nas, cand iau piciorul de pe acceleratie. Cand verific, gasesc platina impuscata. Am schimbat vreo 4-5 pana acum. Am schimbat si bujii, si condensator. Nu mai stiu ce sa ii fac.
Alternatorul incarca bine. Dupa ce schimb platina, merge un timp bine, apoi se impusca din nou.
De unde poate sa fie problema?
badboy_marius
eu zic sa iti pui o aprindere electronica. scapi de platini puscate...
vlad2005
Adica o aprindere care sa elimine platina?
Am avut o aprindere tranzistorizata, din aceea de Tg. Mures, dar am scos-o, ca aveam aceleasi probleme.
Unde se gasesc aprinderi electronice care sa elimine platina?
Chitu Florin
Trebuie sa ii trimiti un pm userului gotronic. Este tot de tg mures dar e foarte diferita. in loc de platina ai un senzor.
uite un link : http://www.daciaclub.ro/index.php?showuser=12782
vlad2005
Pana la solutia gotronic, ce altceva as putea sa fac, ca sa mearga normal, pe sistemul clasic. sunt o gramada de masini care folosesc platina, si nu au nici o problema.
brigada_diverse
verifica bobina, sa fie cu primarul peste 3 ohmi.
daca e sub, atunci schimb-o
vlad2005
Cum masor mai exact impedanta bobinei?
ceaki
bobina zic si eu sa o schimbi. incearca sa imprumuti de la un prieten.
argon
QUOTE(vlad2005 @ 13 Jun 2008, 23:35)
Cum masor mai exact impedanta bobinei?
*




intre borna + si - sa-ti dea intre 3 si 4 ohm, si intre centru si una din borne, oricare intre 6 si 9 kohm.
tzepesch
am vazut la IAME bob cu 12kO in sec... pe site-ul lor si 3O in primar... stie cineva ceva de ea?
djasu82
Vezi in pantelimon la magazinele dacia ca acolo e expusa.
tzepesch
mai, toate pe care le0am gasit sunt sub 6kO in sec. pana si a mea de pe masina are 6.3 si mi se pare slaba... avand de 8.3 inainte e o diferenta...
brigada_diverse
nu gasesti peste 6kohmi? inseamna ca ai ghinion...eu am luat de la cimitiru de masini cu secundar de 6,8kohmi si primar de 4 ohmi
djasu82
Loati-va bobine de tico si punct. Aveti grija sa nu va curentati ca da scantee nu gluma .
Mr_Devil83
Hmm...am luat si eu o bobina de inductie din magazin saptamana trecuta si are 3,3ohmi impedanta primarului iar secundarul vreo 12Kohmi. Bobina a costat 36 de lei.
djasu82
Si... doar atat egla cu 0 acele valori aveti grije cum montati bobina sa se stina cont de plus (+) si minus (-) e foarte important parliti ploturiile din capacul de delco. Cu cat rezistenta primara are rezistenta mai mica cu atat acumularea de energie e mai mare implicit scanteea va fi puternica in secundar.
baranga
daca iti incarca mult alternatorul asta poate fi cauza care iti impusca platina wink.gif ca bobina iti recomand bobina de oltcit,nu o sa mai recunosti masina cum porneste,bine inteles si niste fise bune(recomand TESLA) biggrin.gif
djasu82
Hai ca ai spuso si tu cu impuscatul platini biggrin.gif ... Pentru a reduce aceasta problema trebuie modificat platanul care primiste comanda de la capsula vacumatica in asa fel contactul platini mobile trebuie sa se deplaseze pe toata suprafata platini ficxe.
pavel_daniel
Impuscatu` platinii e de la benzina,ba.Ascultati la mine ca sunt patit.nu mai bagati benzina fara plumb ca de aia face asa.Eventual mai luati si din avans.Nu asculta de toti neavizatii care au invatat sa repare masini in parcare,ba.

15 Jun 2008, 19:20:
Si schimba bobina aia odata.Nu te-ai saturat sa-ti tot zica lumea sa o schimbi.Sau vrei sa enervezi oamenii?
brigada_diverse
da...esti genial....partea electrica are legatura cu benzina....
merg cu benzina de 95 fara pb de cand am pus mana pe masina (1000 km), cu aceeasi platina cu care s-a mers pana acum de vreo cativa ani buni, timp in care a fost pusa numai benzina fara pb...de unde scoateti ideile astea? bobina, platina de proasta calitate, condensatorul schimbat eventual(nu neaparat, doar asa pt siguranta), si cam atat. restul nu au legatura.

