Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: SUSPENSII MODIFICATE LA SOLENZA
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4
Tudorica
Am taiat arcurile le-am splinguit shi am schimbat amortizoarele

super rezultate muuuuuult mai stabila in curbe stranse shi la manevre bruste de ocolire biggrin.gif biggrin.gif
cristimm
Ce inseamna sa "splinguiesti" un arc si ce amortizoare ai pus?
Ducu1
Detalii, vrem detalii!!!!!!!!
fiderzen
SI poze......
tipixxl
Sal! Unde ti-ai scurtat arcurile? In service autorizat? Iese din garantie daca faci in alta parte? Sunt si alte amortizoare decat cele din fabrica?
Tudorica

a splingui este procedeul prin care se caleste arcul ,este un tratament mai bine spus! cat despre amortizoare surprinzator am pus Bilstein pe gaz care se comporta bine (asta pina cand imi iau niste amortizoare Boge RS de asfalt)
Tudorica
QUOTE(fiderzen @ 4 Jan 2005, 17:53)
SI poze......
*



poze in curand (am fost la intalnire)
Tudorica
QUOTE(tipixxl @ 4 Jan 2005, 21:36)
Sal! Unde ti-ai scurtat arcurile? In service autorizat? Iese din garantie daca faci in alta parte? Sunt si alte amortizoare decat cele din fabrica?
*



arcurile lea-m taiat eu shi amortizoarele tot eu le-am schimbat (shi am pierdut garantia la mortizoare shi arcuri mare chestie) biggrin.gif
Tudorica
QUOTE(Ducu1 @ 4 Jan 2005, 16:14)
Detalii, vrem detalii!!!!!!!!
*



detalii sunt multe la fel shi modificarile ce se pot face (shi ieftin ) mai bine ne vedem la o bere shi va povestesc
e mai usor
lolman
Daca ne zici si ce amortizoare ti-ai montat, sa stii ca nu ne suparam deloc, eventual costuri si unde ai facut toata operatiunea asta.

P.S: pozeeeeeeeeeeeeee !!!
valispeed
M-am interesat pt acest subiect sa vad daca se poate face ceva profesional.Stiu ca s-a mai discutat pe undeva si intradevar pe spate se pot monta amortizoare Coni(nu stiu daca am scris bine) sport,cu robinet de reglaj,de Opel Calibra.Am avut inspiratia si norocul sa iau un amortizor de spate cu mine si sa gasesc pe stoc la HEBA,un asemenea amortizor sport.Prin comparatie se observaca,cel de Calibra este mai gros(semana cam cu cel de Dacie 1310)dar la dimensiuni este la fel si se livreaza si cu robinetul de reglare.Pret cca 5200000/buc ohmy.gif ohmy.gif Pe fata suspensia este de Renault 9 si 11 si am incercat sa dau de urma unei firme de tuning care sa comercializeze asa ceva dar bineinteles sport si nu am gasit nimic nici la Augsburg,nici la C&C,nici la HEBA.Ceea ce trebuie vazut (azi am cutreierat si nu am avut destul timp sa studiez problema)este daca are loc amortizorul ceva mai gros in locul lui si mai ales daca pe masina sunt montate gume mai late.
Astept de la cei ce au cunostiinte de adrese sau producatori francezi(ca toate sansele sunt la ei) sa vedem unde putem da de vreun indiciu.Pot fi chiar si adrese de web.
zzero
Pai pe spate o sa iti atinga clar janta cu cauciuc mai lat, amortizorul.Si cu amortizoarele de fabrica, daca puneam cauciucuri si jenti mai late decat am pus(185/55/14) cred ca imi atingea.Mai ramane ceva loc sa bagi vreo 2-3 degete intre cauciuc si amortizor cu dimensiunea care o am eu, asa ca.....e clar ca o sa iti atinga unele mai late.
Marty
valispeed, eu cind am intrebat la HEBA mi-au zis ca au si de fata (R9/11) si de spate (Calibra). Sa inteleg ca acu' nu mai aduc d-alea pentru R9/11 ?

