Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curățare radiatoare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
liviu2004
Sâmbătă aveam programată o curațare de radiatoare în spatele blocului. Pentru că azi mă plictiseam la greu am zis să nu mai pierd timpul. Masina are doi ani și jumătate și 28000km.

Planul era să demontez complet bara față și să dau radiatoarele deoparte, să am acces la ele complet.

Începem cu sculele: o trusă de bituri (sper că așa le zice) pe care am achiziționat-o pentru că duceam mare lipsă.

user posted image

Apoi o bormașină cu acumulator, dar a fost mai mult de moft.

user posted image

Și am început, 4 șuruburi în partea de sus a barei:
user posted image user posted image

Apoi 2 șuruburi în partea din stânga a barei și 2 în partea dreaptă:
user posted image user posted image

3 șuruburi de demontat în partea stângă sub bară și încă 3 în partea dreaptă plus 3 pe centru:
user posted image user posted image

Am tras eu de ea, nimic, parcă mai ținea undeva. După ce am îndepărtat protecția de la aripă am bagat de seamă că mai era un șurub ascuns aici: user posted image user posted image

26 Jun 2008, 21:51:
Am tras un picior la bară biggrin.gif și am dat-o deoparte user posted image. Acum au venit surprizele. Cand mă odihneam eu așa vad un mănunchi de conductori lenevind pe radiatorul de apă, numai bine ce s-au ros puțin: user posted image Le-am aruncat și pe ele în clema unde trebuiau să se oddihnească, o să le trag un review altădată când mai am chef. Apoi constat că nici vorbă să pot îndepărta bara de metal din față. Nasol. Mai ridic privirea si hop pe țeava de aspirație care se freacă într-un orgasm prelung cu capota de la motor, va veni și rândul ei. user posted image Nu în ultimul rând niște ulei cu praf pe țeava de refulare din compresorul de AC și scurs pe scut. Ori e crapată țeava ori a curs ulei de la filtrul de ulei, la schimbarea din timpul reviziei de 20.000. Am șters cu o carpă și e sub observație. Dacă apare din nou ulei, dau tot jos și ma duc cu ea la sudură. user posted image

Dacă tot am ajuns la faza asta, să dăm o tură de jur împrejur: filtrul de motorină aici user posted image user posted image pompa de servo aici, să mă xxx în fabrica Dacia dacă așa trebuiesc poziționate protecțiile de cauciuc. user posted image user posted image Cine e curios de compresorul de AC, ăsta e, mânca-lar tata că bun mai e AC-ul zilele astea user posted image. Cu ocazia asta am văzut și cureaua de accesorii care e cam crăpată. Un claxon aici user posted image iar celălalt e în extrema cealaltă a barei.

Bun, să trecem la partea principală, radiatoarele. Aratau cam așa, de remarcat stratul de puf de pe radiatorul de apă: user posted image user posted image user posted image

Pozele am reușit să le fac după ce am demontat din niște șurubele de plastic de pe chestia asta: user posted image Apoi am desfăcut 4 șuruburi ale radiatorului de AC, din față și 2 șuruburi ale filtrului de umiditate de AC user posted image Am ridicat ușor radiatorul de AC și l-am tras puțin în față user posted image

Din lipsă de aer comprimat am folosit pentru curățare un furtun cu apă tras din casă și am facut eu presiune cu degetul biggrin.gif. Rezultatul e ăsta. Am montat totul înapoi și asta e. Data următoare poate fac rost și de aer comprimat.

user posted image user posted image user posted image


Ce întrebare am: cum se demontează borcanul de apă de la spălătorul de parbriz? Am dat cu furtunul de apă pe acolo și ioc să se scurgă apa. Nu ar trebui să aibă și acolo o scurgere ceva?

Mai am de gând să montez un electroventilator în fața radiatorului de AC pentru o mai bună răcire. Am citit despre ideea asta pe forum. Stie cineva ce s-ar potrivi acolo? Aș putea să leg comanda printr-un releu de comandă alimentat de comanda pornire ventilator radiator (linia de AC)?
vijelie
QUOTE(liviu2004 @ 26 Jun 2008, 20:51)
...Ce întrebare am: cum se demontează borcanul de apă de la spălătorul de parbriz? Am dat cu furtunul de apă pe acolo și ioc să se scurgă apa. Nu ar trebui să aibă și acolo o scurgere ceva?...
*


Se desface surubul dinspre centru si se trage din aripa cu grija.
Cu atentie ca tabla iti poate taia borcanul care e facut dintr-un plastic de toata jena.
Eu l-am taiat dar l-am refacut la cald.
Sub el eu am gasit un orificiu obturat de fel de supapa din cauciuc, plus namolul aferent.
Practic motorasul era pe jumatate in apa.
In partea stanga nu aveam acea supapa.
Asta la modelul Laureate.
liviu2004
Am desfăcut șurubul, am tras cu milă de borcan dar nu a ieșit. Mi-am imaginat că mai e un șurub sub aripă și nu mai aveam chef de demontat. O să mai încerc zilele următoare. Și la mine băltea apa. Tot Laureate are și tatăl meu.

PS: rog un moderator să mai aranjeze primul post, la mine nu merge.
vijelie
Nu sunt 100% sigur dar la acea supapa ai putea avea acces si de jos in sus, dar trebuie dat jos scutul.
YRX
Sa ne spui si ce rezultate are operatiunea (la AC si la racire).
Maine cred ca fac si eu acelasi lucru.
liviu2004
Am ieșit azi cu mașina, a stat o oră în soare. Prima impresie: a dat rece mai repede și când am ajuns acasă (4km) situația era foarte bună în mașină.

Acum cred că o fi și placebo puțin dar mai mult contează că am facut operațiunea asta de întreținere acum și nu mai târziu.

LE2/28.06 - sigur e mai bine. Am mers azi cu mașina și a fost chiar bine. Nu am auzit deloc treapta 2 a electro-ventilatorului iar în interior am ținut treapta 3 cu recirculare.

Despre răcirea motorului, e la fel ca înainte, 4 liniuțe constant și atât.

Am apucat să izolez puțin din țeava de presiune înaltă către vaporizator, când mai am timp o rezolv și pe cea de joasă.


M-am apucat de demontat rezervorul de apă pentru spălătorul de parbriz. L-am dat deoparte dar nu am văzut supapa despre care se vorbește.
user posted image

Am săpat prin pământul de flori și am descoperit-o. Am curățat tot prin zonă.
user posted image

Asta e supapa.
user posted image

Și cum ar trebui să arate zona la final.
user posted image
liviu2004
Îmi cer scuze, 29700km pe bord plus 8200 parcă bordul schimbat în garanție = 37900km.
Racer08
multumesc chiar aveam nevoie de asa ceva si nu vroiam sa duc masina in service
Claudiu_dar
Imi cer scuze.Dar nu pot sa ma abtin

CE PREOCUPARI AU UNII.....

Bravo frumos
mariuscond
Liviu, in urma operatiunii descrise aici, s-a atenuat/disparut cumva celebrul zgomot de drujba al AC-ului?
liviu2004
Acel zgomot nu a fost prezent vreodata.
liviu2004
re
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.