totusi, daca bobina are in primar prea putin, intensitatea curentului ce trece prin platina e mult mai mare-> se impusca..cam asta e logica....

pt djasu82....sa zicem ca nu lucreaza vacumaticu......nu are voie sa se impuste platina, chit ca se lovesc tot timpul in acelasi loc, sau daca lucreaza vacumaticul, dar nu pe toata suprafata, tot nu are voie sa se impuste
kalyyyyyy
am avut si eu aceasta problema inainte.enumar cauzele posibile:

1)-condensator :daca l-ai schimbat,nu cred ca e de acolo

2)-bobina : o verifici prin metoda scanteii sau cel mai sigur cu un multimetru

3)-avans vacuumatic: verifici membrana si apoi verifici sa nu fie brocat bratulplatinii mobile pe platou

4)la mine era problema 3 combinata cu cea mai des intalnita si neglijata problema:gunoaie in delcou.la mine am gasit cam 15 seibi-sigurante din acele a pentru platina care dadeau la masa toate intr-o veselie...la mine am avut si axul delcoului bulit-una din greutatile de la centrifugal era indita si dadea si ea la masa.Sfatul meu este sa dai delcoul jos ,sa il cureti .totusi intai verifica primele 3 probleme,e mai simlu.
Mr_Devil83
Oare jocul platinii nu are nici o legatura in toata tarasenia asta? Ma gandesc la faptul ca daca e prea mare jocul face arc electric intre contacte o perioada mai mare de timp si de aceea se uzeaza repede platina.
Minel
QUOTE(pavel_daniel @ 15 Jun 2008, 19:19)
Impuscatu` platinii e de la benzina,ba
*



Cica de la benzina fara Pb .... wacko.gif
Mai da' de unde le scoateti , impuscarea platinii tine de partea electrica ,cum a scris si colegul Kalyyyyyyy (sper ca am nimerit cati "Y" laugh.gif )
djasu82
In fine daca ati ramas tot pe platina mai bine duceti masina la groapa. Nu am timp sa explic si alte feomene ca defazare de faza ce se poate intampla la contactul platini si se mira multi de ce au bujiile negre... Deci solutia am spus mai sus care se poate remedia se pileste putin rondela de sub rotita dintata din delco pentru a se deplasa cu mai mult platina . In asa fel se va diminua impuscatul platiniilor , creste putin avansul vacumatic cu 2-3 grade .
argon
QUOTE(Mr_Devil83 @ 16 Jun 2008, 00:50)
Oare jocul platinii nu are nici o legatura in toata tarasenia asta? Ma gandesc la faptul ca daca e prea mare jocul face arc electric intre contacte o perioada mai mare de timp si de aceea se uzeaza repede platina.
*




cat de mare? poate sa fie intre 0.3 si 0.5, ca tot aia e, si daca pui aprindere electronica nu se mai uzeaza contactele veci.
brigada_diverse
Minel, eu am spus aia smile.gif

djasu82, daca persoana nici nu stie sa umbla in delco, dar sa mai si desfaca si sa pileasca.....

vacumaticul este anulat la turatii mari(de ex la drum lung), si avansul ramane constant.(dat de centrifugal). platinile se lovesc in acelasi loc sa zicem 800 km(cta-timisoara) si nu se strica....si retur...si inca un drum....

se mai pune problema si de calitatea platinii, evident.

era o schema pe la Scheme electronice sau pe topicul aprindere electronica ce prezenta o aprindere cu 2 tranzistoare. http://www.tehnic.go.ro/aprindere.htm

asta este schema folosita. cred ca merge si pe bobine de mai proasta calitate. pui radiatoare pe ambele tranzistoare si nu ar mai trebui sa ai probleme. poti comuta pe clasic rapid. piesele sunt ieftine.

curentul ce trece prin platina e muuuuult mai mic, deci platina va tine muuuuult mai mult
kalyyyyyy
Am uitat sa spun,daca aveti probleme cu arsul platinilor,NU va pune-ti aprindere electronica.Daca da la masa,se arde,si dupa legile lui murphy se arde fix cand nu trebuie.Mie mi s-a ars in mijlocul intersectiei de la Unirii.