Tudorica, cam la ce pret e un Boge RS ?
valispeed
Nu,poti sa te duci,dar nu au model sport,cel putin asa au afirmat ei,iar de Calibra o sa primeasca un nou stoc prin februarie.(mai aveau doar unul de Calibra)
zzero
Exact...daca ai sa te uiti in oferta celor de la Koni, nu ai sa gasesti amortizoare sport pt R9/11.Cel putin eu nu am gasit.
valispeed
Azi am fost in service cu o SN(care e la fel cu SLZ la suspensie) si sigur nu intra amortizorul sport de Calibra pe SLZ din cauza diametrului prea mare.Asta e,cautam alte variante....!
dudy
2 bucati noi de spate cupa nova marca bilstein(adica mai tari ca cele de seria)180 euro
valispeed
Si pt fata?....daca iei set de 4 buc,vreo reducere ceva?...ipotetic vorbind!?
dudy
in 2001 cand a fost cupa nova s-au facut pe comanda 20 seturi pt curse
de fata nu mai sunt.
X-28-TRA
in curind o sa va spun eu cume cu amortizoare sport montate pe masina pentru ca deja am comandat si primuu set a ajuns dar cel de'al doilea care e al meu abia pe sapt viitoare .

tudorica cite spire ai taiat din arcuriii ?
X-28-TRA
momentan am montat amortizoarele sport pe o dsn si sta beton beton pe curbe .
in rest tre sa imi iau fes care se leaga sub barbie ca imi sare basca din cap la cum zdruncina smile.gif)))))))))))))) rolleyes.gif
Tudorica
QUOTE(lolman @ 6 Jan 2005, 22:55)
Daca ne zici si ce amortizoare ti-ai montat, sa stii ca nu ne suparam deloc, eventual costuri si unde ai facut toata operatiunea asta.

P.S: pozeeeeeeeeeeeeee !!!
*



deocamdata bilstein ( care sunt mult mai bune decat cenzuraturile alea de monroe)dar urmeaza boge ir operatiune am facut-o la mine in garaj (este o pasiune de mic ,fac mecanica de la 12 ani)
Tudorica
QUOTE(zzero @ 8 Jan 2005, 14:38)
Pai pe spate o sa iti atinga clar janta cu cauciuc mai lat, amortizorul.Si cu amortizoarele de fabrica, daca puneam cauciucuri si jenti mai late decat am pus(185/55/14) cred ca imi atingea.Mai ramane ceva loc sa bagi vreo 2-3 degete intre cauciuc si amortizor cu dimensiunea care o am eu, asa ca.....e clar ca o sa iti atinga unele mai late.
*



stabilitate poti obtine shi cu 165/13 tot ce iti trebuie sun niste jante de 5,5 " , suspensii joase shi tari ; doi la mana cauciucurile late nu iti ofera decat design caci cu ele stabilitatea in curbe la viteze mari scade( cel mai bun ex mashinile de raliu cu pneuri shi suspensii pt asfalt) ceea ce conteaza cel mai mult este encartamentul ,pe care la solenza nu poti sa il maresti decat din jante( genul celor intoarse)
concluzie : nu iti trebue cauciucuri late ,iti trebuie garda la sol mica ,encartamentul marit shi suspensii tari !
Tudorica
QUOTE(Marty @ 10 Jan 2005, 15:07)
valispeed, eu cind am intrebat la HEBA mi-au zis ca au si de fata (R9/11) si de spate (Calibra). Sa inteleg ca acu' nu mai aduc d-alea pentru R9/11 ?

Tudorica, cam la ce pret e un Boge RS ?
*




4 500 000 -6 000 000 lei de la meteor(distribuitor) hidraulice sau gaz
Tudorica
QUOTE(X-28-TRA @ 14 Jan 2005, 02:27)
in curind  o sa  va spun eu cume  cu amortizoare sport  montate pe masina pentru ca deja am  comandat si primuu set a ajuns dar  cel de'al doilea care  e al meu abia pe sapt viitoare .

