vad_sunete
25 Jun 2008, 18:49
salut. cred ca e o pb. cand franez scartaie de parca e autobuz din ala de rocar.
cineva mi-a zis de cand am pus placutele ca sunt din alea care scartaie ca acu se fac din nush ce ecologic.. e normal? cum as putea sa fac sa nu mai scartaie ca e destul de aiurea. multam.
AR-18-MOS
25 Jun 2008, 19:38
Ai rabdare sa se toceasca putin ...
vad_sunete
26 Jun 2008, 07:30
pai au ceva timp de cand le-am pus. adica de prin octombrie sau noiembrie..
magelan_explorer
26 Jun 2008, 09:14
ale mele au peste un an si tot scartaie...insa fenomenul se intampla numai la viteze f mici (5-15km/h) si cu pedala controlata..adica scartaie numai intr-un punct...
borkanel
26 Jun 2008, 18:34
Incercati sa curatati placutele cu smirgherul si cu spray-uri din comert, apoi la montaj sa aplicati vaselina d-aia alba intre pistonas si spatele placutei.
Unele placute, in speta alea ecologice, au niste insertii metalice care se pot vedea cu ochiul liber si care de la temperaturi mai ridicate se dilata cauzand un mic scartait insa asta se intampla mai rar.
Scartaitul placute depinde de mai multi factori dar o curatare si neste vaselina ar trebui sa rezolve treaba...cel putin pt o perioada:D.
dariusz
27 Jun 2008, 15:36
-stie careva daca se gasesc de cumparat garnituri pentru pompa de frina? ca in baia mare , mi se zice peste tot ca nu exista , si ca trebuie schimbata pompa cu totul
La viteze mici se aude un scartait la franare la rotile din spate.Mentionez ca nu am umblat niciodata la franele spate.Masina are 39000 km.Ma poate indruma cineva,ce ar trebui facut? Multumesc anticipat.
bobalex
9 Nov 2008, 10:45
Daca scartaitul dispare dupa cativa km e ok, asa "face toate" SNovele, in sezonul umed
, pana dispare umezeala de pe tambur/ferodou.
multumesc.Intr-adevar,am observat ca dupa cativa km rulati zgomotul dispare.
robyvol33
27 Jan 2009, 22:28
Salut am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva cu o parere? la mine nu scirtie placutele ci la o apasare pina la fundul pedealei se aude un zgomot metalic (doar daca duc pedala pina la fund nu si incazul cind pun frina normal) Cineva mi-a spus sa ma uit la placute dar m-am uitat si placutele sunt ok au fost schimbate recent(am facut cu ele 7000km)
V-a rog daca stie cineva ce mai poate fi .Multumesc
andrew14_maverick
28 Jan 2009, 14:38
La mine se aude ca freaca ceva cand apas putin mai tare pedala de frana. Mi se pare ca ar fi pe fata, insa placutele si discurile au cam 3 mii de km. Zgomotul seama putin cu o piatra care freaca pe fier. Ce poate fi?
Bulldog
28 Jan 2009, 15:03
Posibil sa fi intrat ceva nisip/pietricele intre placuta si disc? Si eu mai patesc uneori, dar isi revine dupa 5-10 km.
hmmm...aceeasi problema am sesizat-o si eu de cateva zile...mai exact de cand au inceput ploile...cand plec prima oara cu masina primele 3-4-5 franari se aude un fel de frecare pe spate...ca si cum roata ar atinge de aripa....mentionez ca se aude cand franez atunci ca sa o opresc de tot cum ar fi la un stop...dar dupa 5-10 minute de mers cand franez nu se mai aude... sa fie cum a zis cineva mai sus de la umezeala ???
QUOTE(dariusz @ 27 Jun 2008, 15:36)
-stie careva daca se gasesc de cumparat garnituri pentru pompa de frina? ca in baia mare , mi se zice peste tot ca nu exista , si ca trebuie schimbata pompa cu totul
In Bucuresti gasesti sigur. Eu mi-am luat pt pistonas. Pt pompa o sa imi iau zilele astea.
29 Jan 2009, 10:18:Folositi o panza de bonfaier ca sa radeti acel umar al discului ce s-a format datorita uzurii. Intrucat masina e pe liber atunci puteti roti cu mana acest disc. Aceeasi operatiune se executa si pe interior si pe exterior. Daca nu faceti aceasta operatiune atunci s-ar putea sa se intample fenomenul prin care apare un suierat in timpul mersului. E mai mult ca un tzauit subtire ce dispare atunci cand se apasa usor pedala de frana.
boogie
29 Jan 2009, 10:40
Zgomotele care se aud la frana s-ar putea sa fie si etrierul care lucreaza atuci cand se apasa pedala de frana mai tare. incercati sa dati cu vasielina pe cursa etrierului si poate se aude mai incet sau daca va enerveaza foarte mult schimbati etrierele de pe fata.