pt. Cristitranca : zici ca vacuumaticul este anulat la turatii mari.Ia te rog frumos un delco de rezerva si conecteazal la vacuumul care vine la masina ta;tureaza motorul.O sa observi urmatoarele:daca ai arcul prea moale (e reglata incorect rotita dintata sau ai schimbat arcul cu unul prea moale) sau daca ai capsula sparta(nu se sparge de tot ,doar se fisureaza) atunci platina mobila joaca dintr-o extrema in alta in loc sa stea intr-o pozitie fixa.Rezultatul:platina se impusca si se si toceste ft repede.
djasu82
Doar la sarcini paritiale se anuleazaa si se simte ca nu trage motorul acolo se si deconecteaza avansul vacumatic . La oltcit se rezolvase problema cu un releu eletronic care cu o parghie comanda platina la o anumita turatie. Cu motorul la rece e perfect sa ai un arc moale nu scade puterea si urca frumos la cald in schimb in loc sa se diminueze avansul devine prea mare si scade putere in fine sunt cele doua curbe de avans care se centreaza mai greu dupa bunul plac. Mai simplu cu un microprocesor rezolvi problema sunt destule scheme pe net soft etc...
vlad2005
Am fost un pic plecat si nu am avut timp sa raspund, imi cer scuze.
Am schimbat bobina, am luat una care masurat intre + si - indica aprox. 3-4 ohmi, iar intre centru si una din borne, da 12 Ko
Acum se pare ca merge bine.
Despre benzina ce sa zic, nu mai gasesc benzina cu plumb, asa ca asta e.
La bobina veche intre centru si borna + aveam doar 5 Ko.

In rest am verificat tot, in legatura cu modul cum calca platina, si tot restul (adica le-a verificat mesterul).
Astept sa vad cum se comporta de acum incolo.

Multumesc de raspunsuri!
brigada_diverse
primarul bobinei avea probleme.
cu benzina....pune ce vrei, nu are treaba, cum au fost de acords si colegii
Mr_Devil83
QUOTE(argon @ 16 Jun 2008, 07:00)
cat de mare? poate sa fie intre 0.3 si 0.5, ca tot aia e, si daca pui aprindere electronica nu se mai uzeaza contactele veci.
*



Pai daca pun aprindere electronica o sa am si un curent mult mai mic care imi va circula prin contactul platinat si practic voi alimenta o sarcina pur rezistiva.

Daca insa aprinderea este clasica am un curent mult mai mare care imi trece prin platina si la care arcul ala electric se vede foarte bine, fiind ajutat si de faptul ca bobina de inductie reprezinta o sarcina pur inductiva iar pe platina voi avea si ceva varfuri de tensiune cu mult peste 12v, mai ales daca amaratul ala de condensator cu ulei s-a uscat.

djasu82 nu inteleg ce vrei sa spui prin defazare de faza care poate aparea pe platina, tot incerc sa inteleg ce ai vrut sa spui dar nu reusesc, poti incerca sa detaliezi putin teorema, dar fa-o mai clar exprimata din punct de vedere gramatical. Merci.

Eu as zice sa schimbe omul bobina daca tot pusca platina.
Noi masuram aici 3ohmi pe primarul bobine, ok si ce-i cu asta? Daca de exemplu in secundar s-a strapuns izolatia si vreo 200 de spire ale bobinei de inductie sunt in scurtcircuit ?
O sa masoare o rezistenta aproximativ buna in secundar dar degeaba. Bobina de inductie va absorbi un curent mult mai mare. practic va absorbi mai mult cu puterea care se disipa pe spirele acelea in scurtcircuit.

djasu82
Deci daca ne dai peste nas afla singur si asa s-a vorbit destul mii de pagini .
Mr_Devil83
Nu m-am inscris pe forum ca sa ma cert cu cineva.
Motivul pentru care m-am inscris este ca pot sa postez si eu problemele mele in speranta ca poate primesc un sfat bun pentru ca observ ca multi cunosc naravurile batranei berline.

djasu82: pur si simplu ai o exprimare mai greoaie si nu inteleg ce vrei sa spui si cred ca poti intelege asta, nu era un post in care sa te iau la mijto.

Eu nu vad intre cine si cine sa iti apara defazaj si de aceea te-am rugat sa explici ce ai vrut sa spui, nu am zis ca nu ai dreptate.
djasu82
Eu cred ca trebuie saq inveti cate ceva despre motor sa ai habar si dupa aceea vei cunoaste direct la ce ma refer. Nu trebuie sa stau ca la clasa 1 sa explic eu sau alti toate problemele cu lux de amanunte . Daca ai probleme majore ai functia cauta si vei gasi explicati!
baranga
QUOTE(Mr_Devil83 @ 15 Jun 2008, 23:50)
Oare jocul platinii nu are nici o legatura in toata tarasenia asta? Ma gandesc la faptul ca daca e prea mare jocul face arc electric intre contacte o perioada mai mare de timp si de aceea se uzeaza repede platina.
*



ba e exact invers!!!!!!daca deschizatura platinii e mai mica printre contactele platinii trece un curent de intensitate mai mare care iti impusca platina wink.gif
djasu82
QUOTE(baranga @ 17 Jun 2008, 14:48)
ba e exact invers!!!!!!daca deschizatura platinii e mai mica printre contactele platinii trece un curent de intensitate mai mare care iti impusca platina wink.gif
*