tudorica  cite  spire ai taiat  din  arcuriii ?
*




Una asa cu bun simt ca voiam sa tai 2 dar in bucurestiul asta..... ma-ntelegi
dudy
ma chemi sa-ti spun cum sa sudezi caroseria in spate dupa ce se rupe:D
X-28-TRA
tudorica ai taiat si de fatza si de pe spate sau numai pe fatza?
cristidb
Nu mai umblati cu improvizatii gen arcuri taiate. Am incercat si eu asta. Am taiat o spira din arcurile fata. Efectul a fost instabilitate la viraje stanga-dreapta rapide si un comportament subvirator mai puternic. Era sa intru in parapeti pe podul Grant intrand cu aceeasi viteza ca inainte (veneam dinspre Orhideea pe calea Giulesti).Aveam ca 80km/h cand am intrat. Probabil cam 50 in al doilea viraj. Am virat stanga si apoi nu a mai vrut dreapta. A derapat fata cu toate ca nu aveam rotile blocate.
Tudorica
QUOTE(cristidb @ 24 Jan 2005, 18:35)
Nu mai umblati cu improvizatii gen arcuri taiate. Am incercat si eu asta. Am taiat o spira din arcurile fata. Efectul a fost instabilitate la viraje stanga-dreapta rapide si un comportament subvirator mai puternic. Era sa intru in parapeti pe podul Grant intrand cu aceeasi viteza ca inainte (veneam dinspre Orhideea pe calea Giulesti).Aveam ca 80km/h cand am intrat. Probabil cam 50 in al doilea viraj. Am virat stanga si apoi nu a mai vrut dreapta. A derapat fata cu toate ca nu aveam rotile blocate.
*




ai mashina acum iti tre shi sofer smile.gif
thunder
Din ce am mai citit pe net nu este indicat sa tai din arcuri. Ele sunt calculate pt. o anumita elasticitate si masina poate deveni instabila in anumite conditii ... cam asta spunea un inginer de la H&R. Si in plus nu poti sa calesti doua arcuri stanga/dreapta identic decat daca ai instalatii speciale cum au producatorii de arcuri. Poate ca in 99% din cazuri masina se tine bine pe sosea ... mai ramane 1% ... ce se va intampla atunci ?

QUOTE
ma chemi sa-ti spun cum sa sudezi caroseria in spate dupa ce se rupe:D

Da, o suspensie mai forteaza oalele de la amortizoare si este foarte indicata montarea unui "strut bar"
JohnDoe1
Pana la urma ma poate lamuri si pe mine, cineva, ce fel de amortizoare are solenza? a mea este din octombrie 2003; pe gaz sau ulei si ce marca sunt?

am mers deunazi cu un clio, pe un drum de tara si pot spune ca nici nu simti gropile; si in curbe pe sosea este extrem de stabila; de unde am dedus ca sigur amortizoarele sunt altfel decat la solenta;

ma bate gandul sa imi schimb amortizoarele si nu stiu exact ce sa imi iau; sincer nici nu prea ma pricep, dar vazand ce poate clio respectiv am dedus ca se poate si mai bine in cazul actual al solenzei mele.
valioglu
Clio are pe fata suspensie ca la Logan, dar nu se pupa cu Solenza. Spatele, din cate stiu, (si e posibil sa gresesc) e si el diferit de SZ/DSN.
Nu se rupe caroseria daca folosesti aceleasi arcuri dar taiate, pt ca arcurile nu se intaresc daca tai din ele. Este insa posibil sa forteze prinderea pe caroserie amortizoarele cand ajung la capat de cursa.
Daca puneti amortizoare prea tari pe ea nu rezolvati nimic, mai ales daca drumul pe care alergati are denivelari. Roata nu va pastra contactul cu solul mai bine, si daca sta in aer prea mult timp dupa ce dai in denivelare e nasol tare.
Si asa caroseria e slabuta, dupa ce o sa-i puneti o suspensie mai tare o sa scartaie si mai enervant. Daca o coborati, la iarna o sa fiti prieteni cu motociclistii prin mijloacele de transport in comun.
bogdan336
pot sa ajung la 5 cm de asfalt cu arcurile modific. ?
valioglu
QUOTE(bogdan336 @ 9 Jul 2005, 15:12)
pot sa ajung la 5 cm de asfalt cu arcurile modific. ?
*


Da, dar dupa aia mergi numai pe circuitul de f1 cu ea.
cristidb
QUOTE(bogdan336 @ 9 Jul 2005, 17:12)
pot sa ajung la 5 cm de asfalt cu arcurile modific. ?
*



