Sâmbătă aveam programată o curațare de radiatoare în spatele blocului. Pentru că azi mă plictiseam la greu am zis să nu mai pierd timpul. Masina are doi ani și jumătate și 28000km.
Planul era să demontez complet bara față și să dau radiatoarele deoparte, să am acces la ele complet.
Începem cu sculele: o trusă de bituri (sper că așa le zice) pe care am achiziționat-o pentru că duceam mare lipsă.
Apoi o bormașină cu acumulator, dar a fost mai mult de moft.
Și am început, 4 șuruburi în partea de sus a barei:
Apoi 2 șuruburi în partea din stânga a barei și 2 în partea dreaptă:
3 șuruburi de demontat în partea stângă sub bară și încă 3 în partea dreaptă plus 3 pe centru:
Am tras eu de ea, nimic, parcă mai ținea undeva. După ce am îndepărtat protecția de la aripă am bagat de seamă că mai era un șurub ascuns aici:
26 Jun 2008, 21:51:
Am tras un picior la bară și am dat-o deoparte . Acum au venit surprizele. Cand mă odihneam eu așa vad un mănunchi de conductori lenevind pe radiatorul de apă, numai bine ce s-au ros puțin: Le-am aruncat și pe ele în clema unde trebuiau să se oddihnească, o să le trag un review altădată când mai am chef. Apoi constat că nici vorbă să pot îndepărta bara de metal din față. Nasol. Mai ridic privirea si hop pe țeava de aspirație care se freacă într-un orgasm prelung cu capota de la motor, va veni și rândul ei. Nu în ultimul rând niște ulei cu praf pe țeava de refulare din compresorul de AC și scurs pe scut. Ori e crapată țeava ori a curs ulei de la filtrul de ulei, la schimbarea din timpul reviziei de 20.000. Am șters cu o carpă și e sub observație. Dacă apare din nou ulei, dau tot jos și ma duc cu ea la sudură.
Dacă tot am ajuns la faza asta, să dăm o tură de jur împrejur: filtrul de motorină aici pompa de servo aici, să mă xxx în fabrica Dacia dacă așa trebuiesc poziționate protecțiile de cauciuc. Cine e curios de compresorul de AC, ăsta e, mânca-lar tata că bun mai e AC-ul zilele astea . Cu ocazia asta am văzut și cureaua de accesorii care e cam crăpată. Un claxon aici iar celălalt e în extrema cealaltă a barei.
Bun, să trecem la partea principală, radiatoarele. Aratau cam așa, de remarcat stratul de puf de pe radiatorul de apă:
Pozele am reușit să le fac după ce am demontat din niște șurubele de plastic de pe chestia asta: Apoi am desfăcut 4 șuruburi ale radiatorului de AC, din față și 2 șuruburi ale filtrului de umiditate de AC Am ridicat ușor radiatorul de AC și l-am tras puțin în față
Din lipsă de aer comprimat am folosit pentru curățare un furtun cu apă tras din casă și am facut eu presiune cu degetul . Rezultatul e ăsta. Am montat totul înapoi și asta e. Data următoare poate fac rost și de aer comprimat.
Ce întrebare am: cum se demontează borcanul de apă de la spălătorul de parbriz? Am dat cu furtunul de apă pe acolo și ioc să se scurgă apa. Nu ar trebui să aibă și acolo o scurgere ceva?
Mai am de gând să montez un electroventilator în fața radiatorului de AC pentru o mai bună răcire. Am citit despre ideea asta pe forum. Stie cineva ce s-ar potrivi acolo? Aș putea să leg comanda printr-un releu de comandă alimentat de comanda pornire ventilator radiator (linia de AC)?