La tine platina sta ficxa nu e comandata de capsula vacumatica cam asa e ce ai spus tu mai sus. Curentul e maxim 4 A la o bobina normala si la o turatie peste 3500-4800 de ture iar la relantii curentul e foarte mic. De aceea am citat si pe alti si am spus ca pentru eliminarea impuscaturi la platina se pileste 1-2mm din rotita opritor de sub rozeta care comprima sau decomprima arcul de la capsula vacumatica. Prin acesta opratiune deplasarea contactelor la platina e mai mare implicit se curata dispar acele defazari de faza. Acele defazari apar la turati mari unde platina nu mai calca bine si in loc sa de scantee cnd necesita apar intarzieri sau scanteea va fi foarte slaba din cauza suprafetei proaste de pe captele platinilor .
brigada_diverse
curatarea contactelor platinate se face cu ajutorul corectorului de avans vacumatic
djasu82
Da de aceea tot se da cu smirghel biggrin.gif faceti cum am spus cei care aveti platini daca nu un gotronic si gata.
brigada_diverse
vise colegu, vise.

platina de cativa ani, am scos-o asa, ocazional, dar tot nu am dat-o cu smirghel....
Mr_Devil83


Imi permit sa te corectez:

1 la mana cu cat este turatia motoruluimai mica cu atat curentul absorbit de bobina de inductie va fi mai mare.
2 la mana nu exista nici un defazaj intre bornele platinii, in fenomenala ta aprindere cdi ai inlocuit acest contact printr-un tiristor care are timpul de deschidere si inchidere mult mai mic decat contactul platinat. si fiind vorba de un dispozitiv semiconductor nu are elemente care se misca sau contacte care se intrerup deci nici motive de uzura.

Uzura tot apare, pe arcul acela al platinii dar isi face simtita prezenta mult mai incet.

3. Nu am nici chef sa iti explic principiul functionarii unui transformator, pentru ca daca te uiti tu foarte atent bobina de inductie este de fapt un transformator gandit sa produca in secundar tensiuni foarte inalte, motiv pentru care sarma este dublu izolata si mai avem si o izolatie suplimentara cu materiale plastice si ulei in ea.

Nu o sa stau sa iti explic de ce la frecventele joase randamentul transformatorului acesta este mult mai mic, este vorba despre fizica simpla.

Bobina de inductie poate sa aiba si o rezistenta ohmica de 1ohm in primar si 100 de ohmi in secundar si sa dea super scanteie, totul depinde de diametrul sarmei. O bobina cu rezistenta ohmica mai mare nu este neaparat mai buna.

12Kohmi in secundar se pot realiza si prin inserierea cu infasurarea secundara a unei rezistente in interiorul bobinei.

Dar bobina de inductie in perioada ei de functionare este pur si simplu o sarcina inductiva. Si de asemenea cu cat turatia motorului este mai mare puterea scanteii la bujii este mai mare.

Scaderea puterii la turatiile mari este din cauza inertiei arcului platinii, capac de delcou prost execuutat, jocul axului delcoului sai pipa uzata de fapt.

Cand descarci un condensator cu o energie foarte mare in bobina de inductie normal ca apare o scanteie mai puternica dar lucrul asta are si dezavantaje. Evident domnule djasu82 ca dumneavoastra nu aveti de unde sa stiti asta. La dumneavoastra electronica este blocata la nivelulri primare, insa multi dintre userii forumului nu cunosc acest lucru din pacate.

baranga: curentul trece prin contactul platinat cand cele 2 capuri se ating, cand sunt foarte apropiate avem insa o scanteie care apare din cauza tensiunii autoinduse de bobina de inductie care mananca platina.

De asemenea daca jocul platinii este prea mic ai sa observi ca porneste beton cu motorul rece si nici mort cu motorul rece. De ce? Pentru ca axul delcoului se dilata prea mult si platina nu va mai face contact cand este cald motorul.

Reglajul platinii se face cu motorul rece.
argon
mai usor cu atacurile!


Cum spuneam si in alt topic, diferenta de la rece la cald este de vreo 3 grade, si aproximativ 0,1 la platini.
born2_hate
asa deci sa inteleg ca daca imi da masina in gat tre sa schimb platina sauce saq inteleg daca am schimbat deja pompa de benzima si vro 3 carb ca am crezut cai de la alimentare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.