Relu_GTT
29 Jan 2009, 19:28
QUOTE(Koffy @ 29 Jan 2009, 10:13)
In Bucuresti gasesti sigur. Eu mi-am luat pt pistonas. Pt pompa o sa imi iau zilele astea.
<span class='edit'>29 Jan 2009, 10:18:</span>
Folositi o panza de bonfaier ca sa radeti acel umar al discului ce s-a format datorita uzurii. Intrucat masina e pe liber atunci puteti roti cu mana acest disc. Aceeasi operatiune se executa si pe interior si pe exterior. Daca nu faceti aceasta operatiune atunci s-ar putea sa se intample fenomenul prin care apare un suierat in timpul mersului. E mai mult ca un tzauit subtire ce dispare atunci cand se apasa usor pedala de frana.
Depinde cat de uzat e, cel mai bine e cu o pila si roata fiind suspendata se da drumu la motor in treapta 1 si astfel se elimina marginea aia
salutare!
si la mine se aude acel zgomot pe spate la franari care implica oprirea masinii ....deci mai pana la capat apasat frana . E ca si cum ar atinge roata din stanga spate caroseria sau ca si cum s-ar freca o piatra de un metal....si au inceput odata cu ploile ...dar la mine nu dispar ....sunt constante
. sa fie unul din tamburi?
daca aveti idei ...astept cu nerabdare.
andrew14_maverick
31 Jan 2009, 19:21
Nici la mine nu dispare zgomotul ala idiot. Daca ar fi fost de la saboti, sa fie uzati, eu stiu ca trebuia sa se blocheze roata la un moment dat si sa se incinga mai tare decat celelalte. La mine nu se incalzeste nici o roata anormal si eu zgomotul il aud din fata, de pe stanga.
Relu_GTT
31 Jan 2009, 21:47
La discuri v-ati uitat sa vedeti cum se prezinta ?
andrew14_maverick
31 Jan 2009, 23:55
Discurile si placutele au cam 3k km, m-am uitat la ele, le-am pipait, nu sunt uzate anormal, nu au nici macar un santulet cat de mic.
salutare!
la mine era acelasi zgomot pe spate (asemanator celui creat de o piatra pe fier ) cand franam ca sa opresc si frana devenise cam moale . Dupa cele citite pe aici pe forum am decis sa schimb sabotii pe spate in ideea ca s-au uzat ferodourile si au ajuns la nituri , si astea ar freca pe tamburi . Zis si facut . Cand le-am dat jos am observat ca ferodourile erau uzate neuniform (mai mult pe partea dispre cilindru de frana si mai putin la zona de prindere a cablului de la frana de mana) si erau ajunse la nituri .
M-a costat cam mult 200 ron sabotii de origine (care au si tijele acelea de autoreglare) si cam 1 milion manopera) .
Concluzia:
ar fi fost posibil ca acel zgomot sa fie de acolo avand in vedere cele constatate , si ca acum nu se mai aude
pedala de frana este mult mai tare si tine mult mai bine
Indoiala:
nu stiu daca nu mai mergea si asa ca mai era un pic din ferodouri dar m-am gandit la siguranta in primul rand
masina asta e plina de surprize deci nu pot baga mana in foc ca zgomotul era de acolo ....astept din nou ploile
aaa si masina are 83 300 km reali la bord si nu au mai fost schimbati sabotii
andrew14_maverick
4 Feb 2009, 15:14
Ai verificat cumva daca ti se incalzeau rotile mai mult decat de obicei inainte sa schimbi sabotii? Din cate stiu, asta ar fi un simptom pentru saboti uzati.
salutare!
nu ! nu am verificat treaba asta dar frana devenise din ce in ce mai moale , fara sa pierd lichid pe undeva , iar placutele pe fata nu erau uzate de tot .....ce altceva putea fi de vina ?( pt frana moale). Nu ma pricep foarte bine .....dar nu inteleg de ce sa se incalzeasca roata daca ai sabotii dusi? (se freaca metal pe metal?....)
oricum mult nu mai aveau ....aprox 2 mm in punctul cel mai subtire DAR la nivel cu niturile
P.s acum frana e beton (fara sa exagerez)
andrew14_maverick
6 Feb 2009, 19:58
Da,asta ar fi problema cu sabotii dusi, ar cam trebui sa frece metal pe metal din cate stiu. Oricum, cred ca ar trebui sa ma gandesc si eu la schimbarea sabotilor, masina are 100k km si nu cred ca s-a umblat pe acolo. La mine discurile si placutele au vreo 3-4k km, deci de acolo nu poate sa fie. Iar pedala este destul de moale si la mine, iar lichid nu cred ca pierd, n-a scazut nivelul deloc in borcan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.