NU, nu se poate, in conditiile in care vrei sa se comporte acceptabil. Toate kiturile de arcuri si amortizoare coboara masina cu 3-4 cm. Mai mult afecteaza geometria.
JohnDoe1
Are cineva idee daca in Bucuresti exista vreo reprezentanta Bilstein? sau ma rog un magazin care sa distribuie amortizoare Bilstein; si daca da, unde?
dandrei
vrem poze :drool: sunt tare curios cum o arata o solenza lasata...
marius80_eugen
Geometria este afectata si daca schimbi cauciucurile cu unele mai mari sau mai mici . Iar intarirea amortizoarelor si a suspensiei ideal ar fi sa fie facute cu unele din kituri sport , imperecheate , dar cum bani nu sunt ... fiecare se descurca cum poate . Eu personal nu mai puteam suporta suspensia tip "barca" pe fata si , desia cum este destul de rigida pe fata sunt destul de multumit de ce a iesit . Pentru spate inca sunt in cumpana intre intarirea lor sau schimbarea lor cu unele stock , dar pe gaz .
AdyTirla
Stie cineva daca merg puse pe fata arcuri de solenza diesel, am inteles ca sunt mai tari, si sa tai din ele?
Nelutzu_
Ar trebui sa mearga.....asa ar fi normal sa fie, cred ca cele pt SLZ diesel sant ceva mai groase, daca stie careva cat au grosimea cele de Diesel??? sa le comparam cu cele de pe Benzinara.........
romanvs
Nu cred ca este suficient sa punem arcuri mai tari pe Solenza pt a avea o suspensie mai sport.Daca arcul este prea tare nu mai lucreaza amortizorul.Arcurile mai tari sunt bune pt a cara greutate cu masina.Dupa parerea mea trebuie un kit de suspensie sport(arc -amortizor macar).

Sunt curios,exista vreun kit sport de suspensie care sa se potriveasca pe Solenza.
Vladd
Cauta suspensie sport de reno 19 ca se potriveste.
alinushy
fata sau spate? merge sigur?
arg_solenza
salut o intrebare am si eu este cineva care a pus doar amortizoare mai tari fara sa schimbe arcul ca am de gand sa reconditionez amortizoarele la un nene care a zis ca le face cum vreau tari moi sau normale?
AdyTirla
Gata am pus arcuri de Slz disel pe fata la a mea de 1,4 , taind o spira din ele.
Masina s-a sasat pe fara cu 15mm.
Se simte este mai rigida, dar nu f mult, nu se mai lasa asa la franare si e mai stabila in curbe.
O sa revin cu poze.
ramsen
i-a spune pitestene cum ai facut si ce ai schimbat
radiozipp
QUOTE(arg_solenza @ 7 Nov 2009, 01:02)
salut o intrebare am si eu este cineva care a pus doar amortizoare mai tari fara sa schimbe arcul ca am de gand sa reconditionez amortizoarele la un nene care a zis ca le face cum vreau tari moi sau normale?
*




sa imi spui si mie te rog unde e acel nene care a zis treaba asta ca as vrea sa fac si eu asta... si sa imi spui cat te-a costat...
AdyTirla
Pe fata sunt arcuri de Slz disel din care s-a taiat o spira, coborand catoseria cu circa 15mm. amortizoarele de fabrica (sunt bune au 42000km).
Masina este mai riginda in curbe si la franare, dar cred ca cu niste amortizoare mai tari ar fi perfect.
Relu_GTT
s-a lasat destul de mult e numa bine , la mine e distanta intre aripa si cauciuc e mai mult de un pumn
oare chiar sa fie mai tari cele de pe 1.9 diesel ?
app vopseste tampuri negru mat ca nu da bine cu rosu culoarea caroserie tale
AdyTirla
Cand am pus arcurile de diesel netaiate se ridicase masina cu 4 cm, asa ca sunt mai tari, aveti grija daca va procurati arcuri de diesel ca au acelasi diametru al spire ca si benzina.
Apropo ce ziceti sa i-mi vopsesc jantele negru